Onder een dekentje...

15-10-2018 01:25 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
... met Sebas!

Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs, Kia, Rosa, Blond, Κιττεηs, Marana, LollyP, Shifty, Febag, Genie, B4E, Snug, Schattigmeisje, Quain, Bloosje, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Ingelke Kepringelke, Coconuts12, Ch86 en Caitriona*.

Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

En we hebben een nieuwe aanvulling aan onze fantastische knusselfamilie! Sebas! Onze lieve huisspin :love: .

Afbeelding
.
Afbeelding
.
Afbeelding
( :photo: Met dank aan Droppie)

.
Kia NickNickNick 2.0
HeraKia OraKia, Almigthy, Toet, Autootje, Aro-aik, Kia-Qte
BlauwtjeRosannaRosa, Roos, Dolfijntje
Boem!Oud blondBlondje, Blondie
DroppieΚιττεηsKit, Kitkat, Poezel, Kittens, Poes, alles katachtig
ZusLollypopjePop, Popje, Lolly, LollyP, Pipi
JaneMaranaMar, Marana
:'( MinionShiftyGeeltje, Mini, Minion
DraakjeGenieinabottleGeestje, Genie, GIaB
SutraSnugSnug
EvaBloosjeBloos
HekskeNanny_Gytha_OggHeksje Nanny, Gytha, Oggy
UiltjeQuaintrelleQuain
LivaTwilightTwilight, Lichtje, Light, Twil, Twinkellichtje
PapakiNachtvlinderVlindertje, Vlinder
LimoentjeYellowLemonYellow, Lemon
Prof. Dr. Duivel (6) Vieze HondVies beest, schone haren, hond, natte hond
(B)EngelkeIngelke_KepringelkeIngelke, Engeltje, Kepringelke
ArwenCoconuts12Coco, Nuts, Noot, Nootje
Choo chooCh86Ch
SterretjeCaitriona*Cait, Riona, Tri
WolletjeSgaap_2015Wolletje, Schaapje, Skaapje
BubbelsPhoebe-returnsPhoebe, Feebie, Ret, Bubbly
PattyCeciCC, Ceci
BoompjePhoolanPhoo, Phooltje, Phoolan, Lan
DappertjeCourageKoer, Courage, Courtje
La Fleur BelgiqueBloemBloempje, Bloem, Fleur
GlamourGlitterBepGlitter, Glittertje, Bep, Beppie
NachtjeWalpurgisnachtWall-e, Wal, Nacht, Nachtje

.

Lees hier het ontstaan van dit topic. overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
kia・ora wijzigde dit bericht op 27-12-2018 09:29
15.57% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Phoebe-returns schreef:
29-10-2018 21:59
Ja ontzettend leuk.

Ik ook niet. En ook wel eigenlijk.
Beetje onverwacht allemaal.

Waarom ben je niet verbaasd eigenlijk?

Wat ik wel weet, ik heb vier jaar geprobeerd controle te hebben hierover. Kon ik niet goed loslaten, en dan lukt het me eindelijk en dan krijg je dit.
Gloeiende gloeiende, heb ik weer hoor :rofl: :biggrin: :proud:
Heel simpel, wanhopigheid stoot over het algemeen leuke mannen af en trekt vervelende exemplaren aan.
Je valt vaak op uitstraling, en die verandert nu eenmaal ook met je stemming mee.
Phoebe-returns schreef:
29-10-2018 21:59
Ja ontzettend leuk.

Ik ook niet. En ook wel eigenlijk.
Beetje onverwacht allemaal.

Waarom ben je niet verbaasd eigenlijk?

Wat ik wel weet, ik heb vier jaar geprobeerd controle te hebben hierover. Kon ik niet goed loslaten, en dan lukt het me eindelijk en dan krijg je dit.
Gloeiende gloeiende, heb ik weer hoor :rofl: :biggrin: :proud:

Ik denk dat het loslaten van de controle ook te maken heeft met het hebben van het vertrouwen in jezelf dat je het niet hoeft te kunnen controleren. Van jezelf weten dat je ziet als iets niet werkt of ingrijpt als iets niet goed gaat. En dat gaat meestal ook een beetje samen met vertrouwen in de andere persoon en het vertrouwen in het kunnen inschatten van de andere persoon.

Veel controle is weinig vertrouwen; gecontroleerde relaties werken goed met controle omdat ze van zichzelf niet zo betrouwbaar zijn.

Wil niet zeggen dat je blind overal in moet duiken, maar wel dat je vertrouwen mag hebben in je intuïtie/zelfstandigheid/veerkracht/gevoel.

Maar goed, als je eenmaal een maandag-date gehad hebt is dit mosterd na de maaltijd. Dan ben je sowieso verloren uiteraard. :biggrin:
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 30-10-2018 09:10
0.04% gewijzigd
Afbeelding
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik ben er weer!!!! Heerlijke vakantie gehad! Lekker tot rust gekomen, hoofd heerlijk leeg! Nu wel moe nog, vannacht geland, en zo weer werken. Dus wordt meteen een zwaar dagje...

Half half mee gelezen hier :) Heerlijk om te lezen over de dates! Fijn dat het zo mooi was! Wat een liefdevolle knussels van maman, fijn!

Mensen werk ze allemaal, of geniet van je vrije dag!
shifty schreef:
29-10-2018 22:20
Ik denk dat het loslaten van de controle ook te maken heeft met het hebben van het vertrouwen in jezelf dat je het niet hoeft te kunnen controleren. Van jezelf weten dat je ziet als iets niet werkt of ingrijpt als iets niet goed gaat. En dat gaat meestal ook een beetje samen met vertrouwen in de andere persoon en het vertrouwen in het kunnen inschatten van de andere persoon.

Veel controle is weinig vertrouwen; gecontroleerde relaties werken goed met controle omdat ze van zichzelf niet zo betrouwbaar zijn.

Wil niet zeggen dat je blind overal in moet duiken, maar wel dat je vertrouwen mag hebben in je intuïtie/zelfstandigheid/veerkracht/gevoel.

Maar goed, als je eenmaal een maandag-dat gehad hebt is dit mosterd na de maaltijd. Dan ben je sowieso verloren uiteraard. :biggrin:
:rofl: Nou nee hoor, ik ben echt nog wel voorzichtig, niet heel moeilijk want ik merk dat hij vooral wil dat ik me comfortabel voel.
Anyway, minder overbodige controle lukt wel maar me ergens blind instorten, denk dat ik dat niet eens meer kan.
Herkenbaar verder voor mij wat je schrijft, klopt ook, ik had lange tijd niet veel zelfvertrouwen. Dat is het afgelopen jaar veranderd en er gaat een wereld voor me open.

Ceci: ik weet het, en i.m.o klopt het ook dat je dan andere mensen aan trekt. Ik was me hier van bewust dat dit inderdaad kon gebeuren, maar dat het zou gebeuren, en zo snel, dat had ik niet helemaal verwacht.

Goedemorgen allen, fijne dag!
Phoebe, wat fijn hoe de date verlopen is en wat leuk dat er een vervolg komt!

Wat een liefdevolle knuffels van Maman.

Lichtje, fijn dat de vakantie geslaagd was. Beetje balen dat je nu moet werken.

Goedemorgen allemaal.
morguhhh allemaal
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
die plas was dieper dan ik dacht 😒
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik moest drie keer lezen voor ik je begreep :proud: niet zo door de plassen stampen als het regent he!
Marana-- schreef:
30-10-2018 09:38
Ik moest drie keer lezen voor ik je begreep :proud: niet zo door de plassen stampen als het regent he!
Ik wilde gewoon de kortste route naar mijn werk in de regen :facepalm:
Wipt even binnen gaat verder met druk druk druk zijn.
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
Coconuts12 schreef:
30-10-2018 08:21
Phoebe, wat fijn hoe de date verlopen is en wat leuk dat er een vervolg komt!

Wat een liefdevolle knuffels van Maman.

Lichtje, fijn dat de vakantie geslaagd was. Beetje balen dat je nu moet werken.

Goedemorgen allemaal.
Dat gevolg is al geweest, gisteren.
Een date op maandag, dat is zo vreemd dat het vast een goed teken is... :biggrin:
Phoebe-returns schreef:
30-10-2018 12:21
Dat gevolg is al geweest, gisteren.
Een date op maandag, dat is zo vreemd dat het vast een goed teken is... :biggrin:
:flirting:
Coconuts12 schreef:
30-10-2018 13:04
:flirting:
:proud:
Overigens, minder dan voorheen maar ik begin wel weer een beetje last te krijgen van controle willen houden, in dit geval wat betreft date regels...
Die hebben nooit gewerkt bij mij, wat betreft iemand aan je binden dmv dat regels dat werkt niet. Bovendien ken ik hem net en de tijd dat ik perse een relatie wilde hebben is voorbij.
Anyway, heeft iemand een tip hoe om te gaan met dateregels/neiging om controle te willen hebben? (Vooral op mezelf) :mrgreen:
Wat voor dateregels heb je het dan over?

Ik vind dat hij mij leuk moet vinden om wie ik ben. En ik wil hem leuk vinden, niet hoe hij zich voordoet maar hoe hij is. Ik vind dingen als je kunt beter geen seks hebben op de eerste vierde dertigste date of je moet ieder altijd de helft betalen anders schep je verwachtingen en hij moet de eerste move maken en jij moet niet altijd de dates voorstellen of wat voor andere dingen mensen ook verzinnen wat zou werken klinkklare onzin. Ik deed wat voor mij goed voelde, en hij hopelijk ook, en dat vonden we nou juist leuk aan elkaar.

Wat voor controle wil je houden maar lijk je niet te kunnen houden?
oh Kia, ik vind die fotos in de op zich wel leuk maar ik vind het wel veel scrollwerk steeds :$ het is fijn dat die lange tabel eruit is wat dat betreft ;-D
Nou eigenlijk die jij noemt ongeveer, en na hoeveel date nodig je hem thuis uit of ga je naar zijn huis, na hoeveel keer blijf je slapen (Niet perse met het oog op seks)
Ik ben het met je eens dat die regels klinklare bullshit zijn. En toch ben ik bang dat zonder die regels ik dus de controle verlies. Ik weet niet goed waarop, vooral op mezelf. (Ik ben snel bang dat ik iets fout doe, iets doe wat ik vervolgens afkeur van mezelf. Sorry ik kan het niet goed uitleggen)
En ik wil dat niet, het heeft altijd averechts gewerkt, maar ik ben een controlfreak en het loslaten zorgt voor een ongemakkelijk gevoel.

Hij is er trouwens heel erg relaxed mee, hij vindt het vooral belangrijk dat ik mij op mijn gemak voel, en hij wil enkel stappen zetten als we daar allebei achter staan.
En ik ben zulke mannen totaal niet gewend maar met deze houding scoort hij wel punten bij mij.
Geniet lekker van het feit dat hij hier zo relaxed in is. En ga jezelf niet in de weg zitten met dingen verzinnen waar hij niet op zit te wachten en jij zelf ook niet.

Volg je gevoel en vertrouw daar op. Vertrouw er op dat je naar het moment kan schakelen (als iets goed voelt ga je door, als iets niet goed voelt rem je af). En vertrouw ook op hem. Jij hoeft niet voor hem te gaan bedenken waar hij op zit te wachten of wat hij wel/niet leuk vindt. Als jij nou gewoon lekker jezelf bent dan kan hij gewoon lekker schakelen en vice versa.
Bovendien, vanuit mijn perspectief als man, vind ik het juist een enorm compliment als ze bij mij op haar gemak is, dat ze zich niet anders voor doet, niet de controle wil houden maar er op vertrouwt dat ik capabel ben om niet te vallen over futiliteiten of oppervlakkigheden.
Zit ik een heel verhaal te typen, kan ik het samenvatten: Wat Geeltje schrijft.
Bubbels toen ik mijn nu man tegenkwam voelde ik me meteen op mijn gemak. Uren praten (pre mobiele telefoon en internet tijd), de tijd vloog. En ik had niet door dat ik eigenlijk al wist dat hij het was. En hij? Hij had hetzelfde (er was een leeftijdsverschil en geen intentie om een relatie te beginnen, maar elkaar heel fijne mensen vinden). We hadden geen echte dates, kwamen elkaar steeds op dezelfde locatie tegen. En dat waren dus wel dates want we wisten dondersgoed wanneer de ander daar zou zijn :lol: En toen hij voor de vierde keer 'toevallig' binnenkwam waar ik was, toen eh.... overviel mij/ons... eh... dat mag ik hier niet schrijven. Laten we zeggen dat het spetterde en niet meer tegen te houden was. En deze controlefreak..... djeezzzz wat was het lekker om alles los te laten en op te gaan in wat er gebeurde. Nooit spijt van gehad. En hij is nog steeds heel leuk en lekker ;) Het kan zomaar gebeuren. Of niet. Maar ook dan hoeft het niet negatief te zijn. Dan hebben jullie wel een fijne tijd gehad. Ontdek het maar gewoon bubbeltje!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
shifty schreef:
30-10-2018 19:38
Bovendien, vanuit mijn perspectief als man, vind ik het juist een enorm compliment als ze bij mij op haar gemak is, dat ze zich niet anders voor doet, niet de controle wil houden maar er op vertrouwt dat ik capabel ben om niet te vallen over futiliteiten of oppervlakkigheden.
Sucht. Wil je me even waarschuwen als jij al dit soort waarheden schrijft? :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
30-10-2018 19:44
Sucht. Wil je me even waarschuwen als jij al dit soort waarheden schrijft? :proud:

Ik ging voor het shock-effect, sorry :biggrin:
Shift and Blond, mooie en wijze woorden, klopt helemaal wat jullie zeggen.
Kan kloppen wat je zegt Shifty, ik heb niet het idee dat het hem tot nu toe afgeschrikt heeft toen ik een klein beetje mijn kwetsbare kant liet zien.

Ik heb eigenlijk enorm veel zin om het op de manier die jullie beschrijven aan te pakken.
Dat voelt goed.
(En inderdaad, mocht het toch niet werken dan overleef ik dat ook wel weer...)

Thnx!! :$ :heart:
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 31-10-2018 07:56
28.89% gewijzigd
en iedereen die Blond en haar man samen hebben ontmoet, kan getuigen dat die 2 een complete twee-eenheid zijn :flirting:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
30-10-2018 21:13
en iedereen die Blond en haar man samen hebben ontmoet, kan getuigen dat die 2 een complete twee-eenheid zijn :flirting:
:flirting: Wat leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven