hoe verder..
dinsdag 30 oktober 2018 om 11:15
dinsdag 30 oktober 2018 om 11:17
Je schrijft dat je net 6 maanden samen bent en vlak daarvoor zijn vader overleden is en vervolgens krijgt hij er nog een bak shitzooi erover heen door zijn baan kwijt te raken etc. ik vind het niet zo gek dat je dan niet lekker in je vel zit en als iemand dan ook nog van je verwacht dat je geforceerd vrolijk gaat lopen doen op een verjaardag is het logisch dat je ervoor kiest om er niet heen te gaan.
Geef die jongen tijd om alles te verwerken, rouwen opzich is al zwaar en als de rest van je leven ook nog eens langzaam afbrokkeld al helemaal.
Geef die jongen tijd om alles te verwerken, rouwen opzich is al zwaar en als de rest van je leven ook nog eens langzaam afbrokkeld al helemaal.
dinsdag 30 oktober 2018 om 11:23
Jullie gaan pas 6 maanden met elkaar om. Als je geen zin hebt in negativiteit dan trek je de stekker eruit. Simpel. Voor jou beter, en voor hem zeker ook!
Maar als je heb écht leuk vindt, en de moeite waard vindt, dat geef je hem wat lucht en ruimte. Het is niet nogal wat, je vader en je baan verliezen in zo'n korte tijd. Jullie kennen elkaar nog niet lang. Familiebanden zijn nog niet opgebouwd, en jij verwacht dat hij gezellig komt opdraven op de verjaardag van je moeder. Ik denk dat je te veel van hem verwacht nu. Zijn leven staat op zijn kop maar hij moet wel de ideale schoonzoon spelen en "moeite doen".
Als het goed zit tussen jullie dan komt dat allemaal vanzelf wel. Kun je niet afdwingen en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar geen begrip voor kan opbrengen in deze situatie.
Ziet je het zitten met hem? Geef hem dan tijd, ruimte en steun heb.
Vind je dit allemaal maar lastig en voldoet hij niet aan jouw (sociale) wensen, wees dan zo eerlijk voor jullie allebei. Hij kan jou in dit geval dan ook beter kwijt zijn.
Maar als je heb écht leuk vindt, en de moeite waard vindt, dat geef je hem wat lucht en ruimte. Het is niet nogal wat, je vader en je baan verliezen in zo'n korte tijd. Jullie kennen elkaar nog niet lang. Familiebanden zijn nog niet opgebouwd, en jij verwacht dat hij gezellig komt opdraven op de verjaardag van je moeder. Ik denk dat je te veel van hem verwacht nu. Zijn leven staat op zijn kop maar hij moet wel de ideale schoonzoon spelen en "moeite doen".
Als het goed zit tussen jullie dan komt dat allemaal vanzelf wel. Kun je niet afdwingen en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar geen begrip voor kan opbrengen in deze situatie.
Ziet je het zitten met hem? Geef hem dan tijd, ruimte en steun heb.
Vind je dit allemaal maar lastig en voldoet hij niet aan jouw (sociale) wensen, wees dan zo eerlijk voor jullie allebei. Hij kan jou in dit geval dan ook beter kwijt zijn.
dinsdag 30 oktober 2018 om 11:31
Eigenlijk vind ik je openingspost steeds onsympathieker overkomen.
"Jij gaat er kapot aan"... klinkt nogal dramatisch.
Ook zeg je: "eigenlijk is er iedere maand wel iets negatiefs, baan kwijt, auto kapot"...
Ik begrijp dat voorbeeld van die auto niet.
Verder zeg je dat bij jou alles positief is en op rolletjes loopt. Nou, hoera! En wat als er bij jou nu ineens tegenslag komt? Ik vind het nogal egoïstisch gesteld, bij jou is "tenminste" wel alles positief, zo klinkt het. Alleen vormt hij zich niet genoeg naar jouw sociale wensen. Je wil hem best steunen, maar je gaat er kapot aan.
Ik vind je heel naar en egoïstisch overkomen.
Ook zeg je: "eigenlijk is er iedere maand wel iets negatiefs, baan kwijt, auto kapot"...
Verder zeg je dat bij jou alles positief is en op rolletjes loopt. Nou, hoera! En wat als er bij jou nu ineens tegenslag komt? Ik vind het nogal egoïstisch gesteld, bij jou is "tenminste" wel alles positief, zo klinkt het. Alleen vormt hij zich niet genoeg naar jouw sociale wensen. Je wil hem best steunen, maar je gaat er kapot aan.
dinsdag 30 oktober 2018 om 11:41
Eens!Bloemkoolroosje schreef: ↑30-10-2018 11:31Eigenlijk vind ik je openingspost steeds onsympathieker overkomen.
dinsdag 30 oktober 2018 om 11:47
Ik vind je niet overdreven negatief; jaloezie, boos zijn op zichzelf (?).
Die jongen is op dit moment niet klaar voor een relatie.
Als ik jou was zou ik de status naar 'vriendschap' brengen en zodoende lucht voor beiden schapen.
Kun je altijd nog in de toekomst zien of een relatie erin zit.
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Die jongen is op dit moment niet klaar voor een relatie.
Als ik jou was zou ik de status naar 'vriendschap' brengen en zodoende lucht voor beiden schapen.
Kun je altijd nog in de toekomst zien of een relatie erin zit.
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Hatsjikideee...
dinsdag 30 oktober 2018 om 11:56
Zou het kunnen dat hij bepaalde thema's sowieso anders ziet dan jij?
Bv die familiebanden?
Ik moet er bv niet aan denken, familie gedoe, en zo zullen er nog wel een paar mensen in de wereld zijn.
Ik lees een verhaal wat enkel uit jouw perspectief komt, en mis een stuk empathie en begrip voor zijn issues.
In een relatie komt er soms ook tegenslag en dan is het fijn om gesteund te worden.
Bv die familiebanden?
Ik moet er bv niet aan denken, familie gedoe, en zo zullen er nog wel een paar mensen in de wereld zijn.
Ik lees een verhaal wat enkel uit jouw perspectief komt, en mis een stuk empathie en begrip voor zijn issues.
In een relatie komt er soms ook tegenslag en dan is het fijn om gesteund te worden.
dinsdag 30 oktober 2018 om 12:59
dinsdag 30 oktober 2018 om 13:14
Soms, zeg je goed.
Je weet nl in dit stadium niet of je in een bodemloze put inversteerd.
Hatsjikideee...