Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
maandag 29 oktober 2018 om 14:27
Date time afgelopen weekend was fijn maar eigenlijk wat kort. Vooral man vond het lastig om in de "relaxmodus" te komen en toen hij dat net een beetje was moesten we weer naar huis. Maar goed, we mogen niet klagen. Het was heerlijk om even echt met zn twee te zijn, te proeven wat we aten, samen te kletsen en niet met tijden rekening te hoeven houden!
Mn moeder appte dat ze toch niet bij neefje gaat oppassen omdat het logistiek te moeilijk werd. Dat scheelt weer!
@dudette dat is ook heel lastig! Hoeveel weken ben jij nu ook alweer? Ik maak naast een vluchttas voor mezelf er ook 1 voor Elsa voor als we haar bij nood naar buren of dergelijke moeten brengen. Deze week maar eens doen.
Mn moeder appte dat ze toch niet bij neefje gaat oppassen omdat het logistiek te moeilijk werd. Dat scheelt weer!
@dudette dat is ook heel lastig! Hoeveel weken ben jij nu ook alweer? Ik maak naast een vluchttas voor mezelf er ook 1 voor Elsa voor als we haar bij nood naar buren of dergelijke moeten brengen. Deze week maar eens doen.
maandag 29 oktober 2018 om 15:05
Hallo,
Ik heb heel even een korte vraag. Mijn zoon is nu 15 maanden, en zit nog regelmatig in de wagen. Hij kan sinds hij 11 maanden is lopen, dat gaat nog wel langzaam (elke putdeksel wordt bekeken)
Als we een dagje weg zijn gebruiken we de buggy. Is het nou handig (of eigenlijk super overdreven) om een voetenzak te kopen. Wanneer wordt je kind er te oud voor?
Ik heb heel even een korte vraag. Mijn zoon is nu 15 maanden, en zit nog regelmatig in de wagen. Hij kan sinds hij 11 maanden is lopen, dat gaat nog wel langzaam (elke putdeksel wordt bekeken)
Als we een dagje weg zijn gebruiken we de buggy. Is het nou handig (of eigenlijk super overdreven) om een voetenzak te kopen. Wanneer wordt je kind er te oud voor?
maandag 29 oktober 2018 om 15:14
Op die leeftijd deed ik geen voetenzak meer om bij zoon. Ik zorgde gewoon dat hij goed aangekleed was.
Als je echt een volle dag de kou in gaat (wij deden dat niet echt maar misschien bij een dierentuin ofzo?) zou ik hem daar gewoon goed op kleden.
@achterwacht bevalling: ik kan elk moment bevallen en mijn schoonmoeder heeft vorige week een niet kindvriendelijke hond gekocht die meteen gromde naar mijn dreumes tijdens onze eerste ontmoeting.. dus ik ben mijn (gedeeltelijke) achterwacht nu ook kwijt. Ik laat dreumes en peuter daar nu niet meer achter.
Gelukkig hebben mijn eigen ouders nu met hun baas kunnen regelen dat ze op hun werkdagen ook achterwacht mogen zijn. Zij wonen wel op afstand maar als er echt ineens haast is, bel ik desnoods aan bij de buren (die ik niet heel goed ken) om de overlappende tijd te overbruggen..
Maar wat een gedoe hè, waar je je kind(eren) moet achterlaten als je geen datum weet van te voren!
Als je echt een volle dag de kou in gaat (wij deden dat niet echt maar misschien bij een dierentuin ofzo?) zou ik hem daar gewoon goed op kleden.
@achterwacht bevalling: ik kan elk moment bevallen en mijn schoonmoeder heeft vorige week een niet kindvriendelijke hond gekocht die meteen gromde naar mijn dreumes tijdens onze eerste ontmoeting.. dus ik ben mijn (gedeeltelijke) achterwacht nu ook kwijt. Ik laat dreumes en peuter daar nu niet meer achter.
Gelukkig hebben mijn eigen ouders nu met hun baas kunnen regelen dat ze op hun werkdagen ook achterwacht mogen zijn. Zij wonen wel op afstand maar als er echt ineens haast is, bel ik desnoods aan bij de buren (die ik niet heel goed ken) om de overlappende tijd te overbruggen..
Maar wat een gedoe hè, waar je je kind(eren) moet achterlaten als je geen datum weet van te voren!
maandag 29 oktober 2018 om 15:23
@achterwacht: wij hadden hier met de buren afgesproken dat zij zolang bij ons zouden oppassen tot mijn ouders er zouden zijn, dan hoefden we 's nachts zoon niet uit bed te halen. Mijn ouders zouden dan bij ons komen slapen.
@voetenzak: wij namen rond die leeftijd een dekentje mee voor als het echt koud werd, maar eigenlijk zat zoon al nauwelijks meer in de wagen. Als je er toch een gaat kopen, koop er dan een die je makkelijk kan wassen, of je moet elke keer schoenen uit en aan doen als dreumes in en uit de wagen wilt.
@voetenzak: wij namen rond die leeftijd een dekentje mee voor als het echt koud werd, maar eigenlijk zat zoon al nauwelijks meer in de wagen. Als je er toch een gaat kopen, koop er dan een die je makkelijk kan wassen, of je moet elke keer schoenen uit en aan doen als dreumes in en uit de wagen wilt.
maandag 29 oktober 2018 om 15:27
Ik
voetenzak en gebruik het sinds dit weekend weer. Onze (inmiddels) peuter kan prima lopen maar klautert maar al te graag na een middag buiten, in de buggy en ritst de voetenzak dicht. Ik neem een plastic zak mee voor de vieze laarsjes en een xxl hydrofiel voor als zijn buitenspeelpak nat is.
Vorig jaar twijfelde ik ook of een voetenzak nog wat zou zijn maar ik ben blij dat ik er eentje heb. Peuter wordt anders zo akelig koud
Vorig jaar twijfelde ik ook of een voetenzak nog wat zou zijn maar ik ben blij dat ik er eentje heb. Peuter wordt anders zo akelig koud
maandag 29 oktober 2018 om 15:33
Nijntje* schreef: ↑29-10-2018 15:14Op die leeftijd deed ik geen voetenzak meer om bij zoon. Ik zorgde gewoon dat hij goed aangekleed was.
Ik kan alles van mijn schoonouders vinden maar toen het eerste kleinkind kwam hebben ze die week nog de vijver in de tuin dichtgegooid. Levens gevaarlijk vonden ze. Jouw schoonmoeder schaft er eentje aan..
maandag 29 oktober 2018 om 15:52
Voor wie nog twijfelde om de Ikea speelkeuken aan te schaffen: hij is nu met 25% korting
https://m2.ikea.com/nl/nl/cat/speelgoed ... ken-18734/
maandag 29 oktober 2018 om 16:04
Mmm... dat lijkt een terugkerende actie te zijn/ worden. Wij hebben hem vorig jaar om deze tijd met dezelfde korting gekochtGlitterCupcake schreef: ↑29-10-2018 15:52Voor wie nog twijfelde om de Ikea speelkeuken aan te schaffen: hij is nu met 25% korting![]()
maandag 29 oktober 2018 om 16:46
Hmm ik ben nog maar pril zwanger, maar wel in de zomer uitgerekend. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ik weer zwangerschapsdiabetes heb (90% kans) en bij 38 weken word ingeleid. Mijn zusje is dan net een weekje op vakantie (maar wel in Nederland) en van schoonouders weet ik het nog niet. Misschien toch maar vast informeren.
maandag 29 oktober 2018 om 17:40
Ons weekendje was heerlijk. Maar ben wel weer super geïrriteerd over schoonouders. Meerdere dingen waarvan ik wilde dat ze niet zouden doen hebben ze gedaan. Ondermeer een danoontje gegeven en daarover zelfs zeggen we zijn stout geweest. Met als gevolg dat meneer nu z'n gewone yoghurt niet lust. Gelukkig zit ie qua wintertijd weer lekker in 't gareel. Vanmorgen kwart voor 8 en van 12-15 geslapen.
@voetenzak gebruik ik bij 14 maand dagelijks. Maar zoon loopt ook nog niet.
@achterwacht bevalling moet ik maar. Eens gaan regelen geloof ik.
Chill die keuken. Werd al een beetje gek vh speuren op mp.
Hier heeft dreumes de bank ontdekt. Kan er zelf op en zichzelf laten vallen op de bank is 't leukste wat er is. Helaas klimt ie ook op de leuning en ontstaan er dus nogal gevaarlijk situaties... Leuke fase dit weer...
@voetenzak gebruik ik bij 14 maand dagelijks. Maar zoon loopt ook nog niet.
@achterwacht bevalling moet ik maar. Eens gaan regelen geloof ik.
Chill die keuken. Werd al een beetje gek vh speuren op mp.
Hier heeft dreumes de bank ontdekt. Kan er zelf op en zichzelf laten vallen op de bank is 't leukste wat er is. Helaas klimt ie ook op de leuning en ontstaan er dus nogal gevaarlijk situaties... Leuke fase dit weer...
maandag 29 oktober 2018 om 17:46
Ja dit is niet de eerste actie die alles behalve handig is hoor, dus echt een grote rol speelt ze al niet in het leven van de kinderen. Maar het is wel ongelooflijk jammer want het maakt de stap naar een betere band weer moeizamer. Vooral omdat ze het zelf wél veilig vindt om de kinderen en de hond alleen te laten. Er is geen gesprek over te voeren..GlitterCupcake schreef: ↑29-10-2018 15:33Lekker zeg.. niet alleen heel handig geplant voor nu maar ook voor de toekomst qua kleinkinderen op bezoek.
Ik kan alles van mijn schoonouders vinden maar toen het eerste kleinkind kwam hebben ze die week nog de vijver in de tuin dichtgegooid. Levens gevaarlijk vonden ze. Jouw schoonmoeder schaft er eentje aan..
woensdag 31 oktober 2018 om 10:09
Goed idee de voetenzak, ik ga hem er weer bij pakken!
Geven jullie naar de vitamine d eigenlijk nog andere vitamine supplementen aan jullie dreumes?
Nou we zijn er uit. Sinterklaas gaat toch gevierd worden met de schoonfamilie. We houden het klein (ja ja dat wordt altijd van tevoren gezegd en op de dag zelf is het groots!), met 2 / 3 cadeautjes voor je eigen kind in de zak stoppen en chocolade letter (past goed bij mij plan voor afvallen
) voor de volwassenen. Maar wat zal ik voor haar halen ze is dan 21 maanden. Ik zat te denken om wat spulletjes voor in haar keukentje te kopen. Ik zie dan wel veel leuke dingen op ali voorbij komen, misschien niet kwaliteit maar als het kapot is gaat het dan ook zo weer weg. Dacht ook nog aan een brandweerauto of zoiets. Hebben jullie nog leuke ideeën tips?
Waarschijnlijk zal ze het papier scheuren het leukste vinden maar goed!
Geven jullie naar de vitamine d eigenlijk nog andere vitamine supplementen aan jullie dreumes?
Nou we zijn er uit. Sinterklaas gaat toch gevierd worden met de schoonfamilie. We houden het klein (ja ja dat wordt altijd van tevoren gezegd en op de dag zelf is het groots!), met 2 / 3 cadeautjes voor je eigen kind in de zak stoppen en chocolade letter (past goed bij mij plan voor afvallen
Waarschijnlijk zal ze het papier scheuren het leukste vinden maar goed!
woensdag 31 oktober 2018 om 10:17
Wij hebben in de buggy nooit een voetenzak gebruikt.
Elsa is geen vis eter dus op advies van de diëtist krijgt ze nog visolie. Daarnaast heeft ze een hele tijd probiotica gekregen voor haar darmen maar dat is nu niet meer nodig. Ze krijgt wel expres yoghurt met probiotica (Vifit).
Pfff tips voor sinterklaas. Wij hebben onlangs een theeservies gekregen en dat is een succes, knuffels vind zij ook vaak leuk. (maar veel mensen hebben al een hele verzameling in huis) Verder iets van een muziekinstrumentje? Of een toettoet auto?
Wat zonde die (schoon)ouders die zo onhandig met de kleinkinderen omgaan / hun eigen zin doordrukken....
Elsa is geen vis eter dus op advies van de diëtist krijgt ze nog visolie. Daarnaast heeft ze een hele tijd probiotica gekregen voor haar darmen maar dat is nu niet meer nodig. Ze krijgt wel expres yoghurt met probiotica (Vifit).
Pfff tips voor sinterklaas. Wij hebben onlangs een theeservies gekregen en dat is een succes, knuffels vind zij ook vaak leuk. (maar veel mensen hebben al een hele verzameling in huis) Verder iets van een muziekinstrumentje? Of een toettoet auto?
Wat zonde die (schoon)ouders die zo onhandig met de kleinkinderen omgaan / hun eigen zin doordrukken....
woensdag 31 oktober 2018 om 13:22
Ik had bij oudste ook zwangerschapsdiabetes en had bij jongste echt nergens last van.. Dus het kan echt meevallen! (al was 'n datum mee krijgen en dus oppas kunnen regelen ook wel erg relax geweest)CHL schreef: ↑29-10-2018 16:46Hmm ik ben nog maar pril zwanger, maar wel in de zomer uitgerekend. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ik weer zwangerschapsdiabetes heb (90% kans) en bij 38 weken word ingeleid. Mijn zusje is dan net een weekje op vakantie (maar wel in Nederland) en van schoonouders weet ik het nog niet. Misschien toch maar vast informeren.
Hier schoonzus (op 5 min fietsafstand) gevraagd om standby te staan zolang m'n ouders onderweg waren om hierheen te komen. Uiteindelijk waren zowel m'n moeder als schoonzus bij mijn achterlijk snelle bevalling.
Hier krijgt ze nog steeds elke dag vitD-druppels, ook oudste krijgt elke dag een multivitamine.
Hier alleen een voetenzak, vd wandelwagen, als we een hele dag weggaan (dierentuin of efteling oid)
Sinterklaas.. Hier vieren we het wel, voor oudste.. Zij is bijna 6 en echt diep in het geloof. Jongste krijgt denk ik voornamelijk boekjes.
donderdag 1 november 2018 om 06:17
Dat geeft hoop Obelix! Ik vond dat honger lijden echt verschrikkelijk, dus wilde het er nu nog van nemen, maar ben constant misselijk...
Ik heb heel veel zin in Sinterklaas, gezellig met de familie bij ons thuis en ik ga helemaal los qua versiering en hapjes. Ik wil denk ik ook nog pietjes en sint inhuren, al twijfel ik of de kindjes dat niet eng vinden. Ik heb ook al wat kadootjes, maar zowel zoon als nichtje (bijna 2 en 2) hebben daar nog totaal geen interesse in. Plus dat familie ook ongevraagd nog wel kado’s mee gaan nemen en ik het speelgoed nu al niet meer kwijt kan en ik straks toch ook echt weer ruimte moet gaan maken voor de box enzo.
Het losse speelgoed heb ik 2 Ikea kasten voor staan met manden, dat is het probleem niet zo. Maar de toet toet verzameling past daar maar deels in omdat dat allemaal net te groot is en dan heeft hij nog een keukentje, werkbankje en winkeltje met toebehoren en een heel wagenpark... er wordt ook echt heel veel mee gespeeld allemaal, dus wil het ook eigenlijk niet uit de woonkamer halen. En ik heb een heel leuk tafeltje met 2 bankjes (met bergruimte onder de bankjes en het tafeltje) op het oog, maar geen idee waar ik dat nu weer moet laten.
Ik heb heel veel zin in Sinterklaas, gezellig met de familie bij ons thuis en ik ga helemaal los qua versiering en hapjes. Ik wil denk ik ook nog pietjes en sint inhuren, al twijfel ik of de kindjes dat niet eng vinden. Ik heb ook al wat kadootjes, maar zowel zoon als nichtje (bijna 2 en 2) hebben daar nog totaal geen interesse in. Plus dat familie ook ongevraagd nog wel kado’s mee gaan nemen en ik het speelgoed nu al niet meer kwijt kan en ik straks toch ook echt weer ruimte moet gaan maken voor de box enzo.
Het losse speelgoed heb ik 2 Ikea kasten voor staan met manden, dat is het probleem niet zo. Maar de toet toet verzameling past daar maar deels in omdat dat allemaal net te groot is en dan heeft hij nog een keukentje, werkbankje en winkeltje met toebehoren en een heel wagenpark... er wordt ook echt heel veel mee gespeeld allemaal, dus wil het ook eigenlijk niet uit de woonkamer halen. En ik heb een heel leuk tafeltje met 2 bankjes (met bergruimte onder de bankjes en het tafeltje) op het oog, maar geen idee waar ik dat nu weer moet laten.