Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Zo nou dat was dus drie keer niks.

Ze heeft het leuk gedaan tijdens de condoleance en het eerste stuk van de dienst, maar toen de dominee/voorganger aan de psalmlezing en preek ging beginnen ben ik er met haar tussenuit geknepen. Ze wilde niet stil zitten en ja dan tegen houden resulteerde in gejammer.

Man heeft de dienst alleen uitgezeten en ben weer aangesloten bij het lopen naar de begraafplaats, zij in de wagen. Was ook het plan om dat gedeelte mee te gaan. Totdat het onderweg naar de begraafplaats met bakken uit de lucht kwam. Eenmaal op de parkeerplaats ging het nog harder regenen en had zij ondanks de paraplu al een natte maillot.

Dus toen heb ik besloten niet in die zeikende regen op de begraafplaats te gaan staan en heb ik een afdakje opgezocht. Uiteindelijk toen het droog was en iedereen de laatste gang langs het graf maakte heb ik dat ook nog even samen met haar gedaan.

Samengevat: :bonk:
Rozetje heeft koorts en een naar hoesje :(
Hè Lavendel wat naar voor je! En nog gecondoleerd.

Hoe is ze er verder onder Rosings?
Klinkt als een heftige dag Lavendel. Hoop dat je vanavond/dit weekje x wel fijn kunt komen.

Wij hebben een kindloos weekend voor de boeg. Zoon is net door opa en oma gehaald en blijft daar tot en met zondag. Bedacht ik me later dat ik hun nou mooi opzadel met de wintertijd haha. Ben benieuwd.
Heb nu de mouwen maar weer aan de slaapzak geritst want vannacht begon ie om half 5 te jammeren en om 6u was ie niet meer te houden.
Morgen hebben we dus eindelijk weer een x date night. Hoognodig want echt lekker loopt het niet tussen ons. Ik ben hormonaal chaggo en vriend heeft 't druk op werk en wil thuis te veel doen op een dag waardoor we weinig leuke ondernemen of sociale outings hebben, los van elkaar of als gezin. Daar komt bij dat ik nu invalide ah raken ben door bekkeninstabiliteit. Dus morgen uit eten en naar de film (en eerst uitslapen, ontbijt op bed etc) is heel erg welkom. Wel mis ik zoon nu al.
Alle reacties Link kopieren
Pff dat klinkt als een pittige dag lavendel!

@teckeltje, wat fijn dat jullie even een weekend samen hebben. Hier toevallig ook!
Vandaag had ik officieel mijn laatse werkdag maar doordat ik verplichte rust heb ben ik al 2 weken niet meer geweest. Vandaag geluncht met een aantal collega's en mn laptop ed ingeleverd. Zo lekker dat dat hoofdstuk nu is afgesloten! Nu verlof en volgend jaar verder met mijn eigen bedrijf.

Om het te vieren gaan we morgen samen lunchen en daarna naar een b&b terwijl opa en oma een nachtje oppassen. De dag erna lekker ontbijten en dan weer naar huis. Het plan was eerst om zondag einde ochtend / begin middag ook nog samen te gaan wandelen ergens maar dat kan niet door mn verplichte rust. We zijn niet van de bios maar als iemand omgeving Utrecht nog iets anders weet waarbij je niet echt hoeft te bewegen zijn tips welkom!

Beterschap voor rozetje.
Pittig lavendel.

Geniet van jullie weekendjes weg dames.

Beterschap Rozetje.
He jammer Lavendel, zo had je het je niet voorgesteld..

Rosings, beterschap voor de kleine!
Overigens gaat hier het tandenpoetsen als door een wonder opeens super goed! Dit weekend was ik het een keer zat en hebben man en ik samen doorgezet met het poetsen. Dat vond ze niet zo leuk, maar ze begreep wel wat de bedoeling was. En nu zit ze als een mak lammetje op schoot en laat ons poetsen!

Wat lekker Teckel en Envelop, tijd voor elkaar! Genieten :bigkiss:
Nog gecondoleerd aapje en lavendel!

Beterschap voor Rozetje! Hopelijk is ze snel weer de oude!

Envelop en Teckel, geniet van jullie date-time. Envelop, inderdaad fijn dat je werk is afgesloten. Hoe is het met je man? Teckel, heftig zeg, is de drukte op het werk van je man langdurig? Kunnen jullie thuis wat huishouden of klussen uitbesteden? Hopelijk helpt 't in ieder geval om even met z'n 2tjes te zijn.
happiness = reality - expectations
Wintertijd, onze dag begon om 4:39. Viel het bij jullie mee?
Pfff aapje wat vroeg, hoe laat gaat hij dan avonds slapen? Staan jullie dan allemaal zo vroeg op?

Wij zijn nu een nachtje weg en ik verwacht dat Elsa lekker slaapt. Ik ben alleen standaard vroeg wakker door de zwangerschaphormonen maar geniet er ook van dat ik niks moet en heerlijk in bed kan blijven en man lekker slaapt.

@whoopsa, lief dat je ernaar vraagt. Heet gaat redelijk met mijn man maar hij heeft nog steeds teveel stress en is flink oververmoeid. Hij had eerst ook helemaal geen zin in ons nachtje weg omdat hij verder wilde klussen maar gelukkig geniet hij er echt van en merk ik dat het hem goed doet. Nu ik veel verplichte rust heb is hij ook gewoon heel druk met Elsa en omdat ze van mij relatief weinig aandacht krijgt vraagt ze ook extra aan hem.
Zo is hij dan oververmoeid aan het klussen terwijl er een kind aan zn been hangt en al zn gereedschap af probeert te pakken.... gelukkig zijn de noodzakelijke klussen nu wel echt bijna klaar.

Het is trouwens echt heerlijk even niet aan dreumes te hoeven denken, samen te eten en te proeven wat we er op ons bord ligt, uitgebreid in bad te gaan, weer echt met elkaar te kletsen zonder iets te moeten etc. Doet ons heel goed en Elsa doet het gelukkig super met opa en oma die in ons huis oppassen.

Is rozetje weer opgeknapt?
Normaal slaapt hij ongeveer van 20:00 tot 6:00. Eigenlijk wilden we hem gisteren iets later op bed doen maar had overdag veel te weinig geslapen dus was om half 8 al in slaap gevallen. Ik ben naar beneden gegaan en de oudste en man sliepen nog. Oudste kwam er om 6 uit en man slaapt nog. Ik slaap door die zwangerschap sowieso voor geen meter dus ben vaak wel wakker als zoon wakker wordt. Aangezien ik halve dagen werk luier ik in de middag.
Ah heerlijk geniet van jullie weekend Envelop en Teckeltje, het klinkt alsof jullie het wel kunnen gebruiken.

Aapje, dat is wel heel vroeg. Kun je hem niet in bed laten liggen? Mijn dochter is ook wel eens zo vroeg wakker maar dan laat ik haar liggen. Dan ligt ze soms een uur te kletsen, maar ze valt altijd wel weer in slaap.
Geniet van jullie weekendje Envelop! Gelukkig dat de grote klussen nu opschieten, het is even flink doorbikkelen nu maar hopelijk straks lekker rustig aan in jullie huis wat klaar is!

Hier ging het redelijk vanochtend. Zoon was eerst om 5.15 uur wakker maar is toch nog anderhalf uur in bed blijven liggen en heeft denk ik nog wel geslapen. Om 6.45 uur was hij er echt klaar mee en heb ik hem bij ons in bed gelegd om nog even lekker te knuffelen.
Voor ons komt er ook een drukke tijd aan, ik heb een nieuwe baan (officieel per 1 november maar heb afgelopen week al 2 dagen gewerkt en aankomende week ook 2 dagen werken) en we gaan verhuizen! Medio november krijgen we de sleutel al! Vriend gaat even een paar weken flink aan het werk daar, we willen namelijk binnen een maand over :)
Lekker die weekendjes weg. Lijkt me echt belangrijk om weer even partners te zijn ipv ouders.

Rozetje is nog hoesterig en heeft nog verhoging. Ze eet weinig. Is niet fit. Voordeel is dat ze lekker slaapt en we pas om 7.45 nieuwe tijd echt wakker werden :)

Ik heb voor het einde van het jaar nog 5 doordeweekse avond verplichtingen, dat vind ik wel gedoe met oppas en van hot naar her rennen. En mijn moeder gaat verhuizen... daar komt ook een aardige kluif van op mijn bord.
Zo hier was ie om 4 uur wakker.... en heb net twee uur gewandeld met m.

Rosings ik wil wel oppassen hoor.
haha dat is lief :) maar dat maakt het locatie technisch nog onhandiger :)
Ik had gisteren weer ruzie met mijn moeder:

10 jaar geleden heeft zus a contact met zus b verbroken omdat b naar mening van a moeder te vaak liet oppassen op haar tweeling en moeder dat niet aan kon.

Ik zou gisteren langsgaan (mevrouw paviljoen was weg, zoon is enorm ongedurig dus ik wilde er even uit) belt mijn moeder op: ja ik kan niet want ik ben moe want ik heb gisteren op de tweeling van zus a gepast (die 5 maanden geleden dus ook een tweeling heeft gekregen in haar eentje op haar 50ste).

Mijn conclusie: de pot verwijt de ketel dat hij dwars zit want moeder kan alleen maar lopen met een rollator en heeft problemen met evenwicht en psyche en dan op een tweeling laten passen? En ik kom blijkbaar weer op plek 3 in de pikorde en dat wist ik al maar t kwam weer even hard aan.
Wat een bizarre situatie wp.... knuffels. Da's niet tof.
Mijn dreumes kan schijnbaar deuren open doen.... die was in de huiskamer achter een gesloten deur. En toen was ze ineens halverwege de zoldertrap. Klinken omhoog dan maar
@Fiona: Zoon gaat van wakker tot volledig aan in 15 minuten haha. Maar hij ligt er nu wel weer in. Kon zijn ogen niet meer open houden van vermoeidheid.
Dat is niet fijn Wester om er weer eens achter te komen wat je al wist :hug:

Ik zie het in mijn omgeving ook. Leeftijdsgenoten die eigenlijk alleen hun leven kunnen leiden zoals ze doen, door ondersteuning van hun ouders. Te graag beide willen werken maar dat kan alleen als oma 3 dagen oppast in de herfstvakantie. Of lekker in de slappe was zitten maar ondertussen 4 dagen per week gratis oppas.

Als beide partijen dat prima vinden dan oké. Maar ik zie vaak dat beide partijen denken dat ze geen andere keuze hebben. Maar die keuzes zijn er wel maar zijn minder leuk. Zoals minder geld hebben.

Wij merken nu getrek van de opa en oma’s dat ze ons kind vaker willen hebben. Maar wij zijn daar gewoon niet zo van. Ze voelen zich ook schuldig omdat ze het voor de andere kleinkinderen ook doen.

En daar komt nog bij dat ze alleen willen oppassen op hún manier. Dus vanaf 09.00 (en nog ff op de koffie blijven) en ophalen vóór 17.00 want de piepers moeten op tijd op tafel, zónder kind er bij. En als ze het kind wakker willen houden de hele dag willen ze dat zelf weten. En oja we hebben niks te zeggen over wat ze te eten geven. Want bij opa en oma kan het toch wel een keertje?

Dan hebben wij dus de volgende dag een kind aan de diarree (want tomaatjes gegeven), oververmoeid en geïrriteerd en wij zijn werkurenkwijt omdat het kdv werkt van 07.00-18.30 :bye: Dat doen we dus niet meer.
Poeh Hee das zeker vroeg aapje. Lekker even meedutten met z'n middagslaapje zou ik doen. Zoon was bij opa en oma om half 7 wakker. Ik ben net pas wakker...

Wp dat klinkt verdrietig :hug:

Rosings beterschap voor rozetje. Hopelijk knapt ze snel op. En die klinken maar omhoog ja, oh oh!

@glitter ik zie dat idd ook in mijn omgeving en opas en oma's die doodvermoeid zijn door alsmaar dat oppassen van 7-7. Als we meer in de buurt hadden gewoon dan had m'n schoonmoeder 1 dag pw opgepast. Maar dat gaat nu eenmaal niet. Dus ja gevolg is idd minder geld hebben door 't kdv. Maar zoon vindt 't daar geweldig, er wordt super voor hem gezorgd en hij leert er van alles.
@grootouders: Wij hebben om die reden dus heel bewust gekozen voor 4 dagen kdv. Ik zie schoonzus daar ontzettend misbruik van maken en dat wilde ik niet. Naast verschil in opvoedvisie. Zoon is enkel op dinsdagmiddag 3 uurtjes bij mijn moeder en partner. Dat is te overzien en vinden alle partijen prima. Gevolg is wel dat schoonouders ook niet op willen passen als wij het eens wel vragen. Maar dat zeggen ze niet, ze gebruiken een slappe smoes. Achja hun verlies denk ik dan maar. In nood passen zowel mijn vader en partner of moeder en partner met alle liefde op.
Wat naar, WP!

Mijn moeder past ook meer op het kind van mijn zus dan ze aan kan, en de tweede is onderweg. Ik heb ooit 1 keer gevraagd of ze een paar uur op de mijne kon passen in de week dat mijn zus zelf vrij was en toen zei ze nee. Vind ik ook écht niet leuk. Niet eens zozeer om het oppassen zelf, want ik heb haar daar niet voor nodig, maar vooral omdat ze op deze manier een heel andere band krijgt met de kinderen van mijn zus dan met die van mij. Heb dit ook al een paar keer aangegeven, maar die bom barst nog wel een keer als zoon dat onderscheid zelf door krijgt.
Ik kies er bewust voor om mijn moeder niet te laten oppassen (oude dame aan het worden van 72 met rollator voor wie de wereld te snel gaat met anorexia en psychotische gedachten). Mijn vader is uit beeld. Schoonmoeder 2 jaar geleden overleden en schoonvader woont op 2 uur rijden.

Vrouw en ik werken op 15 minuten fietsen van huis en bij de overheid dus dat loopt wel los.

Maar ik snap vooral zus niet dat je er voor kiest op je 50ste zonder man een tweeling te krijgen via een spermadonor en dan moeder te laten oppassen. Ik vind het niet eens veilig afgezien van allerlei morele oordelen.

Maar het komt op mijn pad omdat ik het nog meer moet leren loslaten.

Moeder heeft nog wel twee keer teruggebeld maar ik heb de hoorn op de haak gegooid. Ik hoef haar even niet te spreken.

Bedankt voor de steun trouwens dames.

En dan wordt de zondag natuurlijk nog veel rotter want we moeten straks tegen Ajax hahahahahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven