Uitgerekend 2e helft november 2018

25-03-2018 16:46 417 berichten
N.a.v. zwanger/uitgerekende-datum-eind-novembe ... ges/405694 hierbij een topic met tabel, waar we hier verder kunnen kletsen!

Heb de tabel nu ingevuld naar wat ik uit het vorige topic kon halen, maar vul uiteraard zelf daar aan waar kan.

Groetjes,
MissSkyra9
.
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Anijsie 34/35 1e 15 november 27 juni 20 wk echo :heart:
elastigirl 34/27 1e 16 november meisje :heart:
TrotseJongeMama 22/30 2e 17 november jongen 27 juni: 20 weken echo (komt dan ook het geslacht te weten :heart:
Lalameme 23/26 1e 18 november meisje :heart:
ninaaatje 32/35 3e 19 november meisje :heart:
cadeautje123 33/35 3e 21 november 12-06 geslachtsbepalingecho :heart:
florence13 37/37 1e 23-26 november jongen :heart:
Amy03 31/36 1e 24 november :heart:
bozz 30/32 1e 25 november 14-05 termijnecho :heart:
Giraffe90 27/28 2e 25 november jongen 6-7 20 weken echo :heart:
Gioia82 34/35 1e 26 november meisje :heart:
xxchillyxx 31/32 1e 26 november meisje 13-6 geslachtsbepaling :heart:
Konijnhangoor 31/29 2e 27 november 09-05 termijnecho :heart:
bloemetje91 26/28 2e 28 november 02-05 eerste echo
Appelgroen 29/32 1e 28 november meisje :heart:
Liz001 34/35 1e 28 november :heart:
nina.dylan 37/45 2e 29 november 20-04 eerste echo
Sop22 31/32 2e 29 november
MissSkyra9 26/32 1e 30 november jongen 16-05 termijnecho :heart:
Nochoice 29/34 1e 30 november 20-04 eerste echo
:hug: w002
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
58.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier was het een beetje schrikken na de vorige controle, de verloskundige vond de baby te klein dus ik kreeg een groeiecho. Zelf had ik toen nog het idee dat de baby wel goed gegroeid was, maar uit de echo bleek dat de verloskundige toch gelijk had en ze ineens aan de kleine kant was terwijl ze eerder nog gemiddeld was. Vooral het hoofdje was heel klein, en het buikje was ook flink gedaald ten opzichte van de 20-weken echo. Na de echo voelde ik me echt verschrikkelijk, ik kreeg nauwelijks uitleg van degene die de echo deed en ik zag alleen maar statistieken waarvan ik niet wist wat ze betekenden. Gelukkig belde de verloskundige me die avond op nadat ze de uitslag had gezien, omdat ze al wel dacht dat ik me zorgen maakte. Ze heeft me wel gerustgesteld, maar zei ook wel dat ze me door moet sturen naar de gynaecoloog als de baby de volgende keer weer niet zo goed gegroeid is en dat ik vanaf nu elke 2 weken een echo krijg, dus ze raadde me aan om direct te stoppen met werken. Dus dat doe ik nu, ik rond de laatste dingen thuis af en dan ga ik met verlof!

Ik doe nu sinds een paar dagen rustig aan en vandaag is de baby drukker dan ooit, dus dat geeft me wel veel vertrouwen dat ze weer lekker aan het groeien is. Vrijdag heb ik weer een controle en dan hoop ik dat de verloskundige kan zeggen dat inderdaad weer goed gegroeid is.

@Elastigirl: Heel gek inderdaad om te bedenken dat we over een paar weken een baby in onze armen hebben! Ik kan het me nog niet voorstellen eerlijk gezegd.

@Konijn: Volgens de trainster is niemand uiteindelijk besmet gelukkig. Is het voor jou een bewuste keuze om naar een ander ziekenhuis te gaan? Niet vastzitten aan monitoren lijkt me ook wel zo prettig, dat is voor mij wel het argument om geen ruggenprik te willen. Maar ik laat de optie van pijnstilling ook open, ik zie het wel op dat moment, ik kan me er toch geen voorstelling van maken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik had je verhaal elders al gelezen gioia, schrikken inderdaad. goed je rust pakken, dat kan zeker geen kwaad. Ik heb dat hier ook gedaan en hier leek er in die 2 weken een wonder gebeurd te zijn (woorden van de gyn). Onthoud, jij doet wat je kan, dit is op geen manier jouw schuld! spannende tijd zo voor jullie. Gelukkig is het einde in zicht. Knuffel voor jou :hug:

Ik kan de andere berichten nu even niet terug lezen, dus later meer.
@gioia jeetje wat schrikken zeg! Hopelijk groeit ze nu even goed door. Spannend hoor.

Ik zit nu in spanning of hij weer goed gedraaid is. Ik voel hem ook in mijn bekken hikken. Maar dat zegt niks. Vriendin heeft een ingedaaldr stuit en voelt ook in bekken de hik.
Morgen weer controle!
Net laatste werkdag gehad dus nu echt met verlof!!! Heerlijk. Ben er toch wel heel erg aan toe.
gioia, hoe is het nu bij jou, want we zaten zo min of meer in hetzelfde schuitje (was dit topic even kwijt)
Ik heb net gereageerd in het andere topic Florence! Maar het gaat weer goed, ik heb nog geen nieuwe echo gehad maar de baby is zoveel actiever dan in de weken voor de echo dat ik wel echt het gevoel heb dat de rust haar goed doet. En mij ook wel trouwens :) Pas nu ik met verlof ben voel ik pas hoe ontzettend moe ik was, ik heb de eerste dagen vrijwel niets gedaan en moest mezelf echt naar het sporten en zo slepen. Maar inmiddels voel ik me weer beter en krijg ik weer wat energie. Vrijdag de tweede echo dus ik duim dat alles goed is, mijn gevoel zegt van wel!

@Giraffe: En ligt de baby goed? Vreemd van dat hikken bij je vriendin, dat leek me wel een duidelijk teken dat de baby goed ligt maar dus niet!
Wat fijn dat dat rust je goed doet!

Ik heb nu ook eindelijk soort van rust. Dochter is naar opvang en ik heb verlof! Alleen moeten we toch een kamertje inrichten voor de kleine, en die staat nog vol. Dus daarover wel wat stress. Maar gaat vast goedkomen! Nu eerst even niks. Wat jij zegt herken ik ook. Had niet door dat ik zó moe was! Misschien straks nog rustig wat op ruimen, maar heb heel weinig energie. Slaap ook slecht. Wordt om de paar uur wakker 's nachts.

Kleine man ligt goed! De verloskundige twijfelde donderdag bij controle, dus had gisteren extra echo. Hij ligt zelfs al behoorlijk ver in het bekken met zijn hoofd! Dus kans op draaien is heel klein. Geeft wel rust.
@gioia, spannend zeg. Ik hoop dat de groei goed is geweest! Ander ziekenhuis is geen eigen keuze hier. Het ziekenhuis waar ik heen wil, ligt op afstand van de andere waar mijn vk mee samen werkt. Mocht er nog iemand zijn die dan bevalt, kan ze niet heen en weer, dus moet ik ook die kant op (klinkt heel vaag zo, maar anders iets te herkenbaar). Het ziekenhuis viel enorm tegen, daar wil ik no way heen. Vanavond nog 1 bezoeken dus maar.

Hier nu ook lekker met verlof. Omdat het samenvalt met de vakantie nog niet echt dat rust gevoel. Kamertje is wel zo goed als af! Morgen ga ik de kast inrichten. Helemaal zin in al die kleine kleertjes.

Ik moet over een week toch nog een extra echo. Buikje was p95, aan de grote kant dus... de rest gemiddeld. Ik ben dus benieuwd, vooral hopen dat het niet doorgroeid, anders moet ik toch weer naar de gyn. Ook al heb ik geen suiker (maak ik miss gewoon grote baby’s?!)

Zet m op dames met de laatste loodjes!
Hoe is het met iedereen? Nog geen stiekeme vroege baby’s? :)

@gioia, is de baby goed gegroeid nu?

@giraffe, is het hoofdje nu weer naar beneden? Bij mij ligt hij al tijden goed, maar het hikken voel ik ongeveer overal, dus of dat wat zegt?

Hier nieuws. Volgende week wordt ik ingeleid! Met 38 weken. Ze verwachten toch een flinke baby, alleen deze keer zonder aanwijsbare reden (zoals suiker ofzo). Dat zette wel even alles op scherp afgelopen week toen ik het hoorde, kamertje is wel af, maar er moet nog een latje tegen de muur! De verzorgingstas moet ik nog laten repareren, geboortesticker moet ik nog bestellen... zo gek dat we nu weten wanneer het gewoon gaat beginnen!
Oh wat spannend dat je nu een datum hebt!

Hij ligt helemaal goed. Zelfs al ingedaald. Dus waggel nu echt als een pinguin haha. En veel plassen en druk op mijn bekken. Echt nog even volhouden hier...
Kamertje is nog niet klaar. Meubels moeten nog in elkaar en dan alle accessoire enzo nog. Dus hij moet nog even wachten (al kan ik zelf nauwelijks wachten tot hij eruit is).
Ohhh spannend Konijnhangoor! Dat lijkt me inderdaad echt heel erg gek om te weten! Maar ook wel prettig dat je weet dat alles klaar moet zijn voor die tijd.

En fijn dat de baby goed ligt Giraffe! Hopen dat de baby zich een beetje aan jullie planning houdt ;-D

Wij hebben vorige week de tweede groeiecho gehad en die was helemaal goed! Haar buikje was van klein naar bovengemiddeld gegaan in 2 weken tijd. Haar hoofdje was nog steeds heel klein, maar dat is waarschijnlijk gewoon aanleg. Dus ik hoef geen echo's meer en ben weer gerustgesteld!

Hier is de babykamer helemaal af, ik heb de afgelopen dagen alle kleertjes e.d. gewassen en gesorteerd, voelt heel lekker om dat allemaal op orde te hebben. Alleen kwam ik erachter dat ik echt compleet verkeerde hoeslakens heb besteld voor zowel het ledikantje als de cosleeper. Ik heb er 3, maar ze passen om geen van beide :facepalm: En ik heb meer dan genoeg broekjes, maar niet genoeg shirtjes. Dus de komende dagen moet ik toch nog even de laatste dingen bij elkaar sprokkelen.
Wat een opluchting Gioia!! Heeft de rust dus goed gedaan.
Ik heb hier ook heel veel broekjes en maar weinig shirts. Komt voornamelijk omdat de broekjes van dochter neutraal zijn en de shirtjes veelal roze waren. Dat ga ik mijn zoon straks niet aantrekken!
Heb wel al aantal shirts van de Hema gehaald. Die vind ik zo leuk! Maar de maat is lastig... koop liever iets groter (62 bijv.) Zodat ik zeker weet dat het ooit gaat passen. Straks koop ik veel 50/56 en past hij dat maar heel kort. Dan heeft hij alles maar een enkele keer aan gehad. Dat is ook zonde.
Ervaring is dat je beter kan kopen op het moment dat ze er zijn en je dus weet wat je moet hebben.
Hema en Zeeman gelukkig om de hoek!
Dames, gisteravond is de baby geboren. Maar goed dat ik ingeleid ben. 38.1 weken en 4350 gram en 55 cm. Het was even klusje, maar het was het zeker waard.

Succes nog even voor jullie!!!
Gefeliciteerd konijn!!! Geniet van elkaar :hug:

Ik waggel nog rond. Vandaag precies 38 weken.
Gefeliciteerd konijn! Lekker genieten van elkaar! Wat een kanjer inderdaad!

Ook ons mooie meisje is geboren! Wij genieten onwijs van haar! Net geen 3400 gram en 49 cm! Het was een soort tornado bevalling, maar ons meisje doet het geweldig!
lalameme wijzigde dit bericht op 21-11-2018 03:58
4.37% gewijzigd
Gefeliciteerd Konijn, ik had je berichtje gemist! Wat een flinke baby voor die termijn, inderdaad maar goed dat je ingeleid bent! Geniet ervan!

Lalameme hoe is het nu met jullie? De kraamweek zit er al bijna op denk ik, dat gaat snel!

Hier nog steeds geen baby en ik heb ook niet het idee dat de bevalling binnenkort gaan beginnen. Al haalt in onze familie niemand de uitgerekende datum en heb ik al bijna het familierecord van 39+3 weken verbroken, dus ik dacht van tevoren dat ik nu ook wel zou zijn bevallen. Dus ik blijf maar afwachten!
Gefeliciteerd Konijn en Lalameme! En zag bij laatste loodjes ook Florence, gefeliciteerd!

Hier nog geen baby... 40 weken en 4 dagen vandaag. We wachten maar rustig af, vrijdag met 41 weken strippen als er nog geen veranderingen zijn.
Dankjewel dames! Hier gaat alles goed. Een tweede is wel anders dan een eerste zeg!!!

Succes dames, ik hoop dat het snel doorzet bij jullie.

@ lalame, hoe is het bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven