Uitgerekend 2e helft november 2018

25-03-2018 16:46 417 berichten
N.a.v. zwanger/uitgerekende-datum-eind-novembe ... ges/405694 hierbij een topic met tabel, waar we hier verder kunnen kletsen!

Heb de tabel nu ingevuld naar wat ik uit het vorige topic kon halen, maar vul uiteraard zelf daar aan waar kan.


Groetjes,
MissSkyra9
.
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Anijsie 34/35 1e 15 november 27 juni 20 wk echo :heart:
elastigirl 34/27 1e 16 november meisje :heart:
TrotseJongeMama 22/30 2e 17 november jongen 27 juni: 20 weken echo (komt dan ook het geslacht te weten :heart:
Lalameme 23/26 1e 18 november meisje :heart:
ninaaatje 32/35 3e 19 november meisje :heart:
cadeautje123 33/35 3e 21 november 12-06 geslachtsbepalingecho :heart:
florence13 37/37 1e 23-26 november jongen :heart:
Amy03 31/36 1e 24 november :heart:
bozz 30/32 1e 25 november 14-05 termijnecho :heart:
Giraffe90 27/28 2e 25 november jongen 6-7 20 weken echo :heart:
Gioia82 34/35 1e 26 november meisje :heart:
xxchillyxx 31/32 1e 26 november meisje 13-6 geslachtsbepaling :heart:
Konijnhangoor 31/29 2e 27 november 09-05 termijnecho :heart:
bloemetje91 26/28 2e 28 november 02-05 eerste echo
Appelgroen 29/32 1e 28 november meisje :heart:
Liz001 34/35 1e 28 november :heart:
nina.dylan 37/45 2e 29 november 20-04 eerste echo
Sop22 31/32 2e 29 november
MissSkyra9 26/32 1e 30 november jongen 16-05 termijnecho :heart:
Nochoice 29/34 1e 30 november 20-04 eerste echo
:hug: w002
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:37
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
58.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat leuk dat jullie het geslacht al weten!
Ik moet nog 6 weken wachten (maak denk ik donderdag bij vk de afspraak voor de echo.. misschien kan het wat eerder haha). Ben zooo nieuwsgierig.
Gevoel zegt meisje. Maar jongen zou ook heel leuk zijn!

@Gioia vreselijk die misselijkheid hè! Hoop voor je dat het gauw overgaat.
Bij mij gelukkig al minder. Maar vermoeidheid... pfff. Als ik opsta wil ik alweer mijn bed in.
En van de week kon ik nauwelijks iets doordat mijn onderrug vast zat. Nu wel weer beter maar nog erg gevoellig.

Worden jullie ook gek van de warmte? Ben steeds zo duizelig en slaap slecht. En ik heb niet echt zomerse kleding die ik nu pas/leuk staan met een buikje.
Alle reacties Link kopieren
Hier alles goed, wel erg druk met werk nu.

Wat leuk dat je het geslacht al weet lalame! Ik kreeg een echofoto mee, met 14 weken, waarbij wij thuis tegen elkaar zeiden... het is een meid hè? Dus wij denken een meisje. Ohja, en placenta ligt deze keer achter. Dus ik denk echt dat ik de baby nu al voel!

Nipt was allemaal goed gelukkig. Uitslag binnen 8 werkdagen gekregen.

Het begint allemaal echt te worden nu. Echt super. Eerst geloofde ik het nog niet zo allemaal, maar het is zo tastbaar nu.

Wij gaan geen nieuwe babykamer kopen, de oudste krijgt een nieuwe kamer. Als de baby een meisje is, zullen we nu ook eigenlijk niet zoveel hoeven te kopen... gek idee.
Alle reacties Link kopieren
@Giraffe: De misselijkheid was bij mij ook een stuk minder, maar is deze week ineens weer helemaal terug. En vorige week had ik juist heel veel last van vermoeidheid, maar dat gaat deze week weer beter. Ik kan normaal heel slecht tegen warmte maar het valt nu wel mee. Normaal slaap ik altijd slecht met warmte, maar ik ben nu zo moe dat ik ook in de hitte prima slaap. En ik heb nog nauwelijks een buikje, dus qua kleding ook nog geen probleem gelukkig! Helaas voor jou houdt de warmte nog wel even aan vrees ik....

@Konijnhangoor: Ik lees dat vaak, een babykamer kopen. Wat wordt daarmee bedoeld? Koop je dan het wiegje, commode en een kast allemaal in een keer? Een commode hebben we al, dat was mijn oude kledingkast/make-up tafel. De kast gaan we zelf maken omdat er geen standaardkast in onze kamer past, dus we hebben alleen een wiegje nodig denk ik. We zijn ook druk bezig met schilderen en zo, we hebben een hele leuke kleur voor op onze balken maar de kleur is wel erg meisjesachtig. Als het een jongetje wordt dan moeten we maar wat meubels blauw gaan schilderen om het een beetje te compenseren :hihi:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen een jongen!! :)
♡Mirthe 21 april 2016
♡Uitgerekend 17 november 2018
Alle reacties Link kopieren
@Trotsejongemama, leuk gefeliciteerd!!!

@gioia, een babykamer is voor ons een ledikantje, commode en kast. Bij de oudste hebben we dit aangeschaft. Dit weekend zijn we bij een superleuk zaak wezen kijken (Google: petit Amélie). Echt serieus, had ik deze maar eerder gezien! Voor de oudste hebben we hier nu een bedje uitgezocht. Die mag naar een grote meidenkamer!

Gisteren voor het eerst weer een zwangerschapsbroek aan gehad. Wat een drama! Die dingen zijn warm! Die buikband was niet te doen. Ik ga voor jurkjes deze zwangerschap denk ik.

Eigenlijk voel ik me met de week beter, minder moe. Niet meer misselijk. Wel een beetje maagzuur. Van de week ben ik zelfs met mijn werk naar Disney geweest, s’ nachts weg en s’ nachts weer terug. Het viel me alles mee! Morgen mag ik weer naar de vk. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Babykamer hebben wij ook nog van de oudste (is nog in gebruik, maar zodra dakkapel er is, gaan wij maar zolder en dochter maar de grote kamer)

Heb momenteel heel veel last van duizeligheid, slap gevoel en misselijkheid. Mogelijk door ijzer tekort of bloedarmoede na het bloedprikken. Heb ook lage bloeddruk (80/50 afgelopen donderdag). Voel me er zo naar door, ook doordat ik er nu niet kan zijn voor dochter en vriend. Hopelijk ben ik er gauw vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Giraffe! Ik denk niet dat het door het bloedprikken komt, zoveel bloed halen ze er niet uit en dat is zo weer aangevuld door je lichaam, als je daar last van krijgt dan had je al een ijzertekort. Heb je al ijzerpillen? Ik drink nu roosvicee met ijzer erin omdat mijn ijzer ook te laag was, ik hoop dat het helpt. Ik nam mijn vitaminepillen ook altijd met kwark, en dat schijnt juist voor de ijzeropname slecht te zijn dus ik neem ze nu vlak voor het slapen gaan. En je bloeddruk is wel erg laag inderdaad, heeft de verloskundige daar geen tips voor?

Ik moet ook eens gaan kijken naar zwangerschapsbroeken, het gaat nu nog wel maar aan het eind van de dag zit m'n broek net iets te strak. De komende dagen draag ik gewoon lekker jurkjes, dat zit veel prettiger!

Ik begin me ook weer echt beter te voelen, afgelopen weekend voor werk in het buitenland geweest en ik voelde me gewoon weer normaal, lekker! En moeders voor moeders is afgelopen :cheer:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
@Gioia
Denk ook niet dat het direct door bloeprikken komt hoor. Maar daarna had ik er wel opeens heel erg last van. Nu gelukkig alweer aan de betere kant!
Tip van de roosvicee ben ik ook al tegen gekomen ja. Maar is dat niet erg dubbelop met vitamine pillen waar ijzer in zit?
Verloskundige kon me geen tips geven. Behalve rustig opstaan, geen onverwachte bewegingen maken en dropjes eten.
Vooral in de ochtend heb ik er last van en na een middagdutje. Maar ja dan heb ik natuurlijk een hele tijd gelegen.
Even doorbijten! Nog 6 weken en dan heb ik 6 weken vakantie! Kijk er naar uit.
Alle reacties Link kopieren
@Giraffe: Ik slik zelf al tijden vitaminepillen met ijzer (ik eet vegetarisch en sport veel), ik probeer ook veel ijzerrijke producten te eten en nog heb ik een ijzertekort. Dus dan lijkt me die roosvicee niet dubbelop, blijkbaar krijg ik toch nog te weinig binnen. Als je nog geen pillen slikte voordat je bloed getest werd dan hoeft die roosvicee misschien niet, maar anders zou ik het toch gewoon proberen.

Ik heb vroeger wel veel gehad aan zoethoutthee drinken toen ik een lage bloeddruk had, maar volgens mij is dat niet goed tijdens de zwangerschap omdat er een stofje in drop/zoethout zit wat slecht is voor de baby (en je bloeddruk verhoogt, maar dat is natuurlijk precies wat jij wil).

Nog even doorbijten inderdaad, gelukkig wordt het ook wat minder warm de komende tijd, dat zal ook schelen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Hier weer een update van mijn kant. Heb heel erg druk, maar voel me meer dan goed. NIPT uitslag was helemaal in orde en over en weekje weten we het geslacht van onze baby. Ben benieuwd. Denk zelf een jongen, maar wie weet toch een meisje haha!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,
Ik ben nieuw in de groep en heb mij tevens even aan het schema toegevoegd.
Vinden jullie het 2e trimester ook zo'n gekke fase? Behalve dat kleding strakker zit merk ik nu weinig van de zwangerschap. Momenteel 16 wk zwanger en overmorgen de geslachtsbepaling. Blij om de baby dan weer even te zien.Hebben jullie kindje al gevoeld?
Alle reacties Link kopieren
xxchillyxx schreef:
11-06-2018 14:31
Hoi dames,
Ik ben nieuw in de groep en heb mij tevens even aan het schema toegevoegd.
Vinden jullie het 2e trimester ook zo'n gekke fase? Behalve dat kleding strakker zit merk ik nu weinig van de zwangerschap. Momenteel 16 wk zwanger en overmorgen de geslachtsbepaling. Blij om de baby dan weer even te zien.Hebben jullie kindje al gevoeld?
Welkom!!
Hele gekke periode ja. Iedereen weet het nu, dus op de een of andere manier gaan veel gesprekken daarover. Ik heb wel al een aardige buik. En ja heb al wat gevoeld. Nog niet constant maar wel regelmatiger. Vooral na beweging, als ik dan ga zitten voel ik barbapapa in mijn buik! Heel gezellig haha. En ook wel geruststelling want onlangs heeft een collega een kindje verloren, bleek met 20 weken echo niet meer te leven (al aantal weken niet).

Ik wacht nog op de uitslag van de nipt. Uiterlijk woensdag! Spannend.
Ondertussen druk met einde schooljaar op werk en mijn dochter wordt over een maand alweer 2. Dus veel tijd om bij de zwangerschap stil te staan heb ik niet. Wil daarom weer zwangerschapsyoga gaan doen. Even uurtje baby tijd per weel!
Welkom xxchillyxx, ik vind dit ook altijd rare weken. Wij hebben de geslachtsecho al gehad en we krijgen een meisje. Super leuk na 2 jongens en fijn dat ze het baby’tje globaal even ‘ checken. De nipt hebben we niet gedaan.
Ik voel ook beweging maar is natuurlijk ook al de derde, dan schijn je het eerder te voelen. Zwangerschapskleding stel ik zo lang mogelijk uit. De vorige keren was ik dat spuugzat
Alle reacties Link kopieren
Welkom Chilly! Bij mij wisselt het erg van dag tot dag. Ik ben op sommige dagen nog zo ontzettend moe! Maar er zitten ook dagen tussen dat ik me gewoon "normaal" voel, heerlijk! Ik vergeet soms wel dat ik zwanger ben, dat had ik in het eerste trimester niet omdat ik me toen echt anders (misselijk...) voelde.

Ik voel de baby nog niet, maar het is dan ook de eerste en ik ben pas 16 weken zwanger, mijn moeder voelde mij pas bij 19 weken dus ik ga ervan uit dat ik ook dan pas de baby begin te voelen.

Ik ga dit weekend op vakantie en daarna ga ik zwangerschapskleding halen denk ik. Ik kan m'n spijkerbroeken nog wel aan maar ze beginnen wel onprettig te zitten, en het is niet altijd lekker jurkjesweer helaas!

Ik heb vannacht gedroomd dat ik zwanger was van een tweeling en daar bij de bevalling achter kwam :O Dan zou de verloskundige wel iets gemist hebben tijdens de echo haha!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
[quote=Giraffe90 post_id=28623218 time=1528733217 user_id=257933]
Welkom!!
Hele gekke periode ja. Iedereen weet het nu, dus op de een of andere manier gaan veel gesprekken daarover. Ik heb wel al een aardige buik. En ja heb al wat gevoeld. Nog niet constant maar wel regelmatiger. Vooral na beweging, als ik dan ga zitten voel ik barbapapa in mijn buik! Heel gezellig haha. En ook wel geruststelling want onlangs heeft een collega een kindje verloren, bleek met 20 weken echo niet meer te leven (al aantal weken niet).

Wat leuk dat je het al voelt. Ik dacht eergisteren wat gevoeld te hebben, maar nu voel ik het niet meer.
Wat jij over je collega vertelde maak ik mij ook wel eens zorgen over. Het is toch altijd spannend of het goed blijft gaan! Wij hebben ook NIPT gedaan en alles was gelukkig goed
Alle reacties Link kopieren
@ ninaaatje; wat leuk dat jullie een meisje krijgen, zeker na 2 jongens!
Bij mij is het ons eerste kindje, dus ik denk dat het daarom langer duurt voordat ik het goed voel.
Ik heb nu 1 fijne zwarte skinny mama jeans, maar verder draag ik ook nog mijn eigen broeken en shirtjes. Vind veel positiekleding, vooral shirtjes met printjes, lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik pas niet meer in mijn broeken dus hier al zwangerschapsbroeken. Wij krijgen een jongetje!!!
Alle reacties Link kopieren
@gioia82
Fijn dat er ook dagen zijn dat je je weer 'normaal' voelt. Hopelijk nemen die steeds meer toe dit trimester.
Met 16 weken lopen we mooi gelijk op. Wil je weten wat het wordt?
Alvast een fijne vakantie, wij gaan eind van de maand ook even weg omdat het nu zo goed gaat :)
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
12-06-2018 13:52
Ik pas niet meer in mijn broeken dus hier al zwangerschapsbroeken. Wij krijgen een jongetje!!!
Hier ook al een aantal weken alleen nog maar zwangerschapsbroeken!

En hoera! Een jongen. Gefeliciteerd!


@Chilly
Kan best dat je het nog niet voelt hoor. Bij de eerste voelde ik ook pas vanaf week 19 echte beweging.
En ik wil je niet bang maken! Maar het gebeurt helaas wel.. kindje had chromosoomafwijking en dus sowieso niet levensvatbaar. Als de nipt goed was zal die kans dus erg klein zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wat een goede berichten allemaal en wat leuk dat sommigen het geslacht al weten! Wij moeten nog 2 weekjes geduld hebben tot de 20 weken echo. Ik vind dat nog wel leuk om nog even te "twijfelen" of het een jongen of meisje zal zijn. Mijn voorgevoel zegt een jongen, daarom ben ik zo benieuwd of mijn gevoel me voor de gek houdt of niet.

Ik ben nog wel snel moe, last van hooikoorts en buik groeit aardig door. Bij alle gewone broeken passen niet meer. Heb wel zwangerschapsbroeken, maar die zijn nog een beetje groot, omdat alleen mijn buik dikker is geworden en mijn benen en billen nog niet. Het is elke dag een beetje een uitdaging, wat trek ik aan? Verder zeggen veel mensen nu dingen over mijn buik, wat groeit het snel, weet je zeker dat het er 1 is etc. Oh en sinds gister weer meer last van maagzuur, dacht vannacht echt ik word weer ziek en misselijk, beroerd. Is nu weer over gelukkig.

Ik heb al wat dingen in de sale gekocht bij de hema, extra korting op afgeprijsde dingen, dus een broekje voor €3 etc heb ik al "genderneutraal" gekocht.
Alle reacties Link kopieren
@Chilly: Hoe was de echo? Ja we willen ook weten wat het wordt, al wachten we wel gewoon de 20-weken echo af. We zijn gewoon erg benieuwd! We vinden het ook heel moeilijk om een naam te verzinnen, dus dan scheelt het als we maar 1 naam hoeven te verzinnen in plaats van 2.

Leuk dat jullie het geslacht al weten Florence en Ninaatje!

En vervelend dat je nog wel moe bent en zo Elastigirl. Jouw naam past trouwens goed bij je dagelijkse dilemma ;-D
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Wat knap dat je het kunt volhouden Gioia! Vriendin van mij wil het pas horen bij geboorte. Bij ons is een meisje! Ben echt blij dat ik het weet. We hadden het door de echoscopiste op een kaartje laten zetten, zodat we het thuis samen konden openmaken. Ik durfde haast niet te kijken, dus mijn vriend heeft het mij weer verteld haha. Zijn gisteren even naar wagens wezen kijken en gaan waarschijnlijk voor de Joolzday2. Wel prijzig, maar je merkt bij het rijden wel veel verschil in stevigheid t.o.v. andere wagens. Bij baby dump zijn de wagens nu ook in de aanbieding, dus dat is mooi meegenomen. Op website van Joolz zelf geven ze maar 150 euro korting.

Weten jullie al welke wagen het wordt? Of voor de mama's die al een wagen hebben welke hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier de Bugaboo.
Super blij mee! Heb geen ervaring met andere wagens, maar hij rijdt super!
Wij gaan voor een plankje eraan, zodat oudste dan mee kan rijden als de jongste erin ligt. Waren vorig weekend in de dierentuin en op de eerste 10 minuten na wilde ze niet in de wagen, dus denk dat dat moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
ik moet nog wagens shoppen, vind het best wel lastig eigenlijk want weet niet goed waar ik op moet letten, ik zie veel vrouwen met zo'n stokke lopen maar dat vind ik niks.

het moet in elk geval een stevige zijn want man is lomp en die stang waar je tegen duwt moet ook verstelbaar zijn want ik ben klein en man is groot. (we hebben een enorm lengte verschil)
Alle reacties Link kopieren
Florence leuk een jongen! Chilly een meisje ook heel leuk! :)

Weet niet zeker of ik het al verteld had maar wij krijgen een meisje! Wat word het echt nu je iets over de baby weet! :love:

Wij toevallig net alles besteld bij baby dump, kamer en wagen. Wij zijn voor de mutsy EVO urban normad gegaan. Degelijke wagen maar geen 1000 euro. Wij wandelen niet veel dus hij word niet extreem intensief gebruikt voor dat geld een hele degelijke wagen!

Hier weer terug van vakantie, heerlijk van genoten en lekker bijgekomen, ik ga mn best doen zoveel mogelijk terug te lezen! :)

20 weken echo hebben wij aanstaande donderdag, spannend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven