CV Ketel geluiden

03-11-2018 19:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Ik wordt zo dadelijk echt gillend gek!

Ik woon sinds 3 jaar in een huurhuisje samen met 3 andere meiden. Het is een oud huis van voor de oorlog. Ik woon 3 hoog en op die verdieping zit de ketel.

Altijd als het kouder wordt buiten en de winter begint dan gaat dat ding tikken. Helemaal gek wordt je er van, 's nachts doe je geen oog dicht.

Ze hebben al eens een nieuwe ketel geplaatst, andere temperatuurmeter geplaatst, andere radiatorknoppen, los expansievat etc.

Het probleem blijft zich voordoen! Voornamelijk als je warm water uit de kraan pakt, maar ook soms gewoon random.

Ik weet niet meer wat ik moet oden, ik heb al eens opnames gemaakt en aan de verhuurder laten horen. Zij huren dan een bedrijf in maar het werkt allemaal niet. Het is nu weekend en ik ga dit echt niet trekken zo..

Weet IEMAND wat het kan zijn?

Het is een soort brommend geluid alsof iemand in de muur boort. Soms dan stopt het even, dan begint het weer. Het metertje in het groen (bar denk ik?) Gaan dan helemaal trillen. De kachels ontluchten hebben we al geprobeerd..
Every step forward begins with the decision to not stand still
Klinkt gewoon hoor.
oordoppen?
Een CV ketel maakt nou eenmaal wat lawaai. Kan het zijn dat jij er wat overgevoelig voor bent?
Dat is het krimpen en uitzetten van de leidingen. Wanneer die geen ruimte hebben om te bewegen hoor je dat.
Niet geschoten is altijd mis
nee mijn huisgenootjes en buren hebben er ook enorm last van. het is echt bizar hard zegmaar, totaal niet overgevoelig. Want normaal slaap ik echt overal doorheen.

Dat van de leidingen heb ik al eens eerder gelezen, maar het zou niet zo moeten zijn dat dit 's winters bijna 24/7 doorgaat dat je gewoon niet meer normaal kunt leven toch.
Every step forward begins with the decision to not stand still
Roxxeanne schreef: ↑
03-11-2018 20:16
nee mijn huisgenootjes en buren hebben er ook enorm last van. het is echt bizar hard zegmaar, totaal niet overgevoelig. Want normaal slaap ik echt overal doorheen.

Dat van de leidingen heb ik al eens eerder gelezen, maar het zou niet zo moeten zijn dat dit 's winters bijna 24/7 doorgaat dat je gewoon niet meer normaal kunt leven toch.
De leidingen zitten vast met van die klemmen. Heb je die als eens losser gedraaid?
Ik had het mijn huis in het begin ook. Hard ook. Volgens een monteur zaten dan die klemmen te strak. Ik wilde ze dit jaar losser zetten, maar hier lijkt het dit jaar minder.
Als je je cv met kouder water laat pompen, heb je dat geluid ook? (Even temperatuur van water heel stuk beneden draaien). Als je dat ook hebt dan zit er iets aan je pomp / waterstroom die gaat resoneren.

Als het alleen bij warm water gebeurt dan zit het in het uitzetten en krimpen van de leidingen. Dan is het idd bijv. te strak opgehangen leidingen, te weinig water in het systeem etc.

Je kunt wat experimenteren met verschillende waterdruk om te kijken of je daarmee de resonantie voorkomt.
Ik heb altijd gedoe met mijn ketel, diverse monteurs over de vloer gehad, onderdelen vervangen enz. Laatst deed mijn verwarming het weer niet en ging mijn ketel een soort van schudden als 'ie aansloeg. Alles ontlucht, hielp niets.
Ik heb toen alle radiatoren in mijn huis dicht gedraaid behalve eentje in een slaapkamer. De thermostaat hoger gezet en gewacht of de enige radiator die aanstond warm werd en dat werd 'ie, wonder boven wonder. Daarna stuk voor stuk de andere radiatoren opengedraaid en nu ben ik ( voorlopig ) van het gezeur af en de ketel "schudt" ook niet meer.
Geen idee wat er met mijn ketel en de radiatoren aan de hand is maar dit heeft gewerkt en misschien is het ook wat voor jouw ketel.
Collega van mij had dit ook. Bleek een kraan in de badkamer niet goed te zijn en lucht te zuigen. Nieuwe kraan bij de wastafel en hele probleem was opgelost. Herrie was zo erg dat het leek of dat er mensen de hele dag aan het boren waren.
Heb je wel alle radiotoren open?Dat schijnt ook te schelen.
Hangt de ketel wellicht aan een holle wand die als klankkast aan het werken is?
Hangt de ketel aan de muur waarin de schoorsteen zit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven