Oeps toch een rammelaar
dinsdag 6 november 2018 om 20:16
Er lopen bij ons 2 dwergkonijnen van 2 jaar (zusjes) en een Duitse reus 6 mnd oud (geen mega zo’n 60 à 70 cm lang). Van de reus was ons verzekerd dat het ook een vrouwtje was. (Door een lerares dierenkunde.)
Maar je raadt het al, vandaag huppelde er 3 jongen door de tuin. (Niet eerder gezien, ze hebben een hol onder ons huis)
Nu vraag ik me dus af, hoe kan ik zien wie het mannetje is. Net de reus al even geken, maar zag niet echt ballen zitten, maar ga er eigenlijk wel vanuit dat hij het mannetje is.
Maar je raadt het al, vandaag huppelde er 3 jongen door de tuin. (Niet eerder gezien, ze hebben een hol onder ons huis)
Nu vraag ik me dus af, hoe kan ik zien wie het mannetje is. Net de reus al even geken, maar zag niet echt ballen zitten, maar ga er eigenlijk wel vanuit dat hij het mannetje is.
Such a beautiful place to be with Friends.
dinsdag 6 november 2018 om 20:22
Laatste ga ik zeker doen.SallySpectra* schreef: ↑06-11-2018 20:20Daar zijn gewoon plaatjes van te vinden op internet. En ga anders even langs de dierenarts. Kan je meteen een afspraak maken om hem te laten castreren.
Such a beautiful place to be with Friends.
dinsdag 6 november 2018 om 20:23
Geslacht bepalen bij konijnen, zeker jonge dieren, is nog niet zo makkelijk. Hoewel een lerares dierkunde het toch zeker goed moet doen.
Rammen kunnen hun hele leven de testikels in hun lichaam trekken, dus als je ze niet ziet geeft dat geen garantie.
Probeer het eens met behulp van deze site http://www.konijnen.be/voortplanting/sex.htm
Rammen kunnen hun hele leven de testikels in hun lichaam trekken, dus als je ze niet ziet geeft dat geen garantie.
Probeer het eens met behulp van deze site http://www.konijnen.be/voortplanting/sex.htm
dinsdag 6 november 2018 om 20:29
dinsdag 6 november 2018 om 21:16
Ik zou je eerder willen aanraden de voedsters te laten castreren. Die hebben er ook winst bij qua gezondheid, vanwege de grote kans op kwaadaardige baarmoedertumoren als ze niet gecastreerd zijn.SallySpectra* schreef: ↑06-11-2018 20:20Daar zijn gewoon plaatjes van te vinden op internet. En ga anders even langs de dierenarts. Kan je meteen een afspraak maken om hem te laten castreren.
dinsdag 6 november 2018 om 23:32
En dan die rammelaar constant bovenop die vrouwtjes zeker? Dat mannetje moet er ook aan geloven hoor!PhoebeBananahammock schreef: ↑06-11-2018 21:16Ik zou je eerder willen aanraden de voedsters te laten castreren. Die hebben er ook winst bij qua gezondheid, vanwege de grote kans op kwaadaardige baarmoedertumoren als ze niet gecastreerd zijn.
Poep, wie heeft jou gescheten?