Even mijn verhaal kwijt..

07-11-2018 11:47 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op dit moment ruim een jaar in een medisch traject om zwanger te worden omdat ik pcos heb. Ik ben begonnen met clomid en sinds september gestart met gonal f. De eerste ronde ging prima! Ik merkte op dat ik 16dg na ovitrelle positief teste met cb. Gelijk ook getest met Kruidvat en die gaf geen enkel steeepje aan. Een tegenstrijdige zwangerschapstest dus. De volgende dag nog een x getest met dezelfde merken met ochtendurine en toen beide negatief. Ik heb gebeld met gyn en zij adviseerde mij om 2 dg te wachten en anders langs te komen. Dezelfde dag brak uiteindelijk mijn menstruatie door. Op dag 3 van mijn menstruatie teruggekomen om te starten met gonal. Helaas werkte de eenheden niet zoals de vorige ronde en hebben ze het verhoogd naar 62,5. Gisteren kreeg ik een folikelmeting en ik kreeg een grote schrok te verweken. Ze zagen een vruchtje op de echo. He hoe wat hoe kan dat?! Ben gewoon 5 dg ongi geweest.. niets gemerkt. Werd meteen naar ander kamertje gebracht en daar maakte ze nog een echo en zagen een kloppend hartje en schatte het op 6 wk. Ik shock Mn man gebeld die op zn werk zat en het niet kon geloven. Ik ben naar huis gegaan en daarna door naar mijn werk. Op mijn werk begon ik opeens een klodder zwart bloed te verliezen. HELP! Direct gyn gebeld en ik kon weer terugkomen naar het zh. Echo gemaakt en vruchtje zat er nog (wat een dag). Daarna wel klein beetje oud bloed verlies. Vanochtend bij het opstaan weer een zwart stolsel maar geen helder bloed verlies. Voel me erg verward. Gyn zegt dat het doorspuiten geen invloed heeft gehad op zwangerschap. Ik maak me vooral zorgen om t bloedverlies. Gyn zegt dat t goed en slecht kan zijn en dat tijd antwoord kan geven. Het liefst kijk ik nu in een glazen bol voorruit. Ik heb eerder een miskraam gehad en ben erg angstig.

Wellicht dat iemand hier nog wel succesverhalen heeft in een soortgelijke situatie (hartje klopt maar bloedverlies)...

Ben nog steeds beduusd van wat er gisteren allemaal gebeurd is.
Wat naar die onzekerheid! Hier wel een positief verhaal, dus die ga ik met je delen!

Hier was ik na 1,5 dolgelukkig met onze, nog net zonder medische hulp zwangerschap. het begon al met bloedverlies, 5 dagen zoals altijd alleen minder heftig, en niet echt de gebruikelijke pijn erbij. Dus toch getest, ik dacht dit klopt niet. Die was positief! Ik heb de eerste 12 weken bloedverlies gehad, van rood tot bruin, klodders en helder. Ik heb alles gezien.

Op dit moment ben ik in het ziekenhuis en word ingeleid! Ons kindje word inmiddels bijna geboren! Maar wat zijn het enge weken geweest, zeker na al een medisch traject en miskramen! de kans blijft 50/50. Dat werd mij steeds verteld! Maar bloed verlies hoeft dus niet meteen het ergste te betekenen!

Ik wens je het beste en hoop dat jij over een maand of 8 ook mag bevallen van jullie wondertje! :hug:
Hoi Bloem,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap hetzelfde traject doorlopen. Eerst meerdere malen Clomid, uiteindelijk Gonal-f. Daar ben ik zwanger mee geworden en ik had vanaf het eerste moment helder rood bloedverlies (geen krampen). En stolsels. De echo's bleven echter goed, maar de gyneacologen waren er van overtuigd dat het fout zou gaan. Uiteindelijk bloedingen gehad tot week 20 en onze dochter is nu 3 jaar oud.

Nu is dit best uitzonderlijk en kan het nog alle kanten op nu je pas zo pril zwanger bent. Maar ik wilde het je toch graag laten weten. Ik zal voor je duimen dat de zwangerschap goed blijft verlopen.
Ik werd zelf niet echt ongesteld maar had wel bloedverlies en erge buikkramp. Maar het vruchtje bleef gelukkig wel zitten.

Het kan 2 kanten op gaan. Wanneer mag je terugkomen voor de volgende echo?
Dankjulliewel voor jullie positieve verhalen. Vrijdag moet ik terugkomen. Dat te bedenken dat ik gisterochtend opstond met de gedachte een follikelmeting te hebben. Ik hoop dat t bij mij net zoals jullie mag zijn. Nog geen buikkrampen oid
Wat fijn bloem dat ze je zo goed in de gaten houden! Elke week is weer een stapje in de goede richting! Het zal ontzettend spannend blijven. Inderdaad wel heel veel echo's gehad in die periode! Sterkte!
Dankje lalame doet me goed. Dat is een goede manier op het te bekijken.
Mijn zus was via omwegen zwanger van een drieling. Zij heeft tot 2 x toe grote stukken/stolsels verloren. Ook helemaal in paniek want ze dacht dat het de kleintjes waren. Gelukkig was alles nog goed en is de rest van de zwangerschap goed gegaan.

Je verwacht met dat soort grote stolsels dat het over is maar het kan dus heel vaak gewoon goed gaan.

Ik hoop dat het bij jou ook goed blijft gaan en dat je een fijne zwangeschap hebt.
Hier nog zo een soort verhaal. Heb enkel geen hormonen gebruikt. Maar ik ben wel 5 dagen ongesteld geweest. Niet al te veel. Laatste dag wel doorgelekt. Dus ook hier dachten we dat het niet gelukt was. Echter een 3 dagen erna toch een knaller van een zwangerschapstest. En nu inmiddels 28 weken ver. De kleine doet het goed. Nog wat bloedverlies gehad met 5 weken maar erna niet meer.

Gefeliciteerd!!
Ja klopt veensteker, de grootste klodder was gisteren. Daarna gelijk echo gehad en toen was alles in tact. Vanochtend was die kleiner, maar je denkt steeds wat komt er nog meer. 😚 vind t ook wel gek want heb gewoon 2 wk lang niet geweten dat ik zwanger ben. Het vruchtje heeft mijn menstruatie overleefd en gisteren dan die echo en ineens 1,5 uur na de echo die klodder.

🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼
Ik heb het beide kanten op gehad. Buikkrampen + bloedverlies was een miskraam, bloedverlies alleen (wel heel veel) was niks aan het handje. Enige tip die ik heb (al had ik zelf de grootste moeite die op te volgen) is proberen te ontspannen. Zoek afleiding, verwen jezelf met wat leuks, doe wat dan ook om jezelf wat rust te gunnen. Je hebt er geen enkele invloed op, dat zorgde bij mij voor veel onrust.
Wat goed justmedaam dat je toch een zwangerschapstest heb gedaan 3 dg erna. Dankjewel voor het delen van je verhaal. Ik wens je een hele fijne zwangerschap!
Thanks Konijntje! Je hebt wel gelijk, hoop dat ik die rust snel vind en Ind een beetje afleiding kan zoeken.
Had vage klachten. Dinsdag stopte het bloeden. Woensdag met douchen niet lekker. Donderdag op vrijdagnacht roze met afvegen. Dus toch maar test voor de zekerheid daarom. En dat was die knaller dus. Met deze plakker. Ik denk dat ik zwanger ben geweest van een tweeling maar er een vroegtijdig is afgekomen.
Oef dat inderdaad ook nog Daan. Konden ze dat zien bij jou op de echo dat je zwanger was van een tweeling?
Nee. Ik denk dat dat ook komt omdat dat veel te vroeg is mis gegaan voordat er iets van te zien is.
Hoi dames, een kleine update. Nu 10 wk en 3 dg zwanger. Vorige week met 9 wk en 1 dg een echo gehad. Alles was goed. Zwangerschapskwalen zijn ineens weg van wat ik überhaupt al had.. wat maakt me dat onzeker. Nu over 1,5 week weer een echo. Duurt zo lang en wordt er onzeker van. Hopelijk hoeft dit niks te betekenen, maar soms kan ik me helemaal gek maken :whip: . Hihi zo mijn ei weer kwijt 😇
Bij 10 weken was bij mij ook het meeste weg hoor. Dan worden de hormoon verdelingen anders en neemt de placenta een hoop over waardoor de kwaaltjes minder worden. Meestal tussen de 9/10-12 weken. Ik werd toen ook minder misselijk. Moeheid verdween. Borsten niet meer zo gevoelig enz.
Snap dat dat onzeker maakt weer, maar dat kan inderdaad zeker weer die wissel van hormonen zijn! Als je bang bent of twijfelt mag je altijd naar je vk, of gyn bellen. Net waar je loopt. Vaak zijn ze heel begripvol!

Fijn dat de vorige echo goed was, het is leven van echo naar echo nu! Ik hoo po op snel meer goed nieuws voor jou!

Een knuffel voor jou! Omdat ik weet dat het allemaal zo spannend en eng is! :hug:
123bloem123, gefeliciteerd! Hier ook een ernstige bloeding gehad in de eerste weken van mijn zwangerschap. Wat was ik onzeker (had een miskraam gehad dus was als de dood dat het vruchtje eraf zou komen). Het resultaat ligt nu lekker te slapen :winkie:

Probeer erin te blijven vertrouwen. Hoe stom het ook klinkt: als het niet blijft zitten kunnen we er ook weinig tegen doen. Ik hield me voor dat mijn miskraam gebeurd is omdat mijn lichaam daarmee aangaf dat het kindje niet gezond was. Soms maakt je lijf zelf dan al de ‘beste’ keuze.

Dus nogmaals gefeliciteerd! Geniet :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven