Zwanger en eetprobleem
woensdag 7 november 2018 om 14:03
Dit. Niet alleen voor nu heel belangrijk voor je kindje, maar vergeet jezelf niet! Ook op de lange termijn, als je kindje toe is aan groentes e.d. Jij moet het goede voorbeeld geven, dus verstandig om daar nu alvast mee te beginnen. Sterkte
woensdag 7 november 2018 om 14:09
woensdag 7 november 2018 om 14:12
woensdag 7 november 2018 om 14:14
Bij mij is het eten in al mijn zwangerschappen volledig uit de klauwen gelopen, hoezeer ik mijn best ook deed. Elke keer kon ik toch weer geen weerstand bieden aan koek en chocola, en met avondeten had ik dan na drie happen genoeg. Ben telkens 35-45 kilo aangekomen (was ook heel veel vocht bij, maar toch). Mijn man verborg alle snoep en koek in huis, daar maakte ik dan ruzie over, en dan reed ik onderweg maar langs de Mac of zoiets. Ik heb drie gezonde kinderen gekregen, en gek genoeg kostte het me na de bevalling veel minder moeite om gezond te eten. Bij alledrie was ik binnen een paar maanden weer op mijn oude gewicht (slank). Ik heb het maar op de hormonen geschoven...
woensdag 7 november 2018 om 18:05
Tja, gezond is anders maar ik heb de hele zwangerschap overgegeven en hield niks van groente, fruit, pasta, rijst oid binnen. Ik leefde de laatste zwangerschap zo ongeveer op brood met soms kaas en ijsblokjes. En toch hebben mijn kinderen er voor zo ver te beoordelen is niks aan overgehouden.
Vraag er voir jezelf wel echt hulp bij als dit niet aan je zwangerschap gerelateerd is maar daarvoor ook al was, maar raak niet gelijk in paniek voor je baby.
Vraag er voir jezelf wel echt hulp bij als dit niet aan je zwangerschap gerelateerd is maar daarvoor ook al was, maar raak niet gelijk in paniek voor je baby.
woensdag 7 november 2018 om 18:15
Bedankt allemaal! Ik heb goed nagedacht en direct een afspraak gemaakt met een dietist. Verhaal verteld en ik kan as vrijdag al terecht!
Ook een geruststelling dat er gezonde baby s worden geboren bij moeders met een iets minder gezond voedingspatroon, maar wil graag straks ook het goede voorbeeld kunnen geven!
Ook een geruststelling dat er gezonde baby s worden geboren bij moeders met een iets minder gezond voedingspatroon, maar wil graag straks ook het goede voorbeeld kunnen geven!
woensdag 7 november 2018 om 18:23
In geval van ernstige misselijkheid is dat ook het advies: alles wat je binnenkrijgt is beter dan niks. Maar dat geldt voor vrouwen die buiten hun zwangerschap wel een normaal eetpatroon hebben. Bij TO was er blijkbaar altijd al een probleem, met mogelijke al aanwezige tekorten voor de zwangerschap. Dan is het echt wel reden om nu naar een diëtiste te gaan en/of andere hulp te vragen. Niet alleen voor het kind, maar juist ook voor jezelf. De baby pakt in eerste instantie wat hij/zij nodig heeft, tenzij dat er echt echt echt niet is. Maar al aanwezige tekorten bij de moeder blijven dus wel bestaan of worden zelfs erger. En gezien de voorgeschiedenis is het niet onredelijk te bedenken dat het na de zwangerschap ook niet ineens magisch weer ok gaat allemaal, met dezelfde problemen.YellowLemonTree schreef: ↑07-11-2018 18:05Tja, gezond is anders maar ik heb de hele zwangerschap overgegeven en hield niks van groente, fruit, pasta, rijst oid binnen. Ik leefde de laatste zwangerschap zo ongeveer op brood met soms kaas en ijsblokjes. En toch hebben mijn kinderen er voor zo ver te beoordelen is niks aan overgehouden.
Goed dat je hulp gaat zoeken dus! En onthouden dat goed voor je kind zorgen, óók betekent goed voor jezelf zorgen. Niet alleen zolang het nog in je buik zit, maar ook daarna inderdaad qua voorbeeld, maar ook omdat je kind er niet veel mee opschiet om een praktisch ondervoede moeder te hebben.
woensdag 7 november 2018 om 18:32
Even ter nuancering. Ik eet op dagen dat ik geen eetbuien heb (vijf van de zeven) relatief gezond. Veel variatie, noten, fruit en zeker ook groente.
Ik maak me zelf vooral zorgen over glucosepieken en soms het eten tot het pijn doet. Ik denk zelf niet dat ik tekorten heb, omdat ik dus meestal wel gevarieerd eet. Het is meer dat als ik in de verkeerde flow zit (die nu dus 3 dagen duurt) al mijn goede gedrag overboord gaat...
Heel erg bedankt in ieder geval. Laatste uren niets geks meer gedaan en ik ga voor vanaaf een gezonde maaltijd bereiden met extra groenten voor de baby
Ik maak me zelf vooral zorgen over glucosepieken en soms het eten tot het pijn doet. Ik denk zelf niet dat ik tekorten heb, omdat ik dus meestal wel gevarieerd eet. Het is meer dat als ik in de verkeerde flow zit (die nu dus 3 dagen duurt) al mijn goede gedrag overboord gaat...
Heel erg bedankt in ieder geval. Laatste uren niets geks meer gedaan en ik ga voor vanaaf een gezonde maaltijd bereiden met extra groenten voor de baby
woensdag 7 november 2018 om 19:00
Huh? Ik zeg toch ook dat ze hulp moet zoeken als het bij zoiets niet om iets gaat dat aan zwangerschap gerelateerd is. Ik zeg alleen ook dat de baby er niet gelijk wat aan overhoudt.nausicaa schreef: ↑07-11-2018 18:23In geval van ernstige misselijkheid is dat ook het advies: alles wat je binnenkrijgt is beter dan niks. Maar dat geldt voor vrouwen die buiten hun zwangerschap wel een normaal eetpatroon hebben. Bij TO was er blijkbaar altijd al een probleem, met mogelijke al aanwezige tekorten voor de zwangerschap. Dan is het echt wel reden om nu naar een diëtiste te gaan en/of andere hulp te vragen. Niet alleen voor het kind, maar juist ook voor jezelf. De baby pakt in eerste instantie wat hij/zij nodig heeft, tenzij dat er echt echt echt niet is. Maar al aanwezige tekorten bij de moeder blijven dus wel bestaan of worden zelfs erger. En gezien de voorgeschiedenis is het niet onredelijk te bedenken dat het na de zwangerschap ook niet ineens magisch weer ok gaat allemaal, met dezelfde problemen.
Goed dat je hulp gaat zoeken dus! En onthouden dat goed voor je kind zorgen, óók betekent goed voor jezelf zorgen. Niet alleen zolang het nog in je buik zit, maar ook daarna inderdaad qua voorbeeld, maar ook omdat je kind er niet veel mee opschiet om een praktisch ondervoede moeder te hebben.
woensdag 7 november 2018 om 22:52