Ervaringen verticale tuinen?

18-03-2017 19:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn sinds vorig in bezit van een dakterras van 25m2 op de eerste verdieping (klinkt gek maar het is het terras op de garage die tussen ons huis en dat van de buren ligt). Tegen de muur van de muren is een vijver gemaakt die initieel een waterval had die over plexiglas plaat liep. Al met al een vrij modern / grijs ingedeeld dakterras.

Nou willen we graag achter de vijver een verticale tuin maken of laten maken. Iemand die hier ervaring mee heeft of tips? Mag ook een contact zijn die hem aan kan leggen eventueel .

En overigens zijn andere leuke tips om ons terras knusser en groener te maken ook heel welkom! We wilden sowieso aan een kant hogere bakken met bamboe plaatsen.
Ik zou dan eerst eens onderzoeken welk draagvermogen die dakconstructie heeft. Potten en perken met planten, met bijbehorende aarde, kunnen aardig wat wegen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Stond inderdaad absoluut.ook op de planning ivm de bamboe ja. Al zijn lichtgewicht oplossingen / bakken ook zeer welkom. We vinden hout het mooiste maar dat is natuurlijk vrij zwaar.

De verticale tuin komt tegen een buitenmuur dus dat zou geen probleem moeten vormen.
Wij hebben geen verticale tuin, maar wel een daktuin. Ik sluit me aan bij het advies om goed te kijken naar het gewicht die de constructie kan dragen. Als je potten neer gaat zetten moet je rekening houden met puntbelasting, want (verzadigde) grond wordt behoorlijk zwaar. Er bestaan kunststof plantenbakken die wel hoog zijn, maar vrij ondiep, zodat je er niet zoveel grond in hoeft te doen. Je kan ook substraat gebruiken i.p.v. normale grond, dat is minder compact/zwaar.
Zoek eens op Google, Ebay (of aliexpress) naar "vertical garden bag". Ik heb die van mij net ontvangen en ga er een verticaal kruidentuintje van maken. Maar er kunnen natuurlijk ook vrolijke plantjes in.

De kwaliteit leek zo op het oog prima, nu nog ophangen en vullen. Ben benieuwd.
Ik heb een verticale tuin laten maken een tijdje geleden.

En ik ben er zo blij mee. Geen moment spijt van gehad.

Ik zou ook zeker aanraden om hem te laten zetten ipv zelf doen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-12-2018 12:54
Reden: Spam, maatregelen genomen.
98.40% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven