Post retour gekregen

08-11-2018 14:01 18 berichten
Ik heb voor iemand op het forum iets gehaakt en vorige week donderdag op de post gedaan. Ik twijfelde nog even over pakketpost maar ik kreeg het net door de brievenbus hier.

Gisterenochtend lag het pakketje compleet verfrommeld in mijn eigen brievenbus (bij brievenbuspost schrijf ik altijd mijn eigen postcode en huisnr. achterop de envelop).
Het is dus bijna een week onderweg geweest en lag nu zonder gestempelde postzegels weer bij mij.

Heb het overnieuw verpakt, dit keer zo'n bubbeltjesenvelop, en met de pakketpost verstuurd. 3x zo duur maar nu komt het hopelijk wel aan.

Vind 't zo raar.. ook die ongestempelde postzegels. Zou het pakket toch te groot zijn geweest voor brievenbuspost (maar het kon wel in mijn eigen bus gepropt worden)? Iemand wel eens zoiets meegemaakt? Heb PostNL een mailtje gestuurd maar verwacht niet zo vlot antwoord ;-)
Wat voor deur/brievenbus heb je? Mijn jaren ‘50 deur heeft een veel smallere brievenbus dan nieuwe deuren..

Mijn postbode had laatst van Aliexpress ook een pakketje wat niet pastte. Ik was gelukkig thuis en hij was zo lief om even aan te bellen om dat te checken, maar dat hoeft ie niet natuurlijk.
Ik woon in een appartement maar de brievenbussen beneden zijn redelijk normaal formaat volgens mij.

Zou het pakketje dan wel helemaal op plaats van bestemming geweest zijn en dan weer retour gekomen, ook zonder gestempelde postzegels.. zonder briefje van Post NL..
Ik dacht, misschien bij het legen van de brievenbus kwijtgeraakt/gevallen o.i.d. Maarja, waarom dan toch retour bezorgen en waar is dat pakketje dan de hele week geweest hè..
Was het adres van de geadresseerde nog helemaal leesbaar?

Post.nl hanteert een mal voor brievenbuspost zoals zij die voor de porto hanteren. Brievenbuspost moet daar zonder proppen doorheen passen maar de ene sorteerder of bezorger is daar strenger in dan een andere.

Op zich wel attent dat je de postzegels nog een keer kunt gebruiken.

Dat je pakketje daar een week heeft gelegen, gebeurt vaker want het heeft voor hen geen prioriteit om aan de afzender te retourneren.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat de dingen die je had gehaakt op/in elkaar zijn gaan zitten en het daarom niet meer door de brievenbus paste?

Als ik iets verstuur plak ik het meestal op een stukje dun karton oid, zodat het op zijn plek blijft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ZaraZara100 schreef:
08-11-2018 14:32
Was het adres van de geadresseerde nog helemaal leesbaar?

Post.nl hanteert een mal voor brievenbuspost zoals zij die voor de porto hanteren. Brievenbuspost moet daar zonder proppen doorheen passen maar de ene sorteerder of bezorger is daar strenger in dan een andere.

Op zich wel attent dat je de postzegels nog een keer kunt gebruiken.

Dat je pakketje daar een week heeft gelegen, gebeurt vaker want het heeft voor hen geen prioriteit om aan de afzender te retourneren.
Oh dan heb ik echt geluk gehad anders waren mn lampjes dus zo weer terug baar Azië gegaan? :-O$
Adres van de geadresseerde was goed leesbaar, de envelop was wel flink gekreukeld en viezig.

Nouja, voortaan verstuur ik twijfelgevallen gewoon met de pakketpost. Je probeert de verzendkosten voor iets relatief kleins natuurlijk zo laag mogelijk te houden, maar op deze manier schiet het ook niet echt op natuurlijk :)
Nee hoor, lijkt me niet, YellowLemon! Meer dat ze aan de 'voorkant' dus in het postsorteercentrum waar de stukken binnenkomen het (machinaal) er doorheen komt of niet.
Meer omgekeerd meegemaakt. Ouders stuurden iets dat 'absoluut pakketpost' was volgens het postagentschap. Komt het hier in de brievenbus aan. En dit was niet de 1e keer. Onnodige kosten gemaakt voor pakketpost.
Hoop dat je pakketje nu wel aan komt.
Het klinkt alsof de sorteermachine het verkeerde adres heeft gelezen, of anders de sorteerder...

Via Twitter contact zoeken is meestal sneller, trouwens. Ik krijg daar altijd binnen een kwartier/halfuur antwoord :)
¡Apagando las luces!
lilyjo schreef:
08-11-2018 14:46
Adres van de geadresseerde was goed leesbaar, de envelop was wel flink gekreukeld en viezig.

Nouja, voortaan verstuur ik twijfelgevallen gewoon met de pakketpost. Je probeert de verzendkosten voor iets relatief kleins natuurlijk zo laag mogelijk te houden, maar op deze manier schiet het ook niet echt op natuurlijk :)

Misschien was het bij de leging buiten de zak gevallen of iets dergelijks en heeft een persoon jouw zending in je woonplaats gevonden en vervolgens besloten deze bij jou te brengen in plaats van (opnieuw) in een brievenbus te proppen?
Brommerpech
annie_de_rooij schreef:
08-11-2018 17:07
Misschien was het bij de leging buiten de zak gevallen of iets dergelijks en heeft een persoon jouw zending in je woonplaats gevonden en vervolgens besloten deze bij jou te brengen in plaats van (opnieuw) in een brievenbus te proppen?
Het moet haast wel dit zijn.

Anders waren de zegels gestempeld en ze bezorgen sowieso (ook als het niet door de brievenbus past) maar dan krijg je een kaart dat je te weinig hebt betaald en of je nog even bij wil betalen. Achteraf dus. Bij adres afzender onbekend krijgt de ontvanger zo'n kaart.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb een keer brief teruggehad van PostNl want de brievenbus waar ik de brief ingedaan had was in de fik gestoken. Zat keurig in een doorzichtig zakje, dan weet je in ieder geval dat je brief niet verstuurd is. Maar ik keek wel raar op haha !
Ik denk dat de machine, de verkeerde kant heeft gelezen, gebeurt wel vaker. Als ik dat zie herstel ik het. Maar misschien is het jouwe zorgen niet opgevallen.
Such a beautiful place to be with Friends.
YellowLemon schreef:
08-11-2018 14:40
Oh dan heb ik echt geluk gehad anders waren mn lampjes dus zo weer terug baar Azië gegaan? :-O$
Dit geld. Iet voor Ali pakketten, die krijgen wij (postbezorgers) mee tot formaat schoenendoos en worden geacht gewoon aan te bellen.
thee schreef:
08-11-2018 14:56
Meer omgekeerd meegemaakt. Ouders stuurden iets dat 'absoluut pakketpost' was volgens het postagentschap. Komt het hier in de brievenbus aan. En dit was niet de 1e keer. Onnodige kosten gemaakt voor pakketpost.
Hoop dat je pakketje nu wel aan komt.
Dit had ik ook, de postbode had zelf mijn handtekening gezet, zag ik bij de track and tracé. Hij weet blijkbaar dat ik teken met iets dat op mijn voornaam lijkt.
LoveDobby schreef:
09-11-2018 16:11
Dit geld. Iet voor Ali pakketten, die krijgen wij (postbezorgers) mee tot formaat schoenendoos en worden geacht gewoon aan te bellen.
Yep. Ik verbaas me elke keer weer als ik zoiets moet sorteren :| En vandaag de NPL pakketten, die zijn ook rot.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
09-11-2018 16:15
Yep. Ik verbaas me elke keer weer als ik zoiets moet sorteren :| En vandaag de NPL pakketten, die zijn ook rot.
Hoopte dat die normaal te hanteren zouden zijn 😢

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven