Het leed dat kadootjes geven heet

09-11-2018 17:16 101 berichten
Het nichtje van mijn man , komt elk jaar met een bierkado aan.
Nu hebben zowel mijn man als ik al enkele keren aangegeven dat hij liever geld krijgt om zelf wat te kopen , is 1x gebeurd , vervolgens gaf ze weer een bierkado.
Hier wordt het in de kelder gezet en als kado doorgegeven aan een ander.
Het hele gedoe begint mij echt te ergeren en was van plan aan te geven het kadootjes geven onder mekaar , af te schaffen.
Mijn man vind dat maar niks , maar ergert zich ook.
Om een punt te maken , gaven we haar man ook een bierkado en een plant voor haar , terwijl die ook liever geld hebben.
Dan presteren ze het op de verjaardag notabene nog te zeggen , tijdens het kado in ontvangst te nemen dat ze toch liever geld hadden.
Erover praten heeft geen zin , dat hebben we al gedaan.

Maar leuk is anders
anoniem_376262 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 18:39
Reden: Wordt verkeerd begrepen
3.10% gewijzigd
Emmerverf77 schreef: ↑
09-11-2018 18:53
Ja dit dus , gelukkig er zijn mensen hier die het wel begrijpen.
Ik vind geld geven niks, omdat het zo weinig voorstelt. Als je iemand €15 cadeau doet gaat her gewoon mee in de boodschappen.

Ik krijg trouwens meestal leuke en heel verrassende cadeaus, en ik zou het jammer gevonden hebben dan zelf iets te moeten kopen.
Door sommige van jullie die reageren...wordt gezegd dat dit kinderachtig is en kleutergedrag e.d
Alles wat ik vraag zijn tips , niets meer en niets minder.
Erg lullig om dan zo te reageren
09-11-2018 18:50
Hetzelfde bedrag terug geven...en waarom dat ?
Dus als je 15 krijgt..geef je € 15,- terug ? Terwijl je normaal iedereen bijv € 20 ,- geeft.
Nee...dat is pas raar
Nou ja, dan schiet je er nog bij in ook. Dan kost het je alleen maar geld en ik had de indruk dat dat ook niet de bedoeling was, aangezien je er zo mee bezig bent.

Ik geef altijd meer dan ik terugkrijg, maar toen ik rond moest komen van een minimuminkomen, gaf ik inderdaad precies terug wat ik kreeg.
09-11-2018 19:07
Door sommige van jullie die reageren...wordt gezegd dat dit kinderachtig is en kleutergedrag e.d
Alles wat ik vraag zijn tips , niets meer en niets minder.
Erg lullig om dan zo te reageren
Tip: maak je hier niet zo druk om, want het wordt toch niet anders.
_Doortje_ schreef: ↑
09-11-2018 18:11
Ik zou het allemaal aan je man overlaten. Zijn nichtje, zijn verjaardag, zijn cadeau. Het gaat nergens over, zo zonde van je leven.
Ik weet het , maar dat had geen zin , er veranderde in al die jaren niets , en ik moet het mij aanhoren.
Daarom heb ik het ook al meerdere malen aangegeven.
Zelf heb ik er geen last van , vier mijn verjaardag tenslotte nooit , dus krijg en hoef ik ook niets.
Heb dat dan ook gezegd. .jaren geleden inmiddels.
Vind het voor mijn man gewoon niet zo leuk.
vrouwjagersma schreef: ↑
09-11-2018 19:09
Nou ja, dan schiet je er nog bij in ook. Dan kost het je alleen maar geld en ik had de indruk dat dat ook niet de bedoeling was, aangezien je er zo mee bezig bent.

Ik geef altijd meer dan ik terugkrijg, maar toen ik rond moest komen van een minimuminkomen, gaf ik inderdaad precies terug wat ik kreeg.
Oke.
Ik begrijp het...zit ook wat in ja :)
Nitflex schreef: ↑
09-11-2018 18:58
Ik vind geld geven niks, omdat het zo weinig voorstelt. Als je iemand €15 cadeau doet gaat her gewoon mee in de boodschappen.

Ik krijg trouwens meestal leuke en heel verrassende cadeaus, en ik zou het jammer gevonden hebben dan zelf iets te moeten kopen.
Wij vinden geld krijgen wel leuk en leggen dat apart , doen er geen boodschappen e.d mee.
Nou ja, je weet iig wel dat je een gebrek aan life-events hebt.
Dan nodig je nicht niet uit, man,man man...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of de uitnodiging voor het verjaardagsfeest over de app gaat maar dan kan je zo iets schrijven als:
a.s zondag vieren wij de verjaardag van Joop en beste nicht, bij een bierkado blijft voor jou de deur dit jaar echt dicht.
09-11-2018 18:53
Ja dit dus , gelukkig er zijn mensen hier die het wel begrijpen.
Ik begrijp het heus, in de zin dat het niet een cadeau is wat oprecht naar je wens is (in dit geval je man).
Maar ik zou bij het krijgen van een cadeau nooit zeggen dat ik liever wat anders had gewild, of dat nu geld is of niet. Dat vind ik ook niet netjes en onbeschoft. Ben altijd dankbaar dat iemand iets meeneemt, ook als iemand niets meeneemt geen probleem.

In dit geval zou ik het weggeven (en nee, niet als doorgeef'cadeau', zo gierig ben ik niet). Maar wel altijd bedanken, wel zo netjes.
EmmadePemma schreef: ↑
09-11-2018 18:20

Ik vind geld nou echt geen cadeau wat je geeft met Sintekerstnieuw. Jullie kunnen ook met lijstjes werken. Ik vind eerlijk gezegd een bon nog leuker dan geld.
T gaat zich om een verjaardag :)
retrostar schreef: ↑
09-11-2018 18:50
Maar je merkt het meestal wel hoor.
Nee hoor, de Fa blijft gewoon komen.
Jeetje, ik maal me werkelijk nooit druk om cadeautjes. Trek zelf ook regelmatig een fles wijn uit de kast. Geschenkverpakking (ja die bewaar ik voor dat soort momenten :P ) erom en klaar. Kun je het cadeaugeven niet loslaten. Dus vooral kijken naar waarom je je verjaardag viert (fijn tijd met mensen om wie je geeft doorbrengen) en cadeaus gewoon aannemen. Wil je er niks mee, dan pak je ze het volgende feestje in om door te geven
Als volwassenen spaar je toch zelf voor wat je leuk vindf of koop je het gewoon. Dat hoef je dan toch niet aan een ander te vragen? Ik weet niet beter dan dan cadeautjes gewoon een bellefdheidsuiting zijn. Als er eens een keer iets echt leuks tussenzit is dat mooi, anders uitbundig bedanken, in een hoek mikken en door met het feest!
09-11-2018 19:10
Ik weet het , maar dat had geen zin , er veranderde in al die jaren niets , en ik moet het mij aanhoren.
Daarom heb ik het ook al meerdere malen aangegeven.
Zelf heb ik er geen last van , vier mijn verjaardag tenslotte nooit , dus krijg en hoef ik ook niets.
Heb dat dan ook gezegd. .jaren geleden inmiddels.
Vind het voor mijn man gewoon niet zo leuk.
Maar hij is een volwassene, neem ik aan?
Zijn verjaardag, zijn nichtje, zijn cadeau wat niet in de smaak valt. Dat hoef jij dan toch niet op te lossen? Je viert je verjaardag zelf niet zeg je, ik zou mijn handen ervan af trekken en man het zelf laten oplossen. En als hem dat niet lukt en jij moet het telkens aanhoren vind ik dat ook niet eerlijk naar jou toe (daar word je misschien best moe van, daarom wellicht dat jij er ook iets van zegt?).
Omg...wat een gezeur om niets .
Schenk die bier in voor bezoek....klaar.
Hij krijgt vast nog meer kadootjes die wel leuk zijn.
daarom hebben wij het afgeschaft . Wij gaan gewoon 1 x per jaar uit eten en klaar.. Dat geneuzel met die stomme kado's
O edit: misschien maakt je man de hele situatie ook groter dan dat die eigenlijk is? Gewoon netjes bedanken en weggegeven aan iemand die het wel drinkt/er blij mee is, weggooien is zonde. Maar that's it, lijkt me.

Zoals ik al zei ben ik ook gek op cadeaus geven en krijgen en snap ik echt wel dat niet ieder cadeau in de smaak valt, maar als jij het allemaal al moet aanhoren en het voor je man zelf ook niet leuk vindt, dan is het misschien verstandig dat hij ook bij zichzelf te rade gaat en misschien wel beseft dat hij het hele cadeau-gebeuren groter en belangrijk maakt dan dat het eigenlijk is?

Niet lullig bedoeld maar gewoon een tip. Scheelt misschien veel negatieve energie.
Nehemah schreef: ↑
09-11-2018 19:44
O edit: misschien maakt je man de hele situatie ook groter dan dat die eigenlijk is? Gewoon netjes bedanken en weggegeven aan iemand die het wel drinkt/er blij mee is, weggooien is zonde. Maar that's it, lijkt me.

Zoals ik al zei ben ik ook gek op cadeaus geven en krijgen en snap ik echt wel dat niet ieder cadeau in de smaak valt, maar als jij het allemaal al moet aanhoren en het voor je man zelf ook niet leuk vindt, dan is het misschien verstandig dat hij ook bij zichzelf te rade gaat en misschien wel beseft dat hij het hele cadeau-gebeuren groter en belangrijk maakt dan dat het eigenlijk is?

Niet lullig bedoeld maar gewoon een tip. Scheelt misschien veel negatieve energie.
Je hebt wel een punt ja :daisy:
09-11-2018 19:40
Maar hij is een volwassene, neem ik aan?
Zijn verjaardag, zijn nichtje, zijn cadeau wat niet in de smaak valt. Dat hoef jij dan toch niet op te lossen? Je viert je verjaardag zelf niet zeg je, ik zou mijn handen ervan af trekken en man het zelf laten oplossen. En als hem dat niet lukt en jij moet het telkens aanhoren vind ik dat ook niet eerlijk naar jou toe (daar word je misschien best moe van, daarom wellicht dat jij er ook iets van zegt?).
Je hebt wel gelijk ja :daisy:
Ik zou me inderdaad weinig aantrekken van het commentaar van mijn man en nichtje een soortgelijk cadeau geven ieder jaar . Hoeft geen bier te zijn maar bijvoorbeeld chocolade of iets dergelijks, wat dan ook in dezelfde prijsklasse.
Bij commentaar dat ze liever geld had gekregen had ik wel laten weten dat ik zo'n opmerking niet oké vond. Vind het getuigen van ( zeer ) slechte manieren om een cadeau openlijk te bekritiseren.

Bij ons in de familie geven we wel eens geld of een cadeaubon als de jarige voor iets duurs / specifieks spaart. Anders niet.
Sommige mensen kunnen je niet goed inschatten. Mijn ex-schoonmoeder deed echt oprecht haar best met cadeautjes uitzoeken, was daar lang mee bezig, en sloeg de plank toch zo ver mis dat die hele plank uit zicht was. Tja, ze probeerde het echt, maar het zat er niet in, ook niet met lijstjes/tips/hints. Dus dan maar vriendelijk bedanken en blij zijn met de moeite die ze deed.

Als iemand jaar na jaar aankomt met iets wat ik niet gebruik, zou ik daar misschien wel een keer voorzichtig iets van zeggen, mits het iemand dichtbij me was, en niet precies op het moment dat ik het kreeg. Maar dat is dan niet omdat ik baal van het cadeau, maar omdat ik het lullig vind als ze flink geld uitgeven aan iets wat ik helemaal niet kan/wil gebruiken. Maar als hetzelfde cadeau daarna blijft komen, heb ik mijn best gedaan, en pak ik het vriendelijk aan. Kritiek op een net ontvangen cadeau is wel heel erg onbeschoft, dat leer je een jong kind zelfs nog meteen af.
Hopelijk kun je er wat mee, Emmerverf77 :)
Raresnijboon schreef: ↑
09-11-2018 23:20
Ik zou me inderdaad weinig aantrekken van het commentaar van mijn man en nichtje een soortgelijk cadeau geven ieder jaar . Hoeft geen bier te zijn maar bijvoorbeeld chocolade of iets dergelijks, wat dan ook in dezelfde prijsklasse.
Bij commentaar dat ze liever geld had gekregen had ik wel laten weten dat ik zo'n opmerking niet oké vond. Vind het getuigen van ( zeer ) slechte manieren om een cadeau openlijk te bekritiseren.
Misschien zeiden ze dat omdat TO en haar man ook hadden aangegeven liever geld te willen. Een soort steek onder water.
10-11-2018 01:05
Hopelijk kun je er wat mee, Emmerverf77 :)
Ja hoor , er zitten goede tips tussen.
Dankjulliewel allemaal :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven