Het leed dat kadootjes geven heet

09-11-2018 17:16 101 berichten
Het nichtje van mijn man , komt elk jaar met een bierkado aan.
Nu hebben zowel mijn man als ik al enkele keren aangegeven dat hij liever geld krijgt om zelf wat te kopen , is 1x gebeurd , vervolgens gaf ze weer een bierkado.
Hier wordt het in de kelder gezet en als kado doorgegeven aan een ander.
Het hele gedoe begint mij echt te ergeren en was van plan aan te geven het kadootjes geven onder mekaar , af te schaffen.
Mijn man vind dat maar niks , maar ergert zich ook.
Om een punt te maken , gaven we haar man ook een bierkado en een plant voor haar , terwijl die ook liever geld hebben.
Dan presteren ze het op de verjaardag notabene nog te zeggen , tijdens het kado in ontvangst te nemen dat ze toch liever geld hadden.
Erover praten heeft geen zin , dat hebben we al gedaan.

Maar leuk is anders
anoniem_376262 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 18:39
Reden: Wordt verkeerd begrepen
3.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Emmerverf77 schreef:
09-11-2018 17:33
Wij zelf geven dat pas aan , als we mensen uitnodigen.
Eigenlijk net zoiets als je een uitnodiging stuurt met kado tip met een evelop icoontje erop.
Niet op de verjaardag zelf , wist zelf niet wat ik hoorde...stond met de oren te klapperen en ben nog net niet kwaad naar huis gegaan.
Passief-agressief zelf een bierkado geven is anders ook niet echt enorm volwassen.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
09-11-2018 17:31


En je titel klopt niet, want het gaat om het leed dat kadootjes ontvangen heet.

Maar ja, dat zou wel een gekke zin zijn he?
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt.
Maar dat is mijn mening :)
Alle reacties Link kopieren
Emmerverf77 schreef:
09-11-2018 17:34
Is wel zo , maar we krijgen nog liever niks als iets waar we niks mee kunnen.
Nou dan zeggen jullie dat jullie voortaan geen kado meer willen. Dan is het opgelost;)
Emmerverf77 schreef:
09-11-2018 17:34
Is wel zo , maar we krijgen nog liever niks als iets waar we niks mee kunnen.

"Maar dan heeft mijn man dus eigenlijk niks" uit je openingspost. Is het nou wel of niet ok als man niets krijgt?
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 17:38
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het eerlijk toe : ik hou van cadeautjes krijgen. Geven ook, hoor. Maar ik vind het heerlijk als iemand moeite heeft gestoken in het zoeken naar een geschikt cadeautje. Al is het maar iets kleins, de grootte of prijs maakt me niets uit.
Tja, als mijn schoonzus dan met een fles Fa douchegel aan komt zetten, dan vindt ik dat stiekem een beetje jammer. Of een fles wijn met inpakpapier van haar werk en een 'bedankt' sticker erop. Of als mijn zwager met een punt zak drop komt. Ik lust geen drop. Zomaar even een paar waargebeurde voorbeelden. Ik bedank keurig. Maar ik bedenk wel: oké, het mocht dus geen tijd, geld en/of moeite kosten, én je kent me slecht.
Zelf doe ik altijd moeite om een passend cadeau voor iemand te vinden.
Maya89 schreef:
09-11-2018 17:33
Uiteindelijk is het maar een kado! Het gaat toch om de gezelligheid en om het samen zijn lijkt mij. Een kado is maar een bijzaak.
Hmm....dat kan ik natuurlijk ook doen , zelf met niks aankomen en zeggen dat het maar bijzaak is dat kado. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
09-11-2018 17:19
Je kunt ook zeggen : dit jaar zamelt mijn man geld in voor het volgende goede doel : (en dat doet hij dan werkelijk!).
je kunt ook zeggen : dit jaar zamelt mijn man geld in voor het volgende goede doel : hogedrukspuit, mountainbike, duikcursus of weet ik veel wat (en dat doet hij dan werkelijk).
Dan geef je dat bierkado gewoon weer terug als als ze hardleers zijn.

Zou gewoon geen kado meer geven, wat heb je er aan om beurtelings geld te geven en weer terug te krijgen?
Als je zo weinig met elkaar hebt kun je nog beter gewoon stoppen met het bezoeken van elkaars verplichte nummertjes.
Gisselle schreef:
09-11-2018 17:38
je kunt ook zeggen : dit jaar zamelt mijn man geld in voor het volgende goede doel : hogedrukspuit, mountainbike, duikcursus of weet ik veel wat (en dat doet hij dan werkelijk).

Iemand die dat tegen mij zegt krijgt van mij echt geen geld hoor. Ga maar werken en sparen. Hij kan een fietsbel of een snorkel krijgen.
Jufjoke schreef:
09-11-2018 17:38
Ik geef het eerlijk toe : ik hou van cadeautjes krijgen. Geven ook, hoor. Maar ik vind het heerlijk als iemand moeite heeft gestoken in het zoeken naar een geschikt cadeautje. Al is het maar iets kleins, de grootte of prijs maakt me niets uit.
Tja, als mijn schoonzus dan met een fles Fa douchegel aan komt zetten, dan vindt ik dat stiekem een beetje jammer. Of een fles wijn met inpakpapier van haar werk en een 'bedankt' sticker erop. Of als mijn zwager met een punt zak drop komt. Ik lust geen drop. Zomaar even een paar waargebeurde voorbeelden.

Jeetje..ook lullig

Ik bedank keurig. Maar ik bedenk wel: oké, het mocht dus geen tijd, geld en/of moeite kosten, én je kent me slecht.

Precies dit dus. Juist omdat we het meerdere malen aan hebben gegeven
Zelf doe ik altijd moeite om een passend cadeau voor iemand te vinden.

Deed ik ook altijd , maar werd niet op prijs gesteld , helaas.
anoniem_376262 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 17:42
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
09-11-2018 17:36
Passief-agressief zelf een bierkado geven is anders ook niet echt enorm volwassen.
+1
Kinderachtig geneuzel.
Jufjoke schreef:
09-11-2018 17:38
Ik geef het eerlijk toe : ik hou van cadeautjes krijgen. Geven ook, hoor. Maar ik vind het heerlijk als iemand moeite heeft gestoken in het zoeken naar een geschikt cadeautje. Al is het maar iets kleins, de grootte of prijs maakt me niets uit.
Tja, als mijn schoonzus dan met een fles Fa douchegel aan komt zetten, dan vindt ik dat stiekem een beetje jammer. Of een fles wijn met inpakpapier van haar werk en een 'bedankt' sticker erop. Of als mijn zwager met een punt zak drop komt. Ik lust geen drop. Zomaar even een paar waargebeurde voorbeelden. Ik bedank keurig. Maar ik bedenk wel: oké, het mocht dus geen tijd, geld en/of moeite kosten, én je kent me slecht.
Zelf doe ik altijd moeite om een passend cadeau voor iemand te vinden.
Ik vind dat ook fantastisch..

Maar ik heb mijn broers ook jarenlang zien strugglen met surprises maken voor sinterklaas om maar een voorbeeld te noemen. Dus ik kan het een mens nou niet echt kwalijk nemen wanneer het niet zijn of haar ding is om daar tijd in te stoppen.

Heb je het wel eens zo bekeken? Dat het ook gewoon een toffe kwaliteit is die je hebt en dat dat niet iedereen zo vergaat.
redbulletje schreef:
09-11-2018 17:40
Zou gewoon geen kado meer geven, wat heb je er aan om beurtelings geld te geven en weer terug te krijgen?
Als je zo weinig met elkaar hebt kun je nog beter gewoon stoppen met het bezoeken van elkaars verplichte nummertjes.

Inderdaad. Gewoon overmaken via de bank. Kun je dat hele bezoek overslaan. :yes:
Maar dan heeft mijn man dus eigenlijk niks

Aaaaah zielig :there:
YellowLemon schreef:
09-11-2018 17:42
Ik vind dat ook fantastisch..

Maar ik heb mijn broers ook jarenlang zien strugglen met surprises maken voor sinterklaas om maar een voorbeeld te noemen. Dus ik kan het een mens nou niet echt kwalijk nemen wanneer het niet zijn of haar ding is om daar tijd in te stoppen.

Heb je het wel eens zo bekeken? Dat het ook gewoon een toffe kwaliteit is die je hebt en dat dat niet iedereen zo vergaat.

Dit wilde ik ook zeggen. Sommige mensen zijn nu eenmaal slecht in het kopen of bedenken van cadeaus. Dat heeft dan niets te maken met geen moeite willen doen of geen tijd eraan willen besteden.
En aangeven dat je liever geld hebt? Wow, best onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
Het is not done om cadeautjes te bekritiseren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
RikM schreef:
09-11-2018 17:42
Inderdaad. Gewoon overmaken via de bank. Kun je dat hele bezoek overslaan. :yes:
Niets overmaken, je kunt de giften tenslotte tegen elkaar wegstrepen.
Gegeven paard enzo
Alle reacties Link kopieren
Emmerverf77 schreef:
09-11-2018 17:38
Hmm....dat kan ik natuurlijk ook doen , zelf met niks aankomen en zeggen dat het maar bijzaak is dat kado. :rofl:
Haha precies
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat nichtje zelf ook veel bierkado's in de kelder heeft staan.

Als dit het enige cadeau is dat jullie 'doorgeven' lijkt het me allemaal prima te overzien
redbulletje schreef:
09-11-2018 17:46
Niets overmaken, je kunt de giften tenslotte tegen elkaar wegstrepen.
Ik hoor spontaan dat zinnetje
“Ik zit hier heel alleen kerstfeest te vieren..” :rofl:
karin6789 schreef:
09-11-2018 17:41
+1
Kinderachtig geneuzel.
Bleef weinig anders over , man wil het niet afschaffen en nichtje luisterd niet.

Heb je een ander idee ?
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
09-11-2018 17:42
Ik vind dat ook fantastisch..

Maar ik heb mijn broers ook jarenlang zien strugglen met surprises maken voor sinterklaas om maar een voorbeeld te noemen. Dus ik kan het een mens nou niet echt kwalijk nemen wanneer het niet zijn of haar ding is om daar tijd in te stoppen.

Heb je het wel eens zo bekeken? Dat het ook gewoon een toffe kwaliteit is die je hebt en dat dat niet iedereen zo vergaat.
Ik snap je punt. En enerzijds ben ik het met je eens. Anderzijds denk ik: het gaat niet om iets maken of knutselen. Het gaat om iets kopen. En als je een punt zak drop gaat kopen, kun je net zo goed een toblerone nemen. Of een punt zak babbelaars.
En wie geeft er überhaupt iemand van boven de 12 Fa? Het kost toch niet noemenswaardig méér moeite om iets leuks te kopen?
Beetje hetzelfde als met kleding, het kost nagenoeg evenveel tijd om iets lelijks aan te trekken als iets leuks. En als je het echt niet weet is een mooi bosje bloemen toch altijd goed? Als die mensen na 18 jaar nog steeds niet weten dat ik geen wijn drink en geen drop lust, dan steekt dat toch een beetje.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-11-2018 17:44
Het is not done om cadeautjes te bekritiseren.
Ik doe dat ook niet in hun gezicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven