Vakantieparken

10-11-2018 07:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel op een vakantiepark en dacht, laat ik eens vragen wat jullie irritatie aan zulke parken.

Ik begin:

We zitten een paar meter bij een boer vandaan. 's ochtends hoor je die tractoren al
Je hoort het verkeer,zeker in de slaapkamer
Op mijn slaapkamer zit een kast waar de buizen van de kachel lopen,dat geeft een hoop gezoem
deenje schreef:
10-11-2018 09:47
Ik ga dus nooit naar een park waar je het schoonmaken kunt afkopen. Ik ga naar landal, CenterParcs etc. Nog nooit wat te klagen gehad over het poetsen, terwijl ik al jarenlang 2 keer per jaar ga. Roompot bijv doe ik dus bewust niet aan.
Ik dacht dat dat bij vrijwel elk park kon. Beter!
Al weet ik dat het schoonmaakpersoneel erg weinig tijd heeft per huisje (zelf op een blauwe maandag bij CenterParcs schoongemaakt), maar dan is er in ieder geval op z´n minst een stofzuiger en doekje doorheen gegaan.
Ik vind het type mens dat daar komt het ergst :) Voorderest is het toch best leuk zo’n huisje?
Marana-- schreef:
10-11-2018 09:50
Nou nou wat een luxe, een vaatwasser en een wasmachine. Wij boeken particuliere vakantiehuizen met 2 badkamers (zodat we niet in bad hoeven te douchen), liefst een eigen zwembad of jacuzzi, en ontzettend veel privacy zodat we fijn kunnen naturisten. Wasmachine en vaatwasser zijn een vanzelfsprekendheid. Net zoals stabiele wifi. Als het kan op loopafstand van een supermarkt en een goed restaurant.

Natuurlijk overdreef ik wat, maar ik snap echt niet zo goed waarom je naar zo'n park gaat. Kun je me dat uitleggen, wat is er wel fijn aan zo'n park?
Simpel, we willen ook voorzieningen voor onze zoon. En dat hoeft heus niet dmv een subtropisch zwemparadijs, maar dat als er een mooie speeltuin is waar hij ook met andere kinderen kan spelen zijn wij tevreden. De massale parken zoals Centerparcs omzeilen wij ook. We gaan eigenlijk altijd naar Landal. Vaak ook 2 badkamers. Geen eigen zwembad, maar dat vind ik persoonlijk ook niet nodig. Wij zijn geen naturist, dus hoeven ook niet overdreven veel privacy.
Michella, waar word jij nou wel erg gelukkig van? Tot nu toe weten we alleen dat je van weinig blij wordt, maar er moet toch wel iets zijn waar jij dolenthousiast over bent? Zo niet, dan kun je dat gaan zoeken, want nu is jouw glas niet halfvol óf leeg, maar jij hebt niet eens een glas...
RoseHip schreef:
10-11-2018 09:51
Ik dacht dat dat bij vrijwel elk park kon. Beter!
Al weet ik dat het schoonmaakpersoneel erg weinig tijd heeft per huisje (zelf op een blauwe maandag bij CenterParcs schoongemaakt), maar dan is er in ieder geval op z´n minst een stofzuiger en doekje doorheen gegaan.
Landal kun je schoonmaak idd niet afkopen. Heb slechts 1x meegemaakt dat een huisje deels niet schoon was. En alles waar we van eten was ik ook even af. Ook al lijkt het schoon.
Ik kom minimaal 1x per jaar in zo'n park met de hele familie....super gezellig!!

Enige waar ik me aan stoor is idd de hygiëne, huisje met afwasmachine scheelt al, maar bestek etc word toch ff afgespoeld voor eerste gebruik. Idem het bad/douche die spoel ik ook ff goed na met heet water.

Langer dan een weekend hoeft van mij niet en met eigen gezin passen we ook voor vakantiepark
- te duur
- te druk
- moet je nog veel zelf doen (afwas, koken)
De laatste keer dat ik in zo'n vakantiepark huisje zat was een grote tegenvaller, niet schoon gemaakt, er lag nog eten en afwas van de vorige bewoners, de bedden waren niet opgedekt.
En in totaal koste dat huisje 1500 euro voor een weekendje, we hebben wel geld terug gekregen, dat dan weer wel.
De zaken waarover je klaagt zijn geen verrassingen. Ik ga ook niet naar vakantieparken, omdat ik weet dat ik er geen type voor ben. Mocht ik er wel zijn, ga ik niet jengelen over de dingen die ik kon verwachten.
Deze herfstvakantie zat ik in een hotel met heerlijk voer en een schitterende locatie. De hotelkamer was echter uitzonderlijk armoedig, maar goed, dat hou je ook wel een week vol, helemaal als er zelfgemaakte moussaka is.
Ik zit nu in een centerparcs. Gewoon een eenvoudig huisje. Was mooi schoon toen we hier aankwamen. Wel inderdaad even de afwas gedaan voordat we er iets van gebruikten.

Waar ik me aan erger is dat hier overal geld voor wordt gevraagd, terwijl het boeken al fakking duur was.
Betalen voor zwemkluisje, wifi (hallooooo tis 2018!), trampoline, sommige andere kinderactiviteiten...

Hebben het verder prima naar ons zin, maar als ik dan ergens over moet klagen is het dat.
Als puber gingen mijn ouders met ons altijd naar Centerparcs en dat vond ik geweldig. Dat zwembad, die winkeltjes, die gezellige overdekte plaza! Als volwassene blijk ik het vreselijk te vinden. Alles peperduur, sfeerloos, kuilen in de matras en een overvol zwembad. Liever een hotel of particulier vakantiehuis tegenwoordig. Over schoonmaak overigens nooit te klagen gehad, en het is ook nooit in me opgekomen om eerst te gaan afwassen in zo’n huisje. In het ergste geval zit er nog een aangekoekt stukje spinazie ofzo aan een lepel, en dat zie je dan wel en kun je gericht afwassen :)
Orangetree schreef:
10-11-2018 08:47
Nee!! Waar moet het heen met de wereld. Boeren die zich in het landelijke gaan vestigen!! Schandalig. Het landelijke ligt er alleen om mooi te zijn voor stadse mensen en voor de broodnodige rust. Zeer zeker niet voor koeien, schapen en mensen die daar een beetje voedsel gaan verbouwen! Zijn ze nou helemaal met kun kuttractors! Ik zeg; hier is maar 1 antwoord op. Petitie! “Stadse mensen niet meer van de leg! Alle boeren moeten weg” ze verhuizen maar naar de stad met hun land en voertuigen. Groot gelijk TO! Straks hoor je ook nog zo’n klotehaan die ze zo nodig als huisdier moeten nemen daar. Ze kunnen ook gewoon eiereren in doosjes in de supermarkt kopen!

Ik had naar huis gegaan, meteen. Uiteraard niet zonder stevige klacht bij het park en mijn geld terug te eisen.....
Yeah, Orangetree for president
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Ik bedenk me ineens dat ik wel vaker op een vakantiepark heb gezeten wat enorm goed beviel; resort klein vaarwater op Ameland. En dan de superdeluxe villa/wellnessboerderij met privé zwembad, sauna, bubbelbad, twee badkamers, alle luxe die ik thuis heb (vaatwasser, wasmachine, droger) en gelegen tegen het strand aan. Je hebt niet eens door dat je op een park zit.
Wij hebben daar een paar jaar kerst of oud/nieuw gevierd, dat staat nog op mijn lijstje voor de toekomst om nog eens te doen.
Ik was afgelopen herfstvakantie in een CenterParcs en vond 't heerlijk.
Lekker op een stoel in het zwembad mijn boeken uitgelezen terwijl mijn kinderen zich vermaakten in 't zwembad. Of bij de kinderboerderij en (binnen) speeltuin.
Daar gegeten zodat ik niet hoefde te koken.
Eekhoorntjes en vogels gevoerd op de tuintafel.

Als ik alleen zou gaan zou ik ook iets anders kiezen. Nu geniet ik van de rust omdat de kinderen zichzelf enorm goed vermaken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wij gaan de laatste jaren naar parken toe zodat er wat vermaak is voor de kinderen. Voor die tijd huurden we altijd particuliere huizen . Het leuke van een park is echt het mensen kijken! Heerlijk! Afgelopen jaar hadden we een huisje die een prachtig uitzicht had op een doorgaand straatje. We hebben zo gelachen om alle soorten en maten mensen!

Nadeel van een park is voor mij het mogelijke overlast van naaste buren (het gaat bij ons meestal goed) en afgelopen jaar zaten we op een park waar ook een grote camping was met vaste jaargasten. Die vonden dat zij wat meer rechten hadden dan andere gasten en dat gaf wel wat overlast bij bijvoorbeeld het zwembad en terrassen(met een hele grote groep het hele terras in het bezit nemen. Personeel deed helaas weinig)
Maar het smorgens een broodje halen in de winkel en het kunnen zwemmen en eten op het park was voor mij zeker een reden om op een park te gaan
Michella_1991 schreef:
10-11-2018 08:06
Misschien,maar ik kom naar een vakantiepark voor mijn rust,dan verwacht ik niet tegen over een boer te zitten
Ja want een boer hoort in de stad! O_O
Ik had begin mei nog een topic geopend CP versus Landal.
Nou het is Landal geworden. Heb op aanraden van een forummer een luxe huisje geboekt en we hebben genoten.

Een schoon huisje ( dat was in het verleden bij CP wel anders)
Heerlijk met de hond gewandeld en heerlijk iedere dag uit eten.
Het is zo goed bevallen, dat ik nu al aan het kijken ben welk Landal park we volgend jaar onveilig gaan maken.
Carpe Diem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven