Groentje
woensdag 7 november 2018 om 22:29
Hoi,
Ik ben een meisje van 24 en ik heb nog nooit gezoend etc. Ik vraag me nu af in hoeverre mannen dit een probleem zouden vinden (als negatief ervaren) als ik ze dit zou vertellen. In principe als iemand het echt een probleem zou vinden, dan is dat gewoon een teken dat hij niet bij me past. Maar ik heb het meer over de eerste indruk die ik geef en mensen beslissen vaak aan de hand van die indruk of ze wel zin hebben om me beter te leren kennen of niet. Ik beloof namelijk zelf dat als je echt iemand leuk vindt je hier nooit een probleem van zult maken, maar het kan misschien wel iemand afschrikken als je dit dan verteld.
Wat denken jullie? Moet ik dit gewoon geheim houden, totdat ik zeker weet dat hij me echt leuk vindt, of gewoon eerlijk zijn als iemand erover zou vragen.
Ik ben een meisje van 24 en ik heb nog nooit gezoend etc. Ik vraag me nu af in hoeverre mannen dit een probleem zouden vinden (als negatief ervaren) als ik ze dit zou vertellen. In principe als iemand het echt een probleem zou vinden, dan is dat gewoon een teken dat hij niet bij me past. Maar ik heb het meer over de eerste indruk die ik geef en mensen beslissen vaak aan de hand van die indruk of ze wel zin hebben om me beter te leren kennen of niet. Ik beloof namelijk zelf dat als je echt iemand leuk vindt je hier nooit een probleem van zult maken, maar het kan misschien wel iemand afschrikken als je dit dan verteld.
Wat denken jullie? Moet ik dit gewoon geheim houden, totdat ik zeker weet dat hij me echt leuk vindt, of gewoon eerlijk zijn als iemand erover zou vragen.
woensdag 7 november 2018 om 22:37
Ben blij dat je geen man bent. Ik denk dat je dit als vrouw wel best kunt maken.
Er zijn mannen die vinden het fijn als hun vriendin maagd is.
Als vrouw is dit niet iets waar een man je op afrekenen zou. Andersom is het vaak wel een afknapper.
Wel denk ik op jouw leeftijd ook aan de sociale aspecten, of iets dergelijks. Want waarom ben je nog nooit verder gegaan? ben je een laatbloeier of zijn er andere redens?
Als vrouw is dit niet iets waar een man je op afrekenen zou. Andersom is het vaak wel een afknapper.
Wel denk ik op jouw leeftijd ook aan de sociale aspecten, of iets dergelijks. Want waarom ben je nog nooit verder gegaan? ben je een laatbloeier of zijn er andere redens?
woensdag 7 november 2018 om 22:45
Heel herkenbaar! Ik ben zelf 22 jaar en ik heb ook op geen enkel gebied seksuele ervaring opgedaan. Ik ben van mezelf een open en sociale persoon met een uitgebreid sociaal leven, maar op dat gebied geef ik mij niet snel aan iemand. Ik heb voor mezelf besloten dat ik alleen wil zoenen en meer met degene van wie ik houd. En tot nu toe is het gewoon nog nooit zo geweest dat ik echt van een jongen hield. Ik word niet snel verliefd en eigenlijk vind ik dat ook niet erg. Als de ware voorbij komt, komt dat vanzelf wel. Liever niet snel verliefd zijn dan bij wijze van spreken al 100x een gebroken hart te hebben gehad.
Ik denk niet dat je het als een issue moet zien dat je nog nooit gezoend hebt. Ik begrijp het goed dat je er zin in hebt, want dat heb ik ook. Maar ik zal nooit zomaar met iemand gaan zoenen. Ik zie zoenen als een uiting van liefde en die zal ik alleen geven aan degene van wie ik houd. Ik weet niet of jij daar ook zo tegen aan kijkt? Ik denk dat jongens het meer kunnen waarderen dat je niet met de eerste de beste zoenen dan dat je de halve stad al hebt gehad bij wijze van spreken!
Als een jongen er specifiek naar zou vragen bij jou, dan zou ik er wel eerlijk over zijn. Anders zou ik het niet zo direct zeggen.
Ik denk niet dat je het als een issue moet zien dat je nog nooit gezoend hebt. Ik begrijp het goed dat je er zin in hebt, want dat heb ik ook. Maar ik zal nooit zomaar met iemand gaan zoenen. Ik zie zoenen als een uiting van liefde en die zal ik alleen geven aan degene van wie ik houd. Ik weet niet of jij daar ook zo tegen aan kijkt? Ik denk dat jongens het meer kunnen waarderen dat je niet met de eerste de beste zoenen dan dat je de halve stad al hebt gehad bij wijze van spreken!
Als een jongen er specifiek naar zou vragen bij jou, dan zou ik er wel eerlijk over zijn. Anders zou ik het niet zo direct zeggen.
woensdag 7 november 2018 om 23:19
Hoe zie je dat voor je dan? Want van houden van daar gaat wel een tijdje overheen. Hou je voor die tijd alleen handje vast? Oprechte vraag.Eef1996 schreef: ↑07-11-2018 22:45Heel herkenbaar! Ik ben zelf 22 jaar en ik heb ook op geen enkel gebied seksuele ervaring opgedaan. Ik ben van mezelf een open en sociale persoon met een uitgebreid sociaal leven, maar op dat gebied geef ik mij niet snel aan iemand. Ik heb voor mezelf besloten dat ik alleen wil zoenen en meer met degene van wie ik houd. En tot nu toe is het gewoon nog nooit zo geweest dat ik echt van een jongen hield. Ik word niet snel verliefd en eigenlijk vind ik dat ook niet erg. Als de ware voorbij komt, komt dat vanzelf wel. Liever niet snel verliefd zijn dan bij wijze van spreken al 100x een gebroken hart te hebben gehad.
woensdag 7 november 2018 om 23:33
Uhm, zoenen komt toch vóór houden van?Eef1996 schreef: ↑07-11-2018 22:45Heel herkenbaar! Ik ben zelf 22 jaar en ik heb ook op geen enkel gebied seksuele ervaring opgedaan. Ik ben van mezelf een open en sociale persoon met een uitgebreid sociaal leven, maar op dat gebied geef ik mij niet snel aan iemand. Ik heb voor mezelf besloten dat ik alleen wil zoenen en meer met degene van wie ik houd. En tot nu toe is het gewoon nog nooit zo geweest dat ik echt van een jongen hield. Ik word niet snel verliefd en eigenlijk vind ik dat ook niet erg. Als de ware voorbij komt, komt dat vanzelf wel. Liever niet snel verliefd zijn dan bij wijze van spreken al 100x een gebroken hart te hebben gehad.
What have we done....
donderdag 8 november 2018 om 00:50
Ik snap dat je er over nadenkt. Maar ten eerste maakt het een man niet uit. En ten tweede gaat iemand je dat niet vragen als hij wil zoenen. Misschien een kennis, die er naar vraagt.
Dan zou je het vaag kunnen houden door te zeggen, vroeger op school wel eens ontmoet.
Maar het is het zelfde als dat je vraagt,
Heb je wel eens bier gedronken. Dat vragen mensen die je bier willen geven ook niet.
Dan zou je het vaag kunnen houden door te zeggen, vroeger op school wel eens ontmoet.
Heb je wel eens bier gedronken. Dat vragen mensen die je bier willen geven ook niet.
donderdag 8 november 2018 om 00:51
Jardis schreef: ↑08-11-2018 00:50Ik snap dat je er over nadenkt. Maar ten eerste maakt het een man niet uit. En ten tweede gaat iemand je dat niet vragen als hij wil zoenen.
Misschien een kennis, die er naar vraagt. Dan zou je het vaag kunnen houden door te zeggen, vroeger op school wel eens iemand ontmoet.
donderdag 8 november 2018 om 08:12
Ik vindt het niet makkelijk om contact te maken met iemand van het andere geslacht. Ik ben van persoon gewoon heel open en spontaan, maar in de buurt van een man voel ik me altijd ongemakkelijk en lukt het niet om mezelf te zijn, laat staan flirten. Ik vindt het zelf ook erg vervelend. Verder ga ik niet heel vaak uit en als ik uit ga gebeurt het A niet dat iemand een move naar me maakt en B kan ik het me niet voorstellen dat ik zomaar met iemand zou gaan zoenen, zonder dat ik daar ook maar iets bij voel. Ik wil eigenlijk pas met iemand gaan zoenen als ik diegene sowieso een beetje leuk vindt en die gene mij ook een beetje leuk. Dat ik een laatbloeier ben komt vooral omdat ik seksualiteit altijd in een moreel daglicht heb gezet. Het is lange tijd taboe geweest, maar nu ik ouder wordt en mensen om me heen er vaker over praten alsof het iets normaal is, gaat het taboe erbij mij ook steeds verder vanaf.linnylow schreef: ↑07-11-2018 22:37Ben blij dat je geen man bent. Ik denk dat je dit als vrouw wel best kunt maken.
donderdag 8 november 2018 om 08:17
Het zal niet of nauwelijks een probleem zijn.
Je hoeft het niet geheim te houden als het ter sprake komt, maar als je er zelf al snel over begint, laat je wel blijken dat je er heel erg mee bezig bent. Dat maakt niet per se indruk.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
zaterdag 10 november 2018 om 11:42
Het lijkt me vrij lastig om iemand te vinden die in de aanloop naar "houden van" het ok vindt om niet te zoenen. Dat duurt namelijk een tijdje, doorgaans is het eerst toch daten en elkaar leuk vinden, dan verliefd worden en dán houden van. Ik denk dat er niet heel veel mensen zijn die die hele tijd niet willen zoenen..Eef1996 schreef: ↑07-11-2018 22:45Heel herkenbaar! Ik ben zelf 22 jaar en ik heb ook op geen enkel gebied seksuele ervaring opgedaan. Ik ben van mezelf een open en sociale persoon met een uitgebreid sociaal leven, maar op dat gebied geef ik mij niet snel aan iemand. Ik heb voor mezelf besloten dat ik alleen wil zoenen en meer met degene van wie ik houd. En tot nu toe is het gewoon nog nooit zo geweest dat ik echt van een jongen hield. Ik word niet snel verliefd en eigenlijk vind ik dat ook niet erg. Als de ware voorbij komt, komt dat vanzelf wel. Liever niet snel verliefd zijn dan bij wijze van spreken al 100x een gebroken hart te hebben gehad.
Ik denk niet dat je het als een issue moet zien dat je nog nooit gezoend hebt. Ik begrijp het goed dat je er zin in hebt, want dat heb ik ook. Maar ik zal nooit zomaar met iemand gaan zoenen. Ik zie zoenen als een uiting van liefde en die zal ik alleen geven aan degene van wie ik houd. Ik weet niet of jij daar ook zo tegen aan kijkt?
zaterdag 10 november 2018 om 12:43
Dit begrijp ik nooit zo goed. Waarom zou een man geen laatbloeier (mogen) zijn en een vrouw wel? Is in ieder geval niet iets waar ik per definitie op zou afknappen.linnylow schreef: ↑07-11-2018 22:37Ben blij dat je geen man bent. Ik denk dat je dit als vrouw wel best kunt maken.
TO: ik zou me er niet teveel op focussen. Ik was ook niet vroeg met zoenen en seks, maar ineens kom je wel iemand tegen waar het mee klikt en gaat het vanzelf. Al moet je er soms wat moeite voor doen om nieuwe mensen (mannen) te leren kennen.
Heb je misschien een hobby of sport die je in groepsverband kunt doen oid?
luckyducky_001 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 12:48
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
19.39% gewijzigd
zaterdag 10 november 2018 om 13:12
Ik ook niet.LuckyDucky_001 schreef: ↑10-11-2018 12:43Dit begrijp ik nooit zo goed. Waarom zou een man geen laatbloeier (mogen) zijn en een vrouw wel? Is in ieder geval niet iets waar ik per definitie op zou afknappen.
zondag 11 november 2018 om 14:23
[quote=LuckyDucky_001 post_id=29227930 time=1541850199 user_id=368956]
Dit begrijp ik nooit zo goed. Waarom zou een man geen laatbloeier (mogen) zijn en een vrouw wel? Is in ieder geval niet iets waar ik per definitie op zou afknappen.
TO: ik zou me er niet teveel op focussen. Ik was ook niet vroeg met zoenen en seks, maar ineens kom je wel iemand tegen waar het mee klikt en gaat het vanzelf. Al moet je er soms wat moeite voor doen om nieuwe mensen (mannen) te leren kennen.
[/quote
Je hebt gelijk, maar dit neemt wel niet weg dat vrouwen er vaak wel een probleem van maken en een ervaren man verkiezen. Als je op dit forum zoekt naar topics over mannen met weinig ervaring zal je veel reacties zien van mensen die dat niet zien zitten (en dan heb ik het niet over de topics met incel-haat maar over topics waarin dezelfde vraag wordt gesteld als in dit topic).
Dit begrijp ik nooit zo goed. Waarom zou een man geen laatbloeier (mogen) zijn en een vrouw wel? Is in ieder geval niet iets waar ik per definitie op zou afknappen.
[/quote
Je hebt gelijk, maar dit neemt wel niet weg dat vrouwen er vaak wel een probleem van maken en een ervaren man verkiezen. Als je op dit forum zoekt naar topics over mannen met weinig ervaring zal je veel reacties zien van mensen die dat niet zien zitten (en dan heb ik het niet over de topics met incel-haat maar over topics waarin dezelfde vraag wordt gesteld als in dit topic).
zondag 11 november 2018 om 14:25
Die mannen kan je beter mijden.linnylow schreef: ↑07-11-2018 22:37Ben blij dat je geen man bent. Ik denk dat je dit als vrouw wel best kunt maken.
zondag 11 november 2018 om 14:54
Daar hoef je, je niet druk om te maken, je moet zoiets alleen doen als je erachter staat en je er goed bij voelt. Wel gedaan of niet gedaan, je zoent voor de eerste keer met iemand dus het is voor beide de eerste keer, zo kun je het ook zien misschien. Ik ben een man en ik zou er alleen maar respect voor hebben...als iemand er een probleem van maakt (wat niet gebeurt) dan weet je gelijk dat je met hem niet verder hoeft te gaan.
zondag 11 november 2018 om 16:43
Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Iemand die jou leuk vindt, staat voor jou open - met of zonder ervaring. Ik heb voor het eerst iemand gekust toen ik jouw leeftijd had. Ik heb niet echt negatieve reacties gekregen, sommige mensen vonden het zelfs lief. Iemand die hier een punt van maakt, is inderdaad geen verlies.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."