Wanneer begin jij met de kerstversiering?
zondag 11 november 2018 om 09:03
Ik heb gisteren begonnen met het ophangen van de lampjes tegen ramen, lampjes in mijn voortuintje en wil vandaag ook nog wat lampjes in de keuken ophangen en het lichtgevende hert met slee buiten zetten en buiten nog lampjes tegen de schutting.
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten
Wanneer begin jij ermee?
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten
Wanneer begin jij ermee?
#doeslief
zondag 11 november 2018 om 17:15
Zou ik wel mee oppassen
Ik heb jarenlang de oude lampjes van m'n ouders gebruikt, totdat het snoer ineens in de fik vloog. Gelukkig deed ik ze steeds uit als ik de kamer uit ging.
Later is nu
zondag 11 november 2018 om 17:17
zondag 11 november 2018 om 17:18
Mijn interieur is zodanig opgebouwd dat ik er niets extra's bij kan zetten. Dus als ik een boom neer wil zetten dan moet de plant die daar staat eerst weg. Nu heb ik wel een kamertje waar hij kan staan. En zo is het eigenlijk met alles. Wil ik een takjesguirlande met lichtjes op de plank boven de tv leggen dan moet hij eerst leeggeruimd. Dat houdt wel in dat de kerstdecoratie mooier moet zijn dan wat er oorspronkelijk stond anders gaat het niet door.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 11 november 2018 om 17:23
Ik zet eigenlijk alleen nog een boom en in de vitrinekast komt mijn kerstservies te staan. Verder op de salontafel nog een muziekdoos met waxinelichtjes en in de kast nog wat kerstbeeldjes van Villeroy & Boch. Maar ik hang niet overal lichtjes neer enzo. Niet teveel meuk in huis
het raam voor versier ik wel altijd met een mooie sticker.
zondag 11 november 2018 om 17:24
Kleine kinderen dus na Sinterklaas. Ik ben dol op een hysterische hoeveelheid kerstversiering (niet gekleurde lichtjes, maar wel een hoeveelheid die suggereert dat de Intratuin kerstafdeling nu leeg is) en heb mijn kinderen ook al aangestoken. 
Hier dus vazen vol ballen, een boom die bomvol hangt, snoeren lichtjes op batterij her en der, kaarsen, glitter, kerststerren, vaak nog het eea voor/ aan het raam en zeker nog een kwartaal glitter her en der. De kinderen mogen ook elke kerst een nieuw kerstornament voor in de boom uitzoeken.
Hier dus vazen vol ballen, een boom die bomvol hangt, snoeren lichtjes op batterij her en der, kaarsen, glitter, kerststerren, vaak nog het eea voor/ aan het raam en zeker nog een kwartaal glitter her en der. De kinderen mogen ook elke kerst een nieuw kerstornament voor in de boom uitzoeken.
zondag 11 november 2018 om 17:42
Ik gewoon het hele jaar niet.Calamitycat schreef: ↑11-11-2018 15:04Gelijk hebben jullie.
Hier ook het hele jaar door veel kaarsen en waxinelichtjes, ik hou erg van die gezelligheid.
Maar die hysterische toestanden, daar doe ik ook niet aan mee. Ik hou sowieso niet van gekleurde lampjes.
zondag 11 november 2018 om 17:46
Vorig jaar had Action ze nog; de gewone gloeilampjessnoeren, voor ruim een euro de twintig lampjes. Ik heb dit jaar nog niet goed gekeken of ze er weer liggen. Anders de BigBazar proberen.Calamitycat schreef: ↑11-11-2018 15:40Over warm wit gesproken... missen jullie ook nog steeds de kerstverlichting van vroeger zo?
Ik heb nog een paar snoeren met van die ouderwetse lampjes en die geven toch echt veel mooier licht dan die ledverlichting snoeren vind ik (al gaan ze dan wel lekker makkelijk uit de knoop).
Ik ben vorig jaar heel veel tuincentra afgelopen om mooi warm licht te vinden maar ik vind het of te geel of te oranje of te wit. Clusterverlichting komt nog het meest in de buurt van het mooie warme licht van vroeger maar ook dat is het net niet vind ik.
Je herkent de doosjes uit het feit dat er geen LED opstaat en dat ze een relatief hoog wattage hebben. Meestal 10 of 15 watt per 20 lampjes.
zondag 11 november 2018 om 17:50
Klopt lagen er van de week nog, heb er 2 meegenomen voor 1 euro inderdaad.
Maar ze worden heel veel gebruikt door hobbyisten dus niet overal op voorraad bij de action.
zondag 11 november 2018 om 17:54
Jij ongezelligerd!
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
zondag 11 november 2018 om 17:56
Ik ook niet. Wel dingen staan, maar vergeet ze aan te steken en/of er staat wat voor. Heb al jaren en jaren zo'n voordeelzak met waxinelichtjes in de kast liggen. Gaat maar niet op.
Later is nu
zondag 11 november 2018 om 18:08
Ja he?
Ik heb gewoon hele gave spullen in huis, vind die kerstrommel en kaarsjes enzo gewoon zonde van de inrichting.
zondag 11 november 2018 om 18:14
Ik zoek mijn kerstspullen wel estetisch uit. Het past dusbij de rest van mijn inrichting.Lucifer2018 schreef: ↑11-11-2018 18:08Ja he?
Ik heb gewoon hele gave spullen in huis, vind die kerstrommel en kaarsjes enzo gewoon zonde van de inrichting.![]()
Ik wissel dus gewoon de gewone waxinelichthouders om voor de kerstversie. Mijn boom heeft ballen in bijpassende kleuren.
Dit jaar moet ik helaas wel nieuwe lichtsnoeren houden. De cluster snoeren die ik heb zijn nu een jaar of 8 oud en werken nog maar voor de helft.
Ach, ze zijn vanaf woensdag in de aanbieding bij de Action. Gelijk een snoer en wat lampen voor het balkon halen.
Lampjes gaan komende weekend op het balkon en de boom het weekend na sinterklaas.
zondag 11 november 2018 om 18:17
Gevonden!!
https://www.meowingtons.com/products/st ... ing-lights
"I love not Man the less, but Nature more..."
zondag 11 november 2018 om 18:20
Dan vooral niet doenLucifer2018 schreef: ↑11-11-2018 18:08Ja he?
Ik heb gewoon hele gave spullen in huis, vind die kerstrommel en kaarsjes enzo gewoon zonde van de inrichting.![]()
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
zondag 11 november 2018 om 18:21
Oh, dat lijkt me wel lastig met de piek waar je telkens tegenop loopt.*Kettricken* schreef: ↑11-11-2018 12:41Of hang een kerstboom op z'n kop aan het plafond, dat zag ik vorig jaar ergens![]()
zondag 11 november 2018 om 18:22
Ik heb ze idd weleens gebruikt voor een serie kersthuisjes. In elk huisje een paar lampjes. Tussen de huisjes kunstsneeuw om het snoer te camoufleren.Lucifer2018 schreef: ↑11-11-2018 17:50Klopt lagen er van de week nog, heb er 2 meegenomen voor 1 euro inderdaad.
Maar ze worden heel veel gebruikt door hobbyisten dus niet overal op voorraad bij de action.
zondag 11 november 2018 om 18:48
Oh leuk die poesjeslampjes! Al ben ik ondanks mijn naam meer een hondenmens.
Helaas ben ik er vandaag niet meer aan toe gekomen om m'n rendier met slee in de tuin te zetten en lampjes op de schutting en in de keuken op te hangen. Wordt waarschijnlijk volgend weekend.
Toen om 5 uur de lichtjes aan sprongen op m'n ramen en een paar dingetjes in de woonkamer werd ik helemaal blij!
Ik heb ook gekleurde lampjes, die van de action, maar vroeger hadden ze veel mooiere gekleurde lampjes. Bij die ledlampjes overheerst dat blauw zo erg.
Ik heb ze maar wel bij gebrek aan beter.
Helaas ben ik er vandaag niet meer aan toe gekomen om m'n rendier met slee in de tuin te zetten en lampjes op de schutting en in de keuken op te hangen. Wordt waarschijnlijk volgend weekend.
Toen om 5 uur de lichtjes aan sprongen op m'n ramen en een paar dingetjes in de woonkamer werd ik helemaal blij!
Ik heb ook gekleurde lampjes, die van de action, maar vroeger hadden ze veel mooiere gekleurde lampjes. Bij die ledlampjes overheerst dat blauw zo erg.
Ik heb ze maar wel bij gebrek aan beter.
#doeslief
zondag 11 november 2018 om 18:52
Dan. Ik shop al wel maar eerst de Sint nu hoor.