Wanneer begin jij met de kerstversiering?
zondag 11 november 2018 om 09:03
Ik heb gisteren begonnen met het ophangen van de lampjes tegen ramen, lampjes in mijn voortuintje en wil vandaag ook nog wat lampjes in de keuken ophangen en het lichtgevende hert met slee buiten zetten en buiten nog lampjes tegen de schutting.
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten
Wanneer begin jij ermee?
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten
Wanneer begin jij ermee?
#doeslief
zondag 11 november 2018 om 19:18
Esthetisch passen al die losse prullen enz sowieso niet in mijn inrichting. En ik word erg geirriteerd van rommeltjes.Pepermint_Patty schreef: ↑11-11-2018 18:14Ik zoek mijn kerstspullen wel estetisch uit. Het past dusbij de rest van mijn inrichting.
Ik wissel dus gewoon de gewone waxinelichthouders om voor de kerstversie. Mijn boom heeft ballen in bijpassende kleuren.
Dit jaar moet ik helaas wel nieuwe lichtsnoeren houden. De cluster snoeren die ik heb zijn nu een jaar of 8 oud en werken nog maar voor de helft.
Ach, ze zijn vanaf woensdag in de aanbieding bij de Action. Gelijk een snoer en wat lampen voor het balkon halen.
Lampjes gaan komende weekend op het balkon en de boom het weekend na sinterklaas.
Maar ik heb wel een boom hoor.
dinsdag 13 november 2018 om 04:23
Kerst... Ik hou er zo van
Het liefst zet ik vandaag mijn boom nog neer... Ben al begonnen met kerstcadeaus te kopen
Maar nee ik doe het nog niet... Ik wacht tot Sint het land uit is... Al heb ik dit jaar voor het eerst geen Kids meer die in de sint geloven... Dus het kriebelt wel
Tis dat 1 van mijn kids ook nog vlak voor de Sint jarig is en ook geen kerstversiering op zijn verjaardag wilt... Dus nee... Ik moet volhouden... Nog geen tijd voor de kerstboom... Maar wil het stiekem al wel
Het liefst zet ik vandaag mijn boom nog neer... Ben al begonnen met kerstcadeaus te kopen
Maar nee ik doe het nog niet... Ik wacht tot Sint het land uit is... Al heb ik dit jaar voor het eerst geen Kids meer die in de sint geloven... Dus het kriebelt wel
Tis dat 1 van mijn kids ook nog vlak voor de Sint jarig is en ook geen kerstversiering op zijn verjaardag wilt... Dus nee... Ik moet volhouden... Nog geen tijd voor de kerstboom... Maar wil het stiekem al wel
dinsdag 13 november 2018 om 08:26
Bij mij hangen er al wat kerstversiersels, maar ga de boom denk ik de laatste week van November neer zetten. Ik heb een hekel aan Sinterklaas en dat vieren we toch niet dus waarom niet? Ik kijk het hele jaar uit naar kerst en de boom blijft meestal staan tot eind Januari. Wat mensen daarvan vinden kan me niet zoveel schelen eigenlijk.
En bij mij zijn alle kerstspullen een bij elkaar geraapt zooitje maar het is zo gezellig. Ik heb er nu alweer zin in.
En bij mij zijn alle kerstspullen een bij elkaar geraapt zooitje maar het is zo gezellig. Ik heb er nu alweer zin in.
dinsdag 13 november 2018 om 08:29
Ohja, 1 januariGatinmijnsok schreef: ↑11-11-2018 09:23Zijn er meer mensen die net als ik ook blij worden van het opruimen van de kerstspullen? Ik vind het het echt leuk om alles te versieren en hou van de lichtjes, maar de boel weer opruimen vind ik ook heerlijk. Alles weer gewoon en op naar het voorjaar!
En het rare is, dat ik me elk jaar besef, op het moment dat ik het met plezier (ergens na sinterklaas) neerzet, al weet dat ik het 1 januari met net zoveel plezier opruim. Echt alsof je een verstikkende deken optilt. Elk jaar zelfde besef, en geen idee hoe dat precies zit
dinsdag 13 november 2018 om 17:02
Wij begrijpen elkaar!Madrid87 schreef: ↑13-11-2018 08:26Bij mij hangen er al wat kerstversiersels, maar ga de boom denk ik de laatste week van November neer zetten. Ik heb een hekel aan Sinterklaas en dat vieren we toch niet dus waarom niet? Ik kijk het hele jaar uit naar kerst en de boom blijft meestal staan tot eind Januari. Wat mensen daarvan vinden kan me niet zoveel schelen eigenlijk.
En bij mij zijn alle kerstspullen een bij elkaar geraapt zooitje maar het is zo gezellig. Ik heb er nu alweer zin in.![]()
dinsdag 13 november 2018 om 19:28
Madrid87 schreef: ↑13-11-2018 08:26Bij mij hangen er al wat kerstversiersels, maar ga de boom denk ik de laatste week van November neer zetten. Ik heb een hekel aan Sinterklaas en dat vieren we toch niet dus waarom niet? Ik kijk het hele jaar uit naar kerst en de boom blijft meestal staan tot eind Januari. Wat mensen daarvan vinden kan me niet zoveel schelen eigenlijk.
En bij mij zijn alle kerstspullen een bij elkaar geraapt zooitje maar het is zo gezellig. Ik heb er nu alweer zin in.![]()
+1
"I love not Man the less, but Nature more..."
woensdag 14 november 2018 om 14:08
kopjechino schreef: ↑14-11-2018 14:04Ander vraagje, waar halen of hebben jullie je kerstboom versiering gehaald? Ik ben verhuisd en heb dit jaar eindelijk een echte grote kerstboom. Hij is trouwens wit en ik wil gekleurde versiering, niet 1 kleur. Ik zat bij HEMA te kijken maar is nog best duur?
Ik heb zowat alles van Intratuin in huis. Ik kan onderhand mijn eigen vestiging beginnen vrees ik.
woensdag 14 november 2018 om 14:33
Ik heb ze online gekocht, volgens mij bij kerstversiering.nl, lekker veel keuze.kopjechino schreef: ↑14-11-2018 14:04Ander vraagje, waar halen of hebben jullie je kerstboom versiering gehaald? Ik ben verhuisd en heb dit jaar eindelijk een echte grote kerstboom. Hij is trouwens wit en ik wil gekleurde versiering, niet 1 kleur. Ik zat bij HEMA te kijken maar is nog best duur?
Ik vind het idioot om nu al heel uitgebreid te versieren, vooral een slee(?) terwijl het vorige week nog boven de 15 graden uit kwam.
Ik versier zelf na Sinterklaas (alleen een boom) maar vanaf eind november vind ik wat kleine versieringen niet raar bij andere mensen.
anappleaday wijzigde dit bericht op 14-11-2018 14:38
1.33% gewijzigd
woensdag 14 november 2018 om 14:50
Ik hou van kerstmis! Echter vind ik het voor versiering nog wat vroeg - de bomen moeten hun blaadjes eerst wat meer kwijt zijn wat mij betreft. Wel ben ik al lekker op Pinterest aan het snuffelen voor mooie kersttafels. Ik vind het altijd maar moeilijk om met een miniem budget een leuke kerstsfeer op een 4,5m tafel te zetten - vorig jaar uit het bos wat dode houtstammetjes gehaald en hier nepsneeuw op gelegd, met daartussen kandelaren (liever stoer rustiek dan frivool kneuterig bij ons). Maarja...wat doen we dit jaar om onze eetgasten te verrassen?!!
woensdag 14 november 2018 om 14:59
Ik vind 6 december vroeg genoeg. Een van mijn collega’s (residentiële Jeugdzorg) wilde serieus op 1 november al de kerstversiering en de kerstboom tevoorschijn halen. Meteen na het weghalen van de Halloween versiering.
Daar heb ik een stokje voor gestoken, dat vind ik echt véél te vroeg. Dan is het huis ruim 2 maanden versierd met kerst spul. Ik hou echt van Kerst, maar er zijn grenzen.
woensdag 14 november 2018 om 23:01
Ik heb de oude zilveren kerstballen van mijn ouders gekregen die ze voor mijn geboorte al hadden. Prachtig maar wel glas en sinds ik een kat heb gebruik ik ze niet meer. Heb toen via mp zeven kokers met zwarte onbreekbare ballen (mat en glanzend) op de kop getikt en een set van zes lichtgrijze onbreekbare ballen met zilveren horizontale glitterstrepenkopjechino schreef: ↑14-11-2018 14:04Ander vraagje, waar halen of hebben jullie je kerstboom versiering gehaald?
De slingers voor in de boom van het tuincentrum (zwart) en van de Action (wit en zilverkleur).
woensdag 14 november 2018 om 23:13
Intratuin, Hema, Karwei, Kwantum... waar niet? En net als bij Madrid87 is het bij mij een allegaartje van kleuren, soorten en maten en vast niet esthetisch verantwoord, maar jeetje, wat word ik er blij van!kopjechino schreef: ↑14-11-2018 14:04Ander vraagje, waar halen of hebben jullie je kerstboom versiering gehaald? Ik ben verhuisd en heb dit jaar eindelijk een echte grote kerstboom. Hij is trouwens wit en ik wil gekleurde versiering, niet 1 kleur. Ik zat bij HEMA te kijken maar is nog best duur?
woensdag 14 november 2018 om 23:17
Een bij elkaar geraapt zooitje is het aller charmantste wat er is met de kerstperiode!Madrid87 schreef: ↑13-11-2018 08:26Bij mij hangen er al wat kerstversiersels, maar ga de boom denk ik de laatste week van November neer zetten. Ik heb een hekel aan Sinterklaas en dat vieren we toch niet dus waarom niet? Ik kijk het hele jaar uit naar kerst en de boom blijft meestal staan tot eind Januari. Wat mensen daarvan vinden kan me niet zoveel schelen eigenlijk.
donderdag 15 november 2018 om 08:52
Kijk eens bij action, Kruidvat, Lidl etc. Dat is vaak goedkoopkopjechino schreef: ↑14-11-2018 14:04Ander vraagje, waar halen of hebben jullie je kerstboom versiering gehaald? Ik ben verhuisd en heb dit jaar eindelijk een echte grote kerstboom. Hij is trouwens wit en ik wil gekleurde versiering, niet 1 kleur. Ik zat bij HEMA te kijken maar is nog best duur?