Wanneer begin jij met de kerstversiering?

11-11-2018 09:03 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren begonnen met het ophangen van de lampjes tegen ramen, lampjes in mijn voortuintje en wil vandaag ook nog wat lampjes in de keuken ophangen en het lichtgevende hert met slee buiten zetten en buiten nog lampjes tegen de schutting.
Ik denk dat ik volgende week m'n kerstdorp gaat neerzetten.
En 30-11 ga ik de kerstboom halen en dan ga ik dat weekend de rest van de kerstspulletjes neerzetten

Wanneer begin jij ermee?
#doeslief
Pepermint_Patty schreef: ↑
11-11-2018 18:14
Ik zoek mijn kerstspullen wel estetisch uit. Het past dusbij de rest van mijn inrichting.
Ik wissel dus gewoon de gewone waxinelichthouders om voor de kerstversie. Mijn boom heeft ballen in bijpassende kleuren.

Dit jaar moet ik helaas wel nieuwe lichtsnoeren houden. De cluster snoeren die ik heb zijn nu een jaar of 8 oud en werken nog maar voor de helft.
Ach, ze zijn vanaf woensdag in de aanbieding bij de Action. Gelijk een snoer en wat lampen voor het balkon halen.

Lampjes gaan komende weekend op het balkon en de boom het weekend na sinterklaas.
Esthetisch passen al die losse prullen enz sowieso niet in mijn inrichting. En ik word erg geirriteerd van rommeltjes. :-D

Maar ik heb wel een boom hoor. ;-)
Meuk is leuk! :-D
Kerst... Ik hou er zo van

Het liefst zet ik vandaag mijn boom nog neer... Ben al begonnen met kerstcadeaus te kopen 🙈
Maar nee ik doe het nog niet... Ik wacht tot Sint het land uit is... Al heb ik dit jaar voor het eerst geen Kids meer die in de sint geloven... Dus het kriebelt wel 😜

Tis dat 1 van mijn kids ook nog vlak voor de Sint jarig is en ook geen kerstversiering op zijn verjaardag wilt... Dus nee... Ik moet volhouden... Nog geen tijd voor de kerstboom... Maar wil het stiekem al wel
Bij mij hangen er al wat kerstversiersels, maar ga de boom denk ik de laatste week van November neer zetten. Ik heb een hekel aan Sinterklaas en dat vieren we toch niet dus waarom niet? Ik kijk het hele jaar uit naar kerst en de boom blijft meestal staan tot eind Januari. Wat mensen daarvan vinden kan me niet zoveel schelen eigenlijk.
En bij mij zijn alle kerstspullen een bij elkaar geraapt zooitje maar het is zo gezellig. Ik heb er nu alweer zin in. :love:
Gatinmijnsok schreef: ↑
11-11-2018 09:23
Zijn er meer mensen die net als ik ook blij worden van het opruimen van de kerstspullen? Ik vind het het echt leuk om alles te versieren en hou van de lichtjes, maar de boel weer opruimen vind ik ook heerlijk. Alles weer gewoon en op naar het voorjaar!
Ohja, 1 januari
En het rare is, dat ik me elk jaar besef, op het moment dat ik het met plezier (ergens na sinterklaas) neerzet, al weet dat ik het 1 januari met net zoveel plezier opruim. Echt alsof je een verstikkende deken optilt. Elk jaar zelfde besef, en geen idee hoe dat precies zit
Niet. Ik raak overprikkeld van de extra lampjes, ''versiering meuk'' en andere goedbedoelde troep. Plus we zijn bijna heel december op vakantie, dus niet nodig.
(en ik vind Kerst en oud&nieuw vreselijk)
Madrid87 schreef: ↑
13-11-2018 08:26
Bij mij hangen er al wat kerstversiersels, maar ga de boom denk ik de laatste week van November neer zetten. Ik heb een hekel aan Sinterklaas en dat vieren we toch niet dus waarom niet? Ik kijk het hele jaar uit naar kerst en de boom blijft meestal staan tot eind Januari. Wat mensen daarvan vinden kan me niet zoveel schelen eigenlijk.
En bij mij zijn alle kerstspullen een bij elkaar geraapt zooitje maar het is zo gezellig. Ik heb er nu alweer zin in. :love:
Wij begrijpen elkaar! :high5:

+1

:hello:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ander vraagje, waar halen of hebben jullie je kerstboom versiering gehaald? Ik ben verhuisd en heb dit jaar eindelijk een echte grote kerstboom. Hij is trouwens wit en ik wil gekleurde versiering, niet 1 kleur. Ik zat bij HEMA te kijken maar is nog best duur?
Ik ga altijd naar verschillende tuincentrums.
kopjechino schreef: ↑
14-11-2018 14:04
Ander vraagje, waar halen of hebben jullie je kerstboom versiering gehaald? Ik ben verhuisd en heb dit jaar eindelijk een echte grote kerstboom. Hij is trouwens wit en ik wil gekleurde versiering, niet 1 kleur. Ik zat bij HEMA te kijken maar is nog best duur?

Ik heb zowat alles van Intratuin in huis. Ik kan onderhand mijn eigen vestiging beginnen vrees ik. :yes:
Ik heb ze online gekocht, volgens mij bij kerstversiering.nl, lekker veel keuze.

Ik vind het idioot om nu al heel uitgebreid te versieren, vooral een slee(?) terwijl het vorige week nog boven de 15 graden uit kwam.
Ik versier zelf na Sinterklaas (alleen een boom) maar vanaf eind november vind ik wat kleine versieringen niet raar bij andere mensen.
anappleaday wijzigde dit bericht op 14-11-2018 14:38
1.33% gewijzigd
Ik koop mijn boom trouwens altijd bij een mannetje hier in de buurt waar je hem zelf uit de grond kan trekken, dus ik kan hem zelfs niet voor begin december kopen. Dan is het mannetje nog nergens te bekennen :proud:
Ik hou van kerstmis! Echter vind ik het voor versiering nog wat vroeg - de bomen moeten hun blaadjes eerst wat meer kwijt zijn wat mij betreft. Wel ben ik al lekker op Pinterest aan het snuffelen voor mooie kersttafels. Ik vind het altijd maar moeilijk om met een miniem budget een leuke kerstsfeer op een 4,5m tafel te zetten - vorig jaar uit het bos wat dode houtstammetjes gehaald en hier nepsneeuw op gelegd, met daartussen kandelaren (liever stoer rustiek dan frivool kneuterig bij ons). Maarja...wat doen we dit jaar om onze eetgasten te verrassen?!!
Ik vind 6 december vroeg genoeg. Een van mijn collega’s (residentiële Jeugdzorg) wilde serieus op 1 november al de kerstversiering en de kerstboom tevoorschijn halen. Meteen na het weghalen van de Halloween versiering. :facepalm: Daar heb ik een stokje voor gestoken, dat vind ik echt véél te vroeg. Dan is het huis ruim 2 maanden versierd met kerst spul. Ik hou echt van Kerst, maar er zijn grenzen.
Voor mij is de intratuin een leuk uitje tegen de kerstperiode. Ga ik fijn kerstbomen en kerstversiering kijken. :-D
Ander vraagje, waar halen of hebben jullie je kerstboom versiering gehaald?
Ik heb de oude zilveren kerstballen van mijn ouders gekregen die ze voor mijn geboorte al hadden. Prachtig maar wel glas en sinds ik een kat heb gebruik ik ze niet meer. Heb toen via mp zeven kokers met zwarte onbreekbare ballen (mat en glanzend) op de kop getikt en een set van zes lichtgrijze onbreekbare ballen met zilveren horizontale glitterstrepen :) Verder heb ik zilverkleurige ijssterren van het tuincentrum om in de boom te hangen en via een webwinkel twee zilverkleurige onbreekbare pieken gekocht (1 effen, glanzend en 1 met glitters, kan ik ieder jaar afwisselen ;-D ).

De slingers voor in de boom van het tuincentrum (zwart) en van de Action (wit en zilverkleur).
En kunstboom hier dus heb ook van die zachte kerstboomkleden voor om de standaard heen. 1 hagelwit (mp) en 1 antracietgrijs (Action).
Intratuin, Hema, Karwei, Kwantum... waar niet? En net als bij Madrid87 is het bij mij een allegaartje van kleuren, soorten en maten en vast niet esthetisch verantwoord, maar jeetje, wat word ik er blij van!
Een bij elkaar geraapt zooitje is het aller charmantste wat er is met de kerstperiode!
Mijn kerstversiering komt van overal en nergens. Maar de beste aankoop waren 3 witte boa's in een speelgoedwinkel.

Ik ga altijd voor traditioneel rode kerstversiering in de boom en die boa's staan er prachtig bij. Net sneeuw! Mijn ouders doen dat sindsdien ook.
Kijk eens bij action, Kruidvat, Lidl etc. Dat is vaak goedkoop
Mijn kerstversiering komt ook echt overal en nergens vandaag. Van de action tot aan de Harrods in Londen.
#doeslief
Kost dat nou veel meer energie, al die lampjes en kerstverlichting?
Zo geel als een kanariepiet
Wij zijn dit jaar voor het eerst de hele week van kerst op vakantie, dus ik denk dat ik de boom dit jaar helemaal oversla. Ik ga wel de vensterbanken en salontafel etc. versieren met winters/kerstspul maar dat doe ik pas nadat de Sint het land weer uit is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven