Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Bedankt voor jullie reacties!
Mij dochter wees een paar maanden terug ook nog op haar eigen buik als het over 'broertje' ging. Inmiddels begrijpt ze dat alleen ik nu een baby in mijn buik heb en dat hij er straks is.
Baby's vindt ze helemaal geweldig. Vooral die van mijn beste vriendin. Dus ik denk dat ze het in eerste instantie wel heel leuk gaat vinden maar misschien als ze beseft dat hij blijft, (veel) aandacht van mama en papa vraagt ze het minder leuk zal vinden. En het huilen... als hij heel hard gaat huilen zal ze het niet leuk vinden. Ze reageert nogal gevoelig op harde geluiden. Maar goed. Zal ze ook wel aan wennen.

Ik had ook al bedacht het bezoek van te voren te vragen haar ook aandacht te geven (en niet in de vorm van een cadeau). Maar als bezoek binnenkomt moet ze altijd eerst ontdooien. Dus bezoek moet ook niet meteen haar aandacht geven. Lastig...

Naja. We gaan het zien. Ik vind het spannend maar kijk er ook naar uit!

Hebben anderen ook het boek broertjes en zusjes van Dr. Sheila van Berkel en Dr. Kirsten Buist? Staan ook goede tips in voor hun de band later!
Vraagje: Hebben jullie ˋs nachts een bh met zoogcompressen aan? Ik heb nu al veel last van lekkende borsten maar een bh ˋs nachts vind ik echt niet fijn..
DreamyEzra schreef:
10-11-2018 17:24
Vraagje: Hebben jullie ˋs nachts een bh met zoogcompressen aan? Ik heb nu al veel last van lekkende borsten maar een bh ˋs nachts vind ik echt niet fijn..
Ik had het heel erg tussen de 22 en 26 weken. Af en toe stroomde het er echt in een straaltje uit... later hield het ook weer op gelukkig.

Ik heb toen bij de H&M een paar soft beha's gekocht, daar kon ik nog wel goed mee slapen met de compressen. Geen beugels, niet voorgevormd.

Anders had ik echt natte plekken in mijn shirt, heel onprettig.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik heb van die voedingshemdjes van de Lidl. Soort topje met spaghettibandjes met extra versteviging boven. Daar konden zoogcompressen in maar die vond ik vervelender dan die natte vlekken.
Verliezen jullie echt al zoveel melk?! Ik heb een keer een druppel gehad maar niet meer dan dat.
Ik slaap zonder beha. En aangezien ze nauwelijks in mijn maat te vinden zijn (en dan ruim 60 euro kosten) laat ik het maar lekken in mn shirt. Gooi die in de was en trek weer schone aan.
Vorige zwangerschap lekte ik wel heftiger dan nu, al verlies ik nu wel regelmatig wat.
Eerste paar dagen met baby toen sliep ik wel met beha en zoogcompressen. Maar toen liep ik de hele dag in pyjama haha.
Dank voor de tips! Als baby er eenmaal is heb ik waarschijnlijk geen andere keus, maar nu heb ik inderdaad enkel een t-shirt aan, dan maar vlekken..
Hier echt nog geen druppel verloren. Bij vorige zwangerschap ook nooit gehad. Heb geen borstvoeding gegeven en ga dat nu ook weer niet doen. Maar heb dus geen last gehad van lekken, mijn borsten groeien ook maar weinig en had vorige keer ook weinig stuwing. Een dag wat pijnlijk en daarna was het over, ook toen geen last van lekken. Heb dus het gevoel dat borstvoeding ook niet zo geslaagd zou zijn in mijn geval, maar ik heb het dus nooit geprobeerd dus zeker weten doe ik het niet. Lijkt me lastig die natte plekken!

Hier ben ik er vandaag even helemaal klaar mee :| ik slaap gewoon nauwelijks nog, vannacht ook weer wakker gelegen van een uur of 3 tot 6 :'( en ik was echt doodmoe toen ik naar bed ging, nog expres wat gerekt met naar bed gaan en ook gister overdag geen dutje gedaan om te voorkomen dat het daardoor komt dat ik niet slaap. Maar mocht niet baten en ben nu nog kapotter dan ik al was :frusty: word er zo gefrustreerd van bah

Vandaag voor controle naar de gyn, benieuwd wat ze daar gaan zeggen, mbt de aankomende bevallingen, mogelijkheden en beperkingen ivm de keizersnee de vorige keer.

Hoop alleen heeeeeel erg dat ik niet weer tot bijna 42 weken door hoef te lopen aangezien ik nu al zo kapot ben en zo’n last heb van mijn bekken (ook voornamelijk snachts) en nu nog niet eens 36 weken ben :$
@lenne het schijnt niet zoveel te zeggen of je in de zwangerschap al vocht verliest of niet. De vorige keer heb ik volgens mij 1 of 2 druppels gehad en had ik later juist overproductie na een paar dagen aanleggen. Gelukkig stemt het allemaal snel op elkaar af mits er geen complicaties zijn.

Ik heb vannacht juist sinds tijden weer eens goed geslapen. Van 23.00 tot 06.10uur en tussendoor een paar keer naar de wc om daarna direct weer in slaap te vallen.

De rest van de zwangerschap heb ik er niet zoveel last van gehad maar de laatste dagen ben ik echt sacherijnig, kan mezelf echt in de weg zitten. Herkennen jullie dat? Denk dat het ook komt door de rust die ik moet nemen terwijl ik me best oke voel om dingen te doen. Ik begin de rust ook wel wat meer te negeren en ben gister naar een indoor speeltuin geweest, paar kleine boodschappen op de fiets gedaan, gekookt, dingen opgeruimd in huis.... Avonds natuurlijk last van krampen en man die een beetje boos op me was (en ik op mezelf) maar gelukkig zette het niet door. Nu 36+2 dus ik moet tot zaterdag nog echt mn rust houden van mezelf.

Vandaag series kijken, appelflappen maken (zo'n zin in) en straks 45min zwangerschapsmassage :yes:
Ik heb ook geen lekkende borsten of zo, mijn moeder had dat ook niet tijdens de zwangerschap van mij en heeft mij tot 1,5 jaar borstvoeding gegeven, dus ik maak me er niet zo druk om. Sowieso merk ik echt nauwelijks dat ik hoogzwanger ben de laatste dagen. Vorige week waren er 2 dagen dat de baby maar niet wilde stoppen met schoppen en ik daardoor slecht sliep, maar de laatste dagen is ze weer rustig en gaat het slapen ook weer prima. Afgezien van mijn buik die steeds dikker wordt en soms wat steken tijdens het lopen heb ik nergens last van, heerlijk. Gisteren zelfs naar familie geweest die 2 uur autorijden van ons vandaan wonen, dat ging ook gewoon goed (uiteraard wel met maxicosi en ziekenhuistas achterin). Vandaag gaan we ons testament regelen om alles goed te regelen voor de baby, dan boodschappen doen, dan kraamgebakjes bakken en vanavond naar de rondleiding in het ziekenhuis (wel wat laat met 38 weken zwanger!). Dus wel een drukke dag voor de boeg, maar morgen kan ik weer rustig aan doen als het nodig is.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Fijn gioa! Wat voor een kraamgebakjes ga je maken?
Ik twijfel nog, rocky road met muisjes, koekjes die ik ga versieren of blondies met muisjes. Ik heb vorige week al blondies gemaakt maar die waren niet zo lekker, beetje flauw van smaak. Soort boterkoek maar minder lekker. Rocky road vind ik wel leuk en lekker, maar is iets lastiger met bewaren, en voor koekjes heb ik eerst nog wat leuke bakvormen nodig. En decoratie is niet echt mijn sterkste punt...
Iemand anders nog een leuk idee als kraamhapje?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
https://uitpaulineskeuken.nl/2014/10/ki ... fudge.html

Lijkt wel wat op rocky road geloof ik?
Maar kwijl loopt ervan in mijn mond haha!

Hier gaat het slapen redelijk. Dochter slaapt gelukkig weer door en wekt ons 's ochtends stipt om 7 uur omdat de slaapklok dan op groen gaat (mamaaa schaapje wakker ik ook wakker zon slaapt). Word wel wakker 's nachts, draai me zuchtend en kreunend om en slaap dan vaak gewoon verder. Als ik ga piekeren zet ik luisterboek aan en dan zak ik vanzelf weer weg.
Heb veel last van voorweeën. Hele dag door op en af vervelend gevoel. Hoop maar dat het al iets doet!
En daarnaast helaas nu ook extra stress vanwege iets in de familie (speelt vooral rondom kerst omdat ik heb gevraagd het hier te kunnen doen ivm baby, maar dan worden er eisen gesteld waar wij niet aan kunnen/willen voldoen en die ook nogal onredelijk zijn. En onze afwijzing daarop leidt tot ruzie en niet meer hier komen. Dus nou ja gedoe wat nu eigenlijk niet goed voor me is..)
giraffe90 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 11:21
Reden: Typefouten
0.71% gewijzigd
Giraffe, ik ga mbt kerst voor het 'wie niet voor me is is tegen me' principe.
Ik ben net bevallen dus ik ben de enige die eisen mag stellen. Werkt geweldig, gewoon geen ruimte geven
florence13 schreef:
12-11-2018 11:31
Giraffe, ik ga mbt kerst voor het 'wie niet voor me is is tegen me' principe.
Ik ben net bevallen dus ik ben de enige die eisen mag stellen. Werkt geweldig, gewoon geen ruimte geven
Zo heb ik ook gereageerd.
Maar dat word me niet in dank afgenomen want 'het gaat ook om toekomstige bezoeken' en 'je houdt nooit rekening met mij'. En meer van dat soort dingen.
Gelukkig is verder iedereen in de omgeving het met mij eens. Maar ben er wel behoorlijk door van slag. En het beïnvloed al mn hele dag. En eigenlijk gisteren ook al...
Probeer het nu los te laten maar is lastig.
@Giraffe :hug: wat naar zeg dat er zo'n gedoe om is. Wij hebben voor kerst aangegeven dat we tzt kijken wat we doen en dat iedereen zijn/haar plannen gewoon moet maken en dat we dan wel zien of we ergens aansluiten of nog mensen bij ons uitnodigen. Maar wij hebben een hele kleine familie dus dan is het een stuk makkelijker.

Als ik dat recept zie van die fudge komt vooral het maagzuur omhoog momenteel.... Onze dochter heeft een heftige ei-allergie dus het zou wel een optie kunnen zijn als vervanger voor de beschuit met muisjes.
Wellicht iemand anders nog een ander idee wat iets minder vet en zoet is? Anders wordt het hier stroopwafel (ik heb een variant zonder ei gevonden!) met witte chocopasta en blauwe muisjes. Ook heel zoet maar makkelijk te maken, een cracker met muisjes kan natuurlijk ook altijd.
Giraffe90 schreef:
12-11-2018 11:39
Zo heb ik ook gereageerd.
Maar dat word me niet in dank afgenomen want 'het gaat ook om toekomstige bezoeken' en 'je houdt nooit rekening met mij'. En meer van dat soort dingen.
Gelukkig is verder iedereen in de omgeving het met mij eens. Maar ben er wel behoorlijk door van slag. En het beïnvloed al mn hele dag. En eigenlijk gisteren ook al...
Probeer het nu los te laten maar is lastig.
Wat een gebrek aan inlevingsvermogen zeg... Kan me voorstellen dat je daardoor van slag bent en het je beïnvloed (al helemaal in combi met hormonen). Is het vooral van je man zijn kant van de familie of vanuit je eigen?
Het is hun verlies/probleem, lekker je eigen plan trekken en verder laten gaan.
Envelop schreef:
12-11-2018 11:43
@Giraffe :hug: wat naar zeg dat er zo'n gedoe om is. Wij hebben voor kerst aangegeven dat we tzt kijken wat we doen en dat iedereen zijn/haar plannen gewoon moet maken en dat we dan wel zien of we ergens aansluiten of nog mensen bij ons uitnodigen. Maar wij hebben een hele kleine familie dus dan is het een stuk makkelijker.

Als ik dat recept zie van die fudge komt vooral het maagzuur omhoog momenteel.... Onze dochter heeft een heftige ei-allergie dus het zou wel een optie kunnen zijn als vervanger voor de beschuit met muisjes.
Wellicht iemand anders nog een ander idee wat iets minder vet en zoet is? Anders wordt het hier stroopwafel (ik heb een variant zonder ei gevonden!) met witte chocopasta en blauwe muisjes. Ook heel zoet maar makkelijk te maken, een cracker met muisjes kan natuurlijk ook altijd.
Het gaat hier om een traditie met alleen mijn ouders en zus + gezin. Dus zo'n grote familie is het niet haha. Maar goed. De locatie is blijkbaar een enorme drempel (letterlijk..). Maar ik ga er hier maar niet verder op in. Komt erop neer dit jaar geen kerst met mijn familie...

Haha ik heb juist enorm veel behoefte aan zoet.
Ik ben niet zo bekend met ei-allergie. Dus zou geen idee hebben wat kan! Lijkt me wel een lastige allergie. Ei is iets wat in best veel producten zit denk ik?
Ja ei of sporen van ei zit in heel veel producten helaas maar je raakt eraan gewend en inmiddels weten we goed wat wel/niet kan waardoor het thuis goed te doen is. We hebben ook een epi-pen mocht ze het per ongeluk tocht binnen krijgen want ze zwelt er echt helemaal door op en kan geen lucht meer krijgen. Voor pinda hetzelfde maar dat is wat makkelijker om rekening mee te houden omdat het bekender is en in minder producten zit. Ik ben ook heel benieuwd of de baby straks ook allergieën en eczeem heeft zoals we met haar hebben gehad. Ik denk dat ik gek zou worden als haar broertje een melkallergie of dergelijke blijkt te hebben....

Gelukkig groeit een groot gedeelte van de kinderen over de allergieën heen, in januari heeft ze een provocatie voor de pinda dus hopelijk geeft dat dan al wat meer ruimte!
Envelop schreef:
12-11-2018 11:57
Ja ei of sporen van ei zit in heel veel producten helaas maar je raakt eraan gewend en inmiddels weten we goed wat wel/niet kan waardoor het thuis goed te doen is. We hebben ook een epi-pen mocht ze het per ongeluk tocht binnen krijgen want ze zwelt er echt helemaal door op en kan geen lucht meer krijgen. Voor pinda hetzelfde maar dat is wat makkelijker om rekening mee te houden omdat het bekender is en in minder producten zit. Ik ben ook heel benieuwd of de baby straks ook allergieën en eczeem heeft zoals we met haar hebben gehad. Ik denk dat ik gek zou worden als haar broertje een melkallergie of dergelijke blijkt te hebben....

Gelukkig groeit een groot gedeelte van de kinderen over de allergieën heen, in januari heeft ze een provocatie voor de pinda dus hopelijk geeft dat dan al wat meer ruimte!
Pinda, noten en melk-allergieën zijn wel algemener bekend. Ooit een meisje met deze allergieën in de klas gehad. Was goed te doen! Wel bepaalde hygiëne afspraken in de klas: handen en tafels wassen na het eten. Ze kon gelukkig wel naast iemand zitten die pindakaas at. Maar ze moest het niet aanraken en al helemaal niet binnen krijgen.

Zou wel fijn zijn als de baby het niet heeft! Of dezelfde allergieën.. maar lijkt me behoorlijk lastig hoor!

Staat op de producten wel goed aangegeven of er ei of sporen van ei inzitten?
Ja dat gelukkig wel, het is een bekende allergeen dus moet overal vermeld worden. Ik hoop dat het voorbij is voordat ze naar school gaat, op het kdv zorgen ze er nu voor dat de hele groep ei-vrij is, zo fijn!
Wat irritant Giraffe! Bij ons is de kerst gepland bij ouders en schoonouders (1e en 2e kerstdag) maar onder de voorwaarde dat als ik geen zin heb, wij er helaas niet bij zijn dit jaar. Genoeg andere momenten om elkaar te zien (en we wonen dicht bij elkaar).

Envelop, als je dochter geen ei mag dan zou je misschien ontbijtkoek kunnen doen? Schijnt met muisjes ook erg lekker te zijn.

Wij doen (uit zelfbescherming) beschuit met muisjes. Als ik cake of fudge of wat dan ook in huis heb, ben ik bang dat ik het zelf allemaal naar binnen prop!
@Bess, dat zou idd ook kunnen maar dan kies ik toch liever voor de stroopwafel, bijna even zoet en veel lekkerder :-D
Envelop schreef:
12-11-2018 13:20
@Bess, dat zou idd ook kunnen maar dan kies ik toch liever voor de stroopwafel, bijna even zoet en veel lekkerder :-D
Daar heb je gelijk in! Ik bak zelf nog wel eens spritsen, daar zit ook geen ei in. Maar misschien de supermarkt spritsen weer wel...
Oh die kende ik ook nog niet zonder ei, ga het opzoeken! Verder zijn alleen speculoos koekjes zonder ei zover ik weet en diverse granenkoeken e.d. van de bio super. Gelukkig zijn wij niet zulke zoetekauwen en kan ik het prima missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven