Cadeaus in december

12-11-2018 20:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vast het duizendste topic hierover maar kan niet vinden wat ik zoek.

Zoontje wordt 1 in december, vlak na het hele Sinterklaas gebeuren.
We vieren Sinterklaas altijd vrij uitgebreid en aan cadeaus geen tekort.
Voor ons zoontje vind ik het moeilijk om een lijstje te maken omdat hij ook nog jarig is én omdat we al zoveel speelgoed hebben.

Voor pakjesavond dacht ik aan wat praktische dingen, maar voor zijn verjaardag is het natuurlijk wel leuk als de familie en vrienden wat speelgoed oid geven.

Dingen die ik hier voorbij heb zien komen zoals een wobbel board en wheelybug vind ik erg leuk maar eigenlijk te duur voor het item zelf.
Loopfiets hebben we nog van onze dochter evenals (heel veel) Duplo.

Wat wij hem zelf gaan geven met zijn verjaardag hebben we ook nog geen idee van :-)

Hoop op leuke tips!
Je kunt dan toch gewoon een cadeau van Sinterklaas recyclen? En anders een abonnement op de dierentuin.
Je hebt puzzels van hout, waarvan de puzzelstukjes letters zijn en zo de naam van je kind vormen. Vond ik zo mooi toen ik die zag.

(Gepersonaliseerde) boeken. Want boeken heb je nooit teveel 😉
Kleding, altijd goed. Hij wordt 1, heeft nog geen idee.
ik geef mn bek ook maar een douw
https://studioperspective.nl/shop/kinde ... aampuzzel/

Zoiets bedoel ik
Madeliefjees schreef: ↑
12-11-2018 20:15
Hier dacht ik ook aan, maar familie kennende vinden zij dit niet leuk om te geven. Het liefst komen ze met het hele assortiment van de action :bonk: :-D
Net besloten dat wij zelf toch de wheelybug cadeau doen.
apiejapie schreef: ↑
https://studioperspective.nl/shop/kinde ... aampuzzel/

Zoiets bedoel ik
Deze is erg leuk! Helemaal mijn smaak. Dankje!
Voorleesboek? De garage van de Ikea vindt mijn zoontje geweldig, heb je die?
Ons jongste heeft het eerste jaar voor sinterklaas een boekje gekregen. En voor zijn verjaardag van ons een kleinigheidje. Als je niet weet wat je moet kopen: het hoeft niet, er is geen verplichting.
Hier nuttige kados, maar dan wel van iets wat ze helemaal fantastisch vinden.
Ze zijn 5 en eind dec 2.

Dus ipv een standaard Zeeman of Hema pyama nu een Bumba en een Paw Patrol exemplaar.

Voor de eenjarige kregen we vorig jaar (verjaardag en Sint ook vlak na elkaar):
Little People, popje, poppenbuggy, puzzel, prentenboeken, kleertjes, dekbedovertrek voor ledikant (ging over van dekentje naar kinderdekbedje van Ikea), theeserviesje en snijfruit en groente. Met alles is heel veel gespeeld afgelopen jaar.
En mijn dochter is midden december jarig. Dus voor de kerst , na de sint. Die kreeg met haar verjaardag ook vaak zomerkadoos. Dus zwemspullen strandspullen etc. Of een tegoed bon voor zomerspeelgoed.
Dekbed overtrekset van Bumba, paw patrol etc vonden ze ook heel leuk.
deenje schreef: ↑
12-11-2018 20:26
Dekbed overtrekset van Bumba, paw patrol etc vonden ze ook heel leuk.
Moet je zelf ook maar willen. Mijn nachtmerrie, van dat soort figuren. Komen hier echt niet pontificaal in de slaapkamer. (Waarmee ik mezelf ook meteen een zeur-moeder vind :facepalm: )
Buitenspeelgoed geven! Dan kun je dat wegleggen tot het voorjaar en heeft hij dan ook weer wat nieuws.

Ideeën: waterbaan, watertafel, loopauto of -tractor, Little tikes oplegger met auto's, zandbak etc.
apiejapie schreef: ↑
12-11-2018 20:29
Moet je zelf ook maar willen. Mijn nachtmerrie, van dat soort figuren. Komen hier echt niet pontificaal in de slaapkamer. (Waarmee ik mezelf ook meteen een zeur-moeder vind :facepalm: )
Ik heb ze liever in de slaapkamer dan op een shirt :whistle:. En dan kun je zeggen niet aan toegeven maar mijn dreumes heeft daar nu al een mening over dus dan in pyjama of dekbed prima alternatief.
Dit
Wij hebben het zelfde probleem. Jarig, Sinterklaas en kerst binnen 1.5maand. wij hebben wat speelgoed gevraagd, maar ook dingen voor als hij iets ouder is. Dublo, loopauto, tipi tent.
Hier hetzelfde probleem, met mijn eerste heb ik sinterklaas niet gevierd maar als je meerdere kinderen hebt moet je eigenlijk wel. Dat werd dan een pyama of een nieuwe fles/beker, allemaal praktische dingetjes eigenlijk.
Dingen die je kunt uitbreiden? Toettoet auto's, duplotrein, houten treinbaan, little people, kapla?

Of knutseldingen die op gaan; klei, verf, vouwblaadjes, kinetisch zand, playmais.
1-Aapje schreef: ↑
12-11-2018 20:47
Ik heb ze liever in de slaapkamer dan op een shirt :whistle:. En dan kun je zeggen niet aan toegeven maar mijn dreumes heeft daar nu al een mening over dus dan in pyjama of dekbed prima alternatief.
zo denk ik ook. Leuk als kado op pyama / dekbed./ sokken. Niet op kleding.
Tiana_76 schreef: ↑
12-11-2018 20:40
Buitenspeelgoed geven! Dan kun je dat wegleggen tot het voorjaar en heeft hij dan ook weer wat nieuws.

Ideeën: waterbaan, watertafel, loopauto of -tractor, Little tikes oplegger met auto's, zandbak etc.
Dit. In de zomer is hij 1,5. Hartstikke leuk, kan hij lekker spelen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
dit...

hier is zoon ook vlak na sint jarig.
met sinterklaas 1 schoencadeau en 2 cadeaus op pakjesavond zelf (plus nog een cadeau van oma en opa, maar dat is vaak ook een trui of pyjama oid)

op zn eerste verjaardag kreeg hij een jas en regenlaarsjes. Oudste heeft een regenpak gekregen op zn eerste verjaardag. die is in het voorjaar jarig.

Dit jaar krijgt peuter snowboots van de lidl met lampjes, een mooie pyjama. en daarnaast ook wat speelgoed. Zolang het een beetje in balans is.

een paraplu is ook een leuk cadeau wat geen speelgoed is.

of namens een stel ooms/tantes een abonnement op speeltuin/dierentuin. Daar heb je dan het hele jaar wat aan.
Tiana_76 schreef: ↑
12-11-2018 20:40

Super leuk! Maar dit hebben we eigenlijk allemaal dus al. We hebben ook veel van dit soort speelgoed bewaard van onze dochter.

Sowieso hebben we een overschot aan speelgoed als ik er zo over nadenk :facepalm:

Hij speelt ook nog niet echt ergens mee. Het is een druk mannetje met erg weinig geduld. Ik zie hem nog niet rustig een blokken toren bouwen of een puzzel maken :proud:
Hij wordt 1, hij heeft geen idee. Ik zou dus vooral niet teveel kopen.
Praktische dingen en kleding is wel leuk, of speelgoed voor als hij iets ouder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven