Als het vaak van een kant komt in een vriendschap.

17-03-2009 18:03 28 berichten
Hoi forummers,

Ik ben degene die altijd dingen organiseert om iets te ondernemen met een vriendin, het komt nooit vanuit haar zelf om iets af te spreken of te bellen.

Het hoeft echt niet afgewogen te worden, maar ik vind het niet meer leuk op deze manier, de spontaniteit is weg, dit heb ik niet met andere vriendinnen.

Ik heb al een keer met haar gepraat dat ik vind dat ze zo weinig belangstelling toont.

Wat verstaan jullie onder vriendschap ?
Alle reacties Link kopieren
En hoe reageert ze dan, als jij meldt dat je vindt dat ze zo weinig belangstelling toont?

(en heeft ze misschien gewoon geen belangstelling meer?)
Peas on earth!
Wauw, LW, dit is je 7e topic in de 9 dagen dat je lid bent. Nog twee weken en je hebt een record
Heel vervelend, heb dat ook vaak ervaren maar ben erachter gekomen dat niet iedereen zo in vriendschappen staat als dat jezelf doet. Vind je de vriendschap dermate de moeite waard, dan zal je toch moeten accepteren dat zij er anders in staat en zo niet dan is het wellicht tijd om afstand te nemen en er een punt achter te zetten.
quote:cappi schreef op 17 maart 2009 @ 18:14:

Heel vervelend, heb dat ook vaak ervaren maar ben erachter gekomen dat niet iedereen zo in vriendschappen staat als dat jezelf doet. Vind je de vriendschap dermate de moeite waard, dan zal je toch moeten accepteren dat zij er anders in staat en zo niet dan is het wellicht tijd om afstand te nemen en er een punt achter te zetten.Bedankt Cappi dat je de moeite neemt om een serieus antwoord te geven !
quote:Parnell schreef op 17 maart 2009 @ 18:12:

Wauw, LW, dit is je 7e topic in de 9 dagen dat je lid bent. Nog twee weken en je hebt een record Parnell, dit vraag ik toch niet !!!!!!!!!!
Ik heb een heleboel vrienden, maar van al die mensen heb ik maar 3 "echte vriendinnen". Bij die 3 meiden maakt het niet uit of het bij wijze van spreken 1 jaar duurt voordat we elkaar weer spreken, maar als we elkaar nodig hebben dan zijn we er gewoon voor elkaar. En dat betekent voor mij echte vrienden zijn.
quote:leeuwenwelp schreef op 17 maart 2009 @ 18:20:

[...]

Parnell, dit vraag ik toch niet !!!!!!!!!!

Nee, vroeg je het maar. De hoeveelheid en de aard van de topics die je opent doen je voorkomen als een onzeker en ietwat labiel meisje. Als je in je vriendschappen dezelfde eigenschappen aan de dag legt, kan ik me voorstellen dat je vrienden wat minder zin hebben in contact.

In plaats van het probleem buiten jezelf te plaatsen (mijn vrienden investeren niet genoeg), zou je het probleem bij jezelf moeten zoeken. Hoe kun jij in je vriendschappen investeren zodat de vriendschap voor beide partijen leuk is?
Misschien heb jij andere verwachtingen van de vriendschap dan zij. Je kunt niet van andere mensen verwachten dat ze net zo zijn als jij en niet zo doen als jij. Als jij vindt dat je teveel geeft moet je na gaan denken of je wel vriendinnen wilt blijven.

Mijn vriendschappen zijn heel verschillend en ik heb geen vaste definitie van vriendschap behalve dat je weet dat je bij elkaar terecht kunt in geval van nood. Maar ik heb het ook meegemaakt dat ik degene was die alleen maar gaf en niks terug kreeg. Ik heb een eind gemaakt aan de vriendschap want het kostte alleen maar negatieve energie.
quote:Parnell schreef op 17 maart 2009 @ 18:31:

[...]

Nee, vroeg je het maar. De hoeveelheid en de aard van de topics die je opent doen je voorkomen als een onzeker en ietwat labiel meisje. Als je in je vriendschappen dezelfde eigenschappen aan de dag legt, kan ik me voorstellen dat je vrienden wat minder zin hebben in contact.

Parnell,

Neem me niet kwalijk, ik dat vind jij nogal veroordelend overkomt. !!

Ik vraag naar meningen van andere daar hoef je niet labiel voor te zijn !!!! Waarom oordelen over iemand als je degene niet kent !!!!!!!!

In plaats van het probleem buiten jezelf te plaatsen (mijn vrienden investeren niet genoeg), zou je het probleem bij jezelf moeten zoeken. Hoe kun jij in je vriendschappen investeren zodat de vriendschap voor beide partijen leuk is?
tja ik ben ook wel benieuwd hoe je hier mee omgaat, ik vind het niet de moeite waard om vriendschappen te beëndigen, maar vind het wel lastig om mijn verwachtingen bij te stellen.

ik lees mee!
LW, je hebt niet alleen problemen met deze vriendin, ook je andere vrienden voldoen niet aan je verwachtingen, zie een van je eerste topics. Ze bellen je niet, en komen nauwelijks langs. Je kunt de schuld bij al je vrienden blijven zoeken, maar je kunt ook eens naar jezelf kijken.

Ik weet dat het moeilijk is om de minder goede kanten van jezelf te bekijken. Het is inderdaad veel makkelijker om de schuld op anderen af te schuiven: zij investeren niet, zij negeren je, en zij veroordelen je zonder dat ze je kennen. Dat is heel makkelijk. Helaas maakt dat je probleem niet minder.

Probeer eens kritisch naar jezelf te kijken. Hoe leuk ben jij als vriendin? Klaag je vaak tegen je vrienden? Praat je misschien veel over jezelf? Vraag je wel eens hoe het met anderen is?

Probeer de uitroeptekens en je instant-verdediging even los te laten, en denk eens rustig na over jouw rol in je vriendschappen. Misschien ontdek je dan dat je door wat kleine veranderingen een veel leukere vriendin zou zijn.
quote:Parnell schreef op 17 maart 2009 @ 20:08:

LW, je hebt niet alleen problemen met deze vriendin, ook je andere vrienden voldoen niet aan je verwachtingen, zie een van je eerste topics. Ze bellen je niet, en komen nauwelijks langs. Je kunt de schuld bij al je vrienden blijven zoeken, maar je kunt ook eens naar jezelf kijken.

Ik weet dat het moeilijk is om de minder goede kanten van jezelf te bekijken. Het is inderdaad veel makkelijker om de schuld op anderen af te schuiven: zij investeren niet, zij negeren je, en zij veroordelen je zonder dat ze je kennen. Dat is heel makkelijk. Helaas maakt dat je probleem niet minder.

Probeer eens kritisch naar jezelf te kijken. Hoe leuk ben jij als vriendin? Klaag je vaak tegen je vrienden? Praat je misschien veel over jezelf? Vraag je wel eens hoe het met anderen is?

Probeer de uitroeptekens en je instant-verdediging even los te laten, en denk eens rustig na over jouw rol in je vriendschappen. Misschien ontdek je dan dat je door wat kleine veranderingen een veel leukere vriendin zou zijn.

Wat betreft mijn vorige topic, zijn het enkele vriendinnen, ik geef niemand de schuld, ik veroordeel niemand, je kunt altijd een fout maken, dat is menselijk, dat je ooit iets zegt wat niet leuk kan overkomen.

In een eerder topic, over bewust geen kinderen, riep jij " Mensen die geen kinderen willen zijn niet goed bij hun hoofd '' !!!!!!!!!!

Laat mensen in hun waarde, ik vind het nogal veroordelend en empathieloos van jou kant hoe je me bejegend.
quote:Parnell schreef op 17 maart 2009 @ 20:08:

Wat betreft mijn vorige topic, zijn het enkele vriendinnen, ik geef niemand de schuld, ik veroordeel niemand, je kunt altijd een fout maken, dat is menselijk, dat je ooit iets zegt wat niet leuk kan overkomen.

In een eerder topic, over bewust geen kinderen, riep jij " Mensen die geen kinderen willen zijn niet goed bij hun hoofd '' !!!!!!!!!!

Laat mensen in hun waarde, ik vind het nogal veroordelend en empathieloos van jou kant hoe je me bejegend.
jeetje leeuwenwelp,je opent een topic om reacties te krijgen.

krijg je reacties en dan snauw je iedereen af. ik denk dat ik jou ook niet zoveel zou bellen hoor als je mijn vriendin was.
quote:leeuwenwelp schreef op 17 maart 2009 @ 21:53:

[...]

waar haal jij het lef vandaan om tegen Parnell te zeggen dat zij jouw in je waarde moet laten en dat je haar empathieloos en veroordelend vind!!!! jij opent notabene een topic over je schoonzus (en je weet zelf heel goed wat hierin staat!!!) hoe veroordelend en empathieloos is dat???!!! je laat haar ook zeker niet in haar waarde.

ik sluit me dan ook zeker aan bij Supermuis haar reactie!!!
quote:leeuwenwelp schreef op 17 maart 2009 @ 21:53:

[...]

Kijk, dat is een gedachte waar je wat aan hebt. Richt die nou eens op jezelf en kijk wat jij zelf anders zou kunnen doen. Onthoud: fouten maken is niet erg, dus vergeef jezelf voor gedrag dat minder productief is in vriendschappen, maar wees wel zo mans om er iets aan te veranderen.

quote:In een eerder topic, over bewust geen kinderen, riep jij " Mensen die geen kinderen willen zijn niet goed bij hun hoofd '' !!!!!!!!!!

Dat de fijnere kneepjes van ironie je over het algemeen ontgaan, heb je inderdaad laten zien.

quote:Laat mensen in hun waarde, ik vind het nogal veroordelend en empathieloos van jou kant hoe je me bejegend.

LW, als je dit al veroordelend en empathieloos vindt, begrijp ik waarom je zoveel problemen hebt in je relaties met anderen. Mensen kunnen het niet gauw goed doen bij je, of wel?

Bedenk eens wat je nu precies wilt. Wil je leukere relaties met andere mensen, of wil je dat anderen zich volledig voegen naar jouw visie op vriendschap? Ik heb het idee dat het laatste je het meest aanstaat. Helaas reageren de meeste mensen daar nogal allergisch op, zoals je de afgelopen tijd hebt kunnen merken.

Als je daadwerkelijk iets wil veranderen, kijk dan serieus eens naar jezelf. En bedenk: als iedereen opeens onaardig tegen je doet, wat is dan de enige factor die telkens hetzelfde is? Juist, dat ben jij. Dus hop, geef jezelf een schop onder je kont.
Ik ben zo'n vriendin die altijd verjaardagen vergeet, nooit kaartjes stuurt en weinig initiatief neemt om bijzondere dingen te organiseren. Erg he? Toch blijven mensen met me omgaan.

Als er iets aan de hand is met één van mijn vriendinnen probeer ik steun en toeverlaat te zijn. Dat je er voor elkaar bent in tijden van nood vind ik heel belangrijk.

En als ik mijn vriendinnen spreek of zie, is het echt heel gezellig en zeggen we allemaal dat we dat vaker moeten doen. Maar iedereen is druk tegenwoordig, dus dat wordt dan weer vergeten.

In vriendschappen is het nou eenmaal zo, dat je mensen hebt die meer of minder initiatief nemen tot contact, en volgens mij zegt dat niet zoveel over hoe goed een vriendschap is.
Leeuwenwelp,

Het is echt de kracht van het forum en in dit geval ontzettend aardig (gezien jouw manier van reageren) van Parnell dat ze de moeite doet om jou te spiegelen en andere invalshoeken om naar dingen te kijken aanbiedt. Daar zou je ook je voordeel mee kunnen doen?
quote:minirenata schreef op 18 maart 2009 @ 09:17:

Ik ben zo'n vriendin die altijd verjaardagen vergeet, nooit kaartjes stuurt en weinig initiatief neemt om bijzondere dingen te organiseren. Erg he? Toch blijven mensen met me omgaan.

is met één van mijn vriendAls er iets aan de hand innen probeer ik steun en toeverlaat te zijn. Dat je er voor elkaar bent in tijden van nood vind ik heel belangrijk.

En als ik mijn vriendinnen spreek of zie, is het echt heel gezellig en zeggen we allemaal dat we dat vaker moeten doen. Maar iedereen is druk tegenwoordig, dus dat wordt dan weer vergeten.

In vriendschappen is het nou eenmaal zo, dat je mensen hebt die meer of minder initiatief nemen tot contact, en volgens mij zegt dat niet zoveel over hoe goed een vriendschap is.

Bedankt voor je bericht. Wat je schreef, dat je er voor elkaar bent in tijden van nood vind ik heel belangrijk.

Dit vind ik ook en dat mis ik bij sommige vriendinnen, ik wilde dit graag horen van anderen wat andere onder vriendschap verstaan.

Natuurlijk bepaal je zelf wat je wilt en ga je af op je eigen mening, maar als ik andere mensen hierover iets hoor zeggen dan kan je je mening delen en kun je ook zulk gevoel krijgen waardoor je elkaar misschien beter begrijpt.
quote:newstylista schreef op 17 maart 2009 @ 19:48:

tja ik ben ook wel benieuwd hoe je hier mee omgaat, ik vind het niet de moeite waard om vriendschappen te beëndigen, maar vind het wel lastig om mijn verwachtingen bij te stellenAls ik merk dat iemand nooit initiatieven neemt en ik altijd en ik begin me daar aan te ergeren (doordat het ook tegenvalt als we op mijn initiatief iets gaan doen) dan zet ik het initiatief nemen stop en ga gewoon andere dingen doen. Op die manier kan zoiets ofwel verwateren, ofwel stelt die ander opeens toch 'n keer voor iets af te spreken.
quote:Parnell schreef op 18 maart 2009 @ 08:47:

[...]

Kijk, dat is een gedachte waar je wat aan hebt. Richt die nou eens op jezelf en kijk wat jij zelf anders zou kunnen doen. Onthoud: fouten maken is niet erg, dus vergeef jezelf voor gedrag dat minder productief is in vriendschappen, maar wees wel zo mans om er iets aan te veranderen.

[...]

Dat de fijnere kneepjes van ironie je over het algemeen ontgaan, heb je inderdaad laten zien.

[...]

LW, als je dit al veroordelend en empathieloos vindt, begrijp ik waarom je zoveel problemen hebt in je relaties met anderen. Mensen kunnen het niet gauw goed doen bij je, of wel?

Bedenk eens wat je nu precies wilt. Wil je leukere relaties met andere mensen, of wil je dat anderen zich volledig voegen naar jouw visie op vriendschap? Ik heb het idee dat het laatste je het meest aanstaat. Helaas reageren de meeste mensen daar nogal allergisch op, zoals je de afgelopen tijd hebt kunnen merken.

Als je daadwerkelijk iets wil veranderen, kijk dan serieus eens naar jezelf. En bedenk: als iedereen opeens onaardig tegen je doet, wat is dan de enige factor die telkens hetzelfde is? Juist, dat ben jij. Dus hop, geef jezelf een schop onder je kont.Parnell, ik heb geen problemen in relaties met anderen, ik vraag gewoon naar een mening van anderen over diverse topics die ik open.
Leeuwenwelp volgens mij wil jij graag dat mensen je naar de mond praten. Parnell probeert je een spiegel voor te houden waar jij helaas niet in wilt kijken.
quote:CassieViva schreef op 18 maart 2009 @ 13:09:

Leeuwenwelp volgens mij wil jij graag dat mensen je naar de mond praten. Parnell probeert je een spiegel voor te houden waar jij helaas niet in wilt kijken.

Totaal niet, ik hou niet van haar opmerkingen bv. Mensen die geen kinderen willen zijn niet goed bij hun hoofd, je bent denk ik een labiel meisje, je hebt denk ik zoveel problemen in relaties..

Ik vind dit niet leuk overkomen, ze zal het misschien niet zo bedoelen, maar ik vind dit veroordelend overkomen als je iemand totaal niet kent.
eens met mirinata,

Mensen zijn verschillend. De ene neemt nu eenmaal meer initiatief als een ander. maar het belangrijkste in een vriendschap is dat het gevoel goed is. Dat je er voor elkaar bent als je elkaar nodig hebt. Gevoelens kan delen met elkaar.

Ik weet niet wat je vriendin heeft gezegd toen je het met haar besprak. Maar waarschijnlijk is het gewoon acceptatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven