Napraattopic deel 105

21-10-2018 20:33 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Dit gaat echt nergens meer over. Wat een gezuig.
sam1968 schreef:
13-11-2018 23:19
Moeder Theresa had een heel eng kantje schijnt.
Verder erg eens met jou.

Klopt, moeder theresa was (schijnt) niet zo onzelfzuchtig als ze zich deed voorkomen. Eigenlijk een soort van influencer voordat het woord bestond :P
fashionvictim schreef:
13-11-2018 23:14
Waarvan akte dan maar. Ik zal het doorgeven aan de eigenaar van Coolblue, dat hij een slecht mens is volgens Nemain van het Vivaforum.

Wat trek jij een rare conclusies. Je moet niet Pieter Zwart maken natuurlijk. Nemain zegt juist dat als je ergens goed in bent dat dat wel iets betekent. Wil jij beweren dat hij dus nergens goed in is?
sam1968 schreef:
13-11-2018 23:23
Is dat zo?
Wel naar als van haar enge kantje mensen het slachtoffer worden.
Dan schiet je je doel voorbij.
Ja, die terroriseerde zijn kinderen.
Pipistrello schreef:
13-11-2018 23:22
Goed. Een hippe twintiger met dure spuuglilleke omaschoenen.

Stel ik de vraag nog een keer: wie influenct ze dan met die oubollige protserige stalletjes.
Haha erg grappig.
Of van die afgrijselijke Balenciagis of whatever. 600 euri. Hilarisch.
DuchessMeganMarkle schreef:
13-11-2018 23:24
Het gaat over waarden. Prima gespreksonderwerp. Maar voor jou: Truste dan!
Voornu schreef:
Omg, wat een toestand hier.
Quizzz: influencers zijn
A. Duur schoenenmerk
B. De enige betekenisvolle mensen op de hele wereld ( want C en dragen A)
C. Rijk
D. Jonger dan Yasmijn
D. A tm D

:rofl:
Nemaìn’ schreef:
Oh bah.
Voornu schreef:
A. Duur schoenenmerk
C. Rijk
D. Jonger dan Yasmijn
D. A tm D
:lol: Twee keer een D?
Voornu schreef:
A. Duur schoenenmerk
C. Rijk
D. Jonger dan Yasmijn
D. A tm D

D.
En ondertussen is ze ontvoerd door PJK en niemand die er oog voor heeft :'(
sam1968 schreef:
Haha erg grappig.
Of van die afgrijselijke Balenciagis of whatever. 600 euri. Hilarisch.
Ach, als ik dan zo een 18jarig meisje zie, met blijkbaar voor 1000 euro aan kleding aan en dan een spijkerbroek, wit t-shirt en sneakers (misschien nog een zwart leren jasje er op), dan vind ik dat er best leuk, fris en hip uit zien hoor. Dat dat dan ook voor totaal 150-200 euro kan, daargelaten. Waarschijnlijk vind ik haar in h&m en normaal geprijsde nikes net zo hip en fris.
Nemaìn’ schreef:

Gandhi sloeg zijn vrouw. Naast die kinderen.
DuchessMeganMarkle schreef:

Zeg dat wel. Ik kom niet eens aan netflix toe zo.
shifty schreef:
13-11-2018 23:16
Wat is die onzin die kenmerkend is voor dit forum?

Ik snap ook de 'dus' niet in dit verhaal. Je kan een bepaalde kleding-status veroorloven 'dus' koop je dat voor je kinderen? Zodat hun kledingstatus recht doet aan jouw inkomen? Dus niet-merk-kleding/goedkope merkkleding is beneden hun status maar met dure merkkleding leven ze boven hun stand? Je koppelt tenslotte zelf ook het merk Zeeman aan arm zijn en Gucci aan rijk zijn.

Volgens mij leer je ze dan dat hun kleding hun status weerspiegelt en dat ze dus andere ook op basis van hun kleding moeten beoordelen.
Echt, wat maken jullie er een gek verhaal van?

ik koop gewoon wat ik leuk vind. En wat ik kan betalen. Maar omdat ik meer kan betalen dan alleen de Wibra, kijk ik dus ook in winkels met kleding die duurder is dan van Wibra. Overigens koop ik daar ook als ik iets leuks zie, maar dat is dan wel meer wegwerpkleding omdat het gewoon van minder goede kwaliteit is.
ik ben blij dat ik ook Oilily kleding kan betalen want ik vind Oilily mooier en leuker dan C&A. Maar als ik het niet kon betalen - die tijd heb ik ook gekend - dan kan ik ook prima uit de voeten met C&A. Tegelijkertijd kan ik Gucci weer niet betalen.

Mijn eerste post ging er dan ook over dat ik in een gezelschap was van mensen voor wie Gucci net zo goedkoop is als voor mij C&A en dat ik daarover moest lachen met mijn partner.
Am Yisrael Chai!
the_Wicked_Witch schreef:
13-11-2018 23:28
Gandhi sloeg zijn vrouw. Naast die kinderen.
De grote grap is dan weer dat hij gezien wordt als het symbool van geweldloos verzet.
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 23:17
Maak even vet waar staat dat hij een slecht mens is?

Jij stelt: als je veel geld hebt, heb je wat bereikt.
Ik stel: wat je bereikt hebt hangt niet af van het aantal nullen op je bankrekening, maar van wat je doet of gedaan hebt.
Een goede voetballer is goed, omdat hij goed kan voetballen en zich ontwikkeld. Niet omdat hij veel geld krijgt.

Maar als jij dat wil zeggen tegen meneer Cool Blue, ga je gang hoor.
Dat stelde ik helemaal niet.
Am Yisrael Chai!
Ik zie dat ik moeder theresa en de dalai lama ben vergeten. My bad.
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 23:29
De grote grap is dan weer dat hij gezien wordt als het symbool van geweldloos verzet.

En dan komt er een film over uit die niet helemaal accuraat is. Hebben we dat gezeik weer.
Nemaìn’ schreef:
13-11-2018 23:17
Maak even vet waar staat dat hij een slecht mens is?

Jij stelt: als je veel geld hebt, heb je wat bereikt.
Ik stel: wat je bereikt hebt hangt niet af van het aantal nullen op je bankrekening, maar van wat je doet of gedaan hebt.
Een goede voetballer is goed, omdat hij goed kan voetballen en zich ontwikkeld. Niet omdat hij veel geld krijgt.

Maar als jij dat wil zeggen tegen meneer Cool Blue, ga je gang hoor.
Dat mag jij vinden hoor.
Ik vind veel geld verdienen inderdaad niet zeggen dat je wat bereikt heb. Ik ken veel te veel mensen die uitzonderlijk en uniek werk doen zonder er veel geld voor te krijgen en te willen.

Geld is noodzakelijk om van te leven en meer dan mijn huur en mijn brood hoef ik er niet mee te doen.
Mensen die geld geel belangrijk vinden moeten dat vooral lekker blijven vinden :) Ik heb andere waarden.
Am Yisrael Chai!
Voornu schreef:
13-11-2018 23:31
Ik zie dat ik moeder theresa en de dalai lama ben vergeten. My bad.

Oh ja, de dalai lama. Die schijnt ook niet gratis op te komen draven voor een interview.
fashionvictim schreef:
13-11-2018 23:34
Dat mag jij vinden hoor.
Ik vind veel geld verdienen inderdaad niet zeggen dat je wat bereikt heb. Ik ken veel te veel mensen die uitzonderlijk en uniek werk doen zonder er veel geld voor te krijgen en te willen.

Geld is noodzakelijk om van te leven en meer dan mijn huur en mijn brood hoef ik er niet mee te doen.
Mensen die geld geel belangrijk vinden moeten dat vooral lekker blijven vinden :) Ik heb andere waarden.
En waar staat dan dat iemand die veel geld verdient slecht Is?
fashionvictim schreef:
13-11-2018 17:19
Als ze er weinig geld voor krijgen dan zal hun werk ook niet zo uitzonderlijk of uniek zijn. Of niet van maatschappelijk belang zijn.
Asjeblieft.

Als je er niet veel geld voor krijgt heb je niets bereikt (uitzonderlijk of uniek zijn).
Ik snap wel dat die influencers veel verdienen. Ze zijn creatief, hebben het gat in de markt ontdekt en beheersen de technieken. Daardoor bereiken ze een enorm publiek dat weer de knip trekt voor de producten die gepromoot worden.

En wat heel makkelijk lijkt, hoeft het niet te zijn. Van Van Gogh wordt ook wel gezegd dat hun neefje van 8 dit ook kan. Maar buiten dat het neefje de techniek niet verzonnen heeft en er niet uitzonderlijk goed in is, kan hij het waarschijnlijk niet.

En over die dure kleding die niet herkend wordt: ik heb niet veel verstand van mode, ik heb niet zoveel geld meer als vroeger om aan kleding te besteden, dus ik zit in het onder/middensegment qua bestedingen maar als ik naast iemand zit die dure kleding aan heeft, herken ik het direct. Het is net de snit, de kleur, de afwerking. En dan zie ik wel duidelijk het klassenverschil met mijn kleding.
fashionvictim schreef:
13-11-2018 23:34
Dat mag jij vinden hoor.

En je punt is?
Ik wacht nog steeds op de voorbeelden van beroepen die uitzonderlijk, uniek en/of van maatschappelijke waarde zijn waar je niks mee verdient.

@Nemain, jij kende er daar heel veel van, dus dan moet je ze vast kunnen noemen.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven