Ervaringen Gambia?
dinsdag 13 november 2018 om 22:00
Gambia is leuk voor een keertje. Wij zijn er in april geweest bij Sea Front Residence. Echt een aanrader.
Ik vond het leuk echt een in Afrikaanse sferen te zijn. Vrouwen (ook mannen) lopen met emmers en manden op hun hoofd, en er zijn leuke/mooie excursies te doen, en de cultuur is compleet anders dan wij gewend zijn. Let wel op, iedereen probeert geld bij je los te peuteren met erg sneue verhalen. Als je wilt doneren doe het dan via een stichting en geef mensen niet zo geld oid.
Verder zijn er buiten de toeristische straatje geen winkels oid. Alles bestaat uit markjes en daar wil je echt niks kopen (allemaal 2de hands uit Europa, en eten met vlieger erop). Ook is het land op zich zelf, viezig plat en redelijk saai. Ik zou dus zeker op een toeristische plek gaan zitten. Al met al, leuke vakantie voor een keertje. Wij zullen niet zo snel weer gaan omdat je binnen 2 weken echt wel alles hebt gezien.
Ik vond het leuk echt een in Afrikaanse sferen te zijn. Vrouwen (ook mannen) lopen met emmers en manden op hun hoofd, en er zijn leuke/mooie excursies te doen, en de cultuur is compleet anders dan wij gewend zijn. Let wel op, iedereen probeert geld bij je los te peuteren met erg sneue verhalen. Als je wilt doneren doe het dan via een stichting en geef mensen niet zo geld oid.
Verder zijn er buiten de toeristische straatje geen winkels oid. Alles bestaat uit markjes en daar wil je echt niks kopen (allemaal 2de hands uit Europa, en eten met vlieger erop). Ook is het land op zich zelf, viezig plat en redelijk saai. Ik zou dus zeker op een toeristische plek gaan zitten. Al met al, leuke vakantie voor een keertje. Wij zullen niet zo snel weer gaan omdat je binnen 2 weken echt wel alles hebt gezien.
hellosunshine87 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 22:03
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
16.51% gewijzigd
woensdag 14 november 2018 om 08:06
Ik vond 't best aardig. Ben in Senegambia geweest. De bevolking kan wel hinderlijk opdringerig zijn en zelfs ronduit aso door je met stenen te bekogelen als je 'n foto maakt. Maar dat is zeker 25 jaar geleden, misschien zijn ze nu wat meer op toeristen ingesteld. Tegen mannen moet je altijd zeggen dat je getrouwd bent om van ze af te komen. Er schijnt daar nogal een cultuur te heersen van vrijgezellen ouwe wijven die een toyboy zoeken voor 'n week.
woensdag 14 november 2018 om 08:36
Het is Afrika voor beginners. Als je het echte werk in Zuid-Afrika of Kenia nog niet kan betalen.
Ik heb gelukkig geen malaria opgelopen ondanks dat ik onbeschermd was. Ik had Lariam voorgeschreven gekregen en daar kreeg ik bij proefdraaien thuis al 'n enorme depressie van dus ik ging uiteindelijk met oxazepam ipv met 'n malariaprofylaxe op vakantie.
woensdag 14 november 2018 om 18:18
Berlijn is keileuk!naamloosjes schreef: ↑14-11-2018 08:01Bedankt, we hebben niet een heel hoog budget momenteel. Maar nu wordt het iets heel anders, Berlijn!