Keuken schilderen (gebroken wit)

18-11-2018 11:16 12 berichten
Ik wil mijn keuken muren opnieuw schilderen.
Zat zelf te denken aan gebroken wit.
Wie heeft hier ervaring mee?
Wordt dat snel viezig?
Alle reacties Link kopieren
Na het schilderen moet er wel een muurcoating aangebracht worden, zodat je vuil en spetters af kunt nemen.
ik geef mn bek ook maar een douw
ik had eerder alles in gebroken wit geverfd. Na een aantal jaren was het erg gelig geworden (niet door roken). Inmiddels alles in ral 9010 geverfd en daar ben ik wel erg blij mee. Veel frisser dan het gebroken wit.
Volgens mij bestaat er afneembare verf of te wel reinigbare muurverf. Ik houd zelf van wit en niet van gebroken wit. het neigt snel naar gelig of beige en dat vind ik niet mooi.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor mij komt blanc-de-blanc (dus echt spierwit) snel héél steriel over. Ivoor, eischelp, …, ... er zijn honderden tinten gebroken wit. Ik vind dat heel mooi. En dan een opgeruimde keuken ….. heer-lijk!!!

Heb je kinderen of huisdieren? Speelt grote rol.

Mijn keukenkasten zijn lichtgrijs en de muren gebroken wit, maar die muren hebben (ik woon in een oude boerderij) tot bijna halfweg de hoogte, tegels. Die waren oorspronkelijk blauw. Wie oud genoeg is, weet wat ik bedoel, email tegels in bijna fluo blauw. :'( :'( Die tegels hebben wij (na goede voorbehandeling) overschilderd met grijs in een iets donkerdere tint dan de kasten.

Maar ieder zijn goesting, ik persoonlijk hou van lichte kleuren.
mammezel schreef: ↑
18-11-2018 12:09
Voor mij komt blanc-de-blanc (dus echt spierwit) snel héél steriel over. Ivoor, eischelp, …, ... er zijn honderden tinten gebroken wit. Ik vind dat heel mooi. En dan een opgeruimde keuken ….. heer-lijk!!!

Mijn keukenkasten zijn lichtgrijs en de muren gebroken wit, maar die muren hebben (ik woon in een oude boerderij) tot bijna halfweg de hoogte, tegels. Die waren oorspronkelijk blauw. Wie oud genoeg is, weet wat ik bedoel, email tegels in bijna fluo blauw. :'( :'( Die tegels hebben wij (na goede voorbehandeling) overschilderd met grijs in een iets donkerdere tint dan de kasten.

Nice!

Geen huisdieren en ook geen kinderen hier.
Soulsista schreef: ↑
18-11-2018 12:23
Nice!

Geen huisdieren en ook geen kinderen hier.
Daarom adviseer ik 9010, dat is niet wit wit, maar net even wat zachter
Je kan wit met alle kleuren breken, maar ik neem aan dat je dat met oker wilt doen, daarvan krijg je een boterzachte creme.
Ik heb dat al jaren in mijn huis en dus ook de keuken, dat wil zeggen, ik heb creme op de plafonds en eierschaal op de muren en bij mij is en blijft het gewoon mooi van tint.
Ik vind het gezellig en in tegenstelling tot wit straalt het niet keihard terug in je ogen, maar geeft het een zachte gloed.
Ik vind het een aanrader.
mammezel schreef: ↑
18-11-2018 12:09

Bij mij zaten er jaren-70 donkergroene tegels in keuken en badkamer. Alles is dus volledig gestript en opnieuw getegeld.
gizzmo-returns schreef: ↑
18-11-2018 11:33
ik had eerder alles in gebroken wit geverfd. Na een aantal jaren was het erg gelig geworden (niet door roken). Inmiddels alles in ral 9010 geverfd en daar ben ik wel erg blij mee. Veel frisser dan het gebroken wit.
Is dat dezelfde die ze ook bij de Action hebben?
Ik doe in de keuken afwasbaar behang. Dat ook UVA heeft. Dit i.v.m. demping en geluidsoverlast.
Het geeft galm en echo.

Maar voor de deuren en kozijnen zoek ik nog wel een iets gelige matte tint.
Maar dat even terzijde. Het is maar net welke kleuren je er nog meer bij hebt staan.
Of je glans of mat neemt en de spiegeling.
Ik heb verschillende kleuren wit in verschillende kamers. De kleur van het zonlicht is in iedere kamer anders. In de keuken is het witste wit, in de huiskamer verschillende tinten roomkleur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja, ik twijfel over de kleur laminaat. Met dat krijgt wit ook een totaal andere uitstraling. Ook geleerd. Met een kleine lakroller kan je wat met kwast is gedaan effen en streeploos uit te rollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven