Keuken schilderen (gebroken wit)
zondag 18 november 2018 om 11:45
zondag 18 november 2018 om 12:09
Voor mij komt blanc-de-blanc (dus echt spierwit) snel héél steriel over. Ivoor, eischelp, …, ... er zijn honderden tinten gebroken wit. Ik vind dat heel mooi. En dan een opgeruimde keuken ….. heer-lijk!!!
Heb je kinderen of huisdieren? Speelt grote rol.
Mijn keukenkasten zijn lichtgrijs en de muren gebroken wit, maar die muren hebben (ik woon in een oude boerderij) tot bijna halfweg de hoogte, tegels. Die waren oorspronkelijk blauw. Wie oud genoeg is, weet wat ik bedoel, email tegels in bijna fluo blauw.
Die tegels hebben wij (na goede voorbehandeling) overschilderd met grijs in een iets donkerdere tint dan de kasten.
Maar ieder zijn goesting, ik persoonlijk hou van lichte kleuren.
Mijn keukenkasten zijn lichtgrijs en de muren gebroken wit, maar die muren hebben (ik woon in een oude boerderij) tot bijna halfweg de hoogte, tegels. Die waren oorspronkelijk blauw. Wie oud genoeg is, weet wat ik bedoel, email tegels in bijna fluo blauw.
zondag 18 november 2018 om 12:23
Nice!mammezel schreef: ↑18-11-2018 12:09Voor mij komt blanc-de-blanc (dus echt spierwit) snel héél steriel over. Ivoor, eischelp, …, ... er zijn honderden tinten gebroken wit. Ik vind dat heel mooi. En dan een opgeruimde keuken ….. heer-lijk!!!
Mijn keukenkasten zijn lichtgrijs en de muren gebroken wit, maar die muren hebben (ik woon in een oude boerderij) tot bijna halfweg de hoogte, tegels. Die waren oorspronkelijk blauw. Wie oud genoeg is, weet wat ik bedoel, email tegels in bijna fluo blauw.![]()
Die tegels hebben wij (na goede voorbehandeling) overschilderd met grijs in een iets donkerdere tint dan de kasten.
Geen huisdieren en ook geen kinderen hier.
zondag 18 november 2018 om 12:31
Je kan wit met alle kleuren breken, maar ik neem aan dat je dat met oker wilt doen, daarvan krijg je een boterzachte creme.
Ik heb dat al jaren in mijn huis en dus ook de keuken, dat wil zeggen, ik heb creme op de plafonds en eierschaal op de muren en bij mij is en blijft het gewoon mooi van tint.
Ik vind het gezellig en in tegenstelling tot wit straalt het niet keihard terug in je ogen, maar geeft het een zachte gloed.
Ik vind het een aanrader.
Ik heb dat al jaren in mijn huis en dus ook de keuken, dat wil zeggen, ik heb creme op de plafonds en eierschaal op de muren en bij mij is en blijft het gewoon mooi van tint.
Ik vind het gezellig en in tegenstelling tot wit straalt het niet keihard terug in je ogen, maar geeft het een zachte gloed.
Ik vind het een aanrader.
zondag 18 november 2018 om 12:43
Bij mij zaten er jaren-70 donkergroene tegels in keuken en badkamer. Alles is dus volledig gestript en opnieuw getegeld.mammezel schreef: ↑18-11-2018 12:09Voor mij komt blanc-de-blanc (dus echt spierwit) snel héél steriel over. Ivoor, eischelp, …, ... er zijn honderden tinten gebroken wit. Ik vind dat heel mooi. En dan een opgeruimde keuken ….. heer-lijk!!!
Mijn keukenkasten zijn lichtgrijs en de muren gebroken wit, maar die muren hebben (ik woon in een oude boerderij) tot bijna halfweg de hoogte, tegels. Die waren oorspronkelijk blauw. Wie oud genoeg is, weet wat ik bedoel, email tegels in bijna fluo blauw.![]()
zondag 18 november 2018 om 13:57
Is dat dezelfde die ze ook bij de Action hebben?gizzmo-returns schreef: ↑18-11-2018 11:33ik had eerder alles in gebroken wit geverfd. Na een aantal jaren was het erg gelig geworden (niet door roken). Inmiddels alles in ral 9010 geverfd en daar ben ik wel erg blij mee. Veel frisser dan het gebroken wit.
Ik doe in de keuken afwasbaar behang. Dat ook UVA heeft. Dit i.v.m. demping en geluidsoverlast.
Het geeft galm en echo.
Maar voor de deuren en kozijnen zoek ik nog wel een iets gelige matte tint.
Maar dat even terzijde. Het is maar net welke kleuren je er nog meer bij hebt staan.
Of je glans of mat neemt en de spiegeling.