En boem!, verliefd na scheiding, ervaringen?

11-03-2009 09:17 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden heeft mijn inmiddels ex-man te kennen gegeven dat hij uit elkaar wilde. Ben door een diep dal gegaan, maar daar inmiddels weer uitgeklommen. We zijn officieel gescheiden en over een paar weken betrek ik mijn nieuwe appartement (!).

In de afgelopen periode heb ik mezelf gezworen nooit meer verliefd te worden. Raar natuurlijk, maar hè...dit soort dingen roep je gewoon als je zo'n tik hebt gehad.

En nu komt het....ik geloof dat ik weer verliefd ben. Op een man die ik niet persoonlijk ken, maar waar ik mee mail en chat. Nee, heb hem niet via het Internet leren kennen, het is een collega van iemand die ik ken en tijdens een avondje stappen, hebben ze het in een lollige bui over mij gehad. Dus die jongen nam contact met mij op.

Hij komt zo aardig over. De manier waarop hij schrijft, de dingen die hij zegt. Hij is ook gescheiden en heeft kinderen. En binnenkort hoop ik hem te ontmoeten!

Ik vind het heerlijk, maar aan de andere kant benauwd het me ook een beetje. Is het niet te snel na mijn scheiding? Vind ik hem niet alleen leuk, omdat hij mij volledige aandacht geeft? Ga ik toch zitten twijfelen, moet ik misschien niet doen.

Meisjes van de scheiding, hoe snel waren jullie weer verliefd en ben je ervoor gegaan? En hoe liep het af?
Life's to short! Ga er gewoon voor!
quote:ladyinred schreef op 17 maart 2009 @ 14:49:

ik denk, dat iedereen die een verbroken relatie heeft en weer verliefd wordt, eigenlijk een beetje verliefd is op het gevoel verliefd zijn...

-]

Daar ben ik het absoluut niet mee eens!!! Ik ben weer verliefd geworden nadat mijn ex (23 jaar mee gehuwd) 3 maanden het huis uit was en als ik ooit echte liefde gekend heb, dan is het wel voor deze man, waar ik nu al tien jaar een relatie mee heb en vijf jaar mee getrouwd ben. Daar valt alles wat ik eerder meegemaakt had, totaal bij in het niets.

Waarom altijd zo generaliseren? Wat voor de een geldt, geldt niet noodzakelijk voor een ander.
Er zijn geen regels over hoe snel je verliefd word op een ander.

Grijp je kans als je denkt dat dit goed is. Maar probeer het ook wel objectief te houden want als dit het niet is, dan krijg je misschien een nog grotere klap.

Maar ik zou zeggen PLUK DE DAG.
Hé allemaal,

Sorry, kon even een tijdje niet reageren. M'n internet knalde er steeds uit...!

Ja, dat verliefde gevoel is heerlijk! Maar nogmaals, ik ben ook realistisch. Ik weet dat het ook flink kan tegenvallen als we elkaar straks gaan ontmoeten. Ik geloof niet dat de klap dan groter zal zijn. Maar goed, ik hoop natuurlijk dat het wel wat is!

Sinds de laatste keer dat ik hier geschreven heb, hebben we nog wat gemaild en uiteindelijk ook gebeld! Niet zomaar een kletspraatje...nee, we hebben 3 uur achter elkaar aan de telefoon gezeten. Het was echt heel leuk. Veel gekletst, gelachen. Over serieuze dingen, maar ook gek gedaan. Super! We hebben sowieso afgesproken dat we elkaar gaan ontmoeten en hopelijk gaat dat eind volgende week gebeuren!

Hij is nu met vakantie sinds vrijdag en heb sindsdien ook niets van hem gehoord. Geeft niet, hij is lekker met vrienden weg, hoop dat hij geniet. Aan de andere kant kijk ik toch zo af en toe op m'n telefoon of er niet toch stiekum een klein berichtje is.

Wordt vervolgd hoor!!
Stien, ik hoop dat het voor jou net zo goed zal uitpakken als het voor mij gedaan heeft. Wel goed van jou, dat je realistisch blijft. Ik heb dat ook gedaan, tot mijn eerste date IRL. Succes!
Een jaar vind ik niet te kort om aan een nieuwe liefde te beginnen. Bij een voortijdig beëindigde relatie die een paar jaar heeft geduurd (heb dit een paar keer "mogen" meemaken) had ik een maand of acht, negen nodig om weer open te staan voor iemand anders.
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
Hé mensen....nou, het is inmiddels alweer een dikke week geleden dat ik hem gesproken of ge-sms'ed heb. Ik denk dat hij nu inmiddels wel weer thuis moet zijn na zijn vakantie.

Wat zouden jullie doen? Is het raar of opdringerig als ik hem een berichtje per telefoon stuur, zo van: hoe is het, hoe was de vakantie etc.? Of gewoon maar even afwachten tot / of hij contact met mij opneemt? Ik weet nl. niet zeker wanneer hij thuis komt.
Gewoon een sms-je sturen Stien, Dat hard-to-get gedoe daar geloof ik niet in.

Mijn ex en ik zijn sinds augustus uit elkaar. In oktober leerde ik via een datingsite ook een leuke vent kennen. Maar het was echt veel en veel en veel te snel. Al heb ik wel even genoten van het verliefde gevoel en de wetenschap dat er ook nog lieve mannen in de wereld zijn.

Ik hoop voor je dat het echt een leuke man is, en zo niet so be it... op ieder potje passen vele dekseltjes
... 't is natuurlijk geen hard-to-get gedoe nu ik het zo nalees. Maar ik bedoel dat er niks mis mee is om gewoon je interesse in hem te tonen. Je kunt toch ook iets sturen als "He! ben je al terug van vakantie? zo ja, hoe was het?, zo nee, hoe is het?"
Eens met Hangmat, je kan 'm toch gewoon en smsje sturen? Hoeft helemaal niet opdringerig te staan, gewoon belangstellend :D Geniet ervan zou ik zeggen!
Geniet ervan!

Toen ik na mijn scheiding mijn eigen stekkie had, scheiding aardig verwerkt en weer lekker in mijn vel zat, dook ik volop in het datingcircuit. Veel uitgegaan, enorm genoten van mijn nieuwe ik, gedate met verschillende mannen, verliefd geworden, op mannen waarvan ik wist dat het never nooit iets zou kunnen worden. Eigenlijk gewoon genoten van het single-leven. Gekke, spannende dingen gedaan en me weer helemaal vrouw gevoeld. Ik wist het zeker, geen relatie meer voor mij. En opeens kwam ik hém tegen. Voelt zó verschrikkelijk goed. Ben helemaal verliefd, het is helemaal goed, ben compleet gelukkig. Ik had die periode van lekker doen waar ik zin in had voor geen goud willen missen. Hij kwam precies op het goede moment. Als ik hem eerder tegen was gekomen, was het misschien niks geworden.

Het zal voor iedereen anders zijn, maar ik denk dat het voor mij niet verkeerd was om na een lang huwelijk wat erg vervelend eindigde en waarin ik me de de laatste jaren doodongelukkig voelde, me niet direct in een serieuze relatie te storten. Eerst jezelf bij elkaar rapen, scheiding verwerken, tot de ontdekking komen dat je prima voor jezelf kan zorgen en tot de ontdekking komen dat je nog goed 'in de markt ligt' (goed voor je zelfvertrouwen!).

Ik begrijp het nooit zo goed als mensen na een scheiding zich in no time weer in een nieuwe en serieuze relatie storten, maarja, ieder zijn ding hé.
Sinds hij terug is van vakantie hebben we alweer veel gechat, ge-SMS'd en ook gebeld! Het voelt echt lekker...en....a.s. vrijdag hebben we een afspraakje gemaakt! Heb er enorm zin in, maar vind het natuurlijk ook spannend. Hoe zal het in real-life zijn?

Ik denk de hele dag aan hem...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven