Hoe zwangerschap geheim houden?
zondag 18 november 2018 om 20:48
Hallo, here we go!
Een positieve zwangerschapstest.. super gelukkig maar direct ook de bedenking: ik wil graag wachten tot 12 weken met het te vertellen, maar met de feestdagen in het vooruitzicht ben ik er niet helemaal zeker van of we dat gaat lukken. Ik ben nogal een levensgenieter op etensvlak en drink/dronk ook al eens graag een aperitiefje of glaasje wijn bij het eten. Momenteel heb ik ook last van een opgeblazen buik waardoor het er voor mij al 'zichtbaar' uit ziet (ook al zeggen ze dat anderen het niet zullen opmerken).
Hebben jullie tips over hoe je dit zo onopvallend mogelijk kan aanpakken? Dankjewel voor jullie input!
Een positieve zwangerschapstest.. super gelukkig maar direct ook de bedenking: ik wil graag wachten tot 12 weken met het te vertellen, maar met de feestdagen in het vooruitzicht ben ik er niet helemaal zeker van of we dat gaat lukken. Ik ben nogal een levensgenieter op etensvlak en drink/dronk ook al eens graag een aperitiefje of glaasje wijn bij het eten. Momenteel heb ik ook last van een opgeblazen buik waardoor het er voor mij al 'zichtbaar' uit ziet (ook al zeggen ze dat anderen het niet zullen opmerken).
Hebben jullie tips over hoe je dit zo onopvallend mogelijk kan aanpakken? Dankjewel voor jullie input!
maandag 19 november 2018 om 20:07
Hoezo perse bij het eerste kleinkind? Mijn schoonouders wisten heel goed onze eerste zwangerschap ‘geheim’ te houden. Sterker nog, toen ik hoogzwanger was waren er nog steeds vrienden in hun kring die van niks wisten. (Want ja, we waren niet getrouwd he!). Van hun tweede kleinkind daarentegen werd al na 6 weken zwangerschap zelfs de caissière van de appie ingelicht....
maandag 19 november 2018 om 20:12
Was je bij de tweede wel getrouwd, of was de schande eraf?*Labalade* schreef: ↑19-11-2018 20:07Hoezo perse bij het eerste kleinkind? Mijn schoonouders wisten heel goed onze eerste zwangerschap ‘geheim’ te houden. Sterker nog, toen ik hoogzwanger was waren er nog steeds vrienden in hun kring die van niks wisten. (Want ja, we waren niet getrouwd he!). Van hun tweede kleinkind daarentegen werd al na 6 weken zwangerschap zelfs de caissière van de appie ingelicht....
Hier zou het absoluut niet gewerkt hebben. Zowel mijn moeder als schoonmoeder zouden indirecte opmerkingen gemaakt hebben waardoor iedereen het meteen zou weten. En waarschijnlijk zou mijn moeder het al tegen mijn zus verteld hebben. Dat deed ze namelijk ook tegen mij toen mijn zus zwanger was. "Je zus heeft nieuws; ik mag nog niks zeggen."
maandag 19 november 2018 om 20:44
1. Zwager en schoonzus waren idd netjes eerst getrouwd3thee schreef: ↑19-11-2018 20:121. Was je bij de tweede wel getrouwd, of was de schande eraf?
2. Hier zou het absoluut niet gewerkt hebben. Zowel mijn moeder als schoonmoeder zouden indirecte opmerkingen gemaakt hebben waardoor iedereen het meteen zou weten. En waarschijnlijk zou mijn moeder het al tegen mijn zus verteld hebben. Dat deed ze namelijk ook tegen mij toen mijn zus zwanger was. "Je zus heeft nieuws; ik mag nog niks zeggen."
2. Dat vind ik stiekem best wel erg hoor...
Ik weet dat mijn moeder braaf niks heeft verteld, maar wel al weken liep te stralen haha. Dus zo hadden haar vriendinnen toch een vermoeden (ze wisten alleen niet van welke zoon/dochter de baby zou komen
maandag 19 november 2018 om 20:57
maandag 19 november 2018 om 21:04
Exact dit!!! Juist rondom Kerst maakte het speciaal om te vertellen aan beide kanten van de familie. Uiteindelijk vrienden ook met 7-8 weken gedeeld met Nieuwjaar omdat ik dus ook graag een wijntje drink en ik geen zin had om allemaal ongeloofwaardige smoesjes te bedenken...Yella78 schreef: ↑18-11-2018 21:00Ik wist destijds met kerst net dat ik zwanger was en het was nog heel pril, zes, zeven weken. Ik wist ook zeker dat mijn jongste tante het gelijk door zou hebben, als ik geen wijntje dronk. Ik heb nooit zo het nut ingezien van wachten tot twaalf weken of zo. Want stel dat het mis gaat, dan wil je dat verdriet wellicht ook graag delen toch? Maar bij mij was het toen wel wat vlug om het te vertellen, ik was zelf nog maar nauwelijks aan het idee gewend (was niet gepland, wel gewenst). Zoals ik al zei, mijn tante heeft er een neus voor, dus op de middag voor het kerstdiner tegen mijn ouders verteld en toen we 's avonds na het familiediner party & Co speelden, heb ik mijn nichtje die de vragen voorlas, ingefluisterd dat ze moest vragen: wie aan tafel is zwanger? Dus op die manier verteld, was wel spektakel toen, haha.
2e zwangerschap daarentegen alleen tegen de gezinnen aan beide kanten verteld voor de 12 weken en deze is geëindigd in een miskraam. Heb er juist wel voor gekozen om het ook vrienden te vertellen en dat was juist superfijn...
En met Kerst, pff al die gangen... Straks ga je met honger naar huis.. Een hongerige zwangere vrouw, dat wordt een gezellige Kerst
maandag 19 november 2018 om 21:19
Haha, maar toch vind ik het heel knap om niks te zeggen. Heb je wel eens van die filmpjes gezien van Amerikaanse vrouwen die horen dat ze oma worden? Blijkbaar gebeurt er toch iets bij die vrouwen waardoor ze compleet los gaan als er een kleinkind in aantocht is*Labalade* schreef: ↑19-11-2018 20:44
2. Dat vind ik stiekem best wel erg hoor...
Ik weet dat mijn moeder braaf niks heeft verteld, maar wel al weken liep te stralen haha. Dus zo hadden haar vriendinnen toch een vermoeden (ze wisten alleen niet van welke zoon/dochter de baby zou komen)
En het hoeft natuurlijk niet, misschien zijn er ook nuchtere vrouwen die het echt voor zich kunnen houden. Maar mijn schoonmoeder zou echt de hele tijd opmerkingen gemaakt hebben. Of ik wel genoeg at, of ik het wel mocht eten, of ik een kussentje nodig had, dat soort dingen, terwijl dat haar daarvoor helemaal niet boeide. Nee, dan zegt ze het niet letterlijk, zou ze zelf denken, maar ze zou er toch ontzettend mee bezig zijn geweest, als ik afga op hoe ze zich gedroeg (en het wel mocht zeggen - ik mocht bijvoorbeeld niet over het tuinpad lopen, want ik zou kunnen vallen en dan zou haar kleinkind schade oplopen). Zeker bij een lange maaltijd met veel hapjes. Dan is het voor de rest van het gezelschap meteen duidelijk. En zij heeft niks gezegd, toch?
Ik denk dat het bij een 3e of 6e kleinkind allemaal veel makkelijker is
maandag 19 november 2018 om 21:26
Dat vind ik wel weer schattig. En raar haha3thee schreef: ↑19-11-2018 21:19Haha, maar toch vind ik het heel knap om niks te zeggen. Heb je wel eens van die filmpjes gezien van Amerikaanse vrouwen die horen dat ze oma worden? Blijkbaar gebeurt er toch iets bij die vrouwen waardoor ze compleet los gaan als er een kleinkind in aantocht is
En het hoeft natuurlijk niet, misschien zijn er ook nuchtere vrouwen die het echt voor zich kunnen houden. Maar mijn schoonmoeder zou echt de hele tijd opmerkingen gemaakt hebben. Of ik wel genoeg at, of ik het wel mocht eten, of ik een kussentje nodig had, dat soort dingen, terwijl dat haar daarvoor helemaal niet boeide. Nee, dan zegt ze het niet letterlijk, zou ze zelf denken, maar ze zou er toch ontzettend mee bezig zijn geweest, als ik afga op hoe ze zich gedroeg (en het wel mocht zeggen - ik mocht bijvoorbeeld niet over het tuinpad lopen, want ik zou kunnen vallen en dan zou haar kleinkind schade oplopen). Zeker bij een lange maaltijd met veel hapjes. Dan is het voor de rest van het gezelschap meteen duidelijk. En zij heeft niks gezegd, toch?
Ik denk dat het bij een 3e of 6e kleinkind allemaal veel makkelijker is![]()
maandag 19 november 2018 om 21:57
Behalve als je artsen in je gezelschap hebt want met standaard antibiotica voor blaasontsteking is er geen contra-indicatie voor het drinken van alcoholAnoniempje2050 schreef: ↑19-11-2018 21:37Paar dagen voor de kerst even laten vallen dat je pijn bij het plassen hebt, dan even daarna dat huisarts zei dat t blaasontsteking was en dat je antibiotica krijgt. Dat je baalt maar dus niet kunt drinken.
Echt: dan heeft niemand 't door.
maandag 19 november 2018 om 22:05
En je mag nog gewoon rouwmelkse kazen eten en filet americain enzo
Of of of... out of the box... je vertelt dat jullie binnenkort willen gaan proberen om zwanger te worden. En dat je daarom uit voorzorg geen alcohol drinkt? Of zou dan juist iedereen denken dat je al zwanger bent
dinsdag 20 november 2018 om 08:52
Haha, ja.. getrouwd met een arts dus de vriendengroep ga ik met dit smoesje zeker niet afleiden.
Het is bij mij thuis het eerste kleinkind inderdaad, bij mijn man is er nog geen 'geboren' kleinkind, maar wel eentje onderweg. Daar wordt het dus het tweede..
dinsdag 20 november 2018 om 13:04
Jij kent ze, dus je kunt misschien een inschatting maken van hoe hoteldebotel ze zullen zijn aan de hand van opmerkingen die ze eerder hebben gemaakt over het onderwerp.
Misschien: want ik dacht eerst ook dat mijn schoonmoeder normaal was. En toen werd ik zwanger...
Het makkelijkste is misschien wel gewoon tegen iedereen zeggen? Dan hoef je niet moeilijk te doen met eten en drinken.
Alhoewel, dan kan er ook nog een aanstaande oma beledigd zijn dat ze het tegelijk met anderen heeft gehoord. Mijn moeder hoorde het bij de tweede van mijn zus die het van iemand anders had gehoord en was dus boos toen ik haar een paar weken later belde. Zowel mijn zus als mijn moeder hebben dus 2-3 weken boos hun mond gehouden.
Ik ben te nuchter voor dit soort flauwe onzin. Het komt ter sprake en dan zeg ik het, en dan hou ik geen rekening met wie het eerst mag weten enzovoort.
Dus ik zou het of gewoon tegen iedereen zeggen, of tegen niemand en mijn man mijn glas laten leegdrinken als ik dacht dat het opviel dat ik niks dronk. Dat valt toch niemand op? Tenzij de hele tafel weet wie terug rijdt en bij stellen gaat controleren wie er drinkt. Maar jij kunt rijden en dan kan hij drinken. Of als je mag rondlopen kun je het in de gootsteen kieperen.