Zwanger en solliciteren

15-11-2018 12:59 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 28 weken zwanger en ga net voor kerst met verlof. Ik heb een leuke baan met leuke collega's en in het werkveld waarin ik ben opgeleid, maar het is een mbo functie, terwijl ik hbo ben afgestudeerd. Ik heb in mijn 3e studiejaar stage gelopen (10 maanden lang, 40 uur per week) bij een organisatie en kwam erachter dat de functie die ik toen uitoefende eigenlijk mijn droombaan is. Ik heb mijn stage daar goed afgerond, maar toen ik afstudeerde stonden er geen vacatures open, zodoende ben ik op mijn huidige werk terecht gekomen. Nu zie ik op LinkedIn via een oud collega dat ze bij desbetreffende organisatie twee vacatures open hebben staan voor die droombaan! Wat nu?! Echt niet het goede moment om nu, met dikke buik, te solliciteren lijkt me. Enkele oud collega's zijn ook op de hoogte van mijn zwangerschap. Van de andere kant heb ik niets te verliezen. Ik vind het zo moeilijk om dit zomaar aan me voorbij te laten gaan! In praktisch opzicht zou de droombaan beter aansluiten straks, ik werk nu soms gebroken diensten en regelmatig tot 18:30, de droombaan betreft kantoortijden. Misschien zijn het de hormonen en moet ik even met beide benen op de grond gezet worden, maar wat vinden jullie? Een poging wagen of het laten gaan?

Ik moet zo gaan werken, probeer vanavond te reageren. Alvast bedankt voor jullie inzichten!
Ken je nog mensen van HR, uit je stagetijd?
Dan zou ik die eerst rechtstreeks telefonisch benaderen. Dan valt je brief daarna beter op dan wanneer je alleen en brief stuurt. Die komt dan op de grote stapel.
De brief is verstuurd!! Ik ben benieuwd. Helaas sluit de vacature begin december pas, dus nog even afwachten.

Splinter, destijds werden de brieven geselecteerd- en de sollicitatiegesprekken gevoerd door een teamleider samen met iemand die een directe collega zou worden. Inmiddels werken alle teams zelforganiserend en zijn de (meeste) teamleiders volgens mij de deur uit, dus ik heb geen idee wie ik persoonlijk had kunnen benaderen. Onderaan de vacature stond een contactpersoon voor eventuele vragen, maar haar naam kwam me niet bekend voor.

Ben in ieder geval blij dat ik een poging heb gedaan. :rolling:
Varenna schreef:
20-11-2018 20:21
Ben in ieder geval blij dat ik een poging heb gedaan. :rolling:

Spannend! Laat je weten als je iets hoort?

(Ja verkapte tvp eigenlijk :$ )
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Succes!!!
LunchLover schreef:
20-11-2018 20:41
Spannend! Laat je weten als je iets hoort?

(Ja verkapte tvp eigenlijk :$ )
Zal ik doen!
Wat goed! Hou ons ajb op de hoogte. Heel veel succes! (Ook met de baby)
Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk een reactie gehad! In de vacature stond al dat de eerste gesprekken de 10e gevoerd zouden worden, dus ik wist het eigenlijk al wel, maar ben helaas niet uitgenodigd. Beetje een vreemd mailtje, dat er geen passende vacature was, dat is onzin natuurlijk. Ach ja, het belangrijkste is dat alles goed gaat met de kleine in de buik! Eind volgende week ga ik met verlof, dan heb ik alle tijd en rust om eens rond te kijken of ik iets leuks kan vinden. :-)
Jammer maar je hebt het iig geprobeerd! Gelukkig heb je iets heerlijks om je op te focussen. Leuk dat je een update geeft!
Jammer. Maar niet geschoten is altijd mis. Fijn verlof en succes met het zoeken naar een andere baan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven