Verloofd
donderdag 22 november 2018 om 21:02
Ik ben verloofd. Sinds vandaag. Op een prachtige locatie en alles erop en eraan.
Ik ben super gelukkig en heb dit natuurlijk al bekend gemaakt op mijn facebookprofiel. Alleen heb ik in het begin van onze relatie altijd gezegt dat ik eerst een paar jaar wil verloven en dan pas trouwen. Dit is nog steeds zo.
Hoe denken jullie hier over? Ik heb de indruk dat mijn familie verwacht dat we volgende zomer al gaan trouwen terwijl ik op zijn minst 5 jaar verloofd wil zijn..
Ik ben super gelukkig en heb dit natuurlijk al bekend gemaakt op mijn facebookprofiel. Alleen heb ik in het begin van onze relatie altijd gezegt dat ik eerst een paar jaar wil verloven en dan pas trouwen. Dit is nog steeds zo.
Hoe denken jullie hier over? Ik heb de indruk dat mijn familie verwacht dat we volgende zomer al gaan trouwen terwijl ik op zijn minst 5 jaar verloofd wil zijn..
donderdag 22 november 2018 om 21:13
donderdag 22 november 2018 om 21:15
Ik lees alleen wat TO wil.ouwewijsneus schreef: ↑22-11-2018 21:09wat maakt het uit wat wij er van vinden? Het is immers jullie feestje.
donderdag 22 november 2018 om 21:18
ik lees dat haar vriend het hier kennelijk mee eens is, hij kende haar spelregels van te voren, en heeft zich met haar verloofd.
donderdag 22 november 2018 om 21:23
Hij was hier van het begin mee akkoord en op de hoogte.
donderdag 22 november 2018 om 21:26
Nou ja, de verloving is de tijd tussen het aanzoek (of de afspraak om te trouwen) en het huwelijk, dus iedereen die is getrouwd, is verloofd geweest. Een jarenlange verloving vind ik inderdaad wel gek. Zóveel tijd heb je toch niet nodig om je huwelijksdag voor te bereiden, denk ik.
donderdag 22 november 2018 om 21:31
Verloven betekent het voornemen om te trouwen. En daar naar toe leven.
Ik ken een stel wat 10 jaar verloofd was, want verloven leek ze zo leuk. Het trouwen kwam er maar niet van. Ze hebben 2 kinderen en zijn nu uit elkaar.
Van uitstel komt afstel.
Maar even loepen: je hebt een probleem met vertrouwen. Denk je dat op te lossen met een laaaaaange verloving? Denk je dat een verloofde trouwer is dan een verkering?
Ik ken een stel wat 10 jaar verloofd was, want verloven leek ze zo leuk. Het trouwen kwam er maar niet van. Ze hebben 2 kinderen en zijn nu uit elkaar.
Van uitstel komt afstel.
Maar even loepen: je hebt een probleem met vertrouwen. Denk je dat op te lossen met een laaaaaange verloving? Denk je dat een verloofde trouwer is dan een verkering?
donderdag 22 november 2018 om 21:38
Vroeger was een officiële verloving nodig omdat je daarmee meer vrijheid kreeg: een verloofde was officieel en die mocht mee-eten bij het gezin van de vrouw enzo. Toen ging je pas na het huwelijk het huis uit, en had je die paar jaar nodig om te sparen voor je "uitzet", oftewel de inrichting van de nieuwe woning: servies, textiel, pannen etc. Het was ook wel handig om geleidelijk degene te leren kennen waarmee je zou gaan samenwonen, inclusief alle familie. Een verloving was ook een verbintenis voor de kerk volgens mij, binnen de kerkgemeenschappen waartoe je behoorde. Waar een verloving van 5 jaar nu op slaat, kan ik niet bedenken.
Ga je ook nostalgisch wachten met sex tot in de huwelijksnacht?
Ga je ook nostalgisch wachten met sex tot in de huwelijksnacht?
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 21:42
20.61% gewijzigd
donderdag 22 november 2018 om 21:40
JIJ hebt andere ideeen en hecht andere waarden aan een verloving.
Voor de meeste mensen zegt een verloving dat je trouwplannen hebt, en dat je ook al een idee hebt wanneer je wilt gaan trouwen.
Wilde jij een feest? Een ring aan je vinger? Of hecht je waarde aan de status van verloofde? Of heeft het een ander voordeel dat je verloofd bent?
Ik snap het verloven en trouwen überhaupt niet. Een getekend contract bij de notaris vind ik belangrijker.
Voor de meeste mensen zegt een verloving dat je trouwplannen hebt, en dat je ook al een idee hebt wanneer je wilt gaan trouwen.
Wilde jij een feest? Een ring aan je vinger? Of hecht je waarde aan de status van verloofde? Of heeft het een ander voordeel dat je verloofd bent?
Ik snap het verloven en trouwen überhaupt niet. Een getekend contract bij de notaris vind ik belangrijker.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 22 november 2018 om 21:40
Ik ook.