Rondreis UK, tips?
woensdag 14 november 2018 om 13:13
Hi allemaal,
Deze zomer willen mijn vriend en ik per auto rondreizen door Engeland (noord, midden en zuid) en Wales. Ongeveer 2 weken.
We hebben dit nog nooit gedaan, dus zijn op zoek naar tips. We willen sowieso Londen, Liverpool en Oxford bezoeken. En graag (een deel van de trip) verblijven in B&B's.
Hebben jullie tips mbt:
- Auto huren
- Hoe de oversteek maken (boot, via Calais, vliegen?)
- Bezienswaardigheden die we niet mogen missen
- Bepaalde routes
- Andere dingen waar je niet zo snel aan denkt
- Verzekeringen?
- Beste tijdstip (liefst niet hoogzomer ivm werk vriend, beter in mei/juni of augustus/sept?)
- Verblijfsmogelijkheden
Ik heb al veel gegoogeld, maar kom voornamelijk georganiseerde reizen tegen, en dat willen we juist niet. Ik zoek juist tips van ervaringsdeskundigen, dus vandaar dat ik het hier post.
Deze zomer willen mijn vriend en ik per auto rondreizen door Engeland (noord, midden en zuid) en Wales. Ongeveer 2 weken.
We hebben dit nog nooit gedaan, dus zijn op zoek naar tips. We willen sowieso Londen, Liverpool en Oxford bezoeken. En graag (een deel van de trip) verblijven in B&B's.
Hebben jullie tips mbt:
- Auto huren
- Hoe de oversteek maken (boot, via Calais, vliegen?)
- Bezienswaardigheden die we niet mogen missen
- Bepaalde routes
- Andere dingen waar je niet zo snel aan denkt
- Verzekeringen?
- Beste tijdstip (liefst niet hoogzomer ivm werk vriend, beter in mei/juni of augustus/sept?)
- Verblijfsmogelijkheden
Ik heb al veel gegoogeld, maar kom voornamelijk georganiseerde reizen tegen, en dat willen we juist niet. Ik zoek juist tips van ervaringsdeskundigen, dus vandaar dat ik het hier post.
vrijdag 23 november 2018 om 13:27
Precies datzelfde had ik ook op de boot van IJmuiden naar Newcastle! Eerst dacht ik: een noodzakelijk kwaad. Maar wat is dat superleuk en relaxed! En ik wil thuis ook een schommelend, vibrerend bed (door de scheepsmotor).. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
zaterdag 24 november 2018 om 09:14
Ik ben ooit van Calais naar Dover gegaan en weet nog dat ik toen wat misselijk was. Ik zag dus echt op tegen 11 uur(!!) op een bootpatsy--stone schreef: ↑23-11-2018 13:27Precies datzelfde had ik ook op de boot van IJmuiden naar Newcastle! Eerst dacht ik: een noodzakelijk kwaad. Maar wat is dat superleuk en relaxed! En ik wil thuis ook een schommelend, vibrerend bed (door de scheepsmotor).. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen.
zaterdag 24 november 2018 om 11:27
Als de pond crasht door Brexit kan het maarzo goedkoper zijn 
Ik zou me beperken tot een gebied en niet teveel wilen doen. Als ik naar Noord Engelenad zou gaan, dan niet nog London ook doen, of andersom. Zit je de hele tijd in de auto. En hoewel een roadtrip leuk is, is het minder als dát de dagbesteding is.
Ik moest denken aan Sightseers trouwens
https://www.youtube.com/watch?v=-57LRQdXqD0
Ik zou me beperken tot een gebied en niet teveel wilen doen. Als ik naar Noord Engelenad zou gaan, dan niet nog London ook doen, of andersom. Zit je de hele tijd in de auto. En hoewel een roadtrip leuk is, is het minder als dát de dagbesteding is.
Ik moest denken aan Sightseers trouwens
https://www.youtube.com/watch?v=-57LRQdXqD0
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
woensdag 28 november 2018 om 21:49
Wij zijn vorig jaar 2 weken rondom Bath en de Cotswolds geweest. Prachtig! Oxford, Bath, Salisbury mooie steden, Wells cathedral, Cheddar Gorge, fietsen van Bradford on Avon naar Bath, Avesbury, de paardentekeningen in de heuvels, Longleat House enz enz.... Tijd tekort voor alleen al dát stukje Engeland!
Ik vond het zo'n mooi land. Wil nog eens twee weken naar Wales, of twee weken naar Peakdistrict, of twee weken naar Cornwall. Of lang weekend London of Liverpool enz enz.
Zo zonde om alles in een keer te willen doen!! Voor mijn gevoel zie dan eigenlijk net niks..... Maar goed, ieder zijn of haar vakantie, natuurlijk.
Verzekeringen net als anders, alleen wel even aangeven dat je naar een niet-Schengen land gaat. Ik vond het niet extreem duur, op entree gelden na. Campings vreselijk, maar te huren cottages zo schattig en betaalbaar. Weg rond London altijd vast in file. Links rijden vrij makkelijk, zeker in huurauto.
Ik vond een lange bootovertocht te duur; wij zijn euroshuttle heengereisd en van Dover naar Calais terug met de boot.
Ik vond het zo'n mooi land. Wil nog eens twee weken naar Wales, of twee weken naar Peakdistrict, of twee weken naar Cornwall. Of lang weekend London of Liverpool enz enz.
Zo zonde om alles in een keer te willen doen!! Voor mijn gevoel zie dan eigenlijk net niks..... Maar goed, ieder zijn of haar vakantie, natuurlijk.
Verzekeringen net als anders, alleen wel even aangeven dat je naar een niet-Schengen land gaat. Ik vond het niet extreem duur, op entree gelden na. Campings vreselijk, maar te huren cottages zo schattig en betaalbaar. Weg rond London altijd vast in file. Links rijden vrij makkelijk, zeker in huurauto.
Ik vond een lange bootovertocht te duur; wij zijn euroshuttle heengereisd en van Dover naar Calais terug met de boot.