Rondreis UK, tips?

14-11-2018 13:13 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Deze zomer willen mijn vriend en ik per auto rondreizen door Engeland (noord, midden en zuid) en Wales. Ongeveer 2 weken.
We hebben dit nog nooit gedaan, dus zijn op zoek naar tips. We willen sowieso Londen, Liverpool en Oxford bezoeken. En graag (een deel van de trip) verblijven in B&B's.

Hebben jullie tips mbt:
- Auto huren
- Hoe de oversteek maken (boot, via Calais, vliegen?)
- Bezienswaardigheden die we niet mogen missen
- Bepaalde routes
- Andere dingen waar je niet zo snel aan denkt
- Verzekeringen?
- Beste tijdstip (liefst niet hoogzomer ivm werk vriend, beter in mei/juni of augustus/sept?)
- Verblijfsmogelijkheden

Ik heb al veel gegoogeld, maar kom voornamelijk georganiseerde reizen tegen, en dat willen we juist niet. Ik zoek juist tips van ervaringsdeskundigen, dus vandaar dat ik het hier post.
Whomi schreef:
18-11-2018 07:36
Ik zag vooraf best op tegen de boottocht, maar wat was dat leuk zeg! Ik kreeg een beetje zo’n cruise-gevoel :mrgreen: lekker in de bar hangen, genoten van het buffet op de terugweg, best goed geslapen nog. Ik vond het super leuk!
Precies datzelfde had ik ook op de boot van IJmuiden naar Newcastle! Eerst dacht ik: een noodzakelijk kwaad. Maar wat is dat superleuk en relaxed! En ik wil thuis ook een schommelend, vibrerend bed (door de scheepsmotor).. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
23-11-2018 13:27
Precies datzelfde had ik ook op de boot van IJmuiden naar Newcastle! Eerst dacht ik: een noodzakelijk kwaad. Maar wat is dat superleuk en relaxed! En ik wil thuis ook een schommelend, vibrerend bed (door de scheepsmotor).. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen.
Ik ben ooit van Calais naar Dover gegaan en weet nog dat ik toen wat misselijk was. Ik zag dus echt op tegen 11 uur(!!) op een boot :mrgreen: maar idd, heerlijk relaxed, gezellige sfeer en het slaapt lekker met dat gebrom. Ik had alleen soms wel een beetje het idee dat ik dronken in bed lag met dat geschommel :hihi: in oktober ga ik waarschijnlijk weer mee met zo’n reis, dan de overtocht Hoek van Holland - Harwich. Nu alweer zin in!
Als de pond crasht door Brexit kan het maarzo goedkoper zijn :)

Ik zou me beperken tot een gebied en niet teveel wilen doen. Als ik naar Noord Engelenad zou gaan, dan niet nog London ook doen, of andersom. Zit je de hele tijd in de auto. En hoewel een roadtrip leuk is, is het minder als dát de dagbesteding is.

Ik moest denken aan Sightseers trouwens :)

https://www.youtube.com/watch?v=-57LRQdXqD0
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Wanneer je heel Engeland wilt bekijken zou ik er persoonlijk 6 weken voor uit trekken.
Van Noord naar Zuid heb je al minstens 2 dagen voor nodig wanneer je jezelf niet helemaal het schompes wil racen.
Niet geschoten is altijd mis
Dank voor alle nieuwe tips! Het wordt sowieso een keertje boot dus :D Verder gaan we inderdaad maar even wegstrepen. Hebben we direct een excuus om in de toekomst nóg een keer te gaan.
Wij zijn vorig jaar 2 weken rondom Bath en de Cotswolds geweest. Prachtig! Oxford, Bath, Salisbury mooie steden, Wells cathedral, Cheddar Gorge, fietsen van Bradford on Avon naar Bath, Avesbury, de paardentekeningen in de heuvels, Longleat House enz enz.... Tijd tekort voor alleen al dát stukje Engeland!
Ik vond het zo'n mooi land. Wil nog eens twee weken naar Wales, of twee weken naar Peakdistrict, of twee weken naar Cornwall. Of lang weekend London of Liverpool enz enz.
Zo zonde om alles in een keer te willen doen!! Voor mijn gevoel zie dan eigenlijk net niks..... Maar goed, ieder zijn of haar vakantie, natuurlijk.
Verzekeringen net als anders, alleen wel even aangeven dat je naar een niet-Schengen land gaat. Ik vond het niet extreem duur, op entree gelden na. Campings vreselijk, maar te huren cottages zo schattig en betaalbaar. Weg rond London altijd vast in file. Links rijden vrij makkelijk, zeker in huurauto.
Ik vond een lange bootovertocht te duur; wij zijn euroshuttle heengereisd en van Dover naar Calais terug met de boot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven