Na een jaar nog niet zwanger

01-07-2018 11:23 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik ben 28 en mijn man 34. We proberen al bijna een jaar zwanger te worden, maar helaas heeft het ons nog niet tot resultaat gebracht. Wie heeft dit probleem ook en wil samen elkaar steunen in deze topic.

Sept tot maart geprobeerd natuurlijk zonder plannen
Maart tot mei geprobeerd natuurlijk met plannen
Mei en juni geprobeerd met ovulatietesten
Volgende stap in juli, wil ik de zwemmers van mijn man laten controleren
NaamLeeftijdRondeManier
New_girl19902811Zwanger, 18 juni
Cherryblossem27-Ovulatietesten. Tempen
Phoebe-buffay3519Regelmatig kleuren. Wacht op uitslag zh
Juffie89283Zwanger, 23 mei
Suna2815ovulatietesten en tempen
Foxie3412IUI in natuurlijke cyclus
Positiefje3314ovulatietesten, wacht op huisarts
Mamavaneenboefje289regelmatige cyclus
Linda1013315wacht op huisarts
Cin883013fertiliteitsarts
Aardbei_19902813ovulatie testen
Sunflower23279regelmatige cyclus
Emili20043211gyneacoloog
anoniem_369915 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 10:48
43.49% gewijzigd
Goede berichten hier!
Gefeliciteerd...

Hier nog midden in de onderzoeken.
Zaad van man is goed.
Mijn cyclus wordt nu gevolgd. Maandag weer terug voor een echo.
En linda, nog getest?
Fijn dat de eerste uitslag goed was Emili, succes maandag.
Hier ook alles goed. Ze hebben geen rare dingen gevonden. Wel denken ze dat ik zelf niet tot een eisprong kom. Dus we wachten deze cyclus af. Ik denk dat ik morgen ongesteld ga worden. Dan gaan ze een cyclus lang observeren. Om te kijken goed mijn lichaam het zelf doet. De cyclus daarna gaan ze mijn eisprong helpen met medicijnen.
Ik ben benieuwd, Hopenlijk kan ik in november goede berichten geven.

Wat fijn foxie dat het zo goed gaat!
Ik durf het hier bijna niet te typen, maar mijn test was positief! Zo blij!
Maar ik snap dat zo’n boodschap hier wat dubbel aankomt... Ik hoop dat jullie ook snel goed nieuws hebben!
Wauw Linda, gefeliciteerd!
Ik zie zulke berichten juist heel graag hier, dat maakt hoopvol.
Een voorspoedige zwangerschap gewenst!!
Wat goed Linda, je voorgevoel klopte! Gefeliciteerd!

Ben benieuwd new girl, fijn dat ze mee gaan kijken..
Hallo dames

Zou ik in de topic mogen aansluiten?
Mijn menstruatie is zojuist begonnen, wat voor ons helaas betekend dat het niet binnen een jaar gelukt is in zwanger te worden
Wauw, gefeliciteerd Linda! Voel je je goed? Hopelijk volgt de volgende zwangere snel in dit topic! :thumbsup:
Zo dames. Het spijt me dat ik een poos afwezig ben geweest. Het was nogal een achtbaan de afgelopen 2 maanden. Ik hoop dat er nog een aantal meiden meeschrijven.
Gefeliciteerd linda!
En welkom arcticfox1.

Ik moest eind september weer provera slikken om mijn ongesteldheid op gang te brengen zodat we konden starten met het programma in het ziekenhuis. Dit voelde voor mij niet goed om te doen en heb dit toen 2 weken niet gedaan. Aan het eind van die twee weken voelde ik me wat misselijk en moe. Ik dacht hea. Laat ik eens een testje doen en ja hoor zwanger! Ik kon het niet geloven. Direct de gynaecoloog gebeld en een afspraak gemaakt. Op die afspraak kwam ik bij een andere gynaecoloog en die was harteloos. Ze zei of het is niet levensvatbaar of je bent korter zwanger dan je denkt. Wij helemaal van slag en moesten een week later pas terugkomen. Op 23 okt mochten we weer heen. Vol spanning wachtend en met knikkende knieën naar binnen. Het eerste wat ze zei was gefeliciteerd. Volgens de bloedtesten ben je heel erg zwanger, maar we gaan eerst even een echo maken. Uit de echo bleek onze spruit gelukkig te zijn gegroeid. En zelfs was er al een kleine flikkering te zien waar het hartje zich ontwikkelde. Wat een opluchting!! Ondertussen was ik al twee weken zo ziek als een hond. Maar gewoon doorgegaan met lesgeven en dan maar vroeg op bed. En met vroeg bedoel ik vroeg. Namelijk rond 8 uur s avonds al, anders kon ik het niet volhouden. Helaas kregen we zondagnacht 28 okt de schrik van ons leven. Ik werd wakker en dacht dat ik in bed had geplast, dit bleek allemaal bloed te zijn. Ik wist zeker dat ik een miskraam had nadat ik na 3 uur krampen een bloedklonters verloor ter grote van mijn duimpalm. Heel verdrietig om half negen de gyneacoloog gebeld om een afspraak te maken om de miskraam te bevestigen. Ik was er zo van overtuigd dat ik me al ziek had gemeld op het werk en mijn beide ouders had gebeld met het slechte nieuws. Om elf uur konden we terecht. Ik ging liggen voor de inwendige echo en tot mijn verbazing zei ze... ik hoor een hartje. Het bleek er nog te zitten! Wat de bloeding is geweest weten we nog steeds niet. Misschien een bloedprop door het groeien van het vruchtzakje of misschien een tweede kindje die onderontwikkeld was. Helaas zullen we dat nooit weten. Maar ik kon mijn geluk niet op! Ik was nog steeds zwanger.
Toen werd ik echt misselijk de gehele dag en kon helaas niet meer werken en ben vanaf 13 november al thuis, wat ik verschrikkelijk vind. Gelukkig beginnen de primeren zetpillen langzamerhand te werken en ben ik nu nog maar van 16 tot 22 uur zo ziek als een hond, dus het gaat steeds beter. Gelukkig is het voor het goede doel en hoop ik zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan.
Afgelopen vrijdag 23 nov de termijnecho gehad bij de verloskundige en ik ben nu 10 weken en 5 dagen zwanger en ben uitgerekend op 18 juni. Ik kan niet wachten om onze kleine spruit in mijn armen te sluiten 💕
Wil iedereen die nog mee schrijft een update plaatsen zodat ik het schema kan aanpassen?

Dankje
Zou ik ook mee kunnen schrijven? Mijn vriend en ik zitten nu in ronde 15. Zitten sinds 2 weken in de mmm. Hebben inmiddels al zaad test gehad en eerste inwendige echo, deze waren tot dusver goed. Ook bloedtest gehad afgelopen vrijdag hierover krijg ik over 1.5 week de uitslag gelijktijdig met een echo. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken en of er dan wel of geen hormonen te zien zijn in mijn bloed. Hierover krijg ik tijdens de echo hopelijk meer te horen.
Hier is vandaag ronde 13 van start gegaan, naar door hele lange cycli zijn wij al dik dat haar voorbij
Om mijn cycli korter te maken heb ik clomid geslikt en nu sinds twee rondes overgestapt op gonal f en ovitrelle ivm bijwerkingen van
Bij zaadonderzoek van mijn man was alles perfect. Bij mij zien de echo's en bloedonderzoeken er ook goed uit.
Ik krijg nu 6 december een hsg onderzoek in nog meer dingen uit te sluiten
Ik vind het heel frustrerend dat alles nu lijkt te kloppen en het niet lukt.
Met twee zwangere vriendinnen en een broer die een kindje krijgt word het voor mij niet makkelijker
@arcticfox1 ik snap je echt helemaal. Als alles blijkt te kloppen en het lukt maar niet dan ga je nog meer twijfelen en irriteren aan de situatie. Ik ben benieuwd wat mijn behandel plan gaat zijn. Helpt clomid wel direct voor het reguleren van je cyclus?
aardbeiaardbei schreef:
28-11-2018 08:42
@arcticfox1 ik snap je echt helemaal. Als alles blijkt te kloppen en het lukt maar niet dan ga je nog meer twijfelen en irriteren aan de situatie. Ik ben benieuwd wat mijn behandel plan gaat zijn. Helpt clomid wel direct voor het reguleren van je cyclus?
Mijn cycli waren wel korter met clomid, maar niet regelmatig. Daarnaast had ik super veel last van bijwerkingen.
Nu overgestapt op gonal f en ovitrelle
En had cycli van 28 dagen in de twee rondes dat ik dit nu heb gebruikt, dus ik hoop dat het deze ronde weer zo is. Dan verwacht ik mijn menstruatie op eerste kerstdag
Jeetje newgirl, wat een verhaal.. Maar bovenal, van harte gefeliciteerd! Wat zal jij in een achtbaan gezeten hebben zeg..

Ik schrijf niet meer mee, maar spiek nog wel af en toe in de hoop positieve verhalen te lezen of een hart onder de riem te kunnen steken. Erg benieuwd hoe het met jullie gaat. Hier inmiddels alweer 17 weken zwanger van ons kleine ventje!
Hoi allemaal,

Kan ik ook meeschrijven?

Wij hebben al langere tijd een kinderwens en na 1,5 jaar ‘proberen’ is het nog steeds niet gelukt.
Ik loop vanwege PCOS bij de gynaecoloog en probeer dmv diverse medicatie een eisprong op te wekken. Eerst met clomid 50, toen clomid 100. Van clomid 100 had ik een eisprong en ben ik zelfs zwanger geweest, maar dit is helaas uitgemond tot een miskraam..
daarna deed de clomid weinig tot niets meer en ben ik overgegaan op letrozol. De eisprong is weer terug, maar nog geen zwangerschap tot nu toe.

Nu zijn we 4 maanden verder en nog steeds niet zwanger. Ik gebruik momenteel ook progesteron om het baarmoederslijmvlies dik te houden. Dit, omdat ik steeds een week na eisprong al een bloeding had.

Ik zit nu op dag 10 na de eisprong. Ik heb vanmorgen een test gedaan, maar hij was nog helemaal wit. Ik dacht dat ik met vroege testen om kon gaan, maar vind het nu toch best teleurstellend dat er weer niets te zien is. Ik tuur me een gat in de lucht, maar ik zie toch echt nergens een vaag streepje. Ik weet dat het nog kan, maar hoopte toch al wel op een licht streepje..
*zucht* frustrerend allemaal..
Hier ook weer een update:
Helaas ook nog niet zwanger. Zitten in ronde 14 inmiddels en volgende week staat er een afspraak bij de fertiliteitspoli op de planning! Benieuwd wat daar uit gaat komen.

Verder loop ik al jaren met verschillende klachten rond (blaasproblemen, PDS en ook soms erg last bij menstruatie en pijn tijdens de seks). Door middel van Google er achter gekomen dat dit kan wijzen op endometriose. Wel vreemd want ik heb de afgelopen jaren zo vaak dokteren gezien op deze verschillende gebieden maar niemand heeft de mogelijke link gelegd. Ben dus ook benieuwd of ze Aankomende week iets kunnen zien op de echo.
Jeetje, newgirl! Wat een verhaal zeg! Gelukkig allemaal met een goede afloop, gefeliciteerd! :-* Voor de andere die nog niet zwanger zijn, ik hoop dat jullie allemaal snel volgen. Mijn gouden tip: probeer er niet teveel mee bezig te zijn, super lastig.. maar bij mij heeft het echt geholpen.

Zelf ben ik ondertussen 18 weken en 5 dagen zwanger (8 mei 2019 uitgerekend). Volgende week hebben we de 20 weken echo, dus weer even spannend! Maar heb zoveel zin om ons meisje weer te zien :heart:
Wat een verhaal NewGirl! Gefeliciteerd!

Ik ben niet heel actief hier, maar wilde een kleine update met jullie delen. Na ronde 15 had ik de moed een beetje verloren. Ineens was ik toch echt heel verdrietig dat het ons steeds maar niet gegund was. Er is geen aanwijsbare reden voor, zaad man kwam goed uit de test, mijn cyclus kan je de klok op gelijk zetten, allebei gezond. Misschien in het nieuwe jaar maar weer eens naar de huisarts. Maar...

Op 25 dec had ik ongesteld moeten worden. Ik ben dus altijd super regelmatig, zit er hooguit 1 dag naast. Maar er gebeurde niets. 26 dec dan maar een test. Negatief. Ik was zo verdrietig! Ondertussen nog steeds niet ongesteld dus vanmorgen weer getest. Weer negatief. Ik moet het maar uit mijn hoofd zetten, maar dat mijn ongesteldheid maar uitblijft maakt toch weer dat ik hoop heb... Kan het dat je twee keer foutief test? Die dingen zijn toch erg betrouwbaar?
Inderdaad wat een verhaal newgirl! Gefeliciteerd! Ik heb al een tijdje niet meegeschreven maar ik zal even alles in een notendop zetten. Zijn jullie ook op de hoogte. (Ik schrijf nog in een ander topic maar daar is inmiddels bijna iedereen zwanger). Sommige van jullie ken ik nog niet dus bij deze: aangenaam! :)

Ik ben in november opnieuw bij de fertiliteitsarts geweest en ik mag na mijn tweede uitstrijkje in februari (in augustus had ik pap3a en een colposcopie ondergaan) starten met IUI.

Tot mijn verbazing had ik zaterdag 22 december (2 dagen overtijd) een positieve test in handen. De pret duurde helaas maar 3 dagen want op 1e kerstdag begon ik te vloeien, kreeg ik krampen en had van te voren ook weer negatief getest. Een hele vroege mk (al de tweede dit jaar) dus helaas. Ik ga nu mijn hoop vestigen op de IUI volgend jaar.
He wat naar, Cin88! Ben je net helemaal blij.... Heel veel sterkte komend jaar!
Dankje luiwammes. Ik hoop voor je dat je menstruatie niet doorzet en je snel een knaltest in handen hebt. Je kunt nog te vroeg zijn. Bij sommige vrouwen komt Hcg pas laat op gang. Ik zal duimen!
Helaas, weer niet... Op naar de volgende ronde! Ik wil alle dames hier in 2019 heel veel succes wensen!
Van mij ook iedereen heel veel geluk in 2019!

Vandaag hebben wij bericht gekregen van de geboorte van een zoon van goede vrienden van ons. Ondanks dat ik natuurlijk heel erg blij voor hen ben met de 3e leg kwam die “waarom ik nog niet?” gedachte opzetten. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die er dan meteen op wil duiken. Lol. Maargoed. Succes iedereen! Ik hoop op succesverhalen komend jaar hier!
anoniem_6507723259458 wijzigde dit bericht op 04-01-2019 15:47
Reden: Was nog niet klaar met typen
25.45% gewijzigd
Goedenavond dames,

Na een jaar helaas ook nog niet zwanger😏 herken het gevoel heel goed dat je het een ander gunt maar jezelf ook! Bijna al mijn vriendinnen zijn zwanger of net bevallen.
Vandaag besloten om toch maar te gaan werken met ovulatietesten omdat mijn cyclus niet echt 'stabiel' is.
Helaas was ik hier ook al bekend mee voordat ik de pil gebruikte. Wel ben ik twee jaar geleden eens kort zwanger geweest maar helaas geeindigd in een miskraam.
Mijn vriend en ik zijn i.v.m werk niet iedere avond samen, dus is de kans met soms een langere cyclus moeilijk in te schatten.
Zijn er veel mensen die baat hebben gehad bij ovulatietesten?
Hopelijk is voor iedereen 2019 een erg vruchtbaar jaar😊 fijn dat we hier even onze frustraties kunnen delen!
Veel liefs Zena

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven