Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik lees echt alles wat los en vast zit. Hier dus ook strips in de kast, en comics en manga en nog meer getekende ellende.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik kan niet goed meer lezen vanwege mijn NAH, maar heb hier wel nog muren vol boeken. Ook strips. Laatst voor mijn zoon de Pardon Lul opgegraven, die heb ik bijna allemaal.
Ik heb alleen nog studieboeken, vakboeken en naslagwerken in de kast staan.
De rest heb ik in de buurtboekenkast gezet.
Dus blijkbaar ben je afwijkend van de gewone maatschappelijke mores en sociaal onaangepast als je het niet op prijs stelt dat Jan van de administratie je zoent omdat het 1 januari geweest is.
Betty_Slocombe schreef:
25-11-2018 19:39
Dus blijkbaar ben je afwijkend van de gewone maatschappelijke mores en sociaal onaangepast als je het niet op prijs stelt dat Jan van de administratie je zoent omdat het 1 januari geweest is.
Ik vind de felheid bijzonder.
Nemaìn’ schreef:
25-11-2018 19:40
Ik vind de felheid bijzonder.
Ja, ik ook. Wat boeit het nou dat ik je alleen een handje geef? Waarom moet ik per se zoenen en waarom worden er allerlei aannames over mijn persoonlijkheid en aangepastheid gedaan?
Betty_Slocombe schreef:
Hoezo onaangepast? Dat wordt daar toch helemaal niet gezegd? Als je een bepaalde gewoonte wil doorbreken, zal jij degene moeten zijn die dat duidelijk aangeeft.
yette schreef:
25-11-2018 19:53
Hoezo onaangepast? Dat wordt daar toch helemaal niet gezegd? Als je een bepaalde gewoonte wil doorbreken, zal jij degene moeten zijn die dat duidelijk aangeeft.
Ik vind het bijzonder dat je moet aangeven dat je niet op intieme wijze aangeraakt wil worden ipv dat er eerst beleefd gevraagd wordt of dat wel wenselijk is.
Ik zoen niet graag collega’s. Ik heb het 1 keer gedaan en nu is dat mijn wettelijke echtgenoot. Dat krijg je ervan.
De tendens van een aantal forummers daar is dat zoenen de standaard is en iedereen die dat niet wil, afwijkend van de standaard. Dat staat er toch echt.
Betty_Slocombe schreef:
Ja, maar die Jan, dat is ook wel een schatje he.

Ik hou er ook niet van en heb dat mijn collega's heel snel afgeleerd. Maar de manier van schrijven en reageren van de TO van dat topic vind ik ook vreemd. Nogal overtrokken. Dat je niet graag hebt dat mensen in je persoonlijke ruimte komen, snap ik helemaal. Maar bij die TO heb ik wel het idee dat er meer achter steekt.
Head* schreef:
25-11-2018 19:58
Ja, maar die Jan, dat is ook wel een schatje he.

Ik hou er ook niet van en heb dat mijn collega's heel snel afgeleerd. Maar de manier van schrijven en reageren van de TO van dat topic vind ik ook vreemd. Nogal overtrokken. Dat je niet graag hebt dat mensen in je persoonlijke ruimte komen, snap ik helemaal. Maar bij die TO heb ik wel het idee dat er meer achter steekt.
Oh ja, maar die TO is ook een oude bekende die nog steeds hetzelfde probleem heeft. In dit topic snijdt ze echter wel een interessant onderwerp aan, vind ik.

Overigens en ik weet dat het niet op prijs gesteld wordt, maar ik doe het toch: is Pejeka nu bezig met de ultieme meltdown? Die is wel zo ernstig ongepast de gansche tijd, zo ken ik hem niet.
Betty_Slocombe schreef:
25-11-2018 19:57
De tendens van een aantal forummers daar is dat zoenen de standaard is en iedereen die dat niet wil, afwijkend van de standaard. Dat staat er toch echt.

Zoenen gebeurt toch ook overal en altijd en steeds meer? Van mij hoeft het niet, ik hou er niet van, maar merk zeker wel dat ik daarin afwijk van wat de meesten normaal vinden. Dat stoort me overigens helemaal niet.
Ik werk in een zoenend team, ik vind het niet erg want ken ze inmiddels allemaal goed en lang. Naarmate ik ouder word vind ik het überhaupt minder vervelend en zoals ik in dat topic al zei, ik straal het blijkbaar uit want ik word zelden aangeraakt door mensen waarvan ik dat niet wil.
Betty_Slocombe schreef:
25-11-2018 20:00
Oh ja, maar die TO is ook een oude bekende die nog steeds hetzelfde probleem heeft. In dit topic snijdt ze echter wel een interessant onderwerp aan, vind ik.

Overigens en ik weet dat het niet op prijs gesteld wordt, maar ik doe het toch: is Pejeka nu bezig met de ultieme meltdown? Die is wel zo ernstig ongepast de gansche tijd, zo ken ik hem niet.

Waar?
Betty_Slocombe schreef:
25-11-2018 20:00

Oh, dat die To een bekende is had ik helemaal niet door. Ik vind het ook wel een interessant onderwerp. In ons gezin zoenen we ook minder, de laatste jaren. En ik zoen en knuffel ook niet graag jan en alleman. Terwijl ik wel makkelijk mensen aanraak. Daarin ben ik heel tegenstrijdig.
the_Wicked_Witch schreef:
25-11-2018 20:01
Ik werk in een zoenend team, ik vind het niet erg want ken ze inmiddels allemaal goed en lang. Naarmate ik ouder word vind ik het überhaupt minder vervelend en zoals ik in dat topic al zei, ik straal het blijkbaar uit want ik word zelden aangeraakt door mensen waarvan ik dat niet wil.
Ik ook niet en ik ben er vast van overtuigd dat ik net zo'n prettige collega ben als iemand die wel zoent. Maar wat me stoorde is dat niet-zoenen als abnormaal gedrag gezien wordt door sommige mensen. En dat is het natuurlijk niet.
the_Wicked_Witch schreef:
25-11-2018 20:02
Waar?
Waar niet? Kinderen die terugvallen in onzindelijkheid omdat ze naar de creche moeten, rellen op het bzv-topic, een forummer die ongelukkig op haar werk is neerzetten als een luie lapzwans, de lijst lijkt eindeloos.
Betty_Slocombe schreef:
25-11-2018 20:03
Ik ook niet en ik ben er vast van overtuigd dat ik net zo'n prettige collega ben als iemand die wel zoent. Maar wat me stoorde is dat niet-zoenen als abnormaal gedrag gezien wordt door sommige mensen. En dat is het natuurlijk niet.

Nee natuurlijk niet. Ik denk eerder dat zoenen op de werkvloer ongebruikelijk is. En dat zou ik overigens ook prima vinden.
Betty_Slocombe schreef:
25-11-2018 19:57
Als het niet gangbaar zou zijn, dan zouden mensen geen probleem hebben toch? Maar het gebeurt wel en dan voelen mensen als TO zich aangerand. Als iedereen dat gevoel zou hebben, zou het niet gebeuren lijkt me, dus blijkbaar is bij veel bedrijven het bij gelegenheden als verjaardagen en nieuwjaar wel standaard om je collega's een zoen geven.
Nemaìn’ schreef:
25-11-2018 19:54
Ik vind het bijzonder dat je moet aangeven dat je niet op intieme wijze aangeraakt wil worden ipv dat er eerst beleefd gevraagd wordt of dat wel wenselijk is.
In dat topic werd toch duidelijk dat de grens van 'intieme aanraking' voor iedereen anders is? Blijkbaar verkeer jij in kleffe kringen. Dan is klef dus de norm.

Ikzelf word nooit zomaar door anderen dan familie en naaste vrienden gezoend.
Ik heb de eerste week van januari vrij dus ik ontloop al die ongein.

Maar het is voor mij heel simpel: als ik niet gezoend wil worden steek ik een hand uit en klaar.
Betty_Slocombe schreef:
25-11-2018 20:04
Waar niet? Kinderen die terugvallen in onzindelijkheid omdat ze naar de creche moeten, rellen op het bzv-topic, een forummer die ongelukkig op haar werk is neerzetten als een luie lapzwans, de lijst lijkt eindeloos.
Waarom zie ik die topics nooit 🙄
Betty_Slocombe schreef:

Dan maar afwijkend. Dat gelebber met Jan en alleman. Brrr.
1x is genoeg
anoniem_376240 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 20:16
89.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven