Werk & Studie alle pijlers

Salaris bediening

26-11-2018 15:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb binnenkort een sollicitatie gesprek bij een horeca bedrijf waar ik taken van een kelner moet verrichten. Bij salaris staat er in de vacature ‘in overeenstemming met de functie’ alleen aangezien ik twijfel tussen verschillende bijbaantjes zou ik graag willen weten hoeveel salaris ik ongeveer kan verwachten per uur. Ik ben 16 jaar en ik heb ongeveer 6 maanden werkervaring als magazijn medewerken en 4 maanden als keukenmedewerker

Zou iemand mij asjeblieft kunnen helpen!
Ga maar uit van minimumloon, horeca is over het algemeen geen vetpot. Je krijgt waarschijnlijk wel wat mee van de fooien, maar dat is vaak verdeeld over al het personeel dus dat zal ook niet heel veel zijn.
Veel meer als het minimumloon zal het niet zijn
Horeca, zonder opleiding of enige relevante werkervaring? Minimumloon.
The eyes are useless when the mind is blind.
Takkie1 schreef:
26-11-2018 15:36
Ga maar uit van minimumloon, horeca is over het algemeen geen vetpot. Je krijgt waarschijnlijk wel wat mee van de fooien, maar dat is vaak verdeeld over al het personeel dus dat zal ook niet heel veel zijn.
nouhou… ik ken iemand die werkt bij Van der Valk in de bediening en die mogen hun eigen fooien houden en dat is vaak best een aardig bedrag op een avond. Personeel in de keuken krijgen overigens een bepaalde toeslag
Taken als kelner... kun je dat dan?
Een goede kelner kan best wat verdienen maar daar moet je dan wel een opleiding voor hebben.
Flessen wijn open kunnen maken, redelijke kennis hebben van wijn, weten hoe een gerecht hoort te zijn zodat je geen foute borden uit de keuken mee neemt, in kunnen dekken , uit kunnen serveren, tafelbereidingen als kip couperen, vis fileren...
Dat is een kelner. Denk dat je gewoon een baantje in de bediening bedoelt en dat is ongeschoold en verdient niet veel. Vaak kun je door je werk goed te doen en voorkomend te zijn tegen klanten flink fooi ontvangen.
guppekop schreef:
26-11-2018 15:57
nouhou… ik ken iemand die werkt bij Van der Valk in de bediening en die mogen hun eigen fooien houden en dat is vaak best een aardig bedrag op een avond. Personeel in de keuken krijgen overigens een bepaalde toeslag
Volgens mij heeft van der valk ook nog echte kelners in dienst of leiden iig intern op. Geen 16 jarigen zonder ervaring en opleiding.
nina1966 schreef:
26-11-2018 16:03
Volgens mij heeft van der valk ook nog echte kelners in dienst of leiden iig intern op. Geen 16 jarigen zonder ervaring en opleiding.
nou ja, begonnen als 18 jarige zonder ervaring, ze leiden volgens mij zelf op, hij ging van afwasser naar soort hulp bediening (enkel uitgifte) en nu neemt hij zelf de tafels op.
Er stond in de titel van de vacature toch echt kelner maar ik denk dat ik gewoon medewerker bediening word.
Ja je gaat gewoon in de bediening, minimum loon.
ik geef mn bek ook maar een douw
nina1966 schreef:
26-11-2018 16:02
Taken als kelner... kun je dat dan?
Een goede kelner kan best wat verdienen maar daar moet je dan wel een opleiding voor hebben.
Flessen wijn open kunnen maken, redelijke kennis hebben van wijn, weten hoe een gerecht hoort te zijn zodat je geen foute borden uit de keuken mee neemt, in kunnen dekken , uit kunnen serveren, tafelbereidingen als kip couperen, vis fileren...
Dat is een kelner. Denk dat je gewoon een baantje in de bediening bedoelt en dat is ongeschoold en verdient niet veel. Vaak kun je door je werk goed te doen en voorkomend te zijn tegen klanten flink fooi ontvangen.
Dat zou best kunnen hoor, als 16-jarige heb ik ook een jaartje tegen minimumloon in een restaurant gewerkt en moest ik bovenstaande ook kunnen. Dus ook vis fileren en kersen flamberen aan tafel enzo. Dat werd je gewoon gaandeweg geleerd.
Ik heb een paar jaar een bijbaan gehad waarbij ik omgerekend aan het einde van de dag toch zo’n 3 euro per gewerkt uur aan fooien had - wat lekker aantikte. Op je 16e is het minimum jeugdloon in de horeca immers 3,35, dus in de praktijk kwam het met fooien neer op zo’n 6 euro per uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven