Gezondheid alle pijlers

Griep

21-11-2018 03:20 65 berichten
Als je bijna altijd thuis bent (ik ga alleen voor af en toe boodschappen of voor de huisarts/ziekenhuis naar buiten), dan is de kans op griep toch heel klein?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-11-2018 11:39
griep komt heel snel opzetten, (verkoudheid sluimert) en binnen no-time lig je (voor je gevoel) dood te gaan in bed.
Met enorm hoge koorts. Alles doet zo zeer, dat plassen al een opgave is
Ik werd ineens ziek wakker en kon niet eens mijn zoon naar school brengen, dat heb ik echt nooit eerder gehad.
SallySpectra* schreef:
21-11-2018 11:48
Nou en.

?
.
beetjegek schreef:
21-11-2018 11:51
Ik werd ineens ziek wakker en kon niet eens mijn zoon naar school brengen, dat heb ik echt nooit eerder gehad.
houd je zoon in de gaten, griepprik beschermt pas na 2 weken
amarna schreef:
21-11-2018 11:39
Het griepvirus kan zitten aan:
- liftknopjes, deurhandels, trapleuningen in openbare gebouwen. Ziekenhuizen, huisarts- en tandartspraktijken zijn wat dit betreft berucht
- boodschappenwagentje in de supermarket
en last but not least:
- contant geld

Hoe ga je naar je ziekenhuisafspraak?
Ook in het OV is de kans op besmetting groot.

Ik raad je aan de griepprik te halen.
Ik ben door een chronische ziekte gehandicapt geworden qua lopen en ik ga daarom met de scootmobiel naar het ziekenhuis. En ook boodschappen doen doe ik met de scootmobiel, dus ik raak geen boodschappenkarretjes aan. Ik ben meestal thuis door zenuwpijn, ik ga bijna nergens naartoe. Vandaar dat ik denk dat ik maar een heel kleine kans heb op griep.

Maar ik betaal soms wel met contant geld, dat wel. Ik ga voortaan dan wel altijd pinnen. En de liftknopjes raak ik dan met handschoenen aan.
Bedankt voor al jullie reacties! ❤️
Maxieee schreef:
27-11-2018 00:51
Bedankt voor al jullie reacties! ❤️
Nogmaals, wat is de reden dat je dit wilt weten?

En ook al heb je wellicht verminderde kans doordat je weinig mensen ziet, door gebrek aan mobiliteit en buiten komen is je weerstand juist lager en maak je weer meer kans...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Als je pint, moet je de knopjes indrukken waar tig mensen met hun handen aangezeten hebben. Je voorkomt het echt niet. En ik hoop niet dat je als een kluizenaar gaat leven en alles met handschoenen doet om maar niet ziek te worden. Bij de huisarts kun je ook ziek worden, er hoeven maar mensen te hoesten of niezen en voila. Gewoon leven lijkt me het beste.
Maxiee, het is echt niet zomaar als je die griepprik krijgt aangeboden. Je behoort kennelijk tot een van de risicogroepen.

Misschien is de kans dat je griep krijgt niet zo groot door jouw leefstijl, maar áls je griep krijgt kan dat voor jou met verminderde weerstand grote gevolgen hebben. Voor je het weet heb je bijvoorbeeld een dubbele longontsteking of andere complicatie. Met griepprik heb je kleinere kans op griep en als je tóch besmet wordt, kleinere kans dat je echt fors ziek wordt en complicaties krijgt.

Haal die griepprik gewoon even, is niets aan en voor jouw eigen bescherming.
Als je tot een risicogroep behoort is de kans op complicaties bij een influenzavirus groter
Daarom wordt jou de vaccinatie aangeboden.
Is er een reden waarom je je niet laat vaccineren?

Laat je in ieder geval niet beinvloeden door indianenverhalen over vaccinatie in de moderne media.
Die zijn niet terdege medisch-epidemiologisch wetenschappelijk onderbouwd.
Ik wil niet naar de huisartsenpraktijk, omdat alle 4 de huisartsen mij euthanasie hebben geweigerd. Ze zijn daar natuurlijk niet toe verplicht, maar als ik ze zie, gaan ze weer zeggen dat ik moet leven en zo. Of dan moet ik weer naar de psycholoog van hun. Of dan bedenken ze weer iets anders. De andere huisarts bij mij in de buurt neemt geen nieuwe patiënten meer aan. En ik moet wel een huisarts hebben vanwege de herhaalrecepten voor pijnstillers, dus ik kan niet zomaar bij hun weg.

Maar ik dwaal te ver af. Bedankt voor jullie reacties!
Maxieee schreef:
27-11-2018 23:45
Ik wil niet naar de huisartsenpraktijk, omdat alle 4 de huisartsen mij euthanasie hebben geweigerd. Ze zijn daar natuurlijk niet toe verplicht, maar als ik ze zie, gaan ze weer zeggen dat ik moet leven en zo. Of dan moet ik weer naar de psycholoog van hun. Of dan bedenken ze weer iets anders. De andere huisarts bij mij in de buurt neemt geen nieuwe patiënten meer aan. En ik moet wel een huisarts hebben vanwege de herhaalrecepten voor pijnstillers, dus ik kan niet zomaar bij hun weg.

Wat wil je nu precies met deze reactie zeggen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Maxieee schreef:

Als een huisarts niet mee wil werken aan euthanasie (wat hun goed recht is), is daar de levenseindekliniek voor.
Kennelijk voel jij wrok, waarom? En wat heeft dat met een griepprik te maken? Die wordt door een assistent gezet, komt de huisarts verder niet aan te pas.
.
Maxieee schreef:

tja weet je, je hebt hen er niet mee, als je die prik niet haalt hoor. Daar heb je echt alleen jezelf mee.
Lig jij daar straks, helemaal alleen griep te hebben...
De huisarts ligt er niet wakker van hoor.
Haal die prik nou maar
Maxieee schreef:

De griepprik geeft de assistente.
Maxieee,
Ik schrik van eerdere posts van jou op dit forum.
Heb je thuiszorg voor je vader en voor jou?
En/of maaltijdservice?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven