Gezondheid alle pijlers

Griep

21-11-2018 03:20 65 berichten
Als je bijna altijd thuis bent (ik ga alleen voor af en toe boodschappen of voor de huisarts/ziekenhuis naar buiten), dan is de kans op griep toch heel klein?
Alle reacties Link kopieren
Maxieee schreef:
21-11-2018 03:20
Als je bijna altijd thuis bent (ik ga alleen voor af en toe boodschappen of voor de huisarts/ziekenhuis naar buiten), dan is de kans op griep toch heel klein?

Niet persé. Als jij nooit met anderen in aanraking komt zal je lichaam minder weerstand opbouwen en kun je juist vatbaarder zijn.
.
.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 21-11-2018 03:57
Reden: Na het loepen vond ik dit toch geen goede reactie.
97.22% gewijzigd
Wat is de reden dat je dit wilt weten?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Maar je komt dus juist wel in een ziekenhuis, en daar is de kans weer groter.
Haal die prik nou maar
lilalinda wijzigde dit bericht op 21-11-2018 07:17
0.50% gewijzigd
Als de kans klein is, is het nog steeds aanwezig.
Dus veel valt er niet over te zeggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk juist wel...je bent vatbaar omdat je weinig met bacteriën in aanraking komt en geen resistentie opbouwt. Dan kan het dus zijn dat de producten, karretjes, geld etc bacteriën bevatten en je alsnog ziek maken.
Polsjef schreef:
21-11-2018 07:35
Ik denk juist wel...je bent vatbaar omdat je weinig met bacteriën in aanraking komt en geen resistentie opbouwt. Dan kan het dus zijn dat de producten, karretjes, geld etc bacteriën bevatten en je alsnog ziek maken.
Van bacteriën krijg je geen virus.
Als je nooit buiten komt heb je lage weerstand, je komt wel in aanraking met andere mensen in de supermarkt dus de kans dat je griep krijgt is net zo groot waarschijnlijk groter dan wanneer je vaker buiten komt
SallySpectra* schreef:
21-11-2018 07:55
Op die karretje zitten virusjes, kassa meisje hoest een keer. En dan heb je De Ziekte
De kans dat je de griep krijgt is eigenlijk alleen afhankelijk van A) je eigen immuunsysteem (hoe beter, hoe minder kans op griep) en B )de hoeveelheid exposure (dus hoeveel virus krijg je binnen). Die combinatie bepaalt dus of je wel of geen griep krijgt.

Kort door de bocht, als jij geen sterk immuunssysteem hebt heb je maar een enkel person nodig in de supermarkt die eens goed over je heen niest en je hebt griep. Het is niet zo dat mensen die minder andere mensen zien minder vaak de griep krijgen. Statistisch is het net zo dat mobielere mensen minder vaak griep krijgen, maar dat komt door andere oorzaken dan alleen dat ze meer mensen zien.
SallySpectra* schreef:
21-11-2018 07:55
Maar van bacteriën kun je wel ziek worden.
pamelacourson schreef:
21-11-2018 09:23
Ja longontsteking, hersenvliesontsteking, vleesetende bacterie heb je ook
pamelacourson schreef:
maar krijg je geen griep, eventueel wel een andere, veel engere, levensbedreigende, ernstig pijnlijke aandoening, maar in elk geval geen griep.
S-Meds schreef:
21-11-2018 09:24
Ja longontsteking, hersenvliesontsteking, vleesetende bacterie heb je ook
dat dus
pamelacourson schreef:
Oh echt? Dat wist ik niet zeg.
Maar je krijgt geen griep van bacteriën, toch?!
SallySpectra* schreef:
21-11-2018 09:29
Nee maar wel difterie en koudvuur
SallySpectra* schreef:
De pest
Legionella
S-Meds schreef:
21-11-2018 09:31
De pest
of TBC (als we toch de grote historische epidemieen aan het bekijken zijn)
Voedselvergiftiging, septische shock
S-Meds schreef:
21-11-2018 09:34
Voedselvergiftiging, septische shock
Na het vooruitzicht van een complete pest epidemie kan ik me niet meer druk maken om een voedselvergiftiging.
florence13 schreef:
21-11-2018 09:36
Na het vooruitzicht van een complete pest epidemie kan ik me niet meer druk maken om een voedselvergiftiging.
Een griepje klinkt ook ineens heel aantrekkelijk
SallySpectra* schreef:

Griep = influenza = per definitie een virus.
Voor de geïnteresseerde: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/influen ... telijkheid
Coëlho erbij kan handig zijn. :lijstje:
.
Nou ja... bacteriën dan even weglaten... virussen zijn aanwezig in de supermarkt.

Ik heb nog nooit griep gehad. Wel eens wat half maar heb nog nooit met koorts etc in bed gelegen. Hoop dat dat zo blijft natuurlijk. Heb een hoge weerstand. Denk dat het ook in de genen zit. Ik kan mij niet herinneren dat iemand van mijn ouders/broer ooit thuis is gebleven door griep.

Maar is griep erg om te krijgen een keer...denk het niet toch? Zou mij in ieder geval niet weerhouden om huis uit te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven