Griep
woensdag 21 november 2018 om 03:21
Niet persé. Als jij nooit met anderen in aanraking komt zal je lichaam minder weerstand opbouwen en kun je juist vatbaarder zijn.
.
woensdag 21 november 2018 om 07:55
woensdag 21 november 2018 om 09:04
Op die karretje zitten virusjes, kassa meisje hoest een keer. En dan heb je De Ziekte
woensdag 21 november 2018 om 09:22
De kans dat je de griep krijgt is eigenlijk alleen afhankelijk van A) je eigen immuunsysteem (hoe beter, hoe minder kans op griep) en B )de hoeveelheid exposure (dus hoeveel virus krijg je binnen). Die combinatie bepaalt dus of je wel of geen griep krijgt.
Kort door de bocht, als jij geen sterk immuunssysteem hebt heb je maar een enkel person nodig in de supermarkt die eens goed over je heen niest en je hebt griep. Het is niet zo dat mensen die minder andere mensen zien minder vaak de griep krijgen. Statistisch is het net zo dat mobielere mensen minder vaak griep krijgen, maar dat komt door andere oorzaken dan alleen dat ze meer mensen zien.
Kort door de bocht, als jij geen sterk immuunssysteem hebt heb je maar een enkel person nodig in de supermarkt die eens goed over je heen niest en je hebt griep. Het is niet zo dat mensen die minder andere mensen zien minder vaak de griep krijgen. Statistisch is het net zo dat mobielere mensen minder vaak griep krijgen, maar dat komt door andere oorzaken dan alleen dat ze meer mensen zien.
woensdag 21 november 2018 om 09:23
Maar van bacteriën kun je wel ziek worden.
woensdag 21 november 2018 om 09:24
Ja longontsteking, hersenvliesontsteking, vleesetende bacterie heb je ook
woensdag 21 november 2018 om 09:24
maar krijg je geen griep, eventueel wel een andere, veel engere, levensbedreigende, ernstig pijnlijke aandoening, maar in elk geval geen griep.
woensdag 21 november 2018 om 09:29
Oh echt? Dat wist ik niet zeg.
Maar je krijgt geen griep van bacteriën, toch?!
woensdag 21 november 2018 om 09:31
Nee maar wel difterie en koudvuurSallySpectra* schreef: ↑21-11-2018 09:29Oh echt? Dat wist ik niet zeg.
woensdag 21 november 2018 om 09:31
De pestSallySpectra* schreef: ↑21-11-2018 09:29Oh echt? Dat wist ik niet zeg.
woensdag 21 november 2018 om 09:37
Een griepje klinkt ook ineens heel aantrekkelijkflorence13 schreef: ↑21-11-2018 09:36Na het vooruitzicht van een complete pest epidemie kan ik me niet meer druk maken om een voedselvergiftiging.
woensdag 21 november 2018 om 09:43
SallySpectra* schreef: ↑21-11-2018 09:29Oh echt? Dat wist ik niet zeg.
Griep = influenza = per definitie een virus.
Voor de geïnteresseerde: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/influen ... telijkheid
Coëlho erbij kan handig zijn.
.
woensdag 21 november 2018 om 09:46
Nou ja... bacteriën dan even weglaten... virussen zijn aanwezig in de supermarkt.
Ik heb nog nooit griep gehad. Wel eens wat half maar heb nog nooit met koorts etc in bed gelegen. Hoop dat dat zo blijft natuurlijk. Heb een hoge weerstand. Denk dat het ook in de genen zit. Ik kan mij niet herinneren dat iemand van mijn ouders/broer ooit thuis is gebleven door griep.
Maar is griep erg om te krijgen een keer...denk het niet toch? Zou mij in ieder geval niet weerhouden om huis uit te gaan.
Ik heb nog nooit griep gehad. Wel eens wat half maar heb nog nooit met koorts etc in bed gelegen. Hoop dat dat zo blijft natuurlijk. Heb een hoge weerstand. Denk dat het ook in de genen zit. Ik kan mij niet herinneren dat iemand van mijn ouders/broer ooit thuis is gebleven door griep.
Maar is griep erg om te krijgen een keer...denk het niet toch? Zou mij in ieder geval niet weerhouden om huis uit te gaan.