Help ik weet het niet meer

18-03-2009 13:15 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit er echt over in en weet niet wat ik moet denken

luister en huiver

ik ben misselijk, buikpijn, moe enz. dus wij dachten dat ik zwanger ben. we hebben gewacht tot de mestruatie kwam door te stoppen met de pil want dat is slecht als ik zwanger zou zijn.

ik werd niet ongesteld zoals ik het normaal was. normaal heel hevig en nu was het heel weinig dus en veel lichter van kleur.

we hebben weer een test gehaald en die was negatief. ik heb naar de huisarts gebeld en die zei dat het niet zou kunnen ondanks dat ik ook erbij heb verteld over de kwaaltjes

wij weten het niet meer ons hoofd loopt bijna over en de huisarts wil niet naar ons luisteren, de telefoniste, van hem dan

wie kan mij asjeblieft helpen of heeft dit eerder gehad? want wj weten het niet meer
Hoe lang was je overtijd en op welke dag ben je met de pil gestopt?
Anne ze was niet overtijd, maar is (ergens in de pilstrip) gestopt met de pil omdat ze dacht dat ze zwanger was nav haar misselijkheid/buikpijn/moeheid.
Tja, negatief is negatief, toch?
Wat vervelend voor je.

Zou een eventuele zwangerschap welkom zijn?

Hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, weet ik van anderen dat het soms even kan duren (ook al is het al het moment waarop je normaal gesproken heftig ongesteld zou moeten zijn) voordat er een positieve zwangerschapstest is. Bij sommige vrouwen duurt het wat langer voordat het HcG-hormoon te meten valt in de urine.

Maar vervolgens is het wel de vraag wat je ermee zou willen. Hopen jullie inderdaad op een zwangerschap? Of zou dat juist erg ongewenst zijn?

Mijn advies: ga eerst eens even rustig zitten en haal een paar keer diep adem. Van stressen schiet niemand iets op. Sterker nog, door stress verloopt een menstruatie vaak anders dan gebruikelijk. Bovendien is het mogelijk dat een menstruatie door stress helemaal uitblijft (zonder zwanger te zijn). Bedenk dan of een eventuele zwangerschap welkom zou zijn en wacht vervolgens een weekje of wat alvorens je weer een test doet. Heb dan ook vertrouwen in de test. Bij een uitzending van Kassa bleek dat diverse testen die je gewoon bij de bekende drogisten kunt kopen, prima hun werk doen.

Veel sterkte ermee!
ik was nog niet overtijd maar voelde me zo onzeker erover allebij en ben toen ook gestopt met de pil omdat het slecht kan zijn

ik ben zondag voor het laatst de pil in genomen en had dinsdag heel lichtroze uitscheiding en nu is het iets donkerder maar niet zoals normaal het is, tja moeilijk uit te leggen
quote:Sylletje schreef op 18 maart 2009 @ 13:15:

..en de huisarts wil niet naar ons luisteren, de telefoniste, van hem dan.

Het lijkt me meer andersom...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Test is negatief, dus ik zeg: buikgriepje!
Ja natuurlijk is je menstruatie anders dan wanneer je gewoon de pil door was blijven slikken. Je gooit toch nu weer je hele cyclus in de war.
Luister en huiver? Nou, ik vond het qua dramatiek wel een beetje tegenvallen.

Sylletje, het is lente, maar de griep heerst nog steeds. Kruip in bed met een kan hete thee en ziek het uit.
als ik zwanger ben is het onverwacht voor ons, maar het is zeker welkom we zouden het prachtig vinden.

dus het is dan zeker welkom!
ook heb ik andere symptonen zoals gevoelige borsten en tepels en mijn tepels zijn ook verkleurd terwijl die van mij altijd heel licht van kleur waren, dat zegt ook iets
Wanneer je halverwegen je strip stopt is het heel gewoon dat je menstruatie anders dan anders is. Bovendien zit je dan midden in je cyclus en kan je volgens mij nog niet zwanger zijn (innesteling) en symptomen voelen. (ik heb een deja vu)
Misschien wil je iets te graag zwanger worden en 'geloof' je daarom zo in de symptomen? Een soort schijnzwanger zeg maar...

Zo'n gevoel krijg ik er een beetje bij...
quote:Anne1973 schreef op 18 maart 2009 @ 13:34:

Wanneer je halverwegen je strip stopt is het heel gewoon dat je menstruatie anders dan anders is. Bovendien zit je dan midden in je cyclus en kan je volgens mij nog niet zwanger zijn (innesteling) en symptomen voelen. (ik heb een deja vu)
Lieverd, als je halverwege stopt met je pilstrip gooi je de hele hormoonhuishouding in de war, vandaar waarschijnlijk dat je menstruatie nu anders is dan anders.

Als je 2 testen hebt gedaan dan kan je daaruit wel opmaken dat de ha, en zelfs de assistente gelijk hebben.

Duik lekker je bed in, mss heb je wel iets van een griepje onder de leden!
.
Heeft het VMBO deze week vrij ofzo?

ongelovelijk. Wat ben ik af en toe blij dat ik geen huisarts ben.
Wel uikijken met seks nu he, nu je met de pil gestopt bent...
Nou, om te huilen!!! (van de lach)
Pff, wat een drama's bel 112!! Ik heb mij lang ingehouden, maar wat een topictitel niet alleen deze maar meerdere Vivatopics met HELP!! Lijkt wel alsof de wereld vergaat!

Om maar even op je verhaal terug te komen. Niemand hier op Viva kan je 100% duidelijkheid geven. Je zwangerschaptest was negatief, dus?? Waarschijnlijk gewoon niet zwanger, no stress!! En als je dat niet vertrouwd gewoon een afspraak maken bij de huisarts!

Tis eigenlijk zo simpel..
"Italy rent gillend naar het topic "topicparodie"
quote:2Italy2 schreef op 18 maart 2009 @ 14:16:

"Italy rent gillend naar het topic "topicparodie"Waar is dat? De titel klinkt al erg grappig.
en ik kan even niet kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven