Gezondheid alle pijlers

Te lang ongesteld

01-12-2018 00:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik ben 27 jaar en slik al sinds m’n 15e de pil, ik ben voor het eerst ongesteld geworden op m’n 11e, dus ik weet wel hoe het werkt bij mij. Ik slik regelmatig de pil door, ik had al navraag gedaan of dat niet ongezond is, en dat kon geen kwaad.
Anyway. Ik ben 2 weken geleden ongesteld geworden en ik heb net zoals altijd na een week weer de pil geslikt, maar ik ben nu nog steeds ongesteld. Tenminste, het ziet er iets anders uit, iets donkerder en het is minder hevig.
Ik heb een beetje pp internet gezocht en heb vooral veel dingen over de overgang gelezen, maar ik ben pas 27, dus dat lijkt me sterk. Vermoeidheid kan het ook veroorzaken, ik heb de laatste tijd wat stressvolle dingen meegemaakt, dus slaap erg weinig.
Ik heb nergens last van verder, behalve heel erg moe zijn en lichtgeraakt (wat door de vermoeidheid komt denk ik).
Hebben meer mensen zoiets wel eens meegemaakt, is het normaal? Of zou ik toch voor de zekerheid even de dokter bellen?
Je menstrueert niet als je de pil slikt.
Je hebt een ontrekkingsbloeding.
Je bent geen atoomklok.
Ga naar je huisarts als je je zorgen maakt.
Nemaìn’ schreef:
01-12-2018 00:10
Je menstrueert niet als je de pil slikt.
Je hebt een ontrekkingsbloeding.
Je bent geen atoomklok.
Ga naar je huisarts als je je zorgen maakt.

Ja oké, dat begrijp ik, maar in de 12 jaar dat ik de pil slik heb ik dit nog nooit meegemaakt
Na lang doorslikken is dit inderdaad normaal.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
fayanna schreef:
01-12-2018 00:14
Na lang doorslikken is dit inderdaad normaal.

Oké dankjewel! Gaat vanzelf weer over? Of verstandig er even mee te stoppen?
Nien91 schreef:
01-12-2018 00:20
een stopweek inlassen zou kunnen helpen ja
Pinda-Kaas schreef:
01-12-2018 00:44
een stopweek inlassen zou kunnen helpen ja

Ik slik soms 1 strip door en stop dan altijd standaard een week.
oh ik begreep het verkeerd, ik las niet goed
ja het kan gebeuren, ook al heb je het nog nooit gehad
verder geen rare klachten?
Pinda-Kaas schreef:
01-12-2018 01:04
oh ik begreep het verkeerd, ik las niet goed
ja het kan gebeuren, ook al heb je het nog nooit gehad
verder geen rare klachten?

Nee verder geen klachten.
Ben dus wel al een tijdje erg gestresst (nieuwe baan, gaat niet lekker in m’n relatie), dus denk dat het mischien daarvan komt. Maar als het geen kwaad kan wacht ik het gewoon af. Als het nog een paar dagen aanhoud ga ik wel de dokter bellen.
Nien91 schreef:
01-12-2018 00:20
Gaat na een stopweek vanzelf over.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Even een stopweek inlassen.
Ik slik heel vaak de pil door. Mijn lichaam is er nu wel aan gewend maar één keer in de zoveel tijd (ik vermoed 1x per jaar) heb ik last van doorbraak ongesteld (geen flauw idee hoe dit heet, maar in ieder geval ongesteld zonder dat ik ben gestopt met de pil).

Dat duurt altijd wel lang voordat het klaar is. Dus ik vermoed dat het zo hoor.
Naomir schreef:
01-12-2018 08:29
Ik slik heel vaak de pil door. Mijn lichaam is er nu wel aan gewend maar één keer in de zoveel tijd (ik vermoed 1x per jaar) heb ik last van doorbraak ongesteld (geen flauw idee hoe dit heet, maar in ieder geval ongesteld zonder dat ik ben gestopt met de pil).

Dat duurt altijd wel lang voordat het klaar is. Dus ik vermoed dat het zo hoor.
Doorbraakbloeding. Je wordt al jaren niet meer ongesteld, je hebt ontrekkingsbloedingen als je een stopweek hebt en je hebt een doorbraakbloeding als je tussendoor bloedt.

Ongesteld zijn en menstrueren zijn het afvoeren van een onbevrucht eitje. Maar dat doet jouw lichaam niet omdat je de pil slikt en dus ook niet ovuleert.
Oké, het is dus allemaal vrij normaal als je de pil slikt? Ook dat het niet helemaal dezelfde kleur is als normaal?
Nien91 schreef:
01-12-2018 09:44
Oké, het is dus allemaal vrij normaal als je de pil slikt? Ook dat het niet helemaal dezelfde kleur is als normaal?
Ja helemaal niet gek. Geen zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven