Snorkelset huren
zondag 2 december 2018 om 00:58
Mwah...zo'n masker is ideaal voor toeristen die wat willen dobberen in de branding en al blij zijn als ze één vis zien. Als je een beetje kunt snorkelen en free-diven dan heb je niet veel aan zo'n masker want je kunt niet onder water duiken.veensteker schreef: ↑02-12-2018 00:47Koop zo’n full face mask van de Decathlon. Ideale dingen om te snorkelen.
Wat hygiene betreft, als het allemaal gave siliconen setjes zijn, dan kan er volgens mij niet heel veel mis gaan. Even goed doorspoelen en klaar. Snorkelsetjes zijn in ieder geval veel makkelijker schoon te maken dan perslucht regulators, maar daar hoor je nooit iemand over de hygiene!
Ik zou huren, tenzij je echt heel vaak gaat snorkelen.
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom zou een snorkelset op Cuba minder hygiënisch zijn dan op je vorige bestemming?
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 01:03
36.64% gewijzigd
zondag 2 december 2018 om 01:03
kadanz schreef: ↑02-12-2018 00:58Mwah...zo'n masker is ideaal voor toeristen die wat willen dobberen in de branding en al blij zijn als ze één vis zien. Als je een beetje kunt snorkelen en free-diven dan heb je niet veel aan zo'n masker want je kunt niet onder water duiken.
Wat hygiene betreft, als het allemaal nieuwe siliconen setjes zijn, dan kan er volgens mij niet heel veel mis gaan. Even goed doorspoelen en klaar. Snorkelsetjes zijn in ieder geval veel makkelijker schoon te maken dan perslucht regulators, maar daar hoor je nooit iemand over de hygiene!
Eh.... waarom kan je daar niet mee onder water duiken?
zondag 2 december 2018 om 01:04
Omdat je niet bij je neus kunt. En als je niet bij je neus kunt, dan kun je (meestal) niet klaren. En als je niet kunt klaren dan is het snel klaar met de duik
zondag 2 december 2018 om 01:18
En omdat er relatief veel lucht in je masker zit (want groter dan normale duikbril). Dat krijg je echt niet heel makkelijk onder water....
Overigens vind ik de maskers van de Decathlon echt heel fijn (wijde blik, door m'n neus kunnen ademen en ze beslaan niet), maar ik ben weer terug naar een gewone duikbril, inderdaad om te kunnen klaren en makkelijker onder water te kunnen gaan als ik weer eens ergens een foto van wil maken, of iets van dichtbij wil bekijken.
zondag 2 december 2018 om 10:50
Wij nemen al jaren snorkelsets mee op vakantie (ook in vliegtuig)
Er ligt hier nog een snorkelsetje maat 28/29....
Alle sets bij de Decathlon gekocht, de oudste sets zijn nu 10 jaar en gaan nog steeds mee.
Het zijn niet eens dure sets geweest (dacht nog geen 20 euro) en gaan dus lang mee en licht in gewicht
Iedereen doet 1 set in de reistas en ze worden iedere vakantie veel gebruikt.
Alle sets bij de Decathlon gekocht, de oudste sets zijn nu 10 jaar en gaan nog steeds mee.
Het zijn niet eens dure sets geweest (dacht nog geen 20 euro) en gaan dus lang mee en licht in gewicht
zondag 2 december 2018 om 10:55
[quote=Raveleijn post_id=29306370 time=1543744242 user_id=337593]
Ook hebben we allemaal een wetsuit gekocht die ook vaak mee zijn geweest op vakantie.
Als de zee dan toch kouder was dan verwacht dan ging het prima met de pakken.
Ook bij Decathlon...
Ook hebben we allemaal een wetsuit gekocht die ook vaak mee zijn geweest op vakantie.
Als de zee dan toch kouder was dan verwacht dan ging het prima met de pakken.
Ook bij Decathlon...
zondag 2 december 2018 om 10:56
zondag 2 december 2018 om 12:49
Ja wij gebruiken ze eigenlijk alleen op vakantiebestemmingen waar snorkelen gaaf is. Dus aanschaffen heeft voor ons weinig zin. Tevens neemt het ook weer ruimte in beslag in de koffers.kadanz schreef: ↑02-12-2018 00:58Mwah...zo'n masker is ideaal voor toeristen die wat willen dobberen in de branding en al blij zijn als ze één vis zien. Als je een beetje kunt snorkelen en free-diven dan heb je niet veel aan zo'n masker want je kunt niet onder water duiken.
Wat hygiene betreft, als het allemaal gave siliconen setjes zijn, dan kan er volgens mij niet heel veel mis gaan. Even goed doorspoelen en klaar. Snorkelsetjes zijn in ieder geval veel makkelijker schoon te maken dan perslucht regulators, maar daar hoor je nooit iemand over de hygiene!
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom zou een snorkelset op Cuba minder hygiënisch zijn dan op je vorige bestemming?
Wij zijn eerder in resorts gebleven met een officiele duik- en Snorkelschool. Krijg daarbij het gevoel dat er zorgvuldiger wordt omgegaan met zulke zaken en er ook vast veiligheids- en hygiene eisen aan zitten. In Mexico gaan wij snorkelen bij een resort. In Cuba zijn wij van plan om het ergens aan strand te huren. Vandaar mijn vraag of dat ook hygiënisch zou zijn.
zondag 2 december 2018 om 12:53
zondag 2 december 2018 om 14:14