Hebben wij het zo slecht in Nederland?
zaterdag 1 december 2018 om 15:17
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
zondag 2 december 2018 om 14:32
Je leest echt niet goed. Ik ben absoluut niet jaloers op anderen. Het gaat om je kunnen inleven in de situatie van mensen die het moeilijk hebben.DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:30Het hele topic staat bol van de jaloezie en afgunst op mensen die hard werken voor hun centen. En in de argumenten naar mij toe ook, terwijl het niet eens gaat om persoonlijke zaken.
Life is short. Eat dessert first.

zondag 2 december 2018 om 14:33
Toch worden er wel bijstandsmoeders geholpen hoor, dan maar stiekem onder de tafel zeg maar. Hier in de buurt zijn daar wel een aantal voorbeelden van. Je laat mensen zoals Benmama toch niet in hun sop gaarkoken zeker, een beetje naar elkaar omkijken kan geen kwaad.

zondag 2 december 2018 om 14:33
Nee hoor, het kan me niets schelen wie wat doet. Maar geef toe dat het potsierlijk is om je zelf als lichtend voorbeeld neer te zetten van hoe je iets bereikt, terwijl je sec gezien tot de lagere klasse behoort en enkel wat verheffing ondervindt door een erfenis en een goed verdienende man.DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:31Heb jij daar last van hoe ik leef? Beïnvloed dat jouw leven? Leven en laten leven.

zondag 2 december 2018 om 14:34
Lees je het echt als klagen?DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:16Na al het geklaag heb ik een vraag. Wat doen jullie voor al die arme mensen die niets kunnen kopen. Helpen jullie hun wel eens?
Ik trap af. Ik geef de krantenverkoper regelmatig €2 of meer wat ik dan opzak heb. Ik breng na feestjes alle overgebleven eten naar de voedselbank. Oude aparaturen geef ik weg aan mensen waarvan ik weet dat ze niet veel hebben.
Mooi dat je wat doet!
Ik geef ook regelmatig wat weg.
Het pay it forward principe.
Pas bv wel eens op als een kind van vrienden ziek is. Niet doodziek maar nog net niet naar school kan. Kost het geen v
zondag 2 december 2018 om 14:34

zondag 2 december 2018 om 14:35
nouuuuuuuuuu

Ik werk eigenlijk gewoon normaal, wel ruim bovenmodaal met max 32u per week werken. En ik kom overigens wel letterlijk uit de goot, maar geef meteen toe dat naast kennelijk nog ergens een dosis doorzettingsvermogen hebben gevonden ook gewoon geluk hebben gehad. Daar om zei ik ook dat heel erg veel mensen 1 crisis zijn verwijderd van de goot.

zondag 2 december 2018 om 14:35
Lees je het echt als klagen?DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:16Na al het geklaag heb ik een vraag. Wat doen jullie voor al die arme mensen die niets kunnen kopen. Helpen jullie hun wel eens?
Ik trap af. Ik geef de krantenverkoper regelmatig €2 of meer wat ik dan opzak heb. Ik breng na feestjes alle overgebleven eten naar de voedselbank. Oude aparaturen geef ik weg aan mensen waarvan ik weet dat ze niet veel hebben.
Mooi dat je wat doet!
Ik geef ook regelmatig wat weg.
Het pay it forward principe.
Pas bv wel eens op als een kind van vrienden ziek is. Niet doodziek maar nog net niet naar school kan. Kost het geen vrije dagen. Vaak heel gezellig!
Mag ik een dagje naar Benmamma?
Maakt mij blij en kind en ouders ook.
zondag 2 december 2018 om 14:36
ik snap wat je bedoelt hoor, maar voor het een eigen leven gaat leiden....strikjemetstippels schreef: ↑02-12-2018 14:29Dat weet ik, maar volgens mij kán het wel zonder dat het op valt.
Overigens kun je voor bijstandsmoedertje een hoop in vullen.
Punt is natuurlijk dat 'ze' gewoon mensen zijn die geld af dragen door inkomstenbelasting, en dat vind ik altijd veel te makkelijk gezegd.
En zonder dat het opvalt? Er zijn altijd jaloerse buren of familie die melding maken
Er wordt door sommigen geïnsinueerd dat anderen vinden dat mensen die kunnen werken, maar meer belasting moeten betalen en minder zelf mogen houden om zo degenen die niet werken maar geld toe te kunnen stoppen. Of dat anderen maar meer moeten betalen, maar in mijn ogen is dat helemaal niet wat er gezegd wordt.
Waar ik op reageer, is het feit dat er gedaan wordt dat er geen armoede in Nederland is, afgezet tegen landen als Ethiopië en Bangladesh en dat als je op de bodem zit, je met een beetje inzet en mindset er wel weer uit kunt klauteren. Dat als je dat niet kunt, je dat aan jezelf te danken hebt en je gewoon dom bent en stomme keuzes maakt. Het "ik-kon-het-dus-iedereen-kan-het" Daar komen reacties op, soms persoonlijke reacties en daar wordt dan weer op gereageerd dat men niet moet klagen, want het gaat niet op persoonlijke verhalen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 2 december 2018 om 14:38
ik gun het je van harte hoor, wat mij wel stoort is de air die je jezelf nu aanmeet en dat is waar ik je op aanspreekDuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:30Het hele topic staat bol van de jaloezie en afgunst op mensen die hard werken voor hun centen. En in de argumenten naar mij toe ook, terwijl het niet eens gaat om persoonlijke zaken.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 2 december 2018 om 14:38
Oh dat ben ik wel met jou eens hoor.rosanna08 schreef: ↑02-12-2018 14:36ik snap wat je bedoelt hoor, maar voor het een eigen leven gaat leiden....
En zonder dat het opvalt? Er zijn altijd jaloerse buren of familie die melding maken
Er wordt door sommigen geïnsinueerd dat anderen vinden dat mensen die kunnen werken, maar meer belasting moeten betalen en minder zelf mogen houden om zo degenen die niet werken maar geld toe te kunnen stoppen. Of dat anderen maar meer moeten betalen, maar in mijn ogen is dat helemaal niet wat er gezegd wordt.
Waar ik op reageer, is het feit dat er gedaan wordt dat er geen armoede in Nederland is, afgezet tegen landen als Ethiopië en Bangladesh en dat als je op de bodem zit, je met een beetje inzet en mindset er wel weer uit kunt klauteren. Dat als je dat niet kunt, je dat aan jezelf te danken hebt en je gewoon dom bent en stomme keuzes maakt. Het "ik-kon-het-dus-iedereen-kan-het" Daar komen reacties op, soms persoonlijke reacties en daar wordt dan weer op gereageerd dat men niet moet klagen, want het gaat niet op persoonlijke verhalen.
Overigens ben ik een kluizenaar zo'n beetje en ken geen bijstandsmoeders. Ik zou op zich wel iemand helpen als die persoon een vriend zou zijn.
zondag 2 december 2018 om 14:40
Gadver, wat heb ik toch een bloedhekel aan mensen die mensen indeelt in hogere en lagere klasse.strikjemetstippels schreef: ↑02-12-2018 14:33Nee hoor, het kan me niets schelen wie wat doet. Maar geef toe dat het potsierlijk is om je zelf als lichtend voorbeeld neer te zetten van hoe je iets bereikt, terwijl je sec gezien tot de lagere klasse behoort en enkel wat verheffing ondervindt door een erfenis en een goed verdienende man.

zondag 2 december 2018 om 14:43
Ik heb wel eens kleding gekregen van iemand die enorm was afgevallen.-Esmeralda- schreef: ↑02-12-2018 14:33Toch worden er wel bijstandsmoeders geholpen hoor, dan maar stiekem onder de tafel zeg maar. Hier in de buurt zijn daar wel een aantal voorbeelden van. Je laat mensen zoals Benmama toch niet in hun sop gaarkoken zeker, een beetje naar elkaar omkijken kan geen kwaad.
Een kerstpakket. Een bioscoopje.
Het is nou ook weer niet zo dat mensen als ik het niet redden zonder hulp.
Het is wel heel fijn!
2 jaar terug via hier ook kerstkado 's gekregen! Heel bijzonder!
Het ontroerd mij en ik waardeer het zeer maar het is ook akward. Confronterend ook.
Wat niks afdoet aan de goede bedoeling van de ander.
Ik heb dat met dit topic bv heel sterk..
Ik wil niet de indruk wekken dat ik zielig ben, vind dat mensen moeten helpen.
Ik ben voor openheid.
In allerlei situaties, geld, depressie, eenzaamheid, enz.
Dat is mijn motivatie.

zondag 2 december 2018 om 14:45
rosanna08 schreef: ↑02-12-2018 14:36ik snap wat je bedoelt hoor, maar voor het een eigen leven gaat leiden....

zondag 2 december 2018 om 14:47
Oh wat ik doe duchess ik doneer altijd mijn kerstpakket aan de voedselbank en brei en haak shawls en babydekentjes die ik schenk aan de voedselbank .
En dan geen truttige uitverkoopkleuren maar mooie materialen en kleuren.
Maakt mij dat een beter mens ? Dat weet ik niet maar hoop dat mensen er blij mee zijn.
En dan geen truttige uitverkoopkleuren maar mooie materialen en kleuren.
Maakt mij dat een beter mens ? Dat weet ik niet maar hoop dat mensen er blij mee zijn.
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 14:48
0.32% gewijzigd

zondag 2 december 2018 om 14:47
Wat een naar topic is dit.
TO, tip voor jou, stop met vergelijken wie er waar het slechtst aan toe is. Doe iets voor je medemens en geef aan de ene kant geld aan een project waar je schoon drinkwater en basisonderwijs in een ontwikkelingsland mee bevordert. En aan de andere kant geld aan een project zodat Nederlandse kinderen ook op school kunnen tracteren op hun verjaardag en met Sinterklaas een kadootje krijgen.
Wie heeft er wat aan om te gaan vergelijken en bepalen of een schrijnende situatie wel erg genoeg is. Het gevoel uitgesloten te zijn lijkt me psychisch zeer belastend. Ook als je elke dag schoon drinkwater hebt.

TO, tip voor jou, stop met vergelijken wie er waar het slechtst aan toe is. Doe iets voor je medemens en geef aan de ene kant geld aan een project waar je schoon drinkwater en basisonderwijs in een ontwikkelingsland mee bevordert. En aan de andere kant geld aan een project zodat Nederlandse kinderen ook op school kunnen tracteren op hun verjaardag en met Sinterklaas een kadootje krijgen.
Wie heeft er wat aan om te gaan vergelijken en bepalen of een schrijnende situatie wel erg genoeg is. Het gevoel uitgesloten te zijn lijkt me psychisch zeer belastend. Ook als je elke dag schoon drinkwater hebt.

zondag 2 december 2018 om 14:49
Yup. Alleenstaande moeders aan het werk schoppen kost de staat meer aan KOT dan heel die uitkering vandaar dat je vrijgesteld bent van sollicitatieplicht tot je kind 5 jaar oud is. En mensen maar blijven schelden op die luie bijstandsmoedertjes terwijl zij er juist voor zorgen dat de arbeidsmarkt en inflatie stabiel blijven.Pusswithoutboots schreef: ↑02-12-2018 14:28In Nederland wordt ook bewust een grote groep mensen in de uitkering gehouden door de overheid. Ondanks het een grote kostenpost is voor de begroting levert het aan de andere kant ook veel banen of houdt het banen in stand. Er is een hele nieuwe sector gecreëerd die zorgt voor een grote smak inkomstenbelasting en hierdoor dus de schatkist vult.

zondag 2 december 2018 om 14:50
Afgunst?DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:30Het hele topic staat bol van de jaloezie en afgunst op mensen die hard werken voor hun centen. En in de argumenten naar mij toe ook, terwijl het niet eens gaat om persoonlijke zaken.
Nee hoor. Gun iedereen het beste. Gezondheid, leuke partner. Geld om van te genieten.
En je doorzettingsvermogen ook niet.
Heb ik namelijk zelf ook.

zondag 2 december 2018 om 14:54
Neen hoor. Ik vind dat ze goede punten maakt. Het moet niet zo zijn dat als je om wat voor reden dan ook minder te besteden hebt dat iedereen je maar zielig moet gaan vinden en dat we met zn allen moeten zitten schelden op de “rijken” en “banken” en iedereen die (terecht) vind dat zaken over het algemeen goed geregeld zijn in NL.

zondag 2 december 2018 om 14:55
Dutchess ik denk niet dat er iemand jaloers is op jouw situatie. Als ik me niet vergis ben je nu werkloos.DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:30Het hele topic staat bol van de jaloezie en afgunst op mensen die hard werken voor hun centen. En in de argumenten naar mij toe ook, terwijl het niet eens gaat om persoonlijke zaken.