Werk & Studie alle pijlers

Weer op straat

03-12-2018 09:33 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 1.5 maand werken als bezorger ben ik weer op straat. Het ging tussen mij en mijn baas niet goed en hadden vrijdag een hevige conflict wat leidde tot ontslag. Ik werd te veel onderdrukt door mijn werkgever, ik kon het niet meer aan.
Op dit moment 24 en weet geen raad wat nu te doen. Dat word weer terug naar het jongerenloket. :nooo:
Hoe zag dat eruit dan, onderdrukt door je werkgever?
Wat deed hij precies?
Is dit de eerste keer dat je ontslagen wordt, of heb je zoiets al vaker aan de hand gehad.

In het eerste geval: jammer, soms heb je pech.
En in beide gevallen: en wat is jouw aandeel geweest in dit verhaal. Had je het kunnen voorkomen en wat kun je er van leren?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
karin6789 schreef:
03-12-2018 09:38
Hoe zag dat eruit dan, onderdrukt door je werkgever?
Wat deed hij precies?
Ik werd bijna elke dag beledigd wanneer zij vond dat ik het niet goed deed, zoals ''kip zonder kop'', ''dom bezig'' enzovoort en ze gebruikte ook hoge toon.
Ik was een apothekersbezorger voor de duidelijkheid.
TheMan90 schreef:
03-12-2018 09:43
Ik werd bijna elke dag beledigd wanneer zij vond dat ik het niet goed deed, zoals ''kip zonder kop'', ''dom bezig'' enzovoort en ze gebruikte ook hoge toon.
Dan moet je luisteren en beter je best doen.
Lord*Voldemort schreef:
03-12-2018 09:44
Met onderdrukking kom je nergens.
Onderdrukken.. Tsja ben wel benieuwd hoe dit gegaan is. In principe is hij de baas en heeft hij het voor het zeggen wat jij moet doen. Daar wordt je voor betaald tenslotte. Heb je dit vaker? Misschien last van autoriteit?
Balen is het wel. Succes met werk zoeken!
PostNL toevallig? Hoeveel medewerkers ik daar wel niet bij mij aan het bureau krijg dat ze nieuw werk zoeken omdat ze de werkgevers en de druk verschrikkelijk vinden....
TheMan90 schreef:
03-12-2018 09:45
Dat gebeurt in bijna elke baan, leuk is het niet altijd maar je kunt jezelf altijd verbeteren.
Ok. Ik begrijp dat je wat meer uitleg nodig had dan dat zij inschatte. Dan is dat ook aan jou om aan te geven. Manier waarop ze het bracht is niet aardig en daar ga je het niet beter van doen. Echter is het vooral aan jou om aan te geven als iets te snel gaat en het je niet lukt.
TheMan90 schreef:
03-12-2018 09:45
Tsja "kip zonder kop" klinkt niet echt vriendelijk.
Maar het spoorde jou niet aan om beter je best te doen?
Of om advies te vragen hoe je jezelf kon verbeteren?
dianaf schreef:
03-12-2018 09:39
Is dit de eerste keer dat je ontslagen wordt, of heb je zoiets al vaker aan de hand gehad.

In het eerste geval: jammer, soms heb je pech.
En in beide gevallen: en wat is jouw aandeel geweest in dit verhaal. Had je het kunnen voorkomen en wat kun je er van leren?
Er staat WEER op straat.
karin6789 schreef:
03-12-2018 09:52
Tsja "kip zonder kop" klinkt niet echt vriendelijk.
Maar het spoorde jou niet aan om beter je best te doen?
Of om advies te vragen hoe je jezelf kon verbeteren?
Zij gaf geen feedback of dan ook. Ik vroeg er zelfs nog om.
TheMan90 schreef:
03-12-2018 09:54
Zij gaf geen feedback of dan ook. Ik vroeg er zelfs nog om.
Maar wat deed je dan fout? Medicijnen op het verkeerde adres bezorgen ofzo?
Lord*Voldemort schreef:
03-12-2018 09:55
Maar wat deed je dan fout? Medicijnen op het verkeerde adres bezorgen ofzo?
Ik was laat klaar, maar niet altijd.
Lord*Voldemort schreef:
03-12-2018 09:44
Wat een onzin. Niemand wil zo aangesproken worden.
Mensen leren juist beter als ze op een correcte wijze worden benaderd en ze het gevoel hebben dat ze serieus worden genomen.
TheMan90 schreef:
03-12-2018 09:58
Ik was laat klaar, maar niet altijd.
Hoeveel tijd kreeg je voor je op een aantal bezorgen per uur (of dag) moest zitten? Enig idee waarom je laat klaar was?
Je hebt een baan. Met een klotebaas. En het gevoel dat je te weinig tijd hebt, en je baas is niet tevreden.

Dan kun je twee dingen doen:
- Ruzie maken en met ruzie vertrekken. Dan heb je geen baan meer.
- Keihard je best doen en er het beste van maken, en ondertussen snel op zoek naar wat beters.

Het gras bij een andere werkgever is niet altijd groener. Een uitspraak als 'ik was niet altijd te laat' zal bij elke baan een probleem zijn. Je moet nooit te laat zijn, of alleen in heel hoge uitzonderingen. Meerdere keren te laat beginnen of te laat klaar (als je in principe voldoende tijd voor je werk hebt) is gewoon einde oefening. Dan kun je nog zo leuk de helft van de keren wel je werk goed doen, maar de helft of meer is echt niet goed genoeg, bij 'op tijd' moet je eerder aan 95% of meer denken.

Maar uiteindelijk geloof ik dat iedereen zijn plek kan vinden. Daarvoor heb je 2 dingen nodig: Een werkgever die een beetje begrijpt wat jij nodig hebt, maar vooral de wil om jezelf aan te passen aan wat er nodig is voor een bedrijf. Jij werkt voor hen, zij niet voor jou. Dus zorg dat je helder hebt wat er van je verwacht wordt, en doe dat, en nog een beetje meer. Dan is een werkgever al snel tevreden. Als je dat niet aankunt, zoek dan een eenvoudiger baan, maar neem nooit genoegen met minder doen als dat ze verwachten, dat levert altijd gedoe op.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ana_Isabel** schreef:
03-12-2018 10:01
Wat een onzin. Niemand wil zo aangesproken worden.
Mensen leren juist beter als ze op een correcte wijze worden benaderd en ze het gevoel hebben dat ze serieus worden genomen.
Daar heb je helemaal gelijk in!
Mensen gaan juist meer fouten maken als ze op een vernederende manier worden toegesproken.
handigmetgeld schreef:
03-12-2018 10:13
Je hebt een baan. Met een klotebaas. En het gevoel dat je te weinig tijd hebt, en je baas is niet tevreden.

Dan kun je twee dingen doen:
- Ruzie maken en met ruzie vertrekken. Dan heb je geen baan meer.
- Keihard je best doen en er het beste van maken, en ondertussen snel op zoek naar wat beters.

Het gras bij een andere werkgever is niet altijd groener. Een uitspraak als 'ik was niet altijd te laat' zal bij elke baan een probleem zijn. Je moet nooit te laat zijn, of alleen in heel hoge uitzonderingen. Meerdere keren te laat beginnen of te laat klaar (als je in principe voldoende tijd voor je werk hebt) is gewoon einde oefening. Dan kun je nog zo leuk de helft van de keren wel je werk goed doen, maar de helft of meer is echt niet goed genoeg, bij 'op tijd' moet je eerder aan 95% of meer denken.

Maar uiteindelijk geloof ik dat iedereen zijn plek kan vinden. Daarvoor heb je 2 dingen nodig: Een werkgever die een beetje begrijpt wat jij nodig hebt, maar vooral de wil om jezelf aan te passen aan wat er nodig is voor een bedrijf. Jij werkt voor hen, zij niet voor jou. Dus zorg dat je helder hebt wat er van je verwacht wordt, en doe dat, en nog een beetje meer. Dan is een werkgever al snel tevreden. Als je dat niet aankunt, zoek dan een eenvoudiger baan, maar neem nooit genoegen met minder doen als dat ze verwachten, dat levert altijd gedoe op.
PostNL gebruikt een speciale navigatiesysteem en ik gebruikte Google maps met mijn smartphone. Ik werkte in een andere stad wat voor mijn niet zo bekend was, dus het vinden van bezorgadressen namen ook tijd. Vooral in het begin had ik moeite, maar daarna niet zozeer.

Mee eens. Alleen ik heb me goed volghouden tot die ene conflict wat uit de hand liep.
karin6789 schreef:
03-12-2018 10:14
Daar heb je helemaal gelijk in!
Mensen gaan juist meer fouten maken als ze op een vernederende manier worden toegesproken.
:worship:
To, heb je inmiddels al een diagnose? Als je inderdaad Autisme of asperger of iets dergelijks hebt, zullen werk situaties vaker lastig zijn. Misschien kun je begeleidimg zoeken, zodat je handvatten krijgt hoe daarmee om te gaan en hoe je ervoor kunt zorgen dat bijv. Instructies op het werk duidelijk genoeg zijn.
Head* schreef:
03-12-2018 10:20
To, heb je inmiddels al een diagnose? Als je inderdaad Autisme of asperger of iets dergelijks hebt, zullen werk situaties vaker lastig zijn. Misschien kun je begeleidimg zoeken, zodat je handvatten krijgt hoe daarmee om te gaan en hoe je ervoor kunt zorgen dat bijv. Instructies op het werk duidelijk genoeg zijn.
Nee nog niet. Het duurt ook heel lang(wachtrij) voor een intake bij psycholoog. Na de intake(diagnose) ga ik verder naar kijken wat er gedaan kan worden.
Lucifer2018 schreef:
03-12-2018 09:53
Er staat WEER op straat.

Ja. Dat las ik ook. Maar het kan best zijn dat het de vorige keer door andere zaken kwam dan ontslagen worden. Of dat dit To's eerste baan is. Vandaar mijn vraag.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven