Feestje thuis, dochter (9)
maandag 3 december 2018 om 12:35
Hi allemaal,
Ik heb in geen eeuwen meer op het Viva Forum meegeschreven, maar ik herinnerde me ineens hoe handig het altijd was. Wellicht zijn hier ook al 100.000 topics over geschreven, maar ben toch benieuwd of jullie hier nog met leuke tips komen.
Mijn dochter wordt binnenkort 9 jaar en wil een kinderfeestje vieren. Vanwege afspraken met haar over een duur cadeau hebben we besloten dat we haar feestje thuis vieren, om de kosten te drukken. Ik ben dus op zoek naar ideeën voor een stoer feestje met een stel meiden van 8-9 jaar. Dochter is creatief, houdt wel van knutselen. Ze is ook heel stoer en houdt niet van glitters en roze en getut. Beautydingen vallen dus af. Koken en bakken vindt ze ook niet zo heel leuk.
Ze wil graag een stuk of tien meiden uitnodigen, waardoor ons budget op ongeveer 5 euro per kind uitkomt, of zo'n 50 à 60 euro voor het hele feestje.
Omdat ze begin januari jarig is, willen we het het liefst binnen doen.
Wie heeft een toffe tip of idee? Dank alvast!
Ik heb in geen eeuwen meer op het Viva Forum meegeschreven, maar ik herinnerde me ineens hoe handig het altijd was. Wellicht zijn hier ook al 100.000 topics over geschreven, maar ben toch benieuwd of jullie hier nog met leuke tips komen.
Mijn dochter wordt binnenkort 9 jaar en wil een kinderfeestje vieren. Vanwege afspraken met haar over een duur cadeau hebben we besloten dat we haar feestje thuis vieren, om de kosten te drukken. Ik ben dus op zoek naar ideeën voor een stoer feestje met een stel meiden van 8-9 jaar. Dochter is creatief, houdt wel van knutselen. Ze is ook heel stoer en houdt niet van glitters en roze en getut. Beautydingen vallen dus af. Koken en bakken vindt ze ook niet zo heel leuk.
Ze wil graag een stuk of tien meiden uitnodigen, waardoor ons budget op ongeveer 5 euro per kind uitkomt, of zo'n 50 à 60 euro voor het hele feestje.
Omdat ze begin januari jarig is, willen we het het liefst binnen doen.
Wie heeft een toffe tip of idee? Dank alvast!
maandag 3 december 2018 om 12:43
Leuke film kijken op tv, eventueel met de speakers via de boxen voor het geluid. En de gordijnen dicht. Tussendoor magnetronpopcorn van de action. ( een euro voor drie grote bakken)
Houten kistjes (van die mandarijnenkistjes ) halen bij de groenteboer en de laten beplakken/schilderen als opbergkistje.
Disco (met weer het geluid op de speakers), knipperende kerstverlichting aan zodat ze lekker kunnen uitrazen na het film kijken.
Ouderwetse spelletjes als koekhappen doen het ook nog altijd goed op die leeftijd.
Prijsvraag maken met allerlei quizvragen ( bijvoorbeeld over dieren of hun favoriete tv programma) en daar dan een klein prijsje aan verbinden voor de winnaar
Zelf patat of pannenkoeken bakken, allemaal met een ijsje toe naar huis.
Houten kistjes (van die mandarijnenkistjes ) halen bij de groenteboer en de laten beplakken/schilderen als opbergkistje.
Disco (met weer het geluid op de speakers), knipperende kerstverlichting aan zodat ze lekker kunnen uitrazen na het film kijken.
Ouderwetse spelletjes als koekhappen doen het ook nog altijd goed op die leeftijd.
Prijsvraag maken met allerlei quizvragen ( bijvoorbeeld over dieren of hun favoriete tv programma) en daar dan een klein prijsje aan verbinden voor de winnaar
Zelf patat of pannenkoeken bakken, allemaal met een ijsje toe naar huis.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
maandag 3 december 2018 om 12:48
Bij mijn dochter op het partijtje van vorig jaar was het spel met quizvragen en de bom doorgeven (zoals bij Ik Hou Van Holland) heel populair. De vragen hadden we deels van internet, deels zelf verzonnen en de bom was gewoon een app op de iPad. Toen alle vragen op waren, hebben ze nog om de beurt vragen voor elkaar verzonnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 3 december 2018 om 12:48
Spannend!Het-groepje schreef: ↑03-12-2018 12:44Film avond en patat uit de oven etc eten?
Wij hadden geknutseld (was wel duur maar dat was mijn hysterie, half China leeggekocht via aliexpress) patat gekeken en daarna film gekeken, was zo gezellig.
Damned if I don’t
maandag 3 december 2018 om 13:03
Rare vraag misschien maar waarom zou je niet gewoon borden en bestek gebruiken?
On topic, film kijken met chips met zelfgemaakte dipsausjes, tekenen/knutselen. Doet het altijd goef.
maandag 3 december 2018 om 13:05
Omdat het een feestje is en kinderen dat leuk vinden.Koffiekop1 schreef: ↑03-12-2018 13:03Rare vraag misschien maar waarom zou je niet gewoon borden en bestek gebruiken?
maandag 3 december 2018 om 13:08
Het klinkt heel leuk, maar zo’n rol aluminiumfolie is wel een enorme belasting voor het milieu.
maandag 3 december 2018 om 13:09
Filmfeestje. Popcorn, fris/limonade, koekjes/snoep/chocola.
Spelletjes. Weerwolven, maar ook Catan, Set, Regenwormen of Koehandel. Gooi er een oproepje uit op Facebook om spelletjes te lenen.
Speurtocht door de wijk. Vooral leuk als het al een beetje schemert. Opdrachten erbij, goed verhaal eromheen...
Harry Potter-feestje. Iedereen mag verkleed komen, je versiert het huis (pinterest staat vol ideeën). Harry Pottet Quiz houden, hartige pompoentaart als avondeten, Harry Potter film kijken met jelly beans als smekkies, snoepkikkers, snoepmuizen en meer van dat spul (opnieuw: pinterest).
Spelletjes. Weerwolven, maar ook Catan, Set, Regenwormen of Koehandel. Gooi er een oproepje uit op Facebook om spelletjes te lenen.
Speurtocht door de wijk. Vooral leuk als het al een beetje schemert. Opdrachten erbij, goed verhaal eromheen...
Harry Potter-feestje. Iedereen mag verkleed komen, je versiert het huis (pinterest staat vol ideeën). Harry Pottet Quiz houden, hartige pompoentaart als avondeten, Harry Potter film kijken met jelly beans als smekkies, snoepkikkers, snoepmuizen en meer van dat spul (opnieuw: pinterest).