FWB
maandag 3 december 2018 om 15:53
hallo mensen,
Ik heb een situatie met me beste vriend. We begonnen als beste vrienden en na twee jaar begonnen we seks te hebben. We zijn nu inmiddels 3 jaar FWB. We slapen bij elkaar , we kennen elkaars familie en ik heb zelf een kleding plank in zijn kast. We appen elke dagen met elkaar en spreken een aantal keer per week af. We spreken ook af zonder sex te hebben. Voor mij gevoel hebben we al een relatie. Kijk wat we allemaal doen?
k ben zelf erg onzeker over mezelf omdat ik nog nooit een vriend heb gehad. Ik ben nu inmiddels 22 jaar . Een paar maanden geleden begon ik over een relatie. Hij moest er even over nadenken maar uiteindelijk wilde hij het niet. Hij is er nog niet klaar voor zegt hij. Ik begon hierdoor weer erg aan mezelf te twijfelen. We doen alles wat een relatie inhoudt maar hij wil geen relatie ? Wat mis ik ? Wat doe ik verkeerd ?
Ik moet me maar aanpassen aan hem. Ik voel me hier erg verdrietig over. We zijn nog steeds door gegaan met seks ens maar ik weet eigenlijk niet of dit wel goed voor mij is. Ik word hier alleen maar onzeker door het feit dat ik niet goed genoeg ben. Ik wil durf hem hier niet mee te confronteren want dan wilt hij stoppen en normale vrienden zijn. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik wil het liefst door gaan maar ik weet niet of dit goed voor mezelf is.
Ik heb een situatie met me beste vriend. We begonnen als beste vrienden en na twee jaar begonnen we seks te hebben. We zijn nu inmiddels 3 jaar FWB. We slapen bij elkaar , we kennen elkaars familie en ik heb zelf een kleding plank in zijn kast. We appen elke dagen met elkaar en spreken een aantal keer per week af. We spreken ook af zonder sex te hebben. Voor mij gevoel hebben we al een relatie. Kijk wat we allemaal doen?
k ben zelf erg onzeker over mezelf omdat ik nog nooit een vriend heb gehad. Ik ben nu inmiddels 22 jaar . Een paar maanden geleden begon ik over een relatie. Hij moest er even over nadenken maar uiteindelijk wilde hij het niet. Hij is er nog niet klaar voor zegt hij. Ik begon hierdoor weer erg aan mezelf te twijfelen. We doen alles wat een relatie inhoudt maar hij wil geen relatie ? Wat mis ik ? Wat doe ik verkeerd ?
Ik moet me maar aanpassen aan hem. Ik voel me hier erg verdrietig over. We zijn nog steeds door gegaan met seks ens maar ik weet eigenlijk niet of dit wel goed voor mij is. Ik word hier alleen maar onzeker door het feit dat ik niet goed genoeg ben. Ik wil durf hem hier niet mee te confronteren want dan wilt hij stoppen en normale vrienden zijn. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik wil het liefst door gaan maar ik weet niet of dit goed voor mezelf is.
maandag 3 december 2018 om 16:08
Dus stoppen meisje. Hij vindt het wel fijn. Hij heeft alle voordelen van een vriendin: regelmatig seks, altijd iemand om gezellig mee te hangen.vanessa321 schreef: ↑03-12-2018 15:53Ik wil het liefst door gaan maar ik weet niet of dit goed voor mezelf is.
En hij kan ondertussen ook lekker met andere vrouwen doen wat hij wil.
Daar is een gezegde voor: waarom de koe kopen, als de melk gratis is.
Deze jongen doet jou pijn en zo lang je dit blijft doen met hem, ga je nooit een leuke jongen vinden die wel voor jou gaat.
Dus vertel hem hoe jij het wil hebben. Gaat hij dan weg, dan weet je dat ook weer, maar dan doe je in ieder geval jezelf geen geweld meer aan.
dropdrop wijzigde dit bericht op 03-12-2018 16:10
11.30% gewijzigd
maandag 3 december 2018 om 17:00
De basis van een relatie is niet alleen wat je doet, maar ook wat je voelt.
Kennelijk voelt hij enkel vriendschap voor je, dan zou het raar zijn een relatie met jou te willen.
Jij doet dus niks verkeerd, maar hij ook niet. Jullie zoeken en voelen blijkbaar andere dingen bij elkaar en daar gaat het mis.
Mijn advies, stop hier mee. Jij wilt meer dan hij je kan geven. Doorgaan kan er voor zorgen dat je gaat wachten op iets dat er nooit in zit, of het zal je blijven confronteren met wat het nooit zal worden. In beide gevallen zal het je vooral pijn doen en dat moet je niet willen.
Kennelijk voelt hij enkel vriendschap voor je, dan zou het raar zijn een relatie met jou te willen.
Jij doet dus niks verkeerd, maar hij ook niet. Jullie zoeken en voelen blijkbaar andere dingen bij elkaar en daar gaat het mis.
Mijn advies, stop hier mee. Jij wilt meer dan hij je kan geven. Doorgaan kan er voor zorgen dat je gaat wachten op iets dat er nooit in zit, of het zal je blijven confronteren met wat het nooit zal worden. In beide gevallen zal het je vooral pijn doen en dat moet je niet willen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 3 december 2018 om 17:31
maandag 3 december 2018 om 17:33
Je schrijft "Ik moet me maar aan hem aanpassen..", maar dat moet juist helemaal niet. Het is echter wel wat je doet. En ik denk dat dat er in meespeelt hoe deze verhouding tot stand is gekomen: hij krijgt wel de lusten, niet de 'lasten' zoals commitment. Het is heel logisch dat jij iets anders wil. Maar hoe groot schat jij de kans in dat hij deze positie opgeeft, als het ook zo kan?
Ik heb nooit zo heel veel geloof in dat dit soort constructies uiteindelijk gaan werken en een relatie worden, maar toevallig ken ik 1 voorbeeld van mensen die jaren zo met elkaar omgingen en nu wel degelijk een gecommiteerde relatie hebben (gaan nu samen op vakantie en vieren de feestdagen met elkaar + familie).
Als dit niet goed voor je voelt, settle er dan niet voor. Je bent nu misschien dol op hem dus stoppen wordt heel pijnlijk, maar je mag het jezelf heus waard vinden om van een ander toewijding en exclusiviteit te krijgen.
Ik heb nooit zo heel veel geloof in dat dit soort constructies uiteindelijk gaan werken en een relatie worden, maar toevallig ken ik 1 voorbeeld van mensen die jaren zo met elkaar omgingen en nu wel degelijk een gecommiteerde relatie hebben (gaan nu samen op vakantie en vieren de feestdagen met elkaar + familie).
Als dit niet goed voor je voelt, settle er dan niet voor. Je bent nu misschien dol op hem dus stoppen wordt heel pijnlijk, maar je mag het jezelf heus waard vinden om van een ander toewijding en exclusiviteit te krijgen.
maandag 3 december 2018 om 17:35
Binnen een relatie kun je het ook met anderen doen. Zowel in de vorm van vreemdgaan als in de vorm van swingen of een open relatie. En als FWB kun je afspreken exclusief te zijn.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 3 december 2018 om 17:39
maandag 3 december 2018 om 17:42
Van mijn goede vrienden hou ik ook, voel ik liefde. Ik wordt er weer niet geil van.lollypopje schreef: ↑03-12-2018 17:39Nee, dat hangt van het gevoel af. Voel je enkel vriendschap en lust, dan heb je geen relatie.
Verder kan een verstandshuwelijk ook prima werken.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 3 december 2018 om 17:47
Dat is waar en ik voel ook liefde voor mijn fwb's, maar dat is wel een ander soort liefde. En om het niet ingewikkeld te maken, heb ik maar even die termen gescheiden.
En tja verstandshuwelijk zal vast prima werken, maar mijn keuze zou dat ook niet zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 3 december 2018 om 17:51
Ik denk dat jij een ander soort relatie hebt met je FWB’s dan TO. TO voelt het als een relatie en ik vemoed dat ze ook niet verder kijkt naar ander relatie- of seksmateriaal.lollypopje schreef: ↑03-12-2018 17:47Dat is waar en ik voel ook liefde voor mijn fwb's, maar dat is wel een ander soort liefde. En om het niet ingewikkeld te maken, heb ik maar even die termen gescheiden.
En tja verstandshuwelijk zal vast prima werken, maar mijn keuze zou dat ook niet zijn.
maandag 3 december 2018 om 17:56
Klopt, maar ik denk dat haar FWB er hetzelfde naar kijkt als ik.
Ik benadruk juist die andere vorm, zodat TO begrijpt, dat wat zij heeft en doet met hem het niet automatisch een relatie is. Daar is meer voor nodig.
maandag 3 december 2018 om 18:05
maandag 3 december 2018 om 19:53
maandag 3 december 2018 om 20:46
Het is normaal dat je bepaalde verwachtingen hebt en de zaken wil uitspreken. Bijt even door en sleur hem niet langer in je bed totdat jullie verhouding uitgeklaard is. Wil hij geen relatie met je? Fijn, dan kap je. Er zijn genoeg andere mannen waarmee je zonder verplichting lekkere seks kan hebben.
dinsdag 4 december 2018 om 16:48
Meis ik heb in precies dezelfde situatie gezeten echt identiek !
Oke even een paar dingen om over na te denken:
1: waarom zou hij een relatie nemen met je hij krijgt nu ook alles dus waarom zou hij het veranderen ?
2: Als je een relatie wilt en hij niet, jullie zijn vrienden zei je toch ga hem dan echt als een vriend behandelen, dus geen sex etc en als hij vraagt waarom zeg je dat doen vrienden niet. zo gaat hij nadenken.
maar heel eerlijk waarom zou hij het willen veranderen zonder enige verantwoordelijkheid heeft hij alle voordelen. je bent een gewoonte waarschijnlijk geworden en zou het echt bespreekbaar maken en hem als een vriend behandelen als hij je als vriend wilt.
Oke even een paar dingen om over na te denken:
1: waarom zou hij een relatie nemen met je hij krijgt nu ook alles dus waarom zou hij het veranderen ?
2: Als je een relatie wilt en hij niet, jullie zijn vrienden zei je toch ga hem dan echt als een vriend behandelen, dus geen sex etc en als hij vraagt waarom zeg je dat doen vrienden niet. zo gaat hij nadenken.
maar heel eerlijk waarom zou hij het willen veranderen zonder enige verantwoordelijkheid heeft hij alle voordelen. je bent een gewoonte waarschijnlijk geworden en zou het echt bespreekbaar maken en hem als een vriend behandelen als hij je als vriend wilt.