Gezondheid alle pijlers

Je eigen lichaam haten.

03-12-2018 22:59 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haat mijn lichaam. Dat is eruit. Ik kijk nooit even in de spiegel en t liefst verhul ik de hele vlezige mikmak in donkere kleuren en wijdere kleding.

Ik ben dankbaar dat ik voorzover ik weet gezond ben maar me lichaam is voor mijn gevoel een ramp. Ik had altijd een strakke lichaam. Trainde veel, sporte veel, en was altijd erg bang om aan te komen. Ik grapte altijd dat ik nooit kinderen wilde aangezien je daar zo dik van wordt. Nou karma is a bitch want na de bevalling kreeg ik deze verdomde kilo's er gewoon niet vanaf.

Ik train, heb een eigen trainer, eet gezond, ga veel joggen/lopen. Maar hoe je het ook went of keert ik blijf dik. Ne borsten hebben de omvang van Jupiter aangenomen en een borstverkleining gaat niet door omdat ik gewoonweg geen gezonde bmi heb. Hij moet onder de 30 zijn bij mij blijft ie jaren hangen op 32. Ja 10 kilo moet eraf om in aanmerking te komen maar die kilo's willen gewoon niet opflikkeren. Dokter staat voor een raadsel en me trainer ook. Schildklier is ok, bloed waarden zijn goed en ben zelfs alternatieve geneeswijze proberen bij een persoon die hoog aangeschreven staat met diëten en die zooi en toch niks.

Het doet me verdriet en dat terwijl ik alles probeer. Niks staat me leuk. Het klinkt echt erg dit maar ik haat t om zo te zijn. Om dit lichaam te hebben. Alles wat ik doe lijkt niet te werken en voel me zo ontzettend kut en onzeker. :(

Ik weet gewoon niet wat ik doen moet.
Wat eet je zoal op een dag?
ik geef mn bek ook maar een douw
retrostar schreef:
03-12-2018 23:33
Als ze mij in een kamer zouden opsluiten en drie keer daags zou een luikje opengaan en er zou een portie eten doorheen komen van 500 kcal per maaltijd en verder alleen maar water, dan zou ik afvallen. Niet erg veel, want ik ben een spriet en heb niet veel nodig. Maar ik zou zeker afvallen. Ongewenst overigens want ik ben mager genoeg.

Als ze jou in een kamer zouden opsluiten en er zal jou driemaal daags dezelfde maaltijd geserveerd worden van 500 kcal en verder zal er geen enkele mogelijkheid zijn om aan meer te komen, dan zou jij ook afvallen, en vermoedelijk veel sneller dan ik. Hoef je nieteens te sporten.

Kan je je dan voorstellen dat ik gewoon niet afval? Desondanks dat je me in zo een kamer zou stoppen en he doe eens gek maak er maar 1 keer per dag 500 calorieën van.
Minik schreef:
03-12-2018 23:34
Ben je alle kilo’s aangekomen tijdens je zwangerschap of ook al daarvoor of nog daarna? Heb je tijdens je zwangerschap echt heel anders/meer gegeten dan anders?

Want normaal zou je van zwanger zijn niet zo heel veel moeten aankomen, is er iets qua hormonen volledig uit balans geraakt?
Nee echt alles daarna. En hormoonshouding behalve die prolcatine was er niet iets bijzonders volgens de arts en endocrinoloog
Wat eet je dan op een dag?
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:38
Nee echt alles daarna. En hormoonshouding behalve die prolcatine was er niet iets bijzonders volgens de arts en endocrinoloog
Oh uit je opening begreep ik dat het tijdens de zwangerschap eraan was gekomen, maar dus pas daarna? Heb je bv gegeven? Want je lijf slaat natuurlijk wel reserves op om een baby te kunnen voeden, maar t lijkt me sterk dat dat er jaren later nog zo stug aan blijft zitten.
Madeliefjees schreef:
03-12-2018 23:39
Wat eet je dan op een dag?
Typisch, dat je op een vraag die ik 3x stel, geen antwoord geeft.
De huisarts heeft alles onderzocht en je hebt een trainer, maar wie stelt jou dieet samen?
Heb je een diëtiste?
En belangrijk naast de vraag wat je zoal eet: wat drink je zoal? Calorien drinken is echt zo zonde.
Life is a journey to be experienced, not a problem to be solved - Winnie the Pooh
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:34
Heel raar wat ik nu ga zeggen maar dat heb ik geprobeerd. Ik heb me mooi weten te kleden. En ergens was er een vorm van acceptatie. Een soort van licht in de tunnel van als je het loslaat komt het vanzelf wel goed. Maar dat was voor korte duur. Vooral als ik lig, douche me in me unifom prop en vooral als ik foto's zie van mij vroeger maar ook de omgeving die dan zegt goh wat ben je anders geworden. Hoe moet je dat opvatten dan..
Ah dus daar zit licht. Zoek hier hulp bij. Want je lichaam haten is goed voor niks en niemand. Het brengt je niets behalve destructie en je verdient beter dan dat. Je bent veel meer dan alleen maar dik.
Heb je al eens een (eerlijk) eetdagboek bijgehouden? Dat je zowel eten en drinken noteert voor een week. En die dan samen met een diëtiste bekijken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Madeliefjees schreef:
03-12-2018 23:44
Eens met Madeliefjees, je bent selectief in op welke opmerkingen je reageert.
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:27
Lief dat je dat zegt.

Maar echt ik eet gezond. Ik eet groenten, alles stoom ik en gebruik amper olie om iets te bakken. Echt geloof me soms heb ik een kutdag als ik ongesteld ben dan eet ik zo een ben and jerry pin weg. Ik ga niet de heilige uithangen dat ik echt niet wat tot me neem maar dar gebeurt dan ook echt zelden en herpak me zelf. Maar dit is toch niet leuk? Als zelfs de huisarts de handdoek in de ring gooit wat moet ik dan?

Ik zie hoe me man naar me kijkt.. en hij zegt net zoals jij van mij hoef je niet af te vallen ik vind je goed zo maar ik wil het gewoon niet..

Je kan hartstikke gezond eten (wat dat ook betekent), maar dan kan het nog steeds teveel zijn.
Iedereen valt af als hij maar minder eet. Anders ben je een wereldwonder.
(En die grens van wat goed of teveel is, ligt bij iedereen uiteraard anders. En misschien bij jou wel zo laag dat je het niet volhoudt, maar dat betekent niet dat je niet af KUNT vallen).
.
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:37
Kan je je dan voorstellen dat ik gewoon niet afval? Desondanks dat je me in zo een kamer zou stoppen en he doe eens gek maak er maar 1 keer per dag 500 calorieën van.
Dat is niet voorstelbaar om de simpele reden dat het onmogelijk is. Als je minder energie tot je neemt dan je verbruikt wordt het verschil aan je lichaam onttrokken. Dat, of jij bent een bovennatuurlijk wonder, dat is ook een optie.

Je lichaam haten is, natuurlijk niet gezond. Met een BMI van 32 ben je nog echt niet morbide obees, je bent obees, maar echt maar net.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:27
Lief dat je dat zegt.

Maar echt ik eet gezond. Ik eet groenten, alles stoom ik en gebruik amper olie om iets te bakken. Echt geloof me soms heb ik een kutdag als ik ongesteld ben dan eet ik zo een ben and jerry pin weg. Ik ga niet de heilige uithangen dat ik echt niet wat tot me neem maar dar gebeurt dan ook echt zelden en herpak me zelf. Maar dit is toch niet leuk? Als zelfs de huisarts de handdoek in de ring gooit wat moet ik dan?

Ik zie hoe me man naar me kijkt.. en hij zegt net zoals jij van mij hoef je niet af te vallen ik vind je goed zo maar ik wil het gewoon niet..

Zo fout! Je hebt echt (gezonde) vetten nodig. Als je koolhydraten schrapt dan wordt vet je nieuwe brandstof.
Verdiep je eens echt in gezonde voeding.
Kijk eens naar de kookboeken van Pascale Naessens, zij heeft wetenschappelijk onderbouwde kookboeken. Haar recepten bevatten geen snelle koolhydraten en veel gezonde vetten, kijk maar eens op haar website.
Ik hoop dat het je lukt! Lijkt me inderdaad frustrerend!
Vervelend voor je, dit zal niet makkelijk zijn... Lees wat farfaraway schrijft. Afvallen gaat niet over diëten en extreem sporten. Het is een manier van leven waar voeding een belangrijk onderdeel van is. Als je weinig eet zoals je zegt heb je misschien van die buien waarin je heel veel bij moet eten, lees je ben en jerry’s. Je lichaam schreeuwt er dan om. Kijk eens eerlijk naar jezelf, doe je dit? Wat eet je echt? Ik zeg niet dat ik je niet geloof maar zoek goede hulp om je te helpen. Sporttrainers zijn geen voedingsdeskundigen. Dit zijn vaak adviezen voor snelle spieropbouw e.d. Dit heeft niks te maken met een gezonde leefstijl. Wens je oprecht veel succes.
Plaats hier eens een dagmenu.
Those who don’t believe in magic will never find it
Je bent van slank naar een BMI van 32 gegaan door een zwangerschap? Dan is er iets heel erg mis met je lijf (wat blijkbaar gelukkig al is uitgesloten) of je hebt voor 10 zitten eten. Ben ook benieuwd wat je zoal eet. Bedenk overigens ook dat je niet afvalt als je te weinig eet, zo verknal je nl. je stofwisseling en gaat je lichaam in hongerwintermodus.
Als je bepaalde voedingsstoffen mist in je dagelijkse voeding dan val je ook niet af.

Een doorschieten van een gezond bmi naar een bmi van 32 door een zwangerschap is gelul. Dat heb je er echt zelf aangevroten. Je wordt niet dik van lucht.
Been there, done that, got the T-shirt.
Tja zo wil ik dikker worden, ik eet en eet en eet maar kom geen gram aan. Ook frustrerend en het ziet er niet uit die spillepootjes.
Madeliefjees schreef:
03-12-2018 23:44
Dit. Echt heel irritant. Volgens mij heb je gewoon een bord voor je hoofd en wil je niet onder ogen zien hoeveel kcal je er in een week (ik zeg expres niet dag) doorheen jast.
Al die eetadviezen gaan jou niet veel helpen nu, want je zelfhaat voorkomt verbetering.
Kijken naar acceptatie van jezelf is de beste weg. Accepteren wie jij bent, van binnen en van buiten. Je was altijd al bang voor dik worden vertel je. Nu haat je jezelf.
Zeg nou zelf, zou je willen dat je kind zichzelf zo enorm haat om zijn/haar lichaam? Zou je het rationeel vinden?

Wat maakt dat je altijd zo negatief over dikzijn dacht? Wat heb je meegekregen in je opvoeding? Heb je wel eens met iemand over je zelfhaat gepraat?
joysjuhhh schreef:
04-12-2018 07:05
Al die eetadviezen gaan jou niet veel helpen nu, want je zelfhaat voorkomt verbetering.
Kijken naar acceptatie van jezelf is de beste weg. Accepteren wie jij bent, van binnen en van buiten. Je was altijd al bang voor dik worden vertel je. Nu haat je jezelf.
Zeg nou zelf, zou je willen dat je kind zichzelf zo enorm haat om zijn/haar lichaam? Zou je het rationeel vinden?

Wat maakt dat je altijd zo negatief over dikzijn dacht? Wat heb je meegekregen in je opvoeding? Heb je wel eens met iemand over je zelfhaat gepraat?
Ik snap TO wel. Ben zelf al mijn hele leven slank (dun) zonder er iets voor te doen en als ik tegen de 100 kilo zou gaan wegen, zou ik dat ook verschrikkelijk vinden.

Bovendien is haar gewicht niet gezond, dus waarom zou ze het moeten accepteren?

Neemt niet weg dat het nog steeds mogelijk is om af te vallen. TO, waarom plaats je niet een lijstje van wat je op een dag eet en dan dus echt alles.
Ten eerste kun je heel gezond eten, maar gewoon teveel.
Ten tweede moet je misschien wel heel anders gaan eten. Je lichaam heeft bijvoorbeeld ook gezonde vetten nodig en als je al het vet verbant, helpt dat ook helemaal niet. Koolhydraten idem.
En hoeveel beweeg en sport je?
beetjegek schreef:
04-12-2018 06:55
Tja zo wil ik dikker worden, ik eet en eet en eet maar kom geen gram aan. Ook frustrerend en het ziet er niet uit die spillepootjes.
Dat lijkt mij ook frustrerend, zeg! :(
¡Apagando las luces!
Eet je echt zo gezond? Of hou je jezelf dat voor?

Want een ben en Jerry’s pin leegeten riekt naar af en toe iets slechts eten. En dat af en toe is dan 1 of 2 keer per dag.

Ik ben daar namelijk ster in geweest. Dat ik zei dat ik echt heel gezond at, en dat ook dacht, maar vergat dat ik ook nog een koekje (en dan geen biscuitje) en een aantal lattes met suiker had gehad.

Ik heb me uiteindelijk er bij neergelegd. Ik heb een langzaamwerkende schildklier waardoor het sowieso voor mij super lastig is om het kwijt te raken.
Je geeft aan dat je personal trainer jouw dieet samenstelt. Ik weet er niet veel van, maar ik zou toch naar een diëtiste gaan. Die heeft echt voor voedingsadvies gestudeerd. Een personal trainer is naar mijn idee vooral iemand die veel weet van bewegen.

Accepteren van je lichaam kan je ook aan werken. Je lijf is er niet (alleen) om mooi te zijn. Het zorgt ervoor dat je alles kan doen. Dat je kan lachen, werken, voor je kinderen kan zorgen. Dat je kan leven. Je moet zelf gaan inzien dat dat gedeelte zoveel belangrijker is dan mooi zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven