Gezondheid alle pijlers

Allergische reactie

04-12-2018 16:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds vorige week heb ik last van een allergische reactie (galbulten, gezwollen luchtwegen, pijnlijke slokdarm etc). Mijn huisarts en ik weten nog niet waar het door komt. Ik slik al de hele week sochtends een antihistamine pilletje. Het is verminderd maar blijft terugkomen. Het lijkt dus een reactie op iets wat ik dagelijks eet. Ik wil een allergietest laten doen maar dan moet de antihistamine 3 dagen uit mijn lichaam zijn. Nu ben ik de eerste dag zonder pilletje aan t werk, maar heb er veel last van en het wordt weer erger.

Is er iemand die dit herkent en weet hoe ik dit het best kan aanpakken? Ik wil graag zo snel mogelijk de allergietest, maar om nou 3 dagen met een allergische reactie rond te lopen, daar zit ik ook niet echt op te wachten...

Iemand ideeën?
Ik ben overigens nooit eerder allergisch geweest voor iets.
Vasten?
Even zonder dollen, ben je de laatste tijd iets gaan eten/drinken dat je normaal niet at?
Of het aantal verschillende dingen die je eet/drinkt verminderen? Heeft de huisarts misschien een suggestie mbt stoffen/voedingsmiddelen die vaker een allergie uitlokken, zodat je dit kunt elimineren?

Anders ziek melden...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Misschien kan je de komende dagen een dagboekje bijhouden wat je eet en in de gaten houden wanneer je allergische reactie optreedt? Als je op alles wat je eet een reactie krijgt kan je misschien gluten en suikers minderen.
Wanneer begint je allergische reactie? na het ontbijt, lunch of avond eten enz? misschien kan je dan voedingsmiddelen uitsluiten. Je weet zeker dat het door voeding komt?
Misschien eten?
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 20:48
67.39% gewijzigd
Probeer eens na te gaan wat er veranderd is.

Ben je iets nieuws gaan eten?

Heb je een nieuw wasmiddel voor je kleding?

Heb je nieuwe kleding gekocht/gedragen?

Nieuwe deodorant of gezichtscreme of andere lotion/beauty product?

Nieuw schoonmaakmiddel?

Echte of neppe kerstboom of ander spul?
Een paar dagen een anti allergeen dieet? Iig de grote boosdoeners vermijden. Misschien is dat erg extreem voor je, maar dit lijkt mij ook geen doen.

Ik zou in ieder geval een aantal dagen geen noten, koemelk, pinda, soja en ei eten. Dan zijn iig bij kinderen de meest voorkomende allergieën dacht ik.
Toevallig naar de tandarts geweest?

Of iets gegeten van de histamine lijst: tomaten, zuurkool, ananas bijvoorbeeld?
Zie allemaal lijstjes, vergeet citroen en vanille niet :p

Veel succes, ik krijg ook regelmatig allergische reacties op eten.
Heb je trouwens iets van kaarsen aan oid? Of iets veranderd in geur in je huis.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
superduba schreef:
04-12-2018 18:15
Toevallig naar de tandarts geweest?

Of iets gegeten van de histamine lijst: tomaten, zuurkool, ananas bijvoorbeeld?
Ja ben naar de tandarts geweest! Zou dat er iets mee te maken hebben?
Wakemeup schreef:
14-12-2018 07:06
Ja ben naar de tandarts geweest! Zou dat er iets mee te maken hebben?
Ik heb dus eens een allergische reactie gehad op een vulling die ik net had laten zetten. Dat heeft 3 maanden aangehouden. Toen zei de arts dat het wellicht door de vulling kwam... hele tand + vulling op de gok laten verwijderen en het was opgelost!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven