Je eigen lichaam haten.
maandag 3 december 2018 om 22:59
Ik haat mijn lichaam. Dat is eruit. Ik kijk nooit even in de spiegel en t liefst verhul ik de hele vlezige mikmak in donkere kleuren en wijdere kleding.
Ik ben dankbaar dat ik voorzover ik weet gezond ben maar me lichaam is voor mijn gevoel een ramp. Ik had altijd een strakke lichaam. Trainde veel, sporte veel, en was altijd erg bang om aan te komen. Ik grapte altijd dat ik nooit kinderen wilde aangezien je daar zo dik van wordt. Nou karma is a bitch want na de bevalling kreeg ik deze verdomde kilo's er gewoon niet vanaf.
Ik train, heb een eigen trainer, eet gezond, ga veel joggen/lopen. Maar hoe je het ook went of keert ik blijf dik. Ne borsten hebben de omvang van Jupiter aangenomen en een borstverkleining gaat niet door omdat ik gewoonweg geen gezonde bmi heb. Hij moet onder de 30 zijn bij mij blijft ie jaren hangen op 32. Ja 10 kilo moet eraf om in aanmerking te komen maar die kilo's willen gewoon niet opflikkeren. Dokter staat voor een raadsel en me trainer ook. Schildklier is ok, bloed waarden zijn goed en ben zelfs alternatieve geneeswijze proberen bij een persoon die hoog aangeschreven staat met diëten en die zooi en toch niks.
Het doet me verdriet en dat terwijl ik alles probeer. Niks staat me leuk. Het klinkt echt erg dit maar ik haat t om zo te zijn. Om dit lichaam te hebben. Alles wat ik doe lijkt niet te werken en voel me zo ontzettend kut en onzeker.
Ik weet gewoon niet wat ik doen moet.
Ik ben dankbaar dat ik voorzover ik weet gezond ben maar me lichaam is voor mijn gevoel een ramp. Ik had altijd een strakke lichaam. Trainde veel, sporte veel, en was altijd erg bang om aan te komen. Ik grapte altijd dat ik nooit kinderen wilde aangezien je daar zo dik van wordt. Nou karma is a bitch want na de bevalling kreeg ik deze verdomde kilo's er gewoon niet vanaf.
Ik train, heb een eigen trainer, eet gezond, ga veel joggen/lopen. Maar hoe je het ook went of keert ik blijf dik. Ne borsten hebben de omvang van Jupiter aangenomen en een borstverkleining gaat niet door omdat ik gewoonweg geen gezonde bmi heb. Hij moet onder de 30 zijn bij mij blijft ie jaren hangen op 32. Ja 10 kilo moet eraf om in aanmerking te komen maar die kilo's willen gewoon niet opflikkeren. Dokter staat voor een raadsel en me trainer ook. Schildklier is ok, bloed waarden zijn goed en ben zelfs alternatieve geneeswijze proberen bij een persoon die hoog aangeschreven staat met diëten en die zooi en toch niks.
Het doet me verdriet en dat terwijl ik alles probeer. Niks staat me leuk. Het klinkt echt erg dit maar ik haat t om zo te zijn. Om dit lichaam te hebben. Alles wat ik doe lijkt niet te werken en voel me zo ontzettend kut en onzeker.
Ik weet gewoon niet wat ik doen moet.
dinsdag 4 december 2018 om 13:57
Vind jou eerder heel stom bezig met je aannames.. ben al toch zn 5 jr op dit gewicht meid.. ik val nu eenmaal snel af.. en sport veel omdat ik mn conditie op peil wil houden en het echt heel leuk vindt...Anoniem262821034 schreef: ↑04-12-2018 11:57Zeer stom bezig dus.
Anders zou je niet eens 15 kg af hoeven vallen. Maar kennelijk kom je dus ook keihard weer aan.
dinsdag 4 december 2018 om 14:36
Dus jij viel elke week 5 kg af?huurvrouwtje schreef: ↑04-12-2018 09:28Iedereen KAN afvallen ook jij, je eet niet goed en sport wellicht dan ook verkeerd.... gezond eten en veel eten wordt je niet slank van.. je kan wel sporten maar als je dat niet intensief doet gebeurt er niks...
Ik sport zelf 6x in de week, eet heel gezond en zo nu en dan natuurlijk lekker vet maar ik viel echt als de malle af en hou het heel erg bij... in 3 weken tijd 15 kilo afgevallen door echt elke dag te sporten, gezond te eten. helemaal uit laten vogelen betreft wat ik nodig heb daar onder gaan zitten en dan allerlei micros of whatever combineren of juist niet geen idee.. maar ik val dan ook heel snel af...
en hou het toch al zeker een aantal jaren bij kom nu ook niks aan, ben er van overtuigd dat iedereen af kan vallen.. maar je moet wel realistich en eerlijk blijven naar jezelf. Oh en nooit een PT gehad of dietiste.. gewoon een man van de sportschool die een schema voor mij maakte
oh en als je curvy bent zal je nooit mager worden en mager zal nooit curvy worden..dat is je bouw.onthou ook dat je gewicht maar een cijfer is.. ik weeg als je mijn gewicht weet best veel voor mn lengte maar zie er echt slank uit...
Lijkt me heel onwaarschijnlijk!
Weet dat wanneer je meer dan 10% van je gewicht afgevallen bent, je een arts moet inschakelen!
Ik vind dat je slecht advies geeft aan de TO, en ik geloof het ook niet van die 15kg gewichtsverlies op slechts 3 weken.
dinsdag 4 december 2018 om 14:56
huurvrouwtje schreef: ↑04-12-2018 13:57Vind jou eerder heel stom bezig met je aannames.. ben al toch zn 5 jr op dit gewicht meid.. ik val nu eenmaal snel af.. en sport veel omdat ik mn conditie op peil wil houden en het echt heel leuk vindt...
Ja erg rare aanname dat ik concludeer dat je dit vaker gedaan hebt als jij zegt dat je heel je leven al zo snelt afvalt.
.
dinsdag 4 december 2018 om 14:58
Moemoe64 schreef: ↑04-12-2018 14:36Dus jij viel elke week 5 kg af?
Lijkt me heel onwaarschijnlijk!
Weet dat wanneer je meer dan 10% van je gewicht afgevallen bent, je een arts moet inschakelen!
Ik vind dat je slecht advies geeft aan de TO, en ik geloof het ook niet van die 15kg gewichtsverlies op slechts 3 weken.
In dat tijdsbestek bedoel je?
Want op zich is 10% niet heel veel (afhankelijk van je lengte/ startgewicht natuurlijk).
.
dinsdag 4 december 2018 om 20:01
Nee hoor, weer een aannamen van jou kant. Ik merkte het bijv al als ik een dagje wat minder at ivm drukte met studie dat ik erg veel afviel kon dan zo 6 kilo afvallen in 2 weken als ik tentamens had.. sommige mensen hebben dat nu eenmaal... zal ook niet allemaal vet zijn geweest vast ook vocht etcAnoniem262821034 schreef: ↑04-12-2018 14:56Ja erg rare aanname dat ik concludeer dat je dit vaker gedaan hebt als jij zegt dat je heel je leven al zo snelt afvalt.
dinsdag 4 december 2018 om 20:05
huurvrouwtje schreef: ↑04-12-2018 20:01Nee hoor, weer een aannamen van jou kant. Ik merkte het bijv al als ik een dagje wat minder at ivm drukte met studie dat ik erg veel afviel kon dan zo 6 kilo afvallen in 2 weken als ik tentamens had.. sommige mensen hebben dat nu eenmaal... zal ook niet allemaal vet zijn geweest vast ook vocht etc
En die kilo’s ben je dus ook weer aangekomen, dat was mijn punt. Of je moet zo’n absurd hoog gewicht hebben gehad dat je steeds zoveel en snel kon blijven afvallen.
.
dinsdag 4 december 2018 om 21:01
Kilos in de tentamen week die er afvlogen zeker.. nee niet absurd hoog maar dat is relatief lijkt mij op mn zwaarst woog ik 87 bij lengte van 169... affin we verpesten op deze manier de Topic van TO..Anoniem262821034 schreef: ↑04-12-2018 20:05En die kilo’s ben je dus ook weer aangekomen, dat was mijn punt. Of je moet zo’n absurd hoog gewicht hebben gehad dat je steeds zoveel en snel kon blijven afvallen.
dinsdag 4 december 2018 om 21:22
Daar dacht ik ook aan toen ik dit topic las. Het zou inderdaad goed kunnen dat TO veel meer calorieën inneemt dan wat zij denk en/of veel minder verbruikt dan zij denkt.Marana-- schreef: ↑04-12-2018 11:03TO, ken je Secret Eaters? Is een poosje op TLC geweest. Die mensen zeiden ook allemaal dat ze echt niet veel aten, hun eetdagboekjes zagen er stuk voor stuk heel netjes uit. Maar de verborgen camera's lieten zien dat heel veel drankjes (alcohol, maar ook bijv latte's) niet werden genoteerd en wel veel calorieën gaven. Net als sausjes, consequente onderschatting van de portiegrootte, en alle hapjes die bijv geproefd werden tijdens het koken. Ongemerkt at iedereen 500-1000 kcal per dag meer dan ze dachten. Zou er zoiets aan de hand kunnen zijn?
Vul eens een poosje alles wat je eet in een app als FatSecret, MyFitnessPal of MijnVoedingscentrum. En weeg dan ook je bord. Weeg ook hoeveel jus je gebruikt, of mayonaise, of boter, of pindakaas. Dat kan een goeie eyeopener zijn.
Calorieën inname>calorieën verbruik = aankomen
Calorieën inname <calorieën verbruik =afvallen.
Calorieën inname = calorieën verbruik = dezelfde gewicht behouden.
dinsdag 4 december 2018 om 21:25
Dit! Je hebt zo hard je vetten nodig! Ik ken genoeg mensen die afvielen als een malle toen ze veel meer, en vetter gingen eten. Maar wel goede vetten en alle snelle khd laten staan (suikers, witte pasta, witte rijst, etc.)FarFarAway schreef: ↑04-12-2018 05:38Zo fout! Je hebt echt (gezonde) vetten nodig. Als je koolhydraten schrapt dan wordt vet je nieuwe brandstof.
Verdiep je eens echt in gezonde voeding.
Kijk eens naar de kookboeken van Pascale Naessens, zij heeft wetenschappelijk onderbouwde kookboeken. Haar recepten bevatten geen snelle koolhydraten en veel gezonde vetten, kijk maar eens op haar website.
Ik hoop dat het je lukt! Lijkt me inderdaad frustrerend!
dinsdag 4 december 2018 om 21:27
Ben je bij een diëtiste, TO? Ik heb weleens gelezen dat om kg's af te vallen, het voor 80% aan het eten en drinken ligt en maar 20% aan lichaamsbeweging. Wil je slanker worden, dan gaat het dus om wat je binnenkrijgt.
Ik heb zelf licht ondergewicht, ben ook bij een diëtiste en ik heb al zoveel van haar geleerd. Dingen die ik dacht dat gezond waren, bleken helemaal niet zo onschuldig. En je lichaam heeft blijkbaar allerlei voedingsstoffen nodig in de juiste verhouding. Zo kun je samen met wat zij aanraadt en wat jij lekker vindt, een paar eetlijsten opstellen. Ik hou bijv. helemaal niet van zaden en noten, maar pindakaas bleek ook okee. Als je dan ook wat lekkere dingen "mag", heb je misschien minder de neiging om eens goed los te gaan met bijv. ijs... Je saboteert jezelf ontzettend daarmee...
Ik heb zelf licht ondergewicht, ben ook bij een diëtiste en ik heb al zoveel van haar geleerd. Dingen die ik dacht dat gezond waren, bleken helemaal niet zo onschuldig. En je lichaam heeft blijkbaar allerlei voedingsstoffen nodig in de juiste verhouding. Zo kun je samen met wat zij aanraadt en wat jij lekker vindt, een paar eetlijsten opstellen. Ik hou bijv. helemaal niet van zaden en noten, maar pindakaas bleek ook okee. Als je dan ook wat lekkere dingen "mag", heb je misschien minder de neiging om eens goed los te gaan met bijv. ijs... Je saboteert jezelf ontzettend daarmee...
dinsdag 4 december 2018 om 22:00
Houd je zelf bij wat je per dag eet of drinkt? Je gaat klakkeloos uit wat je sportcoach zegt en je verdedigt jezelf door te zeggen 'dat die persoon wel weet waar hij / zij over praat'.
Een sportcoach is geen diëtist en als je verantwoord wilt afvallen dan is een diëtist eerder aan te bevelen dan advies van een sportcoach. Zo heb je namelijk wél koolhydraten nodig en ja, pasta eten kan en mag.
Daarom zou ik adviseren contact op te nemen met een diëtist om te gaan kijken wát je nu echt eet én wat jouw lichaam daadwerkelijk nodig heeft om te kunnen afvallen. En het kan vervelend zijn, maar de mogelijkheid bestaat dat je meer vetten moet gaan gebruiken of meer halfvolle producten dan alleen maar magere producten.
Wil je niet ontmoedigen, maar je kunt die 10 extra kilo's wel kwijt raken, je lichaam is veranderd (denk aan bredere heupen) en dat valt er niet af te trainen. Dan heb je minder kilo's maar toch dat 1 of 2 maatjes meer.
Als je verder gezond bent en er is niets aan de hand, accepteer je lichaam zoals het is. Bereik je meer mee dan je zelf druk maken om wat extra gewicht.
Een sportcoach is geen diëtist en als je verantwoord wilt afvallen dan is een diëtist eerder aan te bevelen dan advies van een sportcoach. Zo heb je namelijk wél koolhydraten nodig en ja, pasta eten kan en mag.
Daarom zou ik adviseren contact op te nemen met een diëtist om te gaan kijken wát je nu echt eet én wat jouw lichaam daadwerkelijk nodig heeft om te kunnen afvallen. En het kan vervelend zijn, maar de mogelijkheid bestaat dat je meer vetten moet gaan gebruiken of meer halfvolle producten dan alleen maar magere producten.
Wil je niet ontmoedigen, maar je kunt die 10 extra kilo's wel kwijt raken, je lichaam is veranderd (denk aan bredere heupen) en dat valt er niet af te trainen. Dan heb je minder kilo's maar toch dat 1 of 2 maatjes meer.
Als je verder gezond bent en er is niets aan de hand, accepteer je lichaam zoals het is. Bereik je meer mee dan je zelf druk maken om wat extra gewicht.
dinsdag 4 december 2018 om 22:52
ja dit is de redenatie van de pannekoek, plat, vet en stilt snelle trekhuurvrouwtje schreef: ↑04-12-2018 10:01Eh... er zn genoeg mensen die niet over de JUISTE discipline beschikken, nog niet aan toe zijn hun leven om te gooien, zo zwaar zijn dat het echt een hele lange weg is en dus erg langzaam gaat... genoeg redenen dat er overgewicht is naast de meest simpele redenen dat zij zich niet kunnen beheersen, misschien nog niet t besef dat ze echt heel zwaar zijn, maar uiteindelijk kan iedereen, elk mens, jong oud afvallen...
overgewicht is veel complexer dan dat
woensdag 5 december 2018 om 09:10
Joh 2 uur fietsen is helemaal niks. Maar je moet het leuk vinden en zelfs dan nog.
Met sporten is het zo, het wordt altijd makkelijker als je het blijft doen, het moeilijke is het iedere dag te doen.
3 lettergrepen Discipline.
Lijkt zo een beetje trouwens op een wat ouder topic, die echt goed vol liep. Van dik zijn is een eigen keuze.
fietsen varen vrouwelijk doen
woensdag 5 december 2018 om 09:17
Ik vind Meds hele zinnige dingen zeggen. Afvallen begint in je bovenkamer, en daar zit het naar mijn idee niet goed.
De mensen die ik kende met zwaar overgewicht riepen ook dat hen niets lukte, ook al deden ze er aaallllles aan. Het bleek later dat ze ook psyschisch in de knoop zaten. Toen het mentaal beter met ze ging, lukte het ineens wel.
De mensen die ik kende met zwaar overgewicht riepen ook dat hen niets lukte, ook al deden ze er aaallllles aan. Het bleek later dat ze ook psyschisch in de knoop zaten. Toen het mentaal beter met ze ging, lukte het ineens wel.
woensdag 5 december 2018 om 09:23
In welke wereld heeft het woord discipline 3 lettergrepen?zeefietser1 schreef: ↑05-12-2018 09:10Joh 2 uur fietsen is helemaal niks. Maar je moet het leuk vinden en zelfs dan nog.
Met sporten is het zo, het wordt altijd makkelijker als je het blijft doen, het moeilijke is het iedere dag te doen.
3 lettergrepen Discipline.
Lijkt zo een beetje trouwens op een wat ouder topic, die echt goed vol liep. Van dik zijn is een eigen keuze.
woensdag 5 december 2018 om 09:55
In dezelfde wereld waar elke dag 2 uur fietsen naast een fulltime baan een eitje is denk ik.
woensdag 5 december 2018 om 09:58
Ja dat bedacht ik mij ook net, oeps. Nou ik ga het niet veranderen.
fietsen varen vrouwelijk doen
woensdag 5 december 2018 om 10:42
zeefietser1 schreef: ↑05-12-2018 09:58Ja dat bedacht ik mij ook net, oeps. Nou ik ga het niet veranderen.
woensdag 5 december 2018 om 10:50
Wat zijn sommige reacties simplistisch. Niet alles is met een dieet en sporten op te lossen. Overgewicht is soms echt wel een stukje complexer dan dat. Het is ook geen simpel rekensommetje dat je evenveel calorieën moet verbruiken als dat je eet. Soms eet je nu eenmaal meer, en een andere keer minder. Normaal gesproken is dat geen probleem voor je lichaam.
TO, als je in alle eerlijkheid kunt zeggen dat je voldoende beweegt en gezond (en niet teveel) eet, zou ik toch maar eens teruggaan naar de huisarts. Misschien is er toch iets met je schildklier aan de hand.
TO, als je in alle eerlijkheid kunt zeggen dat je voldoende beweegt en gezond (en niet teveel) eet, zou ik toch maar eens teruggaan naar de huisarts. Misschien is er toch iets met je schildklier aan de hand.
woensdag 5 december 2018 om 10:53
Iemand die wil afvallen zou daar zin in hebben. En het is makkelijker dan je denkt, zeker als je woon-werkverkeer er in mee kan nemen. Je kunt ook een uur fietsen (heen en terug naar werk) en daarna bijvoorbeeld een half tot een heel uur joggen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 5 december 2018 om 10:58
Je schrijft wat tegenstrijdige dingen. "Ik heb altijd een strak lichaam gehad" en daarna "Ik was echt wel chubby". Wat is het nou?
Dat zwangerschapskilos blijven hangen herken ik goed. En ook dat door verandering van levensstijl je daarna nog meer aankomt. En ook ik zei jarenlang dat het afvallen niet lukte.
Maar inmiddels besef ik ook dat het vooral gewoon heel erg moeilijk is die knop echt om te zetten.
Je eet gezond maar wel af en toe een hele bak Ben&Jerry´s. Als je echt wil afvallen kan dat echt niet meer. Af en toe een schaaltje B&J wel maar een hele bak dus niet. Ga naar een dietiste en bekijk kritisch wat je nou echt eet en drinkt.
Ook wat mij betreft is afvallen grotendeels minder/anders eten. Erbij sporten is natuurlijk goed en gezond maar zonder ook je dieet aan te passen kom je er niet. Succes!
Dat zwangerschapskilos blijven hangen herken ik goed. En ook dat door verandering van levensstijl je daarna nog meer aankomt. En ook ik zei jarenlang dat het afvallen niet lukte.
Maar inmiddels besef ik ook dat het vooral gewoon heel erg moeilijk is die knop echt om te zetten.
Je eet gezond maar wel af en toe een hele bak Ben&Jerry´s. Als je echt wil afvallen kan dat echt niet meer. Af en toe een schaaltje B&J wel maar een hele bak dus niet. Ga naar een dietiste en bekijk kritisch wat je nou echt eet en drinkt.
Ook wat mij betreft is afvallen grotendeels minder/anders eten. Erbij sporten is natuurlijk goed en gezond maar zonder ook je dieet aan te passen kom je er niet. Succes!
woensdag 5 december 2018 om 11:04
Ik vind een beetje chubby er best wel strak uitzien
Het draait uiteindelijk gewoon om de Eerste Hoofdwet van de Thermodynamica. Als je meer energie opneemt dan wat je verbruikt kom je aan en als je meer energie verbruikt dan wat je opneemt val je af. Bij meer bewegen verbruik je meer, bij minder eten neem je minder op. Waarbij minder eten het meeste helpt.Dat zwangerschapskilos blijven hangen herken ik goed. En ook dat door verandering van levensstijl je daarna nog meer aankomt. En ook ik zei jarenlang dat het afvallen niet lukte.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“