Geld & Recht alle pijlers

Aangifte doen..?

05-12-2018 11:42 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Geen idee of dit de juiste pijler hiervoor is maar daar gaan we dan..

2 tot 3 jaar geleden werkte mijn man als verkoper bij een bedrijf. Hij heeft toen erg nare ervaringen gehad met een leidinggevende.
Hij was destijds ongeveer 25 en de leidinggevende was rond de 56.

Zijn leidinggevende is homoseksueel en iedere dag maakte hij opmerkingen over het lichaam van mijn man.
Bovendien maakte hij opmerkingen als: je moet het uitmaken met je vrienden, dump je vriendin toch want je bent
homo en je moet zijn wie je werkelijk bent. Dit was dus voordat wij getrouwd waren.
Ik was hier destijds al behoorlijk gepikeerd over en had aangegeven dat hij misschien beter even naar de manager of
eigenaar kon stappen. Mijn man zag dit niet zitten omdat zijn leidinggevende veel geld in het laatje bracht en hij wist
dat ze hem de hand boven het hoofd hielden.

Inmiddels is hij gelukkig al een hele tijd weg daar.

Nu kwamen er vanochtend dingen ter sprake waar hij mij nooit iets over heeft verteld. Wellicht uit schaamte?
Hij gaf aan dat hij een keer naar het toilet was gegaan en toen hij eruit stapte stond zijn leidinggevende daar op
hem te wachten en greep hem vast en duwde hem tegen de muur. Verbijsterd duwde mijn man hem van zich weg
(en moest echt wat kracht gebruiken) en vroeg wat hij in hemelsnaam aan het doen was. Waarop hij antwoordde: nee niets, niets...

Gelukkig kon mijn man zich verzetten maar wellicht zijn er anderen die dat niet kunnen..

Ik vind dit wel heel erg ver gaan en vraag mij af, moeten/kunnen wij hier nog iets mee?
En zo ja, waar begin je?
Ik weet dat het al een tijd geleden is, daarom vraag ik me af of dit nog door iemand serieus zou worden genomen.

Graag jullie advies.
Alvast bedankt!
Maya89 schreef:
05-12-2018 13:28
In je eerste post gaf je aan dat hij daar al een tijdje weg is. En nu zeg je dat hij daar nog werkt.. Ik snap het niet meer
Die leidinggevende werkt daar nog...niet helemaal duidelijk.
Hoeveel energie wil je steken in iets dat je niet meer kunt veranderen?
De mensen tegen wie hij nu eventueel nog iets doet, die zijn ook verantwoordelijk voor zichzelf. Je kunt niet de aap van de halve wereld op je schouders nemen.

Terwijl je wel in 100 andere positieve dingen energie kunt steken ipv in dit....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Blosje91 schreef:
05-12-2018 11:42
....

Ik was hier destijds al behoorlijk gepikeerd over en had aangegeven dat hij misschien beter even naar de manager of
eigenaar kon stappen. Mijn man zag dit niet zitten..

Ik vind dit wel heel erg ver gaan en vraag mij af, moeten/kunnen wij hier nog iets mee?
...
Blosje91 schreef:
05-12-2018 12:28
...
We gaan er een melding van maken. Aangifte is inderdaad niet nodig denk ik, maar dan weten wij dat we in ieder geval hebben gedaan wat we moeten doen...
Blosje91 schreef:
05-12-2018 12:40
..
Ik ben ook wel degene die meer pusht om iets te doen, want als ik dit destijds had geweten had ik het er zeker
niet bij laten zitten.

Maar zoals ik aangaf we gaan zeker een melding maken, maar geen aangifte doen.
Lord*Voldemort schreef:
05-12-2018 12:41
Dus nu ben je je man aan het pushen om hier iets mee te doen? Is dat niet aan hem?
Blosje91 schreef:
05-12-2018 12:48
Misschien wil iedereen ook mijn reacties lezen, we gaan geen aangifte doen.
Wel een melding maken...

En we doen dit omdat hij wellicht nog steeds mensen intimideert/bedreigt/ongepaste seksuele opmerkingen maakt.

Ik bedank iedereen die mee heeft gedacht ik ben eruit dat een melding voor ons de beste oplossing is en het daarmee gaan afsluiten.

Ja. JIJ bent aan het pushen. HIJ heeft in de loop der jaren meermaals aangegeven er verder (nog) niets mee te willen doen.. Jij trekt het naar je toe en maakt daar iets van jullie van maar het is zijn proces. Gun hem ruimte voor zijn eigen aanpak.

montblanc schreef:
05-12-2018 12:52
Wil je man dat zelf wel? Hij is degene wie het overkomen is en alleen hij kan die melding doen. Jij hebt hier juridisch geen plek in. Het klinkt namelijk alsof hij het liever achter zich laat en dat jij graag naar de politie wil.
+1
viva-amber schreef:
05-12-2018 13:36
Hoeveel energie wil je steken in iets dat je niet meer kunt veranderen?
De mensen tegen wie hij nu eventueel nog iets doet, die zijn ook verantwoordelijk voor zichzelf. Je kunt niet de aap van de halve wereld op je schouders nemen.

Terwijl je wel in 100 andere positieve dingen energie kunt steken ipv in dit....
Wellicht zitten wij gewoon anders in elkaar..

Ik ben echt geen zuur vrouwtje die anderen wil laten boeten voor elk soort ongemak dat ik ervaar.
Ben afgelopen jaar getrouwd, mooi huis gekocht en heb niets te klagen verder, genieten van het leven en
ik sta ook heel positief in het leven.

Het strookt echter niet met mijn gevoel van rechtvaardigheid om niets te doen, terwijl een simpele melding
maken wellicht iemand anders zou kunnen helpen. En ja iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf, dat snap ik.
Maar mensen die dit soort aangiftes doen worden toch al zo moeilijk geloofd vaak dus...waarom zou ik het volgens
jou niet doen?

Maar goed dit wordt een eindeloze discussie denk ik, gelukkig weet ik nu wat ik het beste kan doen en ik heb daar vrede mee.
Heat schreef:
05-12-2018 13:44
Ja. JIJ bent aan het pushen. HIJ heeft in de loop der jaren meermaals aangegeven er verder (nog) niets mee te willen doen.. Jij trekt het naar je toe en maakt daar iets van jullie van maar het is zijn proces. Gun hem ruimte voor zijn eigen aanpak.

Seriously, je maakt aannames omdat ik hier vanuit mezelf spreek?
Dat gebeurt nou eenmaal als je zelf aan het typen bent.
Zoals eerder aangegeven, mijn man is degene die hier ook iets mee wil en weet dat IK hier om advies vraag.

Als je niets nuttigs te melden hebt behalve mijn woordgebruik analyseren, zeg dan gewoon niets..

+1
Rechtvaardigheid is een illusie.

Waar was jullie gevoel van rechtvaardigheid dan 2-3 jaar terug? Je man was misschien wel niet de enige.
Daarbij zeg je wij...maar jouw gevoel van "rechtvaardigheid" wordt helemaal niet gedragen door je man en je bent ook niet de Koningin. Waar komt dat wij dan vandaan?
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-12-2018 13:52
80.95% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Blosje91 schreef:
05-12-2018 13:46
Wellicht zitten wij gewoon anders in elkaar..

Ik ben echt geen zuur vrouwtje die anderen wil laten boeten voor elk soort ongemak dat ik ervaar.
Ben afgelopen jaar getrouwd, mooi huis gekocht en heb niets te klagen verder, genieten van het leven en
ik sta ook heel positief in het leven.

Het strookt echter niet met mijn gevoel van rechtvaardigheid om niets te doen, terwijl een simpele melding
maken wellicht iemand anders zou kunnen helpen. En ja iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf, dat snap ik.
Maar mensen die dit soort aangiftes doen worden toch al zo moeilijk geloofd vaak dus...waarom zou ik het volgens
jou niet doen?

Maar goed dit wordt een eindeloze discussie denk ik, gelukkig weet ik nu wat ik het beste kan doen en ik heb daar vrede mee.
Dan laat je het beter gaan.
Blosje91 schreef:
05-12-2018 13:46

Het gaat niet om jou maar om je man.
ik vind het een goed idee om hier melding van te maken, dat is fijn wanneer er ooit iemand echt aangifte wil doen, dan staat zijn zaak ook sterker

dit soort dingen daar moeten we niet allemaal onze schouders over ophalen, een melding maken is nog heel braafjes eigenlijk
we hebben het tenslotte over intimiderend vervelend gedrag van iemand die hoger in rang is, zo niet tof....
Lorem Ipsum
Heat schreef:
05-12-2018 13:50
Het gaat niet om jou maar om je man.
Klopt het gaat om mijn man en mijn man en ik zitten op 1 lijn.
Dus ik typ hier lekker vanuit mezelf (zoals eerder aangegeven).
Als jullie dat anders willen opvatten, prima.

Heb al vaak genoeg uitgelegd dat mijn man erachter staat om actie te ondernemen.
We wisten alleen nog niet wat.
Blosje91 schreef:
05-12-2018 13:53
Klopt het gaat om mijn man en mijn man en ik zitten op 1 lijn.
Dus ik typ hier lekker vanuit mezelf (zoals eerder aangegeven).
Als jullie dat anders willen opvatten, prima.

Heb al vaak genoeg uitgelegd dat mijn man erachter staat om actie te ondernemen.
Google is kapot ofzo? Het leest meer of jij hier iets mee wil doen, als hij er iets mee had gewild had hij dat zelf ook wel kunnen bedenken, en de weg ernaartoe is echt niet zo moeilijk, en duurt zeker geen 3 jaar.
Blosje91 schreef:
05-12-2018 13:53
..
En daar wringt voor mij de schoen. Het zou juist exact andersom moeten zijn dan wat er nu door jou weergegeven wordt. Namelijk dat jij hem ondersteunt en achter hem staat in en bij zijn actie.
heat wijzigde dit bericht op 05-12-2018 14:03
0.86% gewijzigd
Met je man ziet je zo enorm op 1 lijn dat hij jarenlang zaken voor je verzwijgt.
Lord*Voldemort schreef:
05-12-2018 13:57
Google is kapot ofzo? Het leest meer of jij hier iets mee wil doen, als hij er iets mee had gewild had hij dat zelf ook wel kunnen bedenken, en de weg ernaartoe is echt niet zo moeilijk, en duurt zeker geen 3 jaar.
Google is zeker niet kapot, persoonlijk vind ik het Viva forum altijd fijn omdat je altijd op
begrip en goed advies kan rekenen (unlike today).

Lees mijn eerdere reacties maar terug ik ga geen uitleg meer geven over het feit dat er 3 jaar tussen zit.
viva-amber schreef:
05-12-2018 14:01
Met je man ziet je zo enorm op 1 lijn dat hij jarenlang zaken voor je verzwijgt.
Waarschijnlijk omdat hij wist wat komen ging.
Blosje91 schreef:
Google is zeker niet kapot, persoonlijk vind ik het Viva forum altijd fijn omdat je altijd op

Lees mijn eerdere reacties maar terug ik ga geen uitleg meer geven over het feit dat er 3 jaar tussen zit.
Ik raad je aan om aangifte te doen samen met je man. Post dan even hier hoe het is geweest dan kan ik zelf beoordelen of het slecht advies was. Of bel ze even met dit verhaal en je verzoek om een aangifte te doen per afspraak dat ze je even netjes in plannen.
I
viva-amber schreef:
Hahaha...
Zo makkelijk om online te oordelen.

Ja dit wist ik niet inderdaad en niemand anders wist het.
Ik ga er inderdaad maar vanuit dat hij ook al jaren affaires heeft waar ik ook niets vanaf weet.

Sommige mensen...

Ik vertrouw mijn man 100% en het feit dat hij niets heeft gezegd laat mij weten dat het serieus voor hem is.
Hij is een binnenvetter.
Blosje91 schreef:

Begrip en goed advies? Zitten wij echt op hetzelfde forum? Maar hier een kleine protip: Bespreek dit soort situaties beter gewoon tussen elkaar, jij komt nu over als een pusherig type en je man als een ruggegraat loze deurmat. Niet echt wat je wilt toch?
Lord*Voldemort schreef:
05-12-2018 14:05
Begrip en goed advies? Zitten wij echt op hetzelfde forum? Maar hier een kleine protip: Bespreek dit soort situaties beter gewoon tussen elkaar, jij komt nu over als een pusherig type en je man als een ruggegraat loze deurmat. Niet echt wat je wilt toch?
En jij komt over als een bitch, so be it.
Ik weet wat de waarheid is.
Ja, je hebt "de waarheid" de enige waarheid inderdaad in pacht.
viva-amber schreef:
05-12-2018 14:14
Ja, je hebt "de waarheid" de enige waarheid inderdaad in pacht.
eh..ok?

Ja ik weet als enige hierzo mag ik toch denken hoe de relatie is tussen mijn man en ik.
Of heb jij hier meer info over?
Blosje91 schreef:
05-12-2018 14:07
En jij komt over als een bitch, so be it.
Ik weet wat de waarheid is.
Nou is weer eens wat anders hè. De meeste hier vinden mij een lul.
Lord*Voldemort schreef:
05-12-2018 14:24
Nou is weer eens wat anders hè. De meeste hier vinden mij een lul.
Haha!!
Melden om het af te sluiten is geen goed motief. Dit gaat je man niet helpen.
Wat je man wel gaat helpen is hulp zoeken en dit op zijn eigen manier verwerken.
Dus niet op jouw manier.

Jij bent hem nu aan het pushen.
Blosje91, negeer alsjeblieft de mensen die lopen te zeuren dat het te lang geleden is, dat je man zelf zijn mond open had moeten doen en meer van dat soort onzin.

Die leidinggevende had een machtspositie over jouw man en was veel ouder. Iets wat hij misbruikte om jouw man op zijn minst (seksueel) te intimideren. Ik als vrouw durfde door dat soort lui al geen aangifte te doen na mijn verkrachting, of het zelfs maar aan mijn ouders te vertellen (ik was 16 toen en had en heb een hele goede band met mijn ouders). Voor een man is dit nog zo veel moeilijker want "die kan toch wel zijn mond open doen?". Nou nee dus. Je bent slachtoffer omdat een ander iets verkeerd doet, niet omdat jouw reactie daarop niet zou kloppen, aangezien in een ideale wereld die ander zijn poten en opmerkingen thuis zou houden. De enige die willens en wetens iets verkeerds heeft gedaan hier is de leidinggevende die misbruik maakt van het feit dat hij in een machtspositie verkeerd.

En voor de mensen die vinden dat de slachtoffers van aanranding, misbruik, mishandeling, verkrachting en seksuele intimidatie hier zelf schuld aan zijn, ik hoop dat jullie er ooit achter komen hoe fout en schadelijk voor de slachtoffers die gedachtengang is, zonder zelf slachtoffer te worden.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven