Hebben wij het zo slecht in Nederland?

01-12-2018 15:17 3238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.

Wat is hier zo slecht in Nederland dan?

- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen

Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Men wil toch in 2030 volledig zijn overgegaan op alleen het produceren van elektrische auto's?
Ooit is het ook klaar met de fossiele brandstoffen.
Geen kerosine meer, geen benzine.
Een elektrische auto kan geen caravan trekken.
Dat wordt voor velen een hele andere manier van vakantie vieren.
Wij hebben het super goed in Nederland!

We krijgen zorg. Als er een storm is, dan staat ons huis nog overeind na de storm.

Ik mocht een keer meelopen in een ziekenhuis in een ontwikkelingsland. Voor eten en drinken werd niet gezorgd. Ze hadden chemo, maar werd wel toegediend in een bezemkast (letterlijk). Kittens werden geboren onder de stoelen in de wachtruimte.
Zalen met 50 bedden, maar wel 100 patiënten. Ze lagen gewoon samen in 1 bed. Heel vreemd!

En toen ging ik weer aan het werk in een ziekenhuis in Nederland. “Ik heb het hier helemaal niet goed, mijn buurman snurkte..” ach meid, ben maar blij dat hij niet bij jou in bed lag.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Janiva schreef:
05-12-2018 14:52
Men wil toch in 2030 volledig zijn overgegaan op alleen het produceren van elektrische auto's?
Ooit is het ook klaar met de fossiele brandstoffen.
Geen kerosine meer, geen benzine.
Een elektrische auto kan geen caravan trekken.
Dat wordt voor velen een hele andere manier van vakantie vieren.
Dat gaat niet lukken om voor 2030 alles electrisch te krijgen. Er zijn ook niet genoeg accu’s en grondstoffen daarvoor.

Een caravan kan goed getrokken worden door een electrische auto. Electromotoren hebben in de regel ook meer trekkracht dan diesel- of benzinemotoren. Zelfs een dieseltrein rijdt op electromotoren, de dieselmotor wekt de stroom op.

Je zou accu’s in de caravan kunnen plaatsen om de extra energie te leveren die voor het trekken wordt gebruikt.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Ikzegookwat schreef:
05-12-2018 14:51
Poetin heeft in het verleden meermaals de gaskraan dichtgedraaid als hij het ergens niet mee eens was, dus een erg betrouwbare partner is hij niet.
Nee, en we gaan ook weer een nieuwe kernwapenwedloop tegemoet nu Poetin het ISS verdrag heeft geschonden.

Afbeelding
Puritanism:
(HL Mencken)
Ik ben voor dat we afstappen van de fossiele brandstofgebruik. Al die shit ademen wij ook in en het is ook niet goed voor het milieu.
DuchessMeganMarkle schreef:
05-12-2018 15:02
Ik ben voor dat we afstappen van de fossiele brandstofgebruik. Al die shit ademen wij ook in en het is ook niet goed voor het milieu.
We zullen dan vooral onze behoeftes terug moeten schroeven. We zullen niet zo zeer minder rijden op fossiele brandstoffen maar we moeten onze verplaatsingsbehoefte in het algemeen reduceren. Dus minder weken of meer thuiswerken, minder vaak op vakantie en minder ver.
Ook minder vlees eten, en minder groenten en fruit dat van ver moet komen of uit warme kassen moet komen. Eerder een trui aantrekken dan de kachel hoog zetten. Niet elk seizoen de laatste mode in huis halen maar kleding afdragen.. allemaal dat soort dingen. Dingen die “AU” doen, dingen waar je geen zin in hebt.
Puritanism:
(HL Mencken)
Wat ik wél vervelend vind is dat mijn aanvullende zorgverzekering steeds wordt uitgekleed. Ik had de aanvullende zorgverzekering nodig voor fysio en alternatieve zorg (chiropractor), maar nu mag ik daar maar x keer heen in het jaar.
oudebaas schreef:
05-12-2018 15:07
We zullen dan vooral onze behoeftes terug moeten schroeven. We zullen niet zo zeer minder rijden op fossiele brandstoffen maar we moeten onze verplaatsingsbehoefte in het algemeen reduceren. Dus minder weken of meer thuiswerken, minder vaak op vakantie en minder ver.
Ook minder vlees eten, en minder groenten en fruit dat van ver moet komen of uit warme kassen moet komen. Eerder een trui aantrekken dan de kachel hoog zetten. Niet elk seizoen de laatste mode in huis halen maar kleding afdragen.. allemaal dat soort dingen. Dingen die “AU” doen, dingen waar je geen zin in hebt.
Ja dat klopt.
05-12-2018 15:09
Wat ik wél vervelend vind is dat mijn aanvullende zorgverzekering steeds wordt uitgekleed. Ik had de aanvullende zorgverzekering nodig voor fysio en alternatieve zorg (chiropractor), maar nu mag ik daar maar x keer heen in het jaar.
Geldt dat voor alle verzekeraars? Zelf hen ik aanvullend vooral voor buitenlanddekking en fysio.
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
05-12-2018 15:11
Geldt dat voor alle verzekeraars? Zelf hen ik aanvullend vooral voor buitenlanddekking en fysio.
Nee. Verzekeraars bepalen zelf de inhoud van hun aanvullende pakketten. Gewoon even gaan vergelijken dus.
oudebaas schreef:
05-12-2018 15:11
Ik wil overstappen.
Welke zorgverzekering heb jij?
05-12-2018 15:17
Ik wil overstappen.
Welke zorgverzekering heb jij?
VGZ, maar ik heb het aanbod van 2019 nog niet gelezen.
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
05-12-2018 15:07
dingen die voor mensen met weinig geld dagelijkse kost zijn dus
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
05-12-2018 15:30
dingen die voor mensen met weinig geld dagelijkse kost zijn dus
Ja. Dus lagere inkomens zou je moeten ontzien. Basisinkomen of een veel hogere belastingvrije som.
Puritanism:
(HL Mencken)
Reep-Chocolade schreef:
05-12-2018 14:57
Wij hebben het super goed in Nederland!

We krijgen zorg. Als er een storm is, dan staat ons huis nog overeind na de storm.

Ik mocht een keer meelopen in een ziekenhuis in een ontwikkelingsland. Voor eten en drinken werd niet gezorgd. Ze hadden chemo, maar werd wel toegediend in een bezemkast (letterlijk). Kittens werden geboren onder de stoelen in de wachtruimte.
Zalen met 50 bedden, maar wel 100 patiënten. Ze lagen gewoon samen in 1 bed. Heel vreemd!

En toen ging ik weer aan het werk in een ziekenhuis in Nederland. “Ik heb het hier helemaal niet goed, mijn buurman snurkte..” ach meid, ben maar blij dat hij niet bij jou in bed lag.

We hebben het hier in Nederland heel goed, daar is iedereen het echt wel over eens. Ik vind die vergelijkingen zo weinig zeggend. Er zijn ook mensen die helemaal een chemo krijgen, dan kun je evengoed zeggen dat chemo in een bezemkast altijd nog beter is. En heb je zelf wel eens ziek en beroerd in het ziekenhuis gelegen terwijl je geen oog kon dichtdoen? Dat je daar op dat moment misschien over klaagt, wil toch niet zeggen dat je in het algemeen de zorg niet waardeert of niet beseft dat anderen het slechter hebben? Ik vind het van weinig inzicht getuigen als je mensen daarop afrekent.
05-12-2018 15:09

Tandarts stiekem ook. Ik had 100% vergoed tot € 500 voor tandarts en mondhygienist, omdat ik geen zin heb om daar zelf voor te moeten betalen (want dan ga ik niet, ik ben al niet zo gemotiveerd om te gaan, als ik moet ‘bijbetalen’ heb ik helemaal geen zin). Maar nu is dat overal gewijzigd in 100% vergoeding (of 75% net wat je kiest) voor de tandarts en 75% vergoeding voor de mondhygienist. De mondhygienist wordt nergens meer 100% vergoed voor zover ik kan vinden.
iets_perzik schreef:
05-12-2018 17:42
Tandarts stiekem ook. Ik had 100% vergoed tot € 500 voor tandarts en mondhygienist, omdat ik geen zin heb om daar zelf voor te moeten betalen (want dan ga ik niet, ik ben al niet zo gemotiveerd om te gaan, als ik moet ‘bijbetalen’ heb ik helemaal geen zin). Maar nu is dat overal gewijzigd in 100% vergoeding (of 75% net wat je kiest) voor de tandarts en 75% vergoeding voor de mondhygienist. De mondhygienist wordt nergens meer 100% vergoed voor zover ik kan vinden.
Bij Ditzo wordt deze nog 100% vergoed.
Cateautje schreef:
05-12-2018 18:37
Bij Ditzo wordt deze nog 100% vergoed.

Bedankt voor de tip, dan ga ik daar in ieder geval nog even naar kijken! Maar ik heb wel gemerkt dat het soms wel kan lonen om dingen maar zelf te gaan betalen. Bijvoorbeeld een aanvullend pakket waarbij een sportmedisch onderzoek (met inspanningstest) wordt vergoed, is zo duur dat ik goedkoper uit ben als ik dat onderzoek uit eigen zak betaal. Ik zie dat met de tandarts/ mondhygienist ook nog wel gaan gebeuren helaas.
Voor een zorgverzekering zou ik verder kijken dan dat. Hoe ze investeren en met personeel omgaan bijvoorbeeld. Gezien het onderwerp van dit topic is dit nou niet 1 waar ik mijn geld aan zou uitgeven...
Iemand Pauw gezien? Aan tafel ( weer, ze zijn al eens geweest) een groep werkende armen.

in 2014 waren dat er al 400.000 en nu blijken het er eind 2018 al bijna een miljoen te zijn?

Ja het gaat goed met Nederland.

Met een deel wel. Met een ander groot deel dus helemaal niet.

Naast deze werkende armen heb je nog langdurige/chronische zieken, mensen met een ww of een bijstand en wia, sommige ouderen ect.

Vind het schandalig dat mensen hier vinden dat het goed gaat in Nederland. Omdat zij er warmpjes bij zitten en niet verder kunnen kijken dan hun eigen zakje.
Niet gezien, wel van gehoord. Maar goed, ik heb het al veel eerder gehad over werkende armen. Tot jaren terug al in diverse topics, maar er zijn er niet zoveel die zich dit aan lijken te trekken. Dan moet je maar harder werken ofzoiets..
Gezien, beide afleveringen.

De toeslagen lijken vooral het probleem te zijn.
Dan weer wel dan weer niet recht erop.
Paar maanden te veel verdient, hele jaar terug betalen.

En wat 1 vrouw ook zei. Niet werken is voor mij gunstiger.
Financieel gezien iig.
Dat is absurd toch?

Toeslagen zou anders georganiseerd moeten worden. Recht erop per maand

En trapsgewijs. Niet 100 euro te veel verdiend op jaarbasis en niks meer.
Dat gat is onredelijk groot.

Ik ben niet blij dat ik nooit meer kan werken maar dit soort gezeik, dat je steeds onzeker bent en weer een blauwe envelop krijgt..
Dat mis ik niet!
Gun werkenden ook echt meer inkomsten dan dat ze met uitkering zouden krijgen!
Naast dat rare toeslagen gedoe werd ook aangegeven dat zij in jaren niet tot nauwelijks een hoger inkomen hebben kunnen vergaren maar dat alle kosten wel al jaren flink stijgen.
benmamma schreef:
06-12-2018 07:50
Gezien, beide afleveringen.

De toeslagen lijken vooral het probleem te zijn.
Dan weer wel dan weer niet recht erop.
Paar maanden te veel verdient, hele jaar terug betalen.

En wat 1 vrouw ook zei. Niet werken is voor mij gunstiger.
Financieel gezien iig.
Dat is absurd toch?

Toeslagen zou anders georganiseerd moeten worden. Recht erop per maand

En trapsgewijs. Niet 100 euro te veel verdiend op jaarbasis en niks meer.
Dat gat is onredelijk groot.

Ik ben niet blij dat ik nooit meer kan werken maar dit soort gezeik, dat je steeds onzeker bent en weer een blauwe envelop krijgt..
Dat mis ik niet!
Gun werkenden ook echt meer inkomsten dan dat ze met uitkering zouden krijgen!

Ik denk dat ze af moeten van bepaalde toeslagen over een jaarinkomen op voorhand te berekenen. Dat zei die PVDA oelewapper ook.

Maar per kwartaal of maand zelfs. Achteraf.
Lucifer2018 schreef:
06-12-2018 00:10
Vind het schandalig dat mensen hier vinden dat het goed gaat in Nederland. Omdat zij er warmpjes bij zitten en niet verder kunnen kijken dan hun eigen zakje.
Aan de andere kant: dat is hoe de overheid 'ons' burgers graag ziet. Alleen gericht op het individu. Dat je niet denkt invloed te hebben op beleid, zoals met een referendum ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven