Hebben wij het zo slecht in Nederland?
zaterdag 1 december 2018 om 15:17
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.

woensdag 5 december 2018 om 10:07
Oh ja, dat kan natuurlijk ook nog. Of dat ze je maar deels afkeuren, terwijl je niet kunt werken. Het UWV is wel berucht om dat soort situaties.Ikzegookwat schreef: ↑05-12-2018 09:58Het kan ook zijn dat je gewoon goedgekeurd wordt. Ik heb dat zelf gehad met (gelukkig tijdelijke) arbeidsongeschiktheid. Volgens de keuringsarts waren er bepaalde werkzaamheden die ik nog wel kon doen. De arbeidsdeskundige zei toen uit zichzelf dat ik was goedgekeurd voor werk dat niet bestond. Maar ja, je doet er niets aan...
woensdag 5 december 2018 om 12:07
Ja hier nog één.
Allebei werk nu maar we blijven tobben vanwege de belastingschuld. Ook een schuld bij de Sociale dienst trouwens, door fouten van hun kant.
Fijn die instanties.
Maar goed, we hebben nog schoon drinkwater dus ik ben dolgelukkig.
Mispoes!

woensdag 5 december 2018 om 12:21
Dat is ook mijn grootste nachtmerrie.Ikzegookwat schreef: ↑05-12-2018 09:58Het kan ook zijn dat je gewoon goedgekeurd wordt. Ik heb dat zelf gehad met (gelukkig tijdelijke) arbeidsongeschiktheid. Volgens de keuringsarts waren er bepaalde werkzaamheden die ik nog wel kon doen. De arbeidsdeskundige zei toen uit zichzelf dat ik was goedgekeurd voor werk dat niet bestond. Maar ja, je doet er niets aan...
woensdag 5 december 2018 om 12:35
er staat dat ze afgekeurd is.Ikzegookwat schreef: ↑05-12-2018 09:58Het kan ook zijn dat je gewoon goedgekeurd wordt. Ik heb dat zelf gehad met (gelukkig tijdelijke) arbeidsongeschiktheid. Volgens de keuringsarts waren er bepaalde werkzaamheden die ik nog wel kon doen. De arbeidsdeskundige zei toen uit zichzelf dat ik was goedgekeurd voor werk dat niet bestond. Maar ja, je doet er niets aan...
en sociale huur is zover ik weet een max van ong 710. en dan krijg je als je een laag inkomen hebt genoeg huurtoeslag.
woensdag 5 december 2018 om 13:01
Je kan toch moeilijk de belastingdienst de schuld geven van het feit dat jij niet doorgeeft dat je geen recht meer hebt op subsidie? Dat zij daar later achter komen en je dat onterechte geld moet terugbetalen is strontvervelend natuurlijk, maar niet iets wat jij zelf niet had kunnen voorkomen?☆°•-Loes-•°☆ schreef: ↑05-12-2018 12:07Ja hier nog één.
Allebei werk nu maar we blijven tobben vanwege de belastingschuld. Ook een schuld bij de Sociale dienst trouwens, door fouten van hun kant.
Fijn die instanties.
Maar goed, we hebben nog schoon drinkwater dus ik ben dolgelukkig.
De fout bij de sociale dienst lag ongetwijfeld ook in het feit dat jij een uitkering kreeg terwijl je er geen recht meer op had. Waarom zouden jouw finacien niet jouw eigen verantwoordelijkheid zijn?

woensdag 5 december 2018 om 13:16
Ook als je het doorgeeft, dan moet je soms een periode terugbetalen waarover je de toeslagen wel nodig had, bijvoorbeeld als je halverwege het jaar een (andere) baan krijgt, en achteraf blijkt dat je jaarinkomen alles bij elkaar (net) te hoog was.julius schreef: ↑05-12-2018 13:01Je kan toch moeilijk de belastingdienst de schuld geven van het feit dat jij niet doorgeeft dat je geen recht meer hebt op subsidie? Dat zij daar later achter komen en je dat onterechte geld moet terugbetalen is strontvervelend natuurlijk, maar niet iets wat jij zelf niet had kunnen voorkomen?
De fout bij de sociale dienst lag ongetwijfeld ook in het feit dat jij een uitkering kreeg terwijl je er geen recht meer op had. Waarom zouden jouw finacien niet jouw eigen verantwoordelijkheid zijn?
woensdag 5 december 2018 om 13:32
Ik zeg toch ook dat ik daarmee de mist in ben gegaan. Heb trouwens wel meermaals geprobeerd de toeslagen te stoppen maar dat was niet nodig want ik had er recht op en dat werd automatisch geregeld zeiden ze toen ik daarvoor belde. Ze hebben achteraf ook gezegd dat deze medewerker fout zat.julius schreef: ↑05-12-2018 13:01Je kan toch moeilijk de belastingdienst de schuld geven van het feit dat jij niet doorgeeft dat je geen recht meer hebt op subsidie? Dat zij daar later achter komen en je dat onterechte geld moet terugbetalen is strontvervelend natuurlijk, maar niet iets wat jij zelf niet had kunnen voorkomen?
Maar maakt niet uit verder, wordt aan gewerkt.
Je aanname over de Sociale dienst klopt niet. Zo is het absoluut niet gegaan. Ze hebben zelfs toegegeven dat de fout volledig bij de SD zelf ligt.
Natuurlijk zijn mijn financiën mijn verantwoordelijkheid maar soms maken instanties er ook wel eens een potje van waardoor je eigenlijk van de regen in de drup beland.
Ik heb gewoon pech met dat soort instanties blijkbaar.
Ben wel ontzettend blij dat ik er niet meer afhankelijk van ben want werd er zo zenuwachtig van, steeds de onzekerheid of dingen wel kloppen.
Mispoes!
woensdag 5 december 2018 om 13:33
En dit idd.Ikzegookwat schreef: ↑05-12-2018 13:16Ook als je het doorgeeft, dan moet je soms een periode terugbetalen waarover je de toeslagen wel nodig had, bijvoorbeeld als je halverwege het jaar een (andere) baan krijgt, en achteraf blijkt dat je jaarinkomen alles bij elkaar (net) te hoog was.
Mispoes!
woensdag 5 december 2018 om 13:44
Je hoeft nooit een periode terug te betalen waarin je je hogere inkomen nog niet kreeg. Vanaf dat moment dat je meer bent gaan verdienen, had je die toeslagen niet meer nodig en moet je ze terugbetalen.Ikzegookwat schreef: ↑05-12-2018 13:16Ook als je het doorgeeft, dan moet je soms een periode terugbetalen waarover je de toeslagen wel nodig had, bijvoorbeeld als je halverwege het jaar een (andere) baan krijgt, en achteraf blijkt dat je jaarinkomen alles bij elkaar (net) te hoog was.
Lijkt mij logisch?

woensdag 5 december 2018 om 13:48
De energierekening wordt ook een aardige melkkoe.
Voor hen die moeten oppassen met geld uitgeven: Slinger je maandbijdrage een paar tientjes omhoog. Hoe moeilijk het ook is, het is altijd beter dan een groot bedrag bij te moeten betalen.
https://www.ad.nl/economie/energiereken ... 3a99d2672a
Voor hen die moeten oppassen met geld uitgeven: Slinger je maandbijdrage een paar tientjes omhoog. Hoe moeilijk het ook is, het is altijd beter dan een groot bedrag bij te moeten betalen.

woensdag 5 december 2018 om 13:51
Het wordt per jaar berekend, dus als je salaris op de helft van het jaar omhoog gaat, dan nog berekend de belastingdienst het bedrag door 12.

woensdag 5 december 2018 om 13:51
Ik ben inmiddels al 2 jaar bezig om mijn onterecht uitbetaalde zorgtoeslag stop te zetten. Ik heb er helemaal geen recht op, maar de belastingdienst blijft het maar uitbetalen. Wat een bende daar!Ikzegookwat schreef: ↑05-12-2018 13:16Ook als je het doorgeeft, dan moet je soms een periode terugbetalen waarover je de toeslagen wel nodig had, bijvoorbeeld als je halverwege het jaar een (andere) baan krijgt, en achteraf blijkt dat je jaarinkomen alles bij elkaar (net) te hoog was.
Ooit moet ik het terugbetalen, dus ik laat het maar apart staan. Maar als de BD vaker zo handelt, komen mensen ook wel in problemen.
woensdag 5 december 2018 om 14:04
Energieprijzen stijgen weer inderdaad. Basisoorzaak: Schaarse bronnen en steeds meer vraag (meer mensen). Zolang er geen Thoriumcentrales bestaan zal de prijs wel blijven stijgen.Cateautje schreef: ↑05-12-2018 13:48De energierekening wordt ook een aardige melkkoe.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)

woensdag 5 december 2018 om 14:09
Ik denk dat het te maken heeft met valse trots. Nederland zou zich voor kunnen bereiden op Russisch gas, maar dat doen ze niet, want ze vinden Poetin zo'n gemenerik. Daarom moeten wij nu meer gaan betalen om de kosten op te vangen die gegenereerd worden door op andere bronnen over te stappen.
Is een wassen neus.

woensdag 5 december 2018 om 14:22
Nog wel. Maar de ruwe olieprijs (waar de andere energiebronnen aan gekoppeld zijn op de wereldmarkt) stijgt ook. Net als voedselprijzen. We zijn met steeds meer mensen namelijk.
oudebaas wijzigde dit bericht op 05-12-2018 14:35
0.30% gewijzigd
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
woensdag 5 december 2018 om 14:29
Dat zou impliceren dat de overheid die kosten gaat dragen. Doen ze niet. Maar ze kunnen er wel voor zorgen dat je de grond onder je huis tegen een zacht prijsje kan hypotheken, zodat je zelf voor die warmtepomp kan betalen. Fijn he?
woensdag 5 december 2018 om 14:35
De meeste mensen met een (boven)modaal inkomen hebben een prima geïsoleerd huis. De mensen daaronder, in de oude huurwoningen die slecht geïsoleerd zijn, die krijgen als cadeautje daarbovenop de stijging van de energietarieven op hun bordje.
30 euro per maand is voor die mensen een klein vermogen. Maar de belasting op gas verlagen kan echt niet hoor. Wie moet anders de subsidies op de Tesla's van een ton ophoesten?
woensdag 5 december 2018 om 14:37
Nu zullen warmtepompen wel goedkoper gaan worden als de techniek vooruitgaat en meer bedrijven zich er op gaan toeleggen. Vergelijk het met de eerste platte TV die 10.000 Euro kostte.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
woensdag 5 december 2018 om 14:39
Wil je bovenmodaal een evenredig deel laten betalen van de milieukosten dan zou je juist dure benzineauto’s moeten gaan belasten en vliegtickets, vooral lange afstanden, extra duur maken.julius schreef: ↑05-12-2018 14:35De meeste mensen met een (boven)modaal inkomen hebben een prima geïsoleerd huis. De mensen daaronder, in de oude huurwoningen die slecht geïsoleerd zijn, die krijgen als cadeautje daarbovenop de stijging van de energietarieven op hun bordje.
30 euro per maand is voor die mensen een klein vermogen. Maar de belasting op gas verlagen kan echt niet hoor. Wie moet anders de subsidies op de Tesla's van een ton ophoesten?
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
woensdag 5 december 2018 om 14:45
Dure benzine auto's zijn niet per definitie onzuinig. De gemiddelde Lexus rijdt 1 op 18. Slecht voor het milieu zijn de oude tweedehandsauto's waar 'het volk' in rijdt.
Die moeten niet duurder worden gemaakt. Het moet veel goedkoper worden voor die mensen om een elektrische auto te kopen.
Subsidie geven op elektrische auto's, terwijl de enigen die die auto's kunnen kopen de mensen zijn die hem zonder die subsidie ook prima kunnen betalen; DAT moet stoppen.

woensdag 5 december 2018 om 14:51
Cateautje schreef: ↑05-12-2018 14:09Ik denk dat het te maken heeft met valse trots. Nederland zou zich voor kunnen bereiden op Russisch gas, maar dat doen ze niet, want ze vinden Poetin zo'n gemenerik. Daarom moeten wij nu meer gaan betalen om de kosten op te vangen die gegenereerd worden door op andere bronnen over te stappen.
Is een wassen neus.
Poetin heeft in het verleden meermaals de gaskraan dichtgedraaid als hij het ergens niet mee eens was, dus een erg betrouwbare partner is hij niet.