Hebben wij het zo slecht in Nederland?
zaterdag 1 december 2018 om 15:17
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
donderdag 6 december 2018 om 20:30
Mee eens.Ikzegookwat schreef: ↑06-12-2018 20:28Aanvulling: wat dat betreft denk ik dat ik wel begrijp wat solomio zegt over meedraaien in de maatschappij: het is een dolgedraaid systeem geworden waarin iedereen moet presteren, presteren, presteren en waarin alleen gekeken wordt naar de economische waarde van mensen. En als je even niet mee kunt komen dan wordt je afgedankt, kom je in een uitkeringssituatie en mag je daarover verantwoording gaan afleggen tegenover werkend Nederland.
En dat is ook waarom ik afgeef op het systeem.
Niet omdat mijn uitkering te laag is, maar omdat ik steeds meer als tweederangsburger wordt behandeld.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 6 december 2018 om 20:31
Solomio schreef: ↑06-12-2018 20:27Ik sprak onlangs met een hoofdbehandelaar van een autisme-centrum. Hij zei dat hij nooit autisten in dienst zou nemen, omdat die geen productie kunnen draaien.
Deze man weet dus zogenaamd alles van autisme.
Als hij zelfs niet in staat is om buiten dat productie-kader te denken, dan snap ik wel dat de rest van de wereld helemaal nog niet zo ver is.
Dat is diep treurig
donderdag 6 december 2018 om 20:32
Wat dieptreurig.Solomio schreef: ↑06-12-2018 20:27Ik sprak onlangs met een hoofdbehandelaar van een autisme-centrum. Hij zei dat hij nooit autisten in dienst zou nemen, omdat die geen productie kunnen draaien.
Deze man weet dus zogenaamd alles van autisme.
Als hij zelfs niet in staat is om buiten dat productie-kader te denken, dan snap ik wel dat de rest van de wereld helemaal nog niet zo ver is.
donderdag 6 december 2018 om 20:34
Wat ga je doen om dit te verbeteren?
Verder vind ik totaal niet dat het allemaal gaat om presteren. Ik doe gewoon mijn werk, voel weinig werkdruk. In heel veel banen is dat helemaal niet aan de orde.
donderdag 6 december 2018 om 20:35
donderdag 6 december 2018 om 20:37
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 6 december 2018 om 20:37
Nou ja, jij leeft in een andere wereld hè. Geniet er vooral van.
David Dunning
David Dunning
donderdag 6 december 2018 om 20:38
Maar jij leeft sowieso in een parallel universum waar alle snel een beetje anders is dan in deze wereld.
donderdag 6 december 2018 om 20:39
donderdag 6 december 2018 om 20:42
Ik kreeg net advies wat leuks te gaan doen.
Ik geef advies door aan jou.
Geniet van de Wajong van je zoon!
Respect hoe je weet te verwoorden en meer dan duidelijk aan weet te geven waar de schoen wringt.
Bijna is alles eens.
Vriendin van mij haar zoon heeft pdd nos. Waar zij niet tegen aanlopen..
Passend onderwijs, gebrek aan kennis.
Nog veel te winnen.. Heel veel.
donderdag 6 december 2018 om 20:44
PreciesIkzegookwat schreef: ↑06-12-2018 20:28Aanvulling: wat dat betreft denk ik dat ik wel begrijp wat solomio zegt over meedraaien in de maatschappij: het is een dolgedraaid systeem geworden waarin iedereen moet presteren, presteren, presteren en waarin alleen gekeken wordt naar de economische waarde van mensen. En als je even niet mee kunt komen dan wordt je afgedankt, kom je in een uitkeringssituatie en mag je daarover verantwoording gaan afleggen tegenover werkend Nederland.
donderdag 6 december 2018 om 20:45
Kijk ondertussen naar expeditie Robinson.Het-groepje schreef: ↑06-12-2018 20:29Ik vind het niet om aan te zien. Ik zou stoppen met posten nu en wat leuks gaan doen.
Je mag als je niet werkt blijkbaar geen mening hebben over politieke keuzes.
Ondertussen leef ik hier mijn eigen expeditie.
donderdag 6 december 2018 om 20:48
omdat jij niet beperkt wordt om op dit niveau te presteren, dan ervaar je ook geen druk. Probeer je eens in te denken dat je als neuroschirurg in iemands hersenen moet gaan opereren. Wedden dat je druk voelt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 6 december 2018 om 20:49
Ik forum.
Dat vind ik leuk.
En de kitten ligt bij mij op schoot te ronken.
*OMG, ze heeft een kitten. En maar zielig doen en dan ook nog een huidier nemen. Ongehoord. *
David Dunning
David Dunning
Ik ook!
donderdag 6 december 2018 om 20:50
Jij weet toch niet wat zij in haar leven doet nu? Misschien is ze op haar manier wel heel druk met actievoeren of voorlichting geven of iets anders om dingen te veranderen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 6 december 2018 om 20:50
donderdag 6 december 2018 om 20:53
Het is dat ik morgenavond wil trashen bij the voice.....maar *(&*^*)^^*^* fucking hell zeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 6 december 2018 om 20:55
Het-groepje schreef: ↑06-12-2018 20:49En als je teveel verdient even een screenshot van je inbox waarin je solo een substantieel bedrag aanbiedt! En wat substantieel is bepaal ik!