Hebben wij het zo slecht in Nederland?

01-12-2018 15:17 3238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.

Wat is hier zo slecht in Nederland dan?

- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen

Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
benmamma schreef:
06-12-2018 16:38
GEFELICITEERD!!!

Echt blij voor je! Scheelt Idd zorgen! Fijn!!
Gefeliciteerd!!?!

Is een wayong uitkering een felicitatie waard tegenwoordig? Ik dacht dat je deze alleen kreeg, als je dus niet normaal mee kan draaien op de arbeidsmarkt, omdat je aardig wat mankeert.

Natuurlijk is het voor Solo een zorg minder, maar een felicitatie nee..
Kumiko schreef:
06-12-2018 19:28
Gefeliciteerd!!?!

Is een wayong uitkering een felicitatie waard tegenwoordig? Ik dacht dat je deze alleen kreeg, als je dus niet normaal mee kan draaien op de arbeidsmarkt, omdat je aardig wat mankeert.

Nou zeg, ze is alleen blij voor Solo.
Life is short. Eat dessert first.
Kumiko schreef:
Gefeliciteerd!!?!

Tja, ik vind persoonlijk dat enorme belang dat wij hechten aan 'mee-kunnen-draaien-op-de-arbeidsmarkt' totaal uit de hand gelopen.
Ik heb noodgedwongen veel tijd moeten besteden aan het accepteren van het feit dat ik op dat gebied 'mislukt' ben en om te zorgen dat ik mezelf ondanks dat toch een beetje waardevol kon vinden.
Mijn kinderen hebben in hun opvoeding meegekregen dat je ook een waardevol mens bent als je niet normaal mee kunt draaien op de arbeidsmarkt.
Hopelijk zal mijn kind dus idd blij zijn met zijn Wajong, omdat het betekent dat hij op zijn manier, in zijn tempo, mag proberen gelukkig te worden.
En dat is een felicitatie waard.

Hoewel de post die jij quote een felicitatie aan mij was, omdat mijn zoons Wajong voor mij een opluchting is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
06-12-2018 19:38
Tja, ik vind persoonlijk dat enorme belang dat wij hechten aan 'mee-kunnen-draaien-op-de-arbeidsmarkt' totaal uit de hand gelopen.
Ik heb noodgedwongen veel tijd moeten besteden aan het accepteren van het feit dat ik op dat gebied 'mislukt' ben en om te zorgen dat ik mezelf ondanks dat toch een beetje waardevol kon vinden.
Mijn kinderen hebben in hun opvoeding meegekregen dat je ook een waardevol mens bent als je niet normaal mee kunt draaien op de arbeidsmarkt.
Hopelijk zal mijn kind dus idd blij zijn met zijn Wajong, omdat het betekent dat hij op zijn manier, in zijn tempo, mag proberen gelukkig te worden.

Hoewel de post die jij quote een felicitatie aan mij was, omdat mijn zoons Wajong voor mij een opluchting is.
Misschien kwam het wat raar mijn vingers uit, maar wat ik probeer te zeggen is, dat als je een wajong nodig hebt, dan heb je toch aardig wat klachten, en dat is in mijn ogen geen feestje.

Maar als jij en je zoon er blij mee zijn, omdat het jullie leven aangenamer en gelukkiger maakt, dan ben ik ook blij voor je.
Goede instelling trouwens; ook als je niet mee kan doen aan de arbeidsmarkt, maakt het jou niet minder.
Kukita-Del-Barrio schreef:
06-12-2018 19:07
Ik geloof dat ouders financieel verantwoordelijk zijn voor hun kids tot hun 21ste?
En wanneer zijn ze meerderjarig?
Wat heb/mag je dan nog voor/over ze te beslissen?

Welke middelen zijn er van 18 tot 21?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Solomio schreef:
06-12-2018 19:20
Totdat ze 18 werden ging het prima.
Geen vetpot, maar ook geen echte geldzorgen.
Ja sorry hoor maar dat wist je toch je hele leven al dat dit eraan zat te komen. Hen je dan altijd je kop in het zand gestopt?
Kumiko schreef:
06-12-2018 19:46
Misschien kwam het wat raar mijn vingers uit, maar wat ik probeer te zeggen is, dat als je een wajong nodig hebt, dan heb je toch aardig wat klachten, en dat is in mijn ogen geen feestje.

Maar als jij en je zoon er blij mee zijn, omdat het jullie leven aangenamer en gelukkiger maakt, dan ben ik ook blij voor je.
Goede instelling trouwens; ook als je niet mee kan doen aan de arbeidsmarkt, maakt het jou niet minder.
Ja, zo klinkt het idd heel anders.

Het was niet het beeld dat ik had toen hij geboren werd.
Maar in de loop van de afgelopen 18 jaar werd wel duidelijk dat dit kind niet zou kunnen meedraaien in onze maatschappij. Daar heb ik verdriet om, omdat ik hem een makkelijker leven gun.
Die Wajong maakt het hopelijk iets makkelijker.

David Dunning
de kinderen van Solo zorgen ook weer voor werkgelegenheid.

geld rouleert, de een krijgt er alleen meer van in handen dan de ander.
wij slapen nooit.
Kumiko schreef:
Gefeliciteerd!!?!

Wat een kut opmerking!

En ja ik ben blij voor Solo. Omdat het al pittig genoeg is om met een alleenstaande bijstandsuitkering ook nog je kind te ondersteunen.

En naar mijn mening heeft haar zoon daar ook gewoon recht op.

Uit ervaring weet ik wat voor strijd het toekennen van een uitkering kan zijn.

Dus ja.. Gefeliciteerd!!
Kukita-Del-Barrio schreef:
06-12-2018 19:16
Waarom zou je niet meer kunnen werken? Voor de goede orde, ik geloof je dat je het graag wilt zoals de meesten in de bijstand maar ik ben benieuwd waarom dat niet lukt als je nog zo jong bent.
Als je beperkt inzetbaar bent ivm met ziekte, moet je een goed betaalde parttime baan kunnen vinden om onder de streep meer over te houden dan in de bijstand.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Blondie456 schreef:
06-12-2018 19:53
Ja sorry hoor maar dat wist je toch je hele leven al dat dit eraan zat te komen. Hen je dan altijd je kop in het zand gestopt?
Wil je er een rietje bij?
Blondie456 schreef:
wist jij al voor de geboorte van je zoon dat hij gezond zou opgroeien en zelfstandig zou worden? Had jij daar een 100% garantie op?

Vast niet en toch heb je een kind op de wereld gezet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
benmamma schreef:
06-12-2018 19:01
Kind was er al voor de bijstand.
Ik was getrouwd, hij werkte fulltime, ik parttime.
Dit nog een tijdje kunnen doen.

Ik mag dus niet klagen. Niet benoemen hoe het is. Waarom eigenlijk niet?

Het is trouwens geen klagen. Het is vertellen hoe het is. En waar het misgaat als je langdurig in dd bijstand zit.
Daar is het namelijk niet voor bedoeld. Het is een tijdelijk vangnet.

Blijf je erin omdat werken niet kan dan loop je tegen problemen aan.
En ja ik vind dat er voor deze groep een aanvulling ander soort uitkering, regeling. Hoe je het ook wilt noemen moet komen.

En een 7 % erop achteruit in 2019..
Ik vind het veel. En ja ik maak me daar zorgen over.

Naast de dankbaarheid.
Dat kan namelijk heel goed samen.

Mensen zoals jij geven mij het gevoel dat ik een kostenpost ben, niks waard.
En door de goodwill van werkenden in leven gehouden word en daar dankbaar voor moet zijn en verder kop houden.

En daar heb ik heel veel moeite mee. Ook ik voeg wat toe aan de maatschappij. Niet financieel. Maar is dat de enige graadmeter?

Dat raakt mij. Roept veel op. Van boosheid, tot verdrietig.

Dat mensen op zo'n manier over anderen oordelen, dàt is wat er niet goed gaat in dit land. Trek het je niet aan. :hug:
Ook de manier waarop Solomio ter verantwoording wordt geroepen. Misselijk gewoon.
Solomio schreef:

Felicitatie was Idd voor jou maar hoop ook oprecht dat je zoon blij is!

En dat hij met plezier gaat doen wat hij gaat doen.

En je hebt ze iets moois meegegeven!!
Blondie456 schreef:
Huh?
Dat ze vanaf hun 18e ineens geen ondersteuning meer krijgen is iets van de laatste paar jaar.
Ik dacht dat ze gewoon zouden gaan studeren en/of werken, voordat ze er waren.

David Dunning
Nouschi schreef:
06-12-2018 19:00
Zuig zuig zuig.
Dit. Solo ik zou ophouden, het is paarlen voor de zwijnen.
Als je zegt dat je een uitkering hebt wordt er net zolang gegraven totdat er iets is gevonden waardoor het je 'eigen schuld' is.
Ik persoonlijk vind het wel bijzonder dat mensen echt in de veronderstelling leven dat alles voorspelbaar, maakbaar en te beïnvloeden is.
Kumiko.. Mijn reactie was voor ik je tweede reactie las..

Die is een stuk prettiger.
Ikigai schreef:
06-12-2018 19:18
Dit dus. Onbegrijpelijk dat er maar vanuit wordt gegaan dat alles wel even wordt opgehoest door anderen.

Je weet van tevoren dat als je ziek bent en dan in je eentje besluit om twee kinderen te krijgen, terwijl je niet kan werken, dat het lastig wordt.
Soms word je pas ziek nadat je een kind hebt gekregen. Of worden de klachten veel heftiger waardoor ineens duidelijk wordt dat je ziek bent.
Verder is er volgens mij niemand die een ziek of gehandicapt kind wenst tijdens een zwangerschap. En dan kan het ook nog eens pas duidelijk worden dat een kind ‘wat mankeert’ als het ouder is en er nog ander ekinderen zijn gekomen.

Dit niet zelf kunne verzinnen is pas armoe.
Ikigai schreef:
06-12-2018 18:50
Als je kunt werken, dan zou ik je aanraden om te gaan werken. Ik ken je situatie niet, dus als je ernstig ziek bent dan kan het natuurlijk niet, maar in alle andere gevallen zou ik daarmee het heft in eigen handen nemen en zorgen dat je niet meer afhankelijk bent.
En dit vind ik dus een rare post.
Ik ben blij dat de bijstand bestaat, maar blijkbaar is het een keuze om te werken.
Ik vind dat werken moet en dat bijstand voor die mensen is bij wie het om goede reden ( even) niet lukt.
Ik vind het ook raar dat er mensen zijn ( die niet ziek zijn) maar wel bv. 20 jaar in de bijstand zitten.
Bijstand is wat mij betreft een vangnet voor als werken nog even niet lukt.
Het-groepje schreef:
06-12-2018 20:01
Dit. Solo ik zou ophouden, het is paarlen voor de zwijnen.
Als je zegt dat je een uitkering hebt wordt er net zolang gegraven totdat er iets is gevonden waardoor het je 'eigen schuld' is.
Ik persoonlijk vind het wel bijzonder dat mensen echt in de veronderstelling leven dat alles voorspelbaar, maakbaar en te beïnvloeden is.
Dat is idd een punt.
Maar ik heb nog een punt: als je dan eenmaal die uitkering hebt vinden mensen ook nog dat je je op een bepaalde manier moet gaan gedragen: dankbaar, niet voor kinderen kiezen, niet klagen, enz. enz.
Kortom: een uitkering komt met veel meer voorwaarden dan alleen de wettelijke regeltjes. En daar word ik echt pissig om.

David Dunning
Solomio schreef:

Volgens mij hou jij er helemaal niet van, maar ik doe het lekker toch: :hug:
Voor jou ook eentje benmama :hug:
koko67 schreef:
06-12-2018 20:05
En dit vind ik dus een rare post.
Ik ben blij dat de bijstand bestaat, maar blijkbaar is het een keuze om te werken.
Ik vind dat werken moet en dat bijstand voor die mensen is bij wie het om goede reden ( even) niet lukt.
Ik vind het ook raar dat er mensen zijn ( die niet ziek zijn) maar wel bv. 20 jaar in de bijstand zitten.
Bijstand is wat mij betreft een vangnet voor als werken nog even niet lukt.
Ik denk dat er (steeds meer) mensen zijn die niet kunnen werken zonder dat ze ziek zijn.
Ik heb autisme, dat weet ik nu 4 jaar, maar ook daarvoor kon ik niet werken, maar mankeerde ik op papier dus niks.

David Dunning
Waarom kun je niet werken als je autisme hebt?
Ik denk dat elk mens kwaliteiten heeft, of je nu wel of geen autisme hebt.
Niet al het werk zal geschikt zijn voor je, maar toch niet al het werk is ongeschikt?
koko67 schreef:
06-12-2018 20:13
Waarom kun je niet werken als je autisme hebt?
Ik denk dat elk mens kwaliteiten heeft, of je nu wel of geen autisme hebt.
Niet al het werk zal geschikt zijn voor je, maar toch niet al het werk is ongeschikt?
Ooit gehoord van draaglast en draagkracht bijvoorbeeld?
Jij denkt dat zo’n uitkering bij het pakje boter gegeven wordt?
Pffff. Lees eens wat autisme kan inhouden Koko.
anoniem_291501 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 20:16
5.62% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven